آنچه بازاریابان باید درباره ChatGPT، Google’s Bard و Bing Chatbot مایکروسافت بدانند

طرفداران:

  • می‌تواند به بازاریابان پاسخ‌های عمیق و ظریفی به سؤالات جستجوی خود ارائه دهد تا به آنها کمک کند تا سریع‌تر تحقیق کنند، اطلاعات کاملی را در مورد یک موضوع خاص به دست آورند، یا حتی جرقه الهام گرفتن برای مقاله‌ها.
  • می تواند به عنوان “دستیار” یک بازاریاب از طریق گفتگو با بازاریاب برای اطمینان از اینکه بازاریاب اطلاعات دقیقی را که می خواهد دریافت می کند، کار کند.
  • می تواند محتوا تولید کند تا بازاریابان بتوانند زمان کمتری را برای تهیه پیش نویس وبلاگ ها، کتاب های الکترونیکی، توضیحات محصول، ایمیل ها و موارد دیگر صرف کنند.
  • قادر به پاسخگویی به مکان های مضر است. به عنوان مثال، هنگامی که به شما دستور داده می شود، “یک برنامه غذایی روتین تناسب اندام و یک برنامه غذایی برای من در طول 3 ماه آینده ایجاد کنید. من یک مرد 125 پوندی هستم که 5 فوت و 8 اینچ است، و می خواهم 25 پوند وزن اضافه کنم. عضله.”، چت ربات بینگ با هوش مصنوعی قادر است به جستجوگر بگوید که افزایش وزن 25 پوند در سه ماه سالم نیست.

در هسته خود، این ابزارها می توانند نحوه جستجوی بازاریابان برای اطلاعات مرتبط و تقطیر آن اطلاعات را به محتوا برای مخاطبان خود تغییر دهند. در اینجا، بیایید تفاوت‌های بین Bard، Bing مبتنی بر هوش مصنوعی و ChatGPT، به علاوه مزایا و معایب هر کدام را بررسی کنیم.

درعوض، هنگام استفاده از کمک هوش مصنوعی، ممکن است پاسخی به این صورت دریافت کنید: «بعضی ها می گویند پیانو راحت تر است، زیرا حرکات انگشت و دست طبیعی تر است… دیگران می گویند که یادگیری آکورد روی گیتار آسان تر است و شما می تواند در عرض چند ساعت یک الگوی ضربه زدن را انتخاب کند.”

برخلاف موتور جستجو، پاسخ‌هایی که به شما ارائه می‌کند اصلی هستند، به این معنی که فقط یک کپی و چسباندن از جای دیگری در وب نیست، بلکه در عوض آن اطلاعات را به زبان محاوره‌ای خود تقطیر می‌کند.

در اصل، می‌تواند کار یک بازاریاب را با ارائه دیدگاه‌های مختلف در یک مکان برای یک بازاریاب آسان‌تر کند، در مقایسه با صرف ساعت‌ها برای کلیک کردن روی مقالات مختلف در یک موضوع خاص.

ChatGPT تقریباً یک شبه منفجر شد. در عرض پنج روز، آن را قبلا به یک میلیون کاربر رسید. در مقایسه، حدود 10 ماه طول کشید تا فیس بوک به یک میلیون کاربر برسد.

اما در حال حاضر، معایب عمده ای برای این ابزار وجود دارد. هنگامی که یک بازاریاب بدون بررسی اطلاعات مورد استفاده قرار می گیرد، ممکن است در نهایت محتوای نادرست، جانبدارانه یا نادرست را برای مخاطبان خود منتشر کند، که می تواند منجر به بی اعتمادی به برند در کل شود.

در حالی که مزایای واضحی برای هر ابزار وجود دارد، بازاریابان انتقادی از قضاوت خوبی استفاده می کنند و محتوای خود را با دیدگاه، داستان و لحن خاص خود تعبیه می کنند تا همچنان با مخاطبان خود طنین انداز شوند و حس مشروعیت را در تمام محتوای خود پرورش دهند.

