در طی نظرسنجی بازاریابی رسانههای اجتماعی خودمان، 85 درصد از 310 بازاریاب مورد بررسی گفتند که ویدیوهای کوتاه یکی از مؤثرترین تاکتیکها در کمپینهای رسانههای اجتماعی آنهاست. بنابراین دفعه بعد که یک Reel را در اینستاگرام پست می کنید و برنامه از شما می پرسد که آیا می خواهید به طور خودکار آن را در فیس بوک به اشتراک بگذارید، پاسخ باید مثبت باشد.
متا در بیانیهای مطبوعاتی گفت: «این سیستم هزاران سیگنال را در نظر میگیرد تا به کاهش بی نظمی کمک کند و محتوا را به ترتیبی که فکر میکنیم با ارزشتر مییابیم رتبهبندی کند.» ما در حال سرمایهگذاری روی هوش مصنوعی هستیم تا محتوای پیشنهادی را در این تجربه رتبهبندی شده به بهترین نحو ارائه دهیم.»
منبع تصویر
برای رساندن محتوای خود به بخش همه و موارد دلخواه، مرتباً محتوای جذابی مانند ویدیوهای کوتاه، پخش زنده، نظرسنجی ها و وضعیت ها را پست کنید. با حفظ یک جریان ثابت از محتوای با کیفیت، نام تجاری شما به طور منظم در بخش All ظاهر می شود. اگر محتوای شما قانعکننده است و شامل CTA است که به کاربران میگوید صفحه برند شما را به موارد دلخواه خود اضافه کنند، در آن بخش نیز محتوا خواهید داشت.
راه دیگر برای قرار گرفتن در برگه Home، استفاده از پخش زنده است. در همان نظرسنجی، 69 درصد از بازاریابان از ویدیوهای پخش زنده به عنوان یکی از مؤثرترین روش ها در کمپین های خود یاد کردند و 72 درصد از پاسخ دهندگان گفتند که پخش زنده به طور کلی مؤثر است. فرصتهای پخش زنده میتواند شامل پرسش و پاسخ زنده، وبینارها و کارگاهها باشد.
برگه فیدهای فیس بوک
زاکربرگ گفت هدف این است که کاربران فیس بوک بتوانند محتوای مورد علاقه خود را راحت تر ببینند و اکتشافات جدیدی را انجام دهند. همچنین قصد دارد فیسبوک را با TikTok رقابتی نگه دارد. صفحه For You TikTok همچنین محتوای توصیه شده را از سراسر پلتفرم خود بر اساس آنچه الگوریتمها فکر میکنند کاربر میخواهد ببیند، نشان میدهد. صفحه زیر فقط محتوای صفحاتی را نشان می دهد که کاربر قبلاً آنها را دنبال می کند.
برگه صفحه اصلی فیس بوک
منبع تصویر
در ماه ژوئیه، مارک زاکربرگ تغییری در فید خبری فیس بوک را اعلام کرد – به دو قسمت تقسیم شد! فیسبوک اکنون دارای یک برگه Home و یک برگه Feeds است. برگه صفحه اصلی شامل محتوایی است که به کاربران بر اساس عملکرد آنها در برنامه توصیه می شود. برگه Feeds محتوای افراد، صفحات و گروههایی را که کاربر دنبال میکند نشان میدهد.
همانطور که اشاره کردم، برگه Feeds محتوای صفحات، گروهها و جوامعی را نشان میدهد که کاربر از قبل دنبال میکند. هیچ محتوایی از ویژگی کشف برنامه وجود ندارد – با این حال، تبلیغات همچنان در فیدها نشان داده می شوند. بنابراین، سرمایهگذاری در تبلیغات فیسبوک میتواند به محتوای برند شما کمک کند تا در برگه Feeds قرار بگیرد و دامنه برند شما را در آنجا نیز گسترش دهد.
با این حال، وقتی صحبت از فیدها به میان میآید، خوشحال کردن مخاطبانی که از قبل دارید باید تمرکز شما باشد. توجه داشته باشید که فیدها به بخشهای مختلفی تقسیم میشوند – همه، موارد دلخواه، دوستان، گروهها و صفحات. برای اینکه در ذهن مخاطبان خود باقی بمانید، شرکت شما باید در بخش های مختلف، به ویژه همه، موارد دلخواه و گروه ها، محتوا داشته باشد.
اما برای بازاریابانی که به فید خبری فیس بوک تکیه می کنند برای یافتن و حفظ مخاطب چه معنایی دارد؟ در اینجا چیزی است که بازاریابان باید در مورد برگه های جدید بدانند.
بازاریابان باید گروه های فیس بوک را ایجاد کنند که به علایق مخاطبانشان توجه کند. یک نمونه عالی از یک گروه فیس بوک، Instant Pot Community است. این گروه توسط برند مولتی کوکر Instant Pot راه اندازی شد و فضایی برای کاربران قابلمه فوری برای به اشتراک گذاشتن دستور العمل ها، پرسیدن سوال و بحث درباره محصولاتشان است. این گروه بیش از 3 میلیون کاربر دارد.
محتوای اولویتبندی شده در برگه صفحه اصلی شامل حلقهها و داستانها میشود. برای اینکه محتوای بازاریابی خود را در صفحه اصلی قرار دهید تا برند شما بتواند به مشتریان جدید دسترسی پیدا کند، باید از محتوای ویدیویی کوتاه مانند Reels استفاده کنید.