آموزش بازاریابی اینترنتی

نیاز به توضیح خاصی نیست، این موضوع یکی از نکات بسیار مثبت بازاریابی اینترنتی است که با هزینههای بسیار کمتر از بازاریابی سنتی و فیزیکی، میتوانید به فروش برسید. این امر در درجه اول و به طور سنتی در دست تیمهای منابع انسانی خواهد بود. بازاریابی برونگرا بیشتر بر روی اشکال سنتی بازاریابی و تبلیغات مانند تبلیغات تلویزیونی، رادیویی، چاپی، نمایشهای تجاری، تماسهای فروش و … بازاریابی برونگرا (Outbound Marketing): نوعی بازاریابی سنتی، که در آن یک شرکت پیام خود را به سوی مخاطب هدایت میکند. همانطور که در پرسونا مخاطب به این موضوع اشاره کردیم، شما با استفاده از تحلیل داده و بررسی رفتار مشتری و پرسونا مخاطب میتوانید مشتریان را دستهبندی کنید و برای هر دستهبندی بازاریابی خاصی را به اجرا برسانید. این نوع بازاریابی به محتوایی میگویند که شما در سایت خود به رایگان منتشر میکنید تا بتوانید اعتماد مخاطب را جذب کنید و محصولات را به فروش برسانید.

متصل است؛ پس برای اینکه بتوانید از بازاریابی برای رونق کسب و کار خود استفاده کنید تا مشتریهای زیادی را جذب کنید باید اصول و راه و روش را به درستی پشتسر بگذارید. شما اگر بتوانید کاربران را تحلیل رفتاری کنید و از پرسونای آنها مانند سن، علاقه، جنسیت، مکان و… زمانی که شما در رابطه با آموزش صفر تا صد بازاریابی اینترنتی جستجو میکنید، وسعت این موضوع را درک میکنید که بازاریابی در فضای آنلاین به چه میزان گسترده است. بازاریابی آنلاین را جدی بگیرید و در کسبوکار خود از آن استفاده کنید. ما با استفاده از تحلیل و اندازهگیری رفتار کاربران میتوانیم مشتریان خود را بدست بیاوریم، چگونه؟ در آموزش دیجیتال مارکتینگ اساتید مختلف خواهید دید که چقدر این موضوع در بازاریابی اینترنتی و کسب درآمد از آن اهمیت دارد. سایر استراتژیهای بازاریابی عبارتاند از اینفلوئنسر مارکتینگ (Influencer Marketing)، افیلیت مارکتینگ (Affiliate Marketing) و بازاریابی خارجی (External Marketing). ایمیل مارکتینگ یا بازاریابی از طریق ایمیل اگر درست و حرفهای انجام شود میتواند مشتریان زیادی را به سمتوسوی سایتتان بکشاند. سئو یا بهینهسازی برای موتورهای جستجو به مهارتی گفته میشود که ما با فعالیتهایی که در درون و بیرون از سایت خود انجام میدهیم، رتبههای بالای گوگل را دریافت میکنیم، در نتیجه یک بازاریابی موتور جستجو انجام دادهایم و احتمال فروش را افزایش دادهایم.

از طریق بازاریابی درونگرا، مشتریان بالقوه شما را از طریق کانالهایی مانند وبلاگ، موتورهای جستجو و رسانههای اجتماعی پیدا میکنند. هدف از این کار بهبود مشارکت کارکنان در داخل، افزایش دسترسی کلی به برند و همچنین این است که کارمندان بتوانند به مشتریان بالقوه ارزش ارائه دهند زیرا آنها اهداف و چشمانداز شرکت را خود باور دارند و درک میکنند. علاوه بر این، دیده شدن برند شما به صورت آنلاین نیز سختتر میشود زیرا شرکتهای بیشتری روزانه محتوا و اطلاعات تولید میکنند. به طور سنتی، تلاشهای بازاریابی داخلی توسط افراد مدیریت منابع انسانی هدایت میشود، اما برای بهتر شدن بازاریابی داخلی، برنامه رهبران بازاریابی برای موفقیت و البته برای رشد برند نیز ضروری است. آموزش بازاریابی اینترنتی به این موارد ختم نمیشود، بازاریابی انواع و روشها و مزیتهای بیشتری را دارد اما بهصورت کلی با این موارد توضیح داده میشود. مطالعات نشان داده است که ۷۴٪ از خریداران عصر جدید تحقیقات خود را آنلاین انجام میدهند. بازاریابی درونگرا (Inbound Marketing): در این نوع بازاریابی جذب مشتری از طریق محتوای مفید و افزودن ارزش در هر مرحله از سفر خرید او انجام میگیرد. ایده این است که هرچه هدفگذاری درستتری انجام شود، نتایج بهتری نیز به دست میآید.

اکنون بیش از هر زمان دیگر، درگیر شدن کارمندان در روند بازاریابی و فروش به طور کلی به نتایج کل کسب و کار شما سود میبخشد. بازاریابی تبلیغاتی در فضای آنلاین روشهای متنوعی دارد، از جمله این روشها تبلیغات بنری و تبلیغات کلیکی (PPC) است که سایت یا محصول شما در سایتهای مختلف و پر بازدید تبلیغات میشود. به احتمال زیاد تا قبل از اینکه متن بالا را بخوانید و نکاتی در رابطه با آموزش بازاریابی اینترنتی فرا بگیرید، فکر میکردید که بازاریابی اینترنتی یعنی فعالیت در سایت یا شبکههای اجتماعی، ولی نه این جنین نیست! همانطور که اشاره کردیم، بازاریابی کسب و کار اینترنتی شما در فضای آنلاین به موارد مختلفی بستگی دارد، موفقیت این نوع بازاریابی به استراتژی شما، محتوای شما، تبلیغات و… همانطور که در بالا ذکر شد، بازاریابی داخلی با آگاهی و آموزش کارکنان در شرکت ارتباط دارد. با این حال، امروزه بازاریابی داخلی فراتر از این موارد است. در واقع، در این اصطلاح و استراتژی باید اندکی تغییر ایجاد شود تا نه تنها محصولات یا خدمات را به کارمندان خود بفروشید بلکه نیروی کار داخلی را نیز به تیم توسعه بازاریابی و فروش تبدیل کنید.

در اینجا بیشتر به بررسی وب سایت مجله خبری learn-marketing.