اصطلاح متاورس ممکن است در سال 1992 ابداع شده باشد، اما می تواند فرصت های جدید و ماجراجویی را هم برای مصرف کنندگان و هم برای برندهایی که با آنها درگیر هستند فراهم کند.
تنها مشکل این است که بسیاری از ما چندان مطمئن نیستیم که متاورژن در واقع چیست. چه کسی از آن استفاده می کند؟ چرا از آن استفاده می کنند؟ کدام یک از متاواژه های به ظاهر نامحدود ارزش گنجاندن در استراتژی بازاریابی شما را دارد؟ و چگونه متاورس می تواند به بازاریابان کمک کند تا قوانین حریم خصوصی داده ها را هدایت کنند؟
برای شفافسازی، بیش از 1000 مصرفکننده در ایالات متحده را مورد بررسی قرار دادیم تا درباره برداشتها، ترجیحات و رفتارهای آنها در مورد بزرگترین روندهای امروزی بیاموزیم.
در آن نظرسنجی، 8 درصد از شرکت کنندگان گفتند که تا به حال از یک متاورس بازدید کرده اند. اما این داستان کامل نیست. به خواندن ادامه دهید تا بدانید چرا متاورس ممکن است روند گذرا نباشد.
آنچه مصرف کنندگان در مورد Metaverse فکر می کنند [New Data]
متاورس برای بسیاری جدید است — اما همچنان در حال رشد است
امروزه 33 درصد یا یک سوم از مجموع نظرسنجیکنندگان ما کاملاً مفهوم فرا وجه را نمیدانند. با این حال، 40٪ آن را درک می کنند و 30٪ فکر می کنند که برندهای بیشتری باید از آن استفاده کنند.
در حالی که تنها درصد کمی از مردم به متاورز قدم گذاشته اند، نیمی از افرادی که در سه ماه گذشته این کار را انجام داده اند.
علاوه بر این، این پذیرندگان اولیه فقط یک بار برای بررسی آن سر نمی زنند – آنها در واقع در این جهان های مجازی سرمایه گذاری کرده اند. از کسانی که دارند همیشه از متاورس استفاده کرد:
- 64 درصد صاحب ارز مجازی در متاورس هستند
- 61٪ دارای آیتم های مجازی هستند که می توانند در متاورس خرید و فروش شوند
- 55 درصد صاحب زمین هستند که در متاورس قابل خرید و فروش است
چگونه متاورس با زندگی واقعی مصرف کنندگان تلاقی می کند
از کسانی که دارند هم پرسیدیم همیشه فعالیتهای مرتبط با متاورس (بازدید از یک متاورس، بازیهای آنلاین، شرکت در رویدادهای مجازی، یا خرید آیتمهای مجازی/NFT) در مورد نحوه تلاقی اینها با زندگی «واقعی» خود انجام دادهاند، که نتایج شگفتآوری را به همراه داشت:
- 60 درصد می گویند اقلام مجازی آنها به اندازه دارایی های واقعی آنها مهم است
- 54 درصد می گویند که روابط آنلاین آنها به اندازه روابط حضوری مهم است
- 51 درصد میگویند که راحتتر میتوانند خود واقعی خود در دنیای مجازی باشند تا حضوری
- 40 درصد می گویند که مفهوم فرا وجه را درک می کنند
- 33 درصد می گویند متاورس آینده فناوری است
چه کسی از Metaverse استفاده می کند؟
تحقیقات ما نشان می دهد که نظرات در مورد متاورژن بر اساس گروه سنی به شدت متفاوت است.
در حال حاضر، Gen Z و Millennials بیشترین هیجان را در مورد کاوش متاورز دارند، به طوری که حدود 15٪ از آنها در مقطعی از متاورز بازدید کرده اند.
Gen Z و Millennials همچنین بیش از هر نسل دیگری به غیر از خرید رمزارز، فعالیتهای مرتبط با متاورز انجام دادهاند (احتمالاً به دلیل داشتن درآمد قابل تصرف کمتر Gen Z):
- 40 درصد از Gen Z/Millennials یک بازی آنلاین انجام داده اند
- 28 درصد از نسل Z/Millennials از هدست واقعیت مجازی استفاده کرده اند
- 22 درصد از نسل Z/Millennials اقلام مجازی غیر از NFT یا رمزنگاری مانند پوسته در یک بازی ویدیویی خریداری کرده اند.
- 18 درصد از ژنرال Z/Millennials در یک رویداد واقعیت مجازی شرکت کرده اند
- 23 درصد از نسل Z/Millennials ارز دیجیتال خریداری کرده اند
بنابراین اکنون که می دانیم Gen Z و Millennials کاربران اصلی متاورس و فناوری مرتبط هستند، بیایید نگاهی به این موضوع بیندازیم که چرا مردم در وهله اول به سراغ متاورس می روند.
مردم در متاورس چه می کنند؟
چرا مردم از متاورس بازدید می کنند؟
محبوب ترین دلایل برای بازدید از متاورس، بازی کردن، معاشرت با دوستان، کار در یک شغل مجازی و جلسات و رویدادهای مجازی است.