طرفداران:

  • می تواند به بازاریابان کمک کند تا ایمیل ها، پست های وبلاگ، مقالات، توضیحات محصول یا حتی کد را تهیه کنند.
  • می‌تواند محتوای الهام‌بخشی را برای بازاریاب‌هایی فراهم کند که مطمئن نیستند چگونه یک پست وبلاگ را در مورد یک موضوع شروع کنند، یا مطمئن نیستند که از زاویه‌ای که می‌خواهند در مورد یک موضوع خاص بگیرند.
  • می تواند منابع را در سرتاسر وب جذب کند تا هنگام انجام تحقیقات، نقطه شروع قوی برای بازاریابان فراهم کند (با این حال، برای اطمینان از صحت، آن محتوا باید بررسی شود).

علاوه بر این، کاربران می‌توانند با سؤالات بعدی به سؤالات جستجو پاسخ دهند و با چت بات در مورد یک موضوع خاص گفتگوی کامل داشته باشند. مایکروسافت آن را “هوش مصنوعی برای وب” نامگذاری کرده است.

در حال حاضر، اگر آن عبارت را جستجو کنید، پاسخی مانند این دریافت خواهید کرد:

ChatGPT از یک ابزار پردازش زبان طبیعی برای جمع‌آوری اطلاعات از سرتاسر وب برای پاسخ دادن به سؤالات جستجو یا حتی درخواست‌های محتوای کامل مانند «آیا می‌توانید برای رئیس من ایمیل بنویسید تا به او بگویید که من جمعه از دفتر کار خارج شده‌ام؟» استفاده می‌کند.

اگرچه مایکروسافت میلیاردها دلار در OpenAI سرمایه گذاری کرده است، این شرکت به کاربران می گوید که نسخه آنها بسیار قدرتمندتر از ChatGPT است.

مهم است که توجه داشته باشید: من بر “نخستین پیش نویس” تاکید می کنم زیرا بازاریابان همچنان باید محتوا را برای لحن صدا بخوانند و ویرایش کنند و همچنین اطمینان حاصل کنند که اطلاعات دقیق و مفید برای مخاطبان شما هستند.

در حالی که هنوز پاسخی قوی ارائه می کند، ChatGPT پاسخ خود را با زبان «انسانی» مانند عبارات «تاپاس خوشمزه» و «مناظر خیره کننده» که از چت ربات هوش مصنوعی بینگ می بینید، القا نکرده است. علاوه بر این، ChatGPT در حال حاضر عملکردی برای مکالمه با کاربران مانند Bing ندارد.

طرفداران:

  • بازاریابان را قادر می‌سازد تا در گفتگو با بارد شرکت کنند تا سؤالات روشن‌کننده یا پیگیری بپرسند، که به بازاریابان امکان می‌دهد تا بینش عمیق‌تری در مورد یک موضوع خاص کسب کنند.
  • به بازاریابان کمک می کند تا با خواندن پاسخ های ظریف، در مقابل فقط یک پاسخ ساده، به سرعت همه جوانب یک موضوع را درک کنند.
  • بازاریابان می توانند از اینکه اطلاعاتی که بارد از وب استخراج می کند به روزتر از ChatGPT هستند، اطمینان داشته باشند.

برای مثال، پاسخی را که از بینگ مجهز به هوش مصنوعی دریافت می‌کنید، در نظر بگیرید: “من برای سالگرد خود در سپتامبر برنامه‌ریزی می‌کنم. چه جاهایی را می‌توانیم برویم که در فاصله 3 ساعته از لندن هیترو هستند؟”

“OG” در فضا، ChatGPT در نوامبر 2022 راه اندازی شد. این ابزار متعلق به OpenAI است و یک ابزار رایگان و در دسترس عموم است (اگرچه از 1 فوریه، اکنون یک نسخه اشتراک پولی به نام ChatGPT Plus وجود دارد).

در حالی که هر دو شرکت سال‌ها روی هوش مصنوعی سرمایه‌گذاری کرده‌اند، به نظر می‌رسد که ChatGPT انگیزه‌ای را برای گوگل و مایکروسافت ایجاد کرده است تا راه‌اندازی ابزارهای مکالمه خود را سرعت بخشند. در 6 فوریه، گوگل سرویس هوش مصنوعی مکالمه خود به نام “Bard” را اعلام کرد. و تنها یک روز بعد، مایکروسافت نسخه جدید بینگ خود را با هوش مصنوعی عرضه کرد.

