آشنایی با بازاریابی اینترنتی و استراتژی بازاریابی آنلاین

البته برای جلوگیری از گمراه شدن شما و درک بهتر چگونگی کارکرد فعالیتهای مرتبط با بازاریابی آنلاین، بعضی از مهمترین و پرکاربردترین راههای تبلیغاتی مورد استفاده در بازاریابی اینترنتی را که کسبوکارهای کوچک حتما باید راجع به آنها اطلاعات داشته باشند، به شما معرفی میکنیم. فعالیت در شبکههای اجتماعی به خودی خود رایگان است و اگر وظیفهٔ تولید و مدیریت محتوای مورد نیاز را به شخص دیگری نسپارید، آن هم هزینهای نخواهد داشت. بازاریابی شبکههای اجتماعی، هم شامل بازاریابی ارگانیک (بدون پرداخت هزینه) میشود و هم شامل تبلیغات هزینهبر که دستهٔ دوم به وسیلهٔ برنامههای تبلیغاتی پرداخت به ازای کلیک همسان پلتفرم مورد نظر صورت میگیرد و اغلب در ایران کاربرد چندانی ندارد هم به دلیل گرانی دلار و هم به لیل تحریمها و هم عدم نمایش به مخاطبان ایرانی . بازاریابی پرداخت به ازای کلیک با دو گونهٔ مختلف از تبلیغات به کار گرفته میشود: تبلیغات وابسته به جستجو و تبلیغات نمایشی یا تبلیغات همسان . بزرگترین این پلتفرمها که شبکه نمایش بزرگی در ایران در اختیار دارد، پلتفرم تبلیغات آنلاین یکتانت است که نمونهای از تبلیغات همسان آن را در خبرگزاری تسنیم در زیر میبینید. تحلیلگرهای همسان بر روی پلتفرم: از جمله این تحلیلگرها میتوان به فیسبوک اینسایتز، تحلیلگر توییتر و اینستاگرام اینسایتز (Insights) اشاره کرد.

این نوع از تبلیغات در جاهای مختلفی به نمایش درمیآیند: برای نمونه ممکن است کاربری در صفحهای از سایت دنیای اقتصاد باشد، با آنها مواجه شود، یا به هنگام سر زدن به صفحهٔ خبرهای خبرگزاری تسنیم. هر کسبوکاری باید دارای صفحهٔ اینستاگرام یا تلگرام یا توئیتری باشد که حاوی اطلاعاتی جامع و مفید دربارهٔ حوزهٔ کاریش باشد. ممکن است برداشتن قدمهای اولیه برای بازاریابی اینترنتی برایتان دشوار باشد و به کمی زمان نیاز است تا خود را با شرایط وفق دهید و اطلاعات بیشتری دربارهٔ فعالیتهای آن پیدا کنید. با استفاده از این اطلاعات میتوانید ببینید تلاشهایتان در زمینهٔ تشکیل انجمن اینترنتی تا چه حد نتیجهبخش بوده است و محتوایتان تا چه حد توجه مخاطبان را به خود جلب کرده است. برای نمونه میتوان برای کسانی که با ذکر آدرس ایمیل خود ثبتنام میکنند تخفیفی در نظر گرفت تا انگیزهشان برای این کار بیشتر شود. بهعلاوه ایمیلهای خوشامدگویی ارسال خودکاری هم از قبل آماده کرده باشید که در اسرع وقت بتوانید با بازدیدکنندگان ارتباط برقرار کنید. زمانی که بازدید از وبسایت شما آغاز میشود، حتما فرمی در قسمتی از صفحهٔ اصلی وبسایت قرار دهید که امکان دریافت ایمیل بازدیدکنندگان به وسیلهٔ آن وجود داشته باشد.

یکی از مزایای اصلی بازاریابی آنلاین، بررسی کانالهای مختلف بازاریابی است. همچنین میتوانید تاثیر کانالهای مختلف را بررسی کنید، دریابید کدام کانالها، بازدهی بیشتری دارند و باعث افزایش مشتریان کسبوکار شما میشوند. با بررسی رفتار مشتری و ویژگیهایی از قبیل سن، جنسیت، موقعیت جغرافیایی و … دستهبندیهایی از منظر جغرافیایی، سن، تحصیلات، علاقهمندی، جنسیت و … برای جلوگیری از اشتباه ایمیل مارکتینگ و از دست رفتن هزینه و زمان تیم بازاریابی حتما مطلب آموزش ایمیل مارکتینگ را مطالعه کنید. امروزه دیدن آموزش بهینه سازی سایت برای هر وبمستری بسیار حیاتی است. صاحبان مشاغل احتمالا با دیدن آن به یاد وبسایت میافتند؛ برخی افراد به شبکههای اجتماعی فکر میکنند و دستهای هم به وبلاگها. تا به حال به گسترش برند، محصول و یا خدمتِ شرکت خود از طریق بستر وب فکر کردهاید؟ بهینهسازی موتور جستجو (یا همان سئو) و پلتفرمهای جستجوی هزینهبری چون گوگل ادوردز هر دو به عنوان بخشهایی بسیار مهم و اساسی (و البته مجزا از هم) از بازاریابی موتور جستجو شناخته میشوند. با گسترش فضای وب و استفاده مردم از دنیای اینترنت، کسبوکارهای بسیاری از انواع بازاریابی دیجیتال جهت گسترش برند خود استفاده میکنند تا از این طریق کاربران بسیاری را با محصول و خدمت خود آشنا میکنند.

استفاده میکردند. جالب است که با این همه گسترش تکنولوژی، همچنان کسبوکارهای زیادی از این نوع شیوههای بازاریابی استفاده و بسیاری از بودجهی خود را صرف تبلیغات سنتی میکنند. شناخت نسبی از مشتری خود پیدا کنید؛ سپس از مزایا و ویژگیهای بازاریابی آنلاین که پیشتر ذکر شد، استفاده و لید و مشتری بیشتری را جذب کنید. برای موفقیت در بازاریابی در اینستاگرام یا همان اینستاگرام مارکتینگ مطالبی که منتشر میکنید در جذب فالوئرها بسیار حیاتی هستند که برای اثرگذاری مطالب نیاز دارید تا نوشتن کپشن اینستاگرام را با عکس تبلیغاتی مناسب همراه کنید. برای آموختن بیشتر این حوزه مطلب تبلیغات کلیکی چیست یا تبلیغات بنری کلیکی را بخوانید. میتوانید با کسانی که در حوزهٔ کاری شما فعالیت میکنند آشنا شده و به منظور انجام پروژهای بخصوص شراکت کنید، یا با بهاشتراکگذاری اطلاعاتی که از حوزهٔ کاری خود دارید نظر تعدادی از مخاطبان هدفتان را به خود جلب کنید و به این وسیله برای خود مشتری پیدا کنید. مطلب بازاریابی محتوایی چیست به شما کمک میکند تا بدانید چه مواقعی سراغ سفارش تولید محتوا بروید و چه زمانی خودتان شروع به مثلاً تولید محتوا فروشگاه اینترنتی کنید. فعالیتهای مرتبط با شبکهسازی اینترنتی، اگر با رویکرد درست انجام بگیرند، به شما امکان برقراری ارتباطاتی سودمند را در انجمنهای گفتگو و گروههای اینترنتی میدهد که سبب رونق گرفتن کسبوکارتان میشود.

برای کسانی که هر گونه نگرانی در مورد دقیقا کجا و همچنین راهنمایی در مورد چگونگی استفاده از مجله خبری learn-marketing ، شما احتمالا می توانید با ما در صفحه وب تماس بگیرید.