به خاطر داشته باشید که متاورس همه چیز در مورد توانمندسازی کاربران برای ایجاد تجربیات خود است. همانطور که مردم به نوآوری در دنیای مجازی ادامه می دهند، تعداد فعالیت ها و موارد استفاده احتمالاً افزایش می یابد.
چه چیزی به افراد عادی متاورس انگیزه می دهد؟
از آنجایی که متاورس به خودی خود کاملاً تعریف نشده است، تا حدودی این به کاربران بستگی دارد که آینده آن را شکل دهند. و این کاربران با بیش از 50 درصد مالکیت ارز مجازی، زمین، و اقلامی که میتوانند در متاورس خرید و فروش شوند، سرمایهگذاری شدهاند.
علاوه بر این، با توجه به اینکه 31 درصد از کاربران متاورس میگویند که برای کسب ارز مجازی یا کار مجازی وارد سیستم میشوند، مهم است که به یکی دیگر از نقاط فروش متاورس اشاره کنیم – کاربران میتوانند با انجام بازیها یا انجام کارهای مجازی ارز کسب کنند.
ما از عموم مردم پرسیدیم که آیا در صورت دریافت ارز مجازی به عنوان انگیزه، تمایل بیشتری به استفاده از یک پلتفرم دارند یا خیر، و 27 درصد گفتند که این کار را میکنند. این عدد برای Gen Z به 36% و برای Millennials به 40% میرسد.
علاوه بر این، 60 درصد از کسانی که تا به حال از متاورس استفاده کرده اند، می گویند که اگر با ارز مجازی پول دریافت کنند، احتمالاً از یک پلتفرم استفاده خواهند کرد.
ارائه مشوقها برای استفاده از یک پلتفرم همچنین میتواند به حل مشکلی که بسیاری از بازاریابان در حال حاضر با آن دست و پنجه نرم میکنند، کمک کند – جمعآوری دادههای مصرفکننده به گونهای که برای هر دو طرف ارزش ایجاد کند.
پربازدیدترین متاورس ها
Sandbox، Meta’s Horizon Worlds و VRChat بیشترین بازدید را دارند و پس از آن Axie Infinity، Decentraland و Illuvium قرار دارند. به خاطر داشته باشید که بسیاری از این دنیاها در مراحل اولیه توسعه هستند و حتی برخی از آنها هنوز برای عموم قابل دسترسی نیستند.
حریم خصوصی داده ها و متاورس
در حال حاضر، بسیاری از پلتفرمها مانند رسانههای اجتماعی دادههای شخصی را ردیابی، تحلیل و میفروشند، اما کاربر در ازای آن چیزی دریافت نمیکند. در پاسخ به این، حفاظت از حریم خصوصی توسط دولت ها و شرکت ها به طور یکسان توسعه داده می شود تا به مصرف کنندگان قدرت بیشتری بر داده های خود بدهد.
این به این معنی است که ارائه انگیزه برای افراد نه تنها برای صرف زمان در پلتفرم شما، بلکه همچنین به اشتراک گذاری داده های خود در آینده اهمیت بیشتری خواهد یافت.
بنابراین بیایید نگاهی دقیقتر به این بیندازیم که مصرفکنندگان در حال حاضر چگونه به حریم خصوصی دادهها فکر میکنند و آیا فکر میکنند که متاورس پتانسیل این را دارد که ترازو را به نفع آنها منحرف کند.
مصرف کنندگان در خواسته های خود برای مالکیت بر اطلاعات شخصی خود متحد هستند. نظرسنجی ما نشان داد که:
- 80٪ از مصرف کنندگان موافق هستند که حفظ حریم خصوصی داده ها یک حق انسانی است
- 80٪ از مصرف کنندگان موافق هستند که باید کنترل کاملی بر نحوه استفاده شرکت ها از داده های خود داشته باشند
- 79 درصد از مصرف کنندگان می گویند که نگران نحوه استفاده شرکت ها از داده های خود هستند
از سوی دیگر، وقتی صحبت از متاورس به میان میآید، 53 درصد از کسانی که تا به حال از آن استفاده کردهاند میگویند که به نحوه ذخیره و استفاده از دادههای مربوط به فعالیتهایشان در دنیای مجازی اعتماد دارند، در حالی که 29 درصد به آن بیاعتماد هستند. این بسیار جذاب است زیرا بسیاری از متاورها غیرمتمرکز هستند، بر اساس فناوری نسبتاً در حال ظهور بلاک چین ساخته شدهاند، و هنوز برای بسیاری یک معماست – حتی زمانی که آنها چندین بار از آنها بازدید کردهاند.
آینده متاورس چیست؟
بنابراین ممکن است از خود بپرسید که برای متاورس بعدی چه انتظاری دارید، و صادقانه بگوییم، هیچ کس نمی داند.
ما به اجرای مرتب نظرسنجی گرایش های مصرف کننده خود ادامه می دهیم تا در مورد آخرین روندها، از متافورس گرفته تا رسانه های اجتماعی، روندهای محل کار، و موارد دیگر به روز بمانیم.
در عین حال، گزارش وضعیت وضعیت مصرف کننده ما را بررسی کنید که شامل نتایج کامل نظرسنجی ما و همچنین PDF قابل دانلود زیر است.