من یک خانواده بزرگ هستم که خرید آنلاین از خانه را به راحتی ترجیح می دهم. با این حال، مشکل خرید آنلاین اقلام این است که تا زمانی که محصول به درب من نرسد، نمی توانم آن را امتحان کنم، اندازه گیری کنم یا حس خوبی نسبت به آن داشته باشم. بنابراین، قبل از تصمیم به خرید، من همیشه ویژگی های محصول مورد را بررسی می کنم تا مطمئن شوم که برای من مناسب است.
ویژگی های محصول نقش اساسی در فرآیند تصمیم گیری برای خریداران ایفا می کند. آنها همچنین هنگام تبلیغ یا تبلیغ یک محصول برای بازاریابان بسیار مهم هستند. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد ویژگی های محصول، اهمیت آنها و نحوه گنجاندن آنها در استراتژی بازاریابی خود، ادامه مطلب را بخوانید.
ویژگی های محصول چیست؟
ویژگی های محصول در مقابل مزایای محصول
چرا به ویژگی های محصول نیاز دارید
نمونه هایی از ویژگی های محصول
از ویژگی های محصول در استراتژی بازاریابی خود استفاده کنید.
ویژگی های محصول چیست؟
ویژگیهای محصول جزئیات و ویژگیهایی هستند که یک کالا را توصیف میکنند و اطلاعاتی را که مصرفکنندگان برای تصمیمگیری در مورد خرید نیاز دارند، ارائه میدهند. ویژگی های محصول می تواند شامل ویژگی های طراحی، مشخصات فنی، قیمت و مواد مورد استفاده در ساخت باشد.
ویژگی های محصول به دو دسته تقسیم می شوند: ملموس و ناملموس. ویژگیهای محسوس، ویژگیهای فیزیکی هستند که حواس میتوانند آنها را درک کنند، مانند رنگ، شکل، اندازه و بافت. ویژگی های ناملموس ویژگی هایی هستند که با دیدن یا نگه داشتن محصول قابل درک نیستند.
به عنوان مثال، به این سیستم پخش ضبط Victrola نگاهی بیندازید.
منبع تصویر
از ویژگی های ملموس این دستگاه ضبط می توان به رنگ قرمز و طراحی الهام گرفته از یکپارچه سازی آن اشاره کرد. ویژگی های ناملموس قابلیت بلوتوث و نرم افزار ضبط است که به خریداران اجازه می دهد وینیل را به MP3 تبدیل کنند.
ویژگی های محصول در مقابل مزایای محصول
در حالی که ویژگی های محصول، محصولات را توصیف می کند، مزایای محصول، آنچه را که مشتریان از محصول به دست می آورند، توصیف می کند. به عنوان مثال، اجازه دهید به مثال پخش کننده ضبط برگردیم.
همانطور که قبلاً گفتم، ویژگی محصول پخش کننده ضبط، قابلیت بلوتوث آن است. مزیت محصول این است که این قابلیت به کاربران اجازه می دهد تا موسیقی مورد علاقه خود را به صورت بی سیم پخش کنند.
چرا به ویژگی های محصول نیاز دارید
گنجاندن ویژگیهای محصول به مصرفکنندگان کمک میکند تا نسبت به محصول شما و آنچه که میتواند برای آنها انجام دهد، احساس کنند. ویژگیها همچنین بر تصمیم خریدار بالقوه تأثیر میگذارند و به آنها اجازه میدهند هنگام جستجوی محصولی که متناسب با نیازهایشان هستند، گزینههای خود را به درستی بسنجید.
ویژگی های مفید محصول می تواند تجربه مشتری را با مدیریت پذیرتر کردن فرآیند تصمیم گیری آنها بهبود بخشد.
ویژگی های محصول نیز ضروری هستند زیرا می توانند قابلیت کشف نام تجاری شما را به صورت آنلاین افزایش دهند. بازاریابان می توانند و باید کلمات کلیدی را در توضیحات ویژگی محصول بگنجانید تا افرادی که این عبارات را جستجو می کنند احتمال بیشتری برای یافتن محصول شما داشته باشند.
نمونه هایی از ویژگی های محصول
در زیر چند ویژگی ملموس و ناملموس محصول از چندین شرکت و برند آورده شده است.
