با این حال، وقتی صحبت از فیدها به میان میآید، خوشحال کردن مخاطبانی که از قبل دارید باید تمرکز شما باشد. توجه داشته باشید که فیدها به بخشهای مختلفی تقسیم میشوند – همه، موارد دلخواه، دوستان، گروهها و صفحات. برای اینکه در ذهن مخاطبان خود باقی بمانید، شرکت شما باید در بخش های مختلف، به ویژه همه، موارد دلخواه و گروه ها، محتوا داشته باشد.
محتوای اولویتبندی شده در برگه صفحه اصلی شامل حلقهها و داستانها میشود. برای اینکه محتوای بازاریابی خود را در صفحه اصلی قرار دهید تا برند شما بتواند به مشتریان جدید دسترسی پیدا کند، باید از محتوای ویدیویی کوتاه مانند Reels استفاده کنید.
در ماه ژوئیه، مارک زاکربرگ تغییری در فید خبری فیس بوک را اعلام کرد – به دو قسمت تقسیم شد! فیسبوک اکنون دارای یک برگه Home و یک برگه Feeds است. برگه صفحه اصلی شامل محتوایی است که به کاربران بر اساس عملکرد آنها در برنامه توصیه می شود. برگه Feeds محتوای افراد، صفحات و گروههایی را که کاربر دنبال میکند نشان میدهد.
راه دیگر برای قرار گرفتن در برگه Home، استفاده از پخش زنده است. در همان نظرسنجی، 69 درصد از بازاریابان از ویدیوهای پخش زنده به عنوان یکی از مؤثرترین روش ها در کمپین های خود یاد کردند و 72 درصد از پاسخ دهندگان گفتند که پخش زنده به طور کلی مؤثر است. فرصتهای پخش زنده میتواند شامل پرسش و پاسخ زنده، وبینارها و کارگاهها باشد.
برگه فیدهای فیس بوک
منبع تصویر
اما برای بازاریابانی که به فید خبری فیس بوک تکیه می کنند برای یافتن و حفظ مخاطب چه معنایی دارد؟ در اینجا چیزی است که بازاریابان باید در مورد برگه های جدید بدانند.
زاکربرگ گفت هدف این است که کاربران فیس بوک بتوانند محتوای مورد علاقه خود را راحت تر ببینند و اکتشافات جدیدی را انجام دهند. همچنین قصد دارد فیسبوک را با TikTok رقابتی نگه دارد. صفحه For You TikTok همچنین محتوای توصیه شده را از سراسر پلتفرم خود بر اساس آنچه الگوریتمها فکر میکنند کاربر میخواهد ببیند، نشان میدهد. صفحه زیر فقط محتوای صفحاتی را نشان می دهد که کاربر قبلاً آنها را دنبال می کند.
همانطور که اشاره کردم، برگه Feeds محتوای صفحات، گروهها و جوامعی را نشان میدهد که کاربر از قبل دنبال میکند. هیچ محتوایی از ویژگی کشف برنامه وجود ندارد – با این حال، تبلیغات همچنان در فیدها نشان داده می شوند. بنابراین، سرمایهگذاری در تبلیغات فیسبوک میتواند به محتوای برند شما کمک کند تا در برگه Feeds قرار بگیرد و دامنه برند شما را در آنجا نیز گسترش دهد.
تغییر متا در فید فیس بوک به این معنی است که بازاریابان باید کمپین های رسانه های اجتماعی خود را در برنامه تنظیم کنند، اما این تنظیم نباید دشوار باشد. از ویدیوهای کوتاه مانند Reels استفاده کنید، فرصتهای پخش زنده را بیابید، روی تبلیغات سرمایهگذاری کنید، و برای تقویت جامعه کار کنید – و این باعث میشود مخاطبان شما در برگه صفحه اصلی یا برگه فیدها درگیر شوند.