آپدیت هرزنامه گوگل به تازگی تکمیل شد: این چیزی است که اتفاق افتاد


گاهی اوقات، گوگل به روز رسانی هرزنامه خود را منتشر می کند که فقط تضمین می کند که نتایج در Google با هرزنامه پر نمی شود.

زیرا اگر کاربر روی یک نتیجه هرزنامه کلیک کند و اگر این اتفاق به طور مداوم رخ دهد، تجربه وحشتناکی ایجاد می‌کند و افراد دیگر از گوگل استفاده نمی‌کنند.

آنها جزئیات زیادی در مورد به روز رسانی هرزنامه در وب سایت خود ارائه نمی دهند، اما خوشبختانه برای شما، ما دو چیز داریم که به ما کمک می کند تا مشخص کنیم تغییرات چه بوده است.

اولین چیزی که داریم این است که بیش از 900 میلیون دامنه را در وب ردیابی می کنیم، بنابراین به ما امکان می دهد الگوها را ببینیم.

مورد دوم، که بیشتر مربوط به این به‌روزرسانی است، در آژانس ما، NP Digital است، ما 100 سایت آزمایشی داریم که از محتوای نوشته شده با هوش مصنوعی استفاده می‌کنند. هدف آن سایت‌ها «بازی کردن» با گوگل نیست، بلکه بیشتر برای این است که بفهمند گوگل چگونه محتوای نوشته شده با هوش مصنوعی را درک می‌کند. و بعداً در این پست به جزئیات بیشتری در مورد اتفاقاتی که برای آن سایت ها افتاد خواهم پرداخت زیرا نتایج جالب بودند.

هدف از به روز رسانی

همانطور که در نام، هدف اصلی گوگل کاهش هرزنامه است. اکنون آنها چندین نوع به روز رسانی هرزنامه دارند، مثلاً در جولای 2021 آنها یک به روز رسانی هرزنامه لینک داشتند.

این به‌روزرسانی مشخص نکرده است که مربوط به هرزنامه پیوند است یا صرفاً به طور کلی هرزنامه.

اما وقتی به بیش از 900 میلیون دامنه‌ای که ردیابی می‌کنیم نگاه می‌کنیم، در اینجا دسته‌هایی هستند که بیشترین تأثیر منفی را در سطح جهانی داشته‌اند.

همانطور که از نمودار بالا می بینید، سایت های خبری و ورزشی بیشترین تاثیر را داشته اند. از نزدیک توسط سایت های هنری و سرگرمی و فناوری و جامعه دنبال می شود.

اکثر این سایت ها مبتنی بر محتوای سنگین هستند و محصول گرا نیستند.

وقتی به سایت‌های تحت تأثیر نگاه کردیم، این چیزی است که پیدا کردیم:

  • محتوای نازک – اکثر آنها محتوای شگفت انگیزی نداشتند … بسیاری از آنها محتوای نازکی داشتند. و برای روشن شدن این موضوع، منظور من از محتوای نازک تعداد کلمات کم نیست، منظورم محتوایی است که واقعاً ارزش زیادی ارائه نمی دهد. در اصل، محتوا سطح سطحی بود و پس از پایان خواندن آن، بینش زیادی یا هیچ نکته یا ارزش عملی دریافت نکردید.
  • متا تگ‌های ضعیف ایجاد شده – بسیاری از وب‌سایت‌های تحت تأثیر صفحاتی با متا تگ‌های تکراری یا صفحاتی داشتند که آشکارا برای موتورهای جستجو نوشته شده بودند و نه برای انسان‌ها.
  • پر کردن کلمه کلیدی – افراد شوکه کننده هنوز پر کردن کلمات کلیدی هستند. از بین سایت‌های آسیب‌دیده، اکثر آنها چیزهای کلیدی را بیان نمی‌کردند، اما تقریباً 3.89٪ از آنها این کار را انجام دادند. صرف نظر از محتوای آنها در متا تگ ها، آنها از کلمات کلیدی به روشی بیش از حد استفاده می کردند که باعث می شد تجربه خواندن ایده آل نباشد.

همانطور که می دانید عوامل زیادی در سئو وجود دارد. ما فقط نتوانستیم هیچ الگوی اصلی دیگری پیدا کنیم. از سطح سطحی، برخی از چیزهایی که آنها به آنها نگاه می کردند به نوعی شبیه به روز رسانی محتوای مفید به نظر می رسند.

ما همچنین به بک لینک سایت هایی که بیشترین ترافیک را از دست داده اند نگاه کردیم و نتوانستیم الگوهایی را پیدا کنیم. اکنون، این بدان معنا نیست که گوگل در این به‌روزرسانی به پیوندها به عنوان عاملی برای هرزنامه نگاه کرده یا نکرده است. بیشتر از این، ما فقط هیچ الگوی را ندیدیم.

