برای اینکه بتوان بازاریابی و فروش موفقی داشت، باید مکان مناسب برای فروش را شناسایی کرد. پیش از اینکه محصولتان وارد بازار شود، شرکت باید تصمیم بگیرد که آن محصول به چه سبکی بوده و متناسب با آن، محصول خود را به بهترین شکل ممکن بسته بندی کرده و عرضه نماید. علاوه بر نیاز مشتری، کیفیت نیز اصل بسیار مهمی است؛ زیرا محصولی که از کیفیت مطلوبی برخوردار نباشد، پس از مدتی کوتاه از بازار محو میشود. با این حال، در صورتی که سازمان بخواهد محصول جدیدی را به بازار عرضه نماید، بایستی مشخص کنند که مشتریان در چه سطح قیمتی حاضر به خرید محصول آنها هستند. در تماسهای سرد بهتر است که فروشنده در مقابل خودش یک آینه قرار دهد تا بتواند از طریق مشاهده لبخند و زبان بدن خود، لحن مطلوبش را با حس خوبی در مشتری القا کند. این موضوع به شرکتها این فرصت را میدهد تا ارتباطات قویتری با مشتریان خود برقرار کنند و اهداف خود را سریعتر و آسانتر دنبال کنند. با توجه به افزایش آمار استفاده از تلفنهای هوشمند در سراسر دنیا، بسیاری از شرکتها از همین فرصت برای ارتباط بهتر و وسیع تر با مشتریان خود استفاده میکنند. شفافیت بین فروشنده و مشتری یکی از اصول مهم این تکنیک است و شرکتها از این ابزار برای اجرای تکنیکهای بازارایابی خود استفاده میکنند.
یکی از بهترین تکنیکها برای جذب افراد بازاریابی فصلی است. بازاریابی یکی از مهمترین شاخههای علم مدیریت است. این اصول که مهمترین اصول برای یادگیری بازاریابی هستند، با نام چهار P بازاریابی نیز شناخته میشوند. افزایش ارزش یک محصول از مهمترین تکنیکهای طلایی فروش برای هر محصول یا خدماتی میباشد. افزایش ارزش یک محصول میتواند شامل تضمین کیفیت، تخفیف بیشتر برای مشتریان همیشگی و کد تخفیف میباشد. ممکن است خیلی از مشتریها چیزی درباره محصول شما ندانند، در اینجا شما باید از تکنیک افزایش ارزش محصول در تبلیغات خود نیز استفاده کنید و به مشتریهایتان یادآور شوید که شما چیزی بیشتر از سایر رقبایتان به آنها میدهید. علت اصلی که باعث میشود یک فرد درمقابل دو مغازه شبیه به هم، مغازه شما را انتخاب کند، تخفیف بیشتر و کیفیت کالای شماست. در نگاه اول، افزودن به ارزش شبیه به ارائه رایگان است اما بعدها باعث رضایت مشتری و جدا شدن شما از سایر رقبایتان خواهد شد. درحقیقت با این کار مشتری بطور نامحسوس جذب محصول ویا خدمات شما مجله خبری learn-marketing میشود. شما برای جلب نظر افراد و جذب آنها به محصول خود نیازمند تکنیکهای بازاریابی هستید. درواقع هدف از بازاریابی ارتباطی، تمرکز بیشتر بر روی وفاداری مشتری و جذب آن است. تمامی ارتباطات پیام دار با مشتری بر مبنای اعتماد صورت میگیرد.
با استفاده از چند تکنیکی که در مقاله بررسی کردیم میتوانید به راحتی محصول خود را معرفی و آن را به فروش برسانید؛ حتی اگر قصد فروش آن محصول را به دشمن خود داشته باشید! منظور از توسعه (Promotion) در بازاریابی هر کاری است که به گسترش فروش و همچنین معرفی محصول کمک میکند. شرکتهایی که از بازاریابی ارتباطی در برقراری ارتباط با مشتریان خود استفاده میکنند، روابط قوی و عمیقتری با مشتریان خود دارند. همانطور که احتمالا از نام آن حدس زدید، بازاریابی فصلی شامل فروش در مدت زمان کوتاه و تعداد پایین است؛ درواقع فروشنده با این کار از عرضه بیش از حد محصول خود جلوگیری کرده و همین امر موجب هجوم مشتریان در تاریخ عرضه محصول میشود. این کلمه در بازاریابی بسیار به کار برده میشود اصطلاحا به اولین برخوردی گفته می شود که بدون داشتن ارتباط و زمینه قبلی بین فروشنده و مشتری برقرار میشود. مکان (Place) در علم بازاریابی به معنای توزیع و پخش است؛ به این معنی که محصول شما در چه زمانی و در چه محلی باید به فروش برسد.
شما میتوانید با استفاده از تکنیک بازاریابی فصلی، محصول خود را به قیمت دلخواه خود بفروشید؛ به این معنا که مشتریان حاضرند پول بیشتری برای خرید یک محصول با تعداد عرضه پایین نسبت به همان محصول با تعداد عرضه بالا بپردازند. شرکت ها باید از کمترین قیمت (Price) ممکن محصول خود برای کسب بیشترین سود استفاده کنند. تکنیک بازاریابی ارتباطی، به سرعت در حال گسترش در بین بازاریابان است و این افراد نسبت به روابط خود با مشتریان توجه ویژه ای قائل میشوند. برای استفاده هدفمند از دادهها بر روی مشتریان باید از دادهها به بهترین شکل ممکن استفاده شود؛ زیرا از سال 2017، بازاریابی مبتنی بر داده بسیار مهم و مورد توجه قرار گرفته است. این مکان هم مربوط به تبلیغ است و هم مربوط به ارائه محصول. ولی درحقیقت این تکنیک توسط بسیاری از شرکتها که امکان تبلیغات مستقیم را ندارند ویا حتی تمایلی به آن ندارند اجرا میشود. شرکتها از طریق صحبت کردن و برقراری ارتباط میتوانند در مشتری ایجاد انگیزه کرده و وفاداریشان را نسبت به خود بیشتر نمایند. دادهها در انواع مختلفی در اطراف ما وجود دارند. شاید روزانه بسیاری از ما با اینگونه تبلیغات مواجه شویم؛ ولی چون این تکنیک به صورت پنهان است متوجه آن نشده ایم.
اگر شما هر گونه سوالی در رابطه با کجا و نحوه استفاده از مجله خبری learn-marketing دارید، می توانید با ما در صفحه وب تماس بگیرید.