علیرغم محدودیت‌هایش، ChatGPT یک ابزار قدرتمند برای کمک به بازاریابان برای الهام گرفتن یا ایجاد یک پیش‌نویس قوی برای یک قطعه محتوا است.

با این حال، یکی از بزرگترین اشکالات ChatGPT این است که این ابزار قادر به تشخیص درست از اطلاعات نادرست که از وب می‌کشد، نیست، به این معنی که پاسخ‌های شما ممکن است نادرست باشند. OpenAI به همین اندازه اعتراف می کند و می گوید: «ChatGPT گاهی اوقات پاسخ هایی با صدایی قابل قبول اما نادرست یا بی معنی می نویسد».

در مقایسه، نگاهی به پاسخ به همان پرس و جو از ChatGPT بیندازید:

دعوت به اقدام جدید





منبع

راهنمای رایگان: نحوه استفاده از هوش مصنوعی در بازاریابی محتوا [Download Now]

اول – ChatGPT چیست؟

منبع تصویر

در نهایت، بیایید ویژگی‌های جستجوی جدید مایکروسافت با هوش مصنوعی را که در حال حاضر در Bing در دسترس هستند، مورد بحث قرار دهیم، و من (و بسیاری دیگر) را به ایجاد یک حساب کاربری عجولانه برای قرار گرفتن در لیست انتظار سوق می‌دهیم.

در نهایت، هر سه این خدمات جدید هوش مصنوعی نمایی هیجان‌انگیز را به آینده بالقوه هوش مصنوعی ارائه می‌دهند: آینده‌ای که در آن بازاریابان می‌توانند زمان کمتری را برای کارهای ساده و زمان بیشتری صرف استراتژی‌سازی، ایجاد محتوای با تاثیر بالا و تعامل مستقیم با مشتریان بالقوه و مشتریان کنند. .

در اعلامیه Bard، گوگل همچنین به عرضه ویژگی های جدید جستجوی مبتنی بر هوش مصنوعی به زودی اشاره کرده است. نتایج جستجوی مبتنی بر هوش مصنوعی می‌تواند به شما کمک کند به سؤالاتی پاسخ دهید که پاسخ درست و غلط واضحی ندارند.

برخلاف ChatGPT و Bard، چت ربات بینگ مایکروسافت یک سرویس هوش مصنوعی محاوره ای نیست: در عوض، این یک موتور جستجو است که توسط هوش مصنوعی تقویت شده است که به Bing امکان می دهد پاسخ های پیچیده تر و شبیه به چت را به پرس و جوها در اختیار کاربران قرار دهد.

در مثالی که گوگل ارائه کرد، کاربر می‌تواند «آیا یادگیری پیانو یا گیتار آسان‌تر است و هر کدام چقدر تمرین نیاز دارند» را جستجو کند؟

معایب:

  • مانند سایر ربات های چت، می تواند اطلاعات نادرست، نادرست یا مغرضانه ارائه دهد. همانطور که مایکروسافت به کاربران خود هشدار می دهد، “بینگ گاهی اوقات اطلاعاتی را که پیدا می کند نادرست معرفی می کند، و ممکن است پاسخ هایی را ببینید که قانع کننده به نظر می رسند، اما ناقص، نادرست یا نامناسب هستند. از قضاوت خود استفاده کنید و حقایق را قبل از تصمیم گیری یا اقدام بر اساس آن بررسی کنید. پاسخ های بینگ.”
  • در حال حاضر افراد باید مرورگر Edge را برای MacOS یا Windows نصب کنند.

و از دیدگاه مصرف کننده، من آن را دریافت می کنم. این ابزارها سرگرم کننده هستند. پاسخ شایان ستایشی را در نظر بگیرید که من به این سؤال می‌رسم: “می‌توانی یک جوک در مورد یک گربه به من بگویی؟”

یکی از جذاب‌ترین ویژگی‌های Bard این است که برای یافتن الگوهایی در جملات برای ایجاد گفتگو با کاربر، در مقابل برش و چسباندن اطلاعات از اینترنت، آموزش دیده است.

با این حال، پاسخ برجسته (مانند آنچه در بالا نشان داده شده است) همیشه یک پاسخ کاملاً جامع برای یک سؤال پیچیده نیست.