حالا اینجاست که جالب می شود…

محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی

به یاد دارید که چگونه گفتم ما 100 وب سایت تولید شده توسط هوش مصنوعی داریم؟ آنها در صنایع مختلفی هستند، و همه آنها بیش از 60 صفحه محتوا دارند، اگر نه بیشتر، که همگی با هوش مصنوعی تولید شده اند، و البته، ما به صورت دستی پیوندهایی ایجاد کردیم (آنها را نخریدیم، و هرگز نباید لینک بخرید. ) تا به رتبه سایت ها کمک کند.

و در واقع، ما در واقع بیش از 681 سایت تولید شده توسط هوش مصنوعی داریم، اما اکثر آنها ترافیک سئو کافی ندارند. به عنوان مثال، زمانی که یک سایت فقط 1000 بازدیدکننده در ماه از گوگل دریافت می کند، دیدن الگوها بسیار سخت است زیرا تعداد بازدیدکنندگان به شدت روز به روز تغییر می کند.

اما 100 تا از سایت های مبتنی بر هوش مصنوعی حداقل 3000 بازدیدکننده در ماه از گوگل ایجاد می کنند.

هیچ یک از سایت ها چیزی نمی فروشند یا سرنخ جمع آوری نمی کنند، آنها فقط سایت های اطلاعاتی در صنایع مختلف هستند.

اکنون از 100 سایت تولید شده با هوش مصنوعی، 53 سایت محتوای خود را صرفاً از طریق هوش مصنوعی ایجاد می کنند. و همچنین متا تگ‌ها و حتی سرفصل‌های داخل مقاله همگی توسط هوش مصنوعی ایجاد شده‌اند.

این صفحات به سایت های دیگر یا حتی صفحات داخلی پیوند نمی زنند زیرا ابزارهای تولید محتوای هوش مصنوعی واقعاً لینک اضافه نمی کنند.

نکته ای که باید به آن توجه داشت این است که اکثر ابزارهای هوش مصنوعی واقعاً محتوایی با بیش از 500 کلمه ایجاد نمی کنند، مگر اینکه شروع به تنظیم محتوا کنید یا از نویسنده هوش مصنوعی بخواهید هر بار یک پاراگراف محتوا ایجاد کند.

اما برای اولین دسته از سایت‌های هوش مصنوعی (53 مورد از آنها)، ما هیچ یک از محتواها را تغییر یا تغییر ندادیم. ما صرفاً از محتوایی که توسط هوش مصنوعی ایجاد شده بود، به شکلی که ایجاد شده بود، از جمله متا تگ هایی که نویسنده هوش مصنوعی ایجاد کرده بود، استفاده کردیم.

اکنون در دسته دوم، ما 47 سایت داشتیم، در این سایت‌ها از هوش مصنوعی برای ایجاد محتوا استفاده می‌کردیم، اما پس از آن از یک انسان مجبور شدیم محتوا را تغییر دهد تا مطمئن شود بهتر است و ارزش بیشتری ارائه می‌دهد. انسان‌ها همچنین پیوندهای داخلی و خارجی اضافه کردند، متا تگ‌ها را تغییر دادند تا کاربرپسندتر باشند، و در صورت نیاز، تصاویر و ویدیوها را در مقاله جاسازی کردند.

تنها کاری که ما انجام ندادیم این بود که طول را زیاد افزایش دادیم. زیرا طبق آنچه از Ubersuggest AI Writer خود می بینیم، بیشتر مردم فقط از محتوای نوشته شده با هوش مصنوعی استفاده می کنند و آن را زیاد تغییر نمی دهند. هنگامی که آنها آن را اصلاح می کنند، تمایل به کمی دارد، و مردم واقعاً تعداد کلمات زیادی را اضافه نمی کنند.

با سایت‌هایمان، می‌خواستیم کاری را که بیشتر بازاریابان با هوش مصنوعی انجام می‌دهند تکرار کنیم تا بفهمیم گوگل در تلاش است چه چیزی را حل کند.

آیا می توانید حدس بزنید چه اتفاقی برای آن سایت ها افتاده است؟

اولین گروه از محتوای نوشته شده با هوش مصنوعی، که هیچ دخالت انسانی در اصلاح محتوا نداشتند، به خوبی آنهایی که مداخله انسانی داشتند، عمل نکردند.

در اصل، آنها به طور متوسط ​​17.29٪ کاهش در ترافیک و رتبه بندی کلمات کلیدی آنها به طور متوسط ​​7.9 موقعیت کاهش یافته است. به خاطر داشته باشید که ممکن است زیاد به نظر برسد، اما هیچ کدام از آنها واقعاً رتبه 1 را برای هیچ اصطلاح محبوبی نداشتند.

گروه دوم افت 6.38 درصدی ترافیک و به طور میانگین افت رتبه رتبه 3.3 را تجربه کردند.

اما زمانی که عمیق‌تر شدیم، زیرا کنجکاو بودم تا نتایج هر سایت را ببینم، متوجه شدیم که همه سایت‌ها تحت تأثیر به‌روزرسانی قرار نگرفته‌اند.

از اولین گروه از 53 سایت، که در آنها محتوا توسط انسان تنظیم نشده بود، 14 مورد از آنