آنچه ما در حال حاضر می دانیم


TikTok، مانند بسیاری از پلتفرم‌های اجتماعی، اغلب ویژگی‌های جدیدی را برای بهبود تجربه برنامه و ارائه فرصت‌های جدید برای سازندگان و کاربران ارائه می‌کند.

اخیراً ویژگی‌ای را راه‌اندازی کرده است که این سؤال را زیر سوال می‌برد که آیا در آینده، این برنامه به استراتژی سئو منحصر به فرد خود نیاز دارد یا خیر. بیایید در این مورد بحث کنیم.

کتاب الکترونیکی رایگان: راهنمای بازاریاب برای TikTok برای تجارت [Download Now]

ویژگی جستجوی جدید TikTok

ویژگی جستجوی جدید TikTok عمدتاً در بخش نظرات دیده می شود، جایی که کلمات کلیدی در کنار نماد ذره بین قرار می گیرند. با فشار دادن کلیدواژه مرتبط، به صفحه کشف ویدیوهای مرتبط با کلمه کلیدی می رسید.

به عنوان مثال، استیون لیم ویدئویی ساخت که ویژگی‌های جدید iOS 16 را به اشتراک می‌گذارد. یکی از کاربران درباره یکی از ویژگی‌هایی که لیم به آن اشاره کرد، صفحه‌کلید لمسی، و فوق‌پیوند است و منجر به انتخاب بزرگ‌تری از ویدیوها درباره کلمات کلیدی لمسی می‌شود، نظر داد. .

نمونه سئو tiktok

منبع تصویر

کلمات کلیدی هایپرپیوندی نیز می توانند در بالای بخش نظرات ظاهر شوند و با کلیک بر روی آنها به انتخابی از ویدیوها در همان موضوع منجر می شود. ملکه پاستا دستور العمل های معتبر ایتالیایی را در حساب خود به اشتراک می گذارد، و بخش نظرات یک ویدیوی اخیر با کلیدواژه “دستور پخت ماکارونی” لینک شده است.

نمونه بهینه سازی جستجوی tiktok

منبع تصویر

این ویژگی در حال حاضر به عنوان بخشی از یک آزمایش اجرا محدود در دسترس است و به گفته TechCrunch، TikTok هنوز اظهار نظر رسمی نکرده است.

پتانسیل این ویژگی چیست؟

این ویژگی در زمان حساسی برای تأثیر TikTok در دنیای جستجو ارائه می شود، زیرا گوگل اخیراً تأثیر این پلت فرم را بر محصول جستجوی خود تأیید کرده است.

Prabhakar Raghavan، معاون ارشد دانش و اطلاعات گوگل گوگل، گفت که 40 درصد از جوانان هنگام جستجوی مکانی برای غذا خوردن به TikTok یا Instagram مراجعه می کنند، برخلاف نقشه های گوگل یا جستجو. این بدان معناست که کاربران، هرچند بخشی از یک نسل خاص، هنگام یافتن پاسخ سؤالات خود، محتوای موجود در TikTok را ترجیح می دهند.

همانطور که در بالا ذکر شد، TikTok در مورد نحوه استفاده از ویژگی جدید اظهار نظر رسمی نکرده است. اما، اگر به طور رسمی عرضه شود، احتمالاً برای سازندگانی که به دنبال ایجاد فالوور و آگاهی از برند هستند، و برای کسانی که از این برنامه برای کشف استفاده می‌کنند، قدرت قابل توجهی خواهد داشت.

برای سازندگان، مارک‌ها و کسب‌وکارها، می‌توانیم فرض کنیم که ویژگی جستجوی جدید، زمینه ویدیوها را از کلمات کلیدی در نظرات، هشتگ‌ها در زیرنویس‌ها و محتوای ویدیویی واقعی (متن روی صفحه و صدا) جمع‌آوری می‌کند. در آینده، منطقی است که استراتژی سئوی TikTok شامل بهینه‌سازی ویدیوها با کلمات کلیدی مرتبط باشد تا به کلمات کلیدی پیوندی کمک کند تا در نظرات، در سرفصل‌های بخش نظرات ظاهر شوند و به ویدیوها کمک کند در جستارهای مرتبط ظاهر شوند.

برای کاربران TikTok، SEO در TikTok به این معنی است که این برنامه به موتور جستجوی قدرتمندتری تبدیل می‌شود، زیرا جستجوی کلمات کلیدی یا کلیک کردن بر روی کلمات کلیدی لینک شده، آنها را به کتابخانه‌ای از محتوای خوراکی می‌برد که به سؤالات خاص آنها پاسخ می‌دهد.

وبلاگ - الگوی نقشه برداری محتوا



منبع