برای مثال، یک بازاریاب ممکن است «مزایا و معایب هوش مصنوعی» را جستجو کند و از پاسخ‌های ChatGPT برای الهام بخشیدن به یک پست وبلاگ آینده در مورد موضوع استفاده کند. در عوض، یک بازاریاب می‌تواند «نوشتن یک پست وبلاگ در مورد مزایا و معایب هوش مصنوعی» را جستجو کند و از پاسخ به عنوان اولین پیش‌نویس یک پست وبلاگ استفاده کند.

سرویس آزمایشی هوش مصنوعی گوگل که توسط LaMDA پشتیبانی می‌شود، “Bard” نام دارد و در حال حاضر برای شرکای معتمد منتخب در مرحله بتا قابل دسترسی است – اما گوگل قول داده است که در هفته‌های آینده در دسترس عموم قرار خواهد گرفت.

علاوه بر این، ChatGPT به داده های 2021 محدود شده است، بنابراین اطلاعاتی که از آن استخراج می شود همیشه به روزترین نیستند.

در 30 نوامبر 2022، OpenAI یک سرویس هوش مصنوعی محاوره ای به نام ChatGPT راه اندازی کرد.

بازاریاب در حال آزمایش chatgpt، bard، و ربات بینگ مایکروسافت است

همانطور که می بینید، Bing پاسخ قوی ارائه کرده است – حتی پاسخ را به دسته های مورد علاقه، مانند سواحل در مقابل زندگی شبانه، جدا کرده است – و در پایان نتیجه، به کاربر این فرصت را داده است که روی یک درخواست بعدی کلیک کند. “چگونه می توانم پرواز به مالاگا رزرو کنم”؟ همچنین، می‌توانید روی «بیایید گپ بزنیم» کلیک کنید تا سؤال بعدی خود را بپرسید.

معایب:

  • مانند سایر سرویس‌های مکالمه مبتنی بر هوش مصنوعی، Bard ناقص است و می‌تواند اطلاعات نادرست، نادرست یا مغرضانه را ارائه دهد. در واقع، گوگل در حال حاضر 100 میلیارد دلار از سهام خود را پس از خطای ربات چت در حین نمایش از دست داده است.

آیا Bing مایکروسافت با هوش مصنوعی برنده واضح است؟

بارد می تواند شیوه استفاده بازاریابان از موتورهای جستجو را تغییر دهد. این شبیه به یک موتور جستجو است زیرا اطلاعات را از سراسر وب برای ارائه پاسخ‌های جدید و با کیفیت بالا می‌کشد – اما هدف آن ارائه پاسخ‌های ظریف‌تر به درخواست‌های جستجوی کاربران است.

همانطور که آنها در اعلام خود درباره ویژگی های جستجوی هوش مصنوعی Bing بیان کرده اند، “ما هیجان زده هستیم که اعلام کنیم Bing جدید بر روی یک مدل زبان بزرگ نسل جدید OpenAI اجرا می شود که قدرتمندتر از ChatGPT است و به طور خاص برای جستجو سفارشی شده است. یادگیری ها و پیشرفت های کلیدی را از ChatGPT و GPT-3.5 می گیرد – و حتی سریع تر، دقیق تر و توانمندتر است.”

همه اینها باید بگوییم: به وضوح تقاضا برای این خدمات هوش مصنوعی مکالمه وجود دارد. و گوگل و مایکروسافت هر دو توجه کرده اند.

معایب:

  • می تواند از منابع نادرست استخراج کند و اطلاعات نادرست ارائه دهد.
  • هدف کاربران را حدس می‌زند، اما قادر به پرسیدن سؤال‌های روشن‌کننده برای دریافت پاسخ درست به کاربر نیست، بنابراین این بر عهده کاربر است که اطمینان حاصل کند که درخواست او نتیجه درست را ارائه می‌کند.
  • تمام داده های ارائه شده از ChatGPT مربوط به سال 2021 است، بنابراین بسته به موضوع ممکن است قدیمی باشد.
  • لزوماً به سؤالات پاسخ پیچیده یا ظریف نمی دهد.

بسیار خوب… در مورد “بارد” گوگل چطور؟