آموزش تکنیک های بازاریابی شبکه های اجتماعی (راهنمای جامع و قدم به قدم)

از طرف دیگر پیام های مستقیم یا دایرکت تنها برای شما و مخاطب مورد نظرتان قابل مشاهده است. از همان مکانی که شما یک پست را ارسال می کنید، می توانید با کلیک بر روی گزینه ایجاد یک مقاله (write an article)، مقالات مورد نظر خود را به اشتراک بگذارید. می توانید در مقالات، تصاویر و لینک های مورد نظرتان را قرار دهید. به عنوان یک کاربر، شما گزینه های بسیاری برای ایجاد یک محتوا دارید، به عنوان مثال می توانید پست های وبلاگ خود، مقالات سایر متخصصین در حوزه خود، توصیه های کاربردی و کوتاه و آخرین تغییرات شرکت را به اشتراک بگذارید. توجه داشته باشید، ارتباط و تبادل نظر با فالوئرهایی که اقدام به ارسال توییت می¬کنند بسیار مهم است (شما از توییت های آنها از طریق یک آیکون زنگوله مانند در گوشه سمت راست صفحه نمایش آگاه خواهید شد). استوری ها در صفحه چک کردن رویدادهای روزانه قابل مشاهده هستند. توییتها در هر دو قسمت پروفایل شما و صفحه تایملاین (timeline) فالوئرهای شما نمایش داده میشوند. اینکه محتوا لحن طنز یا جدی داشته باشد کاملا به تصمیم شما وابسته است، اما فراموش نکنید که همیشه در سطح یک بیزنس من، حرفه ایی باقی بمانید و هیچ چیز را فدای آن نکنید.

بعد از ایجاد اولیه یک اکانت بیزینسی، شما باید آن را منطبق با نیاز ها و کسب و کار مجله خبری learn-marketing خود سفارشی کنید. ایسنتاگرام محبوبترین شبکه اجتماعی در ایران هست و بیش از یک میلیارد کاربر دارد، پس حتما روی گزینه اینستاگرام حساب ویژه باز کنید. لیندکین به عنوان یکی از بزرگترین شبکه های تخصصی اجتماعی است. طبق آمار ارائه شد توسط لینکدین، 80 درصد از کاربران، لینکدین را به عنوان یکی از راه های حیاتی و اصلی برای موفقیت در کسب و مجله خبری learn-marketing کار می دانند. هر چند شکی نیست که بطور کلی شبکه های اجتماعی برای رشد و ارتقای کسب و کار شما مفید هستند، اما ما در این مقاله سعی کرده ایم تا با معرفی چند شبکه اجتماعی معروف و پرطرفدار، خصوصیات منحصر به فرد هر یک را ذکر کرده، تا شما را در انتخاب مناسب ترین شبکه اجتماعی برای بیزنس تان یاری رسانیم. خب با توجه به تعداد قابل توجه کاربران شبکه های اجتماعی که روزانه از آن استفاده می کنند، اهمیت در نظرگیری این حجم از مشتریان بالقوه در بیزنس شما دوچندان می شود. شبکه اجتماعی لیندکین کار خود را در دسامبر سال 2002 آغاز کرد و اکنون با داشتن بیش از 500 میلیون مخاطب، یکی از شبکه های قدرتمند در فضای مجازی است.

نام کسب و کار شما در توییتر (برای مثال @mycompanyname)، تصویر پروفایل شما (در این قسمت باید لوگو را قرار دهید)، توضیح مختصر حداکثر 160 کارکتری در قسمت بیو در مورد بیزینس شما، تصویر پس زمینه سرتیتر پروفایل شما، و همچنین یک توییت پین شده که همواره در صدر توییت های شما در پروفایل تان قرار دارد و اولین توییتی خواهد بود که کاربران در هنگام چک کردن پروفایل بیزینس شما خواهند دید. باشند. به منظور عضو شدن در این گروه ها، می توانید با جستجوی کلمه مرتبط در قسمت جستجو در بالای صفحه موارد مورد نظر خود را پیدا کنید و سپس تنها گروه های مورد نظر خود را فیلتر کنید و سپس درخواست عضویت بفرستید. صفحه تجاری شما باید نقش بسیار پررنگی در کسب و کار شما داشته باشد و این امکان را فراهم کند باعث رشد کسب و کار شما شود، اطلاعات لازم را به کارمندان و مشتریان خود منتقل کنید و محتواهای لازم و مرتبط با نوع فعالیت خود را در آن به اشتراک بگذارید. همه تنها تا 24 ساعت وجود دارند و بعد بطور خودکار محو می شوند، اما در صورتی که بخواهید یک استوری را حفظ کنید، باید از های لایت استوری استفاده کنید، که برای دسترسی به این ویژگی باید بر روی دایره مثبت در زیر محل بیو (bio) کلیک کنید.

به زبان ساده، بازاریابی از طریق شبکه های اجتماعی فرآیند ایجاد و به اشتراک گذاری محتوا برای هر شبکه اجتماعی با توجه به اهداف مورد نظر مربوط به آن است. بنابراین داشتن یک حضور فعال و موثر در لینکدین یک استراتژی موثر و موفق در بازاریابی برای کسب و کار شماست. سوال مهمی که ممکن است ذهن را به خود مشغول کند این موضوع است که نتیجه و برآیند این وابستگی شدید به شبکه های اجتماعی برای بیزنس و شغلها چه می تواند باشد؟ از آنجایی که لینکدین یک شبکه اجتماعی تخصصی است، شما باید مقالاتی متناسب به علایق مخاطبانتان را منتشر کنید. پس از آن باید عملکرد این تبلیغ را چک کنید تا میزان موفقیت آن و تامین انتظارت مورد نظر شما آگاهی پیدا کنید. برخی 15 توییت در روز را کافی میدانند و عده دیگر نیز معتقدند با ارسال 1 تا 5 توییت در روز میتوان به هدف مورد نظر رسید. در واقع همین قید و شرط به شما این امکان را می دهد تا از تمام مزایای فیسبوک نیز در جهت تبلیغ کسب و کار خود استفاده کنید. ساخت یک وب سایت، مطمئنا تاثیر زیادی در موفقیت یک بیزنس دارد، اما باید به نحوه استفاده از این شبکه های اجتماعی برای پیشرفت در کسب و کار نیز توجه ویژه نمود.