
یادگیری عمیق رشته ای از یادگیری ماشینی است که از الگوریتم ها و داده ها برای تقلید از مغز انسان برای آموزش یک مدل استفاده می کند. این رشته از شبکه های عصبی برای یادگیری یک کار خاص استفاده می کند.
هوش مصنوعی همچنان یک موضوع داغ در صنعت بازاریابی است. بازار هوش مصنوعی در بازاریابی احتمالاً تا سال 2028 به 107.5 میلیارد دلار افزایش خواهد یافت که از 15.84 میلیارد دلار در سال 2021 بیشتر است.
یادگیری عمیق از طریق محیط خود و با یادگیری از اشتباهات گذشته بهبود می یابد، اما یادگیری ماشینی به مداخله انسانی بیشتری برای یادگیری و اصلاح نیاز دارد.
با گسترش نقش فناوری در بازاریابی، احتمالاً اصطلاحات “یادگیری عمیق” و “یادگیری ماشینی” را شنیده اید – اما این اصطلاحات به چه معنا هستند؟ در اینجا چیزی است که بازاریابان باید در مورد یادگیری عمیق و یادگیری ماشین بدانند.
جستجوی صوتی، شماره گیری صوتی و کنترل دستگاه همگی نمونه هایی از یادگیری ماشینی در تشخیص گفتار هستند.
در اینجا روش هایی وجود دارد که یادگیری ماشین اغلب در استراتژی های بازاریابی پیاده سازی می شود.
1. توصیه های پیش بینی
برای مثال، اگر رفتار مشتری نشان دهد که ممکن است اشتراک خود را در یک جریان موسیقی پایان دهد. در آن صورت، این سرویس ممکن است یک معامله انحصاری – مانند نرخ اشتراک با تخفیف موقت – ارائه دهد تا از سرگردانی آنها جلوگیری کند.
مدلهای یادگیری عمیق میتوانند الگوهایی را در دادهها پیدا کنند تا تقسیمبندی پیشرفته را آغاز کنند. این به بازاریابان این امکان را می دهد که به راحتی و به سرعت مخاطبان هدف یک کمپین را شناسایی کرده و سرنخ های بالقوه را پیش بینی کنند.
2. بیش از حد شخصی سازی
با انجام این کار، هوش مصنوعی میتواند به شرکتها بگوید که کدام محصولات و خدمات مورد تقاضا هستند و باید تمرکز کمپینهای آینده باشد.
تفاوت بین یادگیری ماشینی و یادگیری عمیق
شبکه های عصبی شامل نورون های به هم پیوسته ای هستند که داده ها را در مغز انسان و کامپیوترها پردازش می کنند.
3 روش رایج که بازاریابان از یادگیری عمیق استفاده می کنند
3 روش رایج که بازاریابان از یادگیری عمیق استفاده می کنند
امتیازدهی پیشرو پیش بینی می کند که کدام سرنخ ها احتمالاً به مشتری تبدیل می شوند. این شکل از یادگیری ماشینی به تیمهای فروش کمک میکند از مرتبسازی و بررسی دستی هزاران سرنخ در هر ماه اجتناب کنند.
بازاریابان می توانند از یادگیری عمیق برای پیش بینی اقدامات مشتری با ردیابی نحوه حرکت آنها در وب سایت برند و تعداد دفعات خرید آنها استفاده کنند.
یادگیری ماشینی چیست؟
تفاوت بین یادگیری ماشینی و یادگیری عمیق
یادگیری ماشینی چیست؟
در اینجا چند تفاوت کلیدی دیگر بین یادگیری ماشین و یادگیری عمیق وجود دارد:
- یادگیری ماشینی به آموزش کوتاه تری نیاز دارد اما می تواند منجر به دقت کمتر شود.
- یادگیری عمیق نیاز به آموزش بالاتر دارد و منجر به دقت بالاتر می شود.
- یادگیری ماشینی همبستگی های مستقیم و خطی ایجاد می کند.
- یادگیری عمیق همبستگی های پیچیده و غیرخطی ایجاد می کند.
تصویر زیر رابطه بین هوش مصنوعی، یادگیری ماشینی و یادگیری عمیق را نشان می دهد.
نمونههایی از مطالب بیششخصیشده، وبسایتهایی هستند که محتوایی را نشان میدهند که بسته به افرادی که در حال مرور هستند، متفاوت است یا اعلانهای فشاری برای مشتریانی که بدون خرید آن را ترک میکنند، متفاوت است.
3. پیش بینی رفتار مشتری
یک مثال از یادگیری ماشینی، تشخیص گفتار است. یادگیری ماشینی می تواند گفتار را به متن ترجمه کند. برنامه های نرم افزاری می توانند صدای ضبط شده و گفتار زنده را به فایل های متنی تبدیل کنند.
برخی از شرکتها از یادگیری ماشینی برای پیشبینی زمانی که مشتری در شرف ریزش است استفاده میکنند تا شرکت بتواند قبل از خروج مشتری اقدام کند.
یادگیری عمیق می تواند موتورهای شخصی سازی را ایجاد کند که به بازاریابان کمک می کند تا فرآیند ارائه محتوای فوق شخصی سازی شده را ساده کنند.
یادگیری ماشینی شاخهای از هوش مصنوعی است که از دادهها و الگوریتمها برای منعکس کردن نحوه یادگیری انسانها استفاده میکند و به تدریج دقت را بهبود میبخشد. هدف این است که یک کامپیوتر بدون برنامه ریزی صریح – به عبارت دیگر، بدون دخالت انسان – یاد بگیرد.