1. کیفیت
کیفیت یک ویژگی مهم محصول است که باید در بازاریابی خود گنجانده شود زیرا مصرف کنندگان می خواهند محصولاتی که به آنها اعتماد دارند کارساز باشد. بررسی محصول، دادههای تولید و استفاده از مواد بادوام تنها راههایی هستند که میتوانید کیفیت محصول را نشان دهید.
نمونه ای از ویژگی های محصول با کیفیت را می توان در این درخت گربه ساخته شده توسط FRISCO مشاهده کرد. درخت گربه به عنوان یک “درخت سنگین” ساخته شده با ستون های سیزال توصیف می شود و “برای گربه شما طراحی شده است تا همانطور که دوست دارد بالا رود، بازی کند، چرت بزند و خراش دهد.”
بهترین برای: زمانی که مصرف کنندگان هدف شما یک محصول طولانی مدت و بادوام یا یک تجربه مشتری با کیفیت بالا می خواهند.
منبع تصویر
2. طراحی
طراحی به ظاهر محصول اشاره دارد. به عنوان مثال، حلقه نامزدی آمتیست زیر شامل یک آمتیست برش کوسن، یک نوار طلای زرد 14 عیار، و “پیچش های درخشان الماس های گرد” برای یک “طرح سلطنتی” است.
بهترین برای: زمانی که زیبایی شناسی و سبک یک ارزش اصلی برای مصرف کنندگان شما باشد. همچنین یک فرصت عالی برای بهینه سازی کلمات کلیدی است. به عنوان مثال، توضیحات انگشتر شامل کلمات کلیدی جستجو مانند «برش کوسن»، «آمیتیست» و «بند طلای زرد» است.
منبع تصویر
3. قیمت
قیمت یک ویژگی عالی برای درج در توضیحات محصول شماست، به خصوص اگر تاکید می کنید که مصرف کننده چقدر می تواند با نرخ مقرون به صرفه به دست آورد. به عنوان مثال، Canva اشاره می کند که استفاده رایگان از ابزارهای طراحی خود را ارائه می دهد و همه چیزهایی را که کاربران می توانند با هزینه صفر به آنها دسترسی داشته باشند را فهرست می کند.
بهترین برای: وقتی محصول شما با قیمت پایین تری نسبت به رقبای شما در دسترس است یا اگر محصول شما در گزینه های مقرون به صرفه موجود است.
منبع تصویر
4. تأیید و ایمنی
مجدداً، مصرف کنندگان نیاز به اطمینان دارند که محصول شما قابل اعتماد، معتبر و ایمن است. یکی از راههای اثبات این نکات، گنجاندن ویژگیهای تأیید و ایمنی است. Philly’s Phinest Roofing، یک شرکت سقف سازی مستقر در فیلادلفیا، اعتبار خود را با تاکید بر 40 سال فعالیت خود و وضعیت خود به عنوان یک شرکت سقف سازی دارای گواهینامه اثبات می کند. حتی ویژگی های شماره مجوز شرکت را در وب سایت خود دارد تا مشتریان بالقوه آن را تأیید کنند.
بهترین برای: اگر ایمنی و قابلیت اطمینان از دغدغه های اصلی مخاطبان هدف شما هستند.
منبع تصویر
5. ادعاهای بازاریابی
ادعاهای بازاریابی ویژگی های محصولی هستند که به عملکرد محصول شما اشاره می کنند و می توانند به صورت آمار یا داده باشند. برای ایجاد یک ادعای بازاریابی دقیق و قانع کننده، برندها در گروه های تحقیقاتی و نظرسنجی مشتریان سرمایه گذاری می کنند.
نمونه ای از ادعای بازاریابی این است که Lysol تبلیغ می کند که محصولاتش 99.9٪ میکروب ها را از بین می برند.
بهترین برای: نشان دادن عملکرد بهتر محصول شما از رقبا یا برجسته کردن اثربخشی آن.
منبع تصویر
از ویژگی های محصول در استراتژی بازاریابی خود استفاده کنید.
ویژگی های محصول به مصرف کنندگان کمک می کند تا تصمیمات مطمئن و آگاهانه ای در مورد خرید خود بگیرند. آنها همچنین به تجربه مشتری راحت تر و لذت بخش تر کمک می کنند.
مهمتر از همه، آنها به برند شما اعتماد می کنند و به شما کمک می کنند تا محصولات خود را برای افراد مناسب بازاریابی کنید. برای بازاریابی بهتر محصول خود و خوشحال کردن مشتریان خود، ویژگی های محصول را در استراتژی خود بگنجانید.