دستورالعملهایی ارائه می کند که اگر بر اساس آن پیش بروید، تضمین این وجود دارد که هم محصول شما خوانایی خوبی دارد و هم قابل جستجو و آماده رتبه گرفتن خواهد بود. در بالا در مورد صفحات بی کیفیت و اینکه گوگل بر اساس چه فاکتورهایی آن ها را می شناسد، نکاتی را برای شما عزیزان بیان کردیم. در این بخش قصد داریم تا شاخصه هایی که گوگل (High-Quality Characteristics of a Web Page) آن ها را برای شناسایی صفحات باکیفیت به کار می برد معرفی کنیم. تمامی مشکلاتی که در بالاتر بیان شد را مرتفع کنید و سعی کنید که خاص باشید؛ در این صورت است که گوگل عملکرد شما را باکیفیت تلقی کرده و صفحات سایتتان را در بین رتبه های برترش جای می دهد. صفحات بی کیفیت سایت راضی کننده نیستند یا فاقد عناصری هستند که موجب رسیدن کاربر به هدفش می شود. این صفحات فاقد ویژگی تخصصی بودن هستند و نمی توان روی آن ها برای رسیدن به اهداف معتبر مارکتینگ حساب کرد (بخشی از بیانیه Google Quality Evaluator Guidelines).
گوگل آنالیتیکس جزو ابزارهای برتر سئو به شمار میرود که توسط شرکت گوگل معرفی شده و کارایی اصلی آن برای آنالیز آمار (بازدید) کلی وبسایت است. ولی همانطور که گفتیم، این روش ریسک بالایی دارد و به هیچ وجه به افراد مبتدی پیشنهاد نمیشود. روشهایی به مانند لینک سازی PBN، استفاده از محتوا و لینک مخفی و … جزو روشهای سئو کلاه است. شما همچنین میتوانید لینک سایت خودتان را به عنوان امضا مشخص کنید که در هر جوابی که برای کاربران مختلف ارسال میکنید، یک بک لینک هم برای شما ثبت شود. سایتهای زیادی هستند که امکان درج لینک در آنها وجود دارد؛ ولی نمیشود که از همه آنها برای لینک سازی استفاده کنید. قبل از لینک سازی، ابتدا اعتبار سایتها را بررسی کنید و سپس در بهترینها از لحاظ اعتبار، لینکسازی کنید.
توضیحات متا دومین چیزی است که میتواند باعث ورود کاربر از گوگل به سمت سایت شما شود؛ برای همین باید ترغیب کننده نوشته شود. به مانند تایتل، سعی کنید که حتما در توضیحات متا از کلمه کلیدی اصلی خودتان استفاده کنید. امنیت وبسایت قسمتی دیگر از آموزش سئو تکنیکالی است و گوگل هم به خوبی با مباحت امنیت در سایتها آشناست و آنها را با استفاده از الگوریتم و کرالرها، بررسی میکند. در صورت استفاده از اسکیما مارکآپ در صفحات خودتان، میتوانید روند جمع آوری اطلاعات برای گوگل را سادهتر و راحتتر کنید و به همین جهت هم موتورهای جستجو میتوانند نتایج بهتری را به کاربران خودشان نشان دهند. الگوریتم گوگل ونیز یکی از الگوریتمهای قدیمی گوگل است که در سال 2012 منتشر شد و به بهبود جستجوی محلی کمک میکرد.
شخصی که دورههای آموزشی مربوطه به خوبی طی کند، میتواند در قالب یک سئوکار یا کارشناس سئو به فعالیت بپردازد. برای مثال عکسی که الان در بخش پایین استفاده کردیم با محتوای این صفحه که در مورد سئو میباشد همخوانی دارد و این یک سیگنال صحیح هست که به سمت گوگل ارسال میکنیم. شاید فکر کنید هر نوع عکسی که در صفحه سایتمون استفاده کنیم مشکلی نداره و فقط مهم این هست که صفحه سایت ما تصویر داشته باشد! اما به هیچ عنوان اینطور نیست و باید تصویر شما با محتوای صفحه شما مرتبط باشد. تو این بخش آموزش سئو رایگان قصد داریم اصطلاحات رایج سئو رو برای شما بگیم که اگر جایی دیدید و یا کسی به شما گفت بدانید چه معنایی را میدهد.
اگر کلید واژه اصلی در آدرس قرار بگیرد، مهمترین مزیت آن در لینک دهی و بک لینک گرفتن است که این کار خیلی راحتتر و البته مفهومی تر صورت می گیرد. هنگام بهینه سازی سایت ممکن است کوچکترین اشتباهی موجب نابودی جایگاه فعلی وب سایتتان شده و آسیب های جبران ناپذیری به وب سایت شما وارد کند. فراموش نکنید که اگر در کلمه کلیدی موردنظرتان در صفحه اول گوگل و در میان ۳ نتیجه اول قرار نداشته باشید عملا در مواجهه با رقبایتان شکست خورده اید و بازار پرسود کاربران اینترنتی را به آنها واگذار کرده اید. در سئو کلاه سفید اگر شما در بحث لینک سازی به صورت طبیعی عمل کنید تبدیل به یک سئو کار کلاه خاکستری می شوید که فقط فقط در بحث لینک سازی خارجی کمی زیرآبی رفتید و خودتون شروع به لینک سازی کردید. شما می توانید برای دسترسی به یک کورس آموزشی جامع، از دوره جامع آموزش سئو SEOEDU استفاده کنید. توجه کنید که این دوره آموزشی، شامل 10 سرفصل آموزشی برای پوشش تمام آنچه در یک پروژه واقعی به آن نیاز دارید میباشد.
در این ویدیو به توضیح سئو داخلی سایت پرداخته ایم و با کلیک بر دکمه زیر نیز می توانید به مقاله مرتبط با آن منتقل شوید. در این ویدیو شما را با انوع کدهای اسکیما آشنا کرده و کاربرد هر مورد را به شما توضیح خواهیم داد. همچنین، می توانید با کلیک بر روی دکمه زیر به مقاله مرتبط با Schema مراجعه کرده و آن را مطالعه نمایید. سایت مپ یکی از مواردی است که سئو سایت را قوی کرده و بهبود می بخشد، البته به شرط این که به درستی ساخته شده باشد. داشتن یک سایت مپ بد می تواند علاوه بر آسیب زدن به سئو سایت،بودجه خزش سایت را نیز هدر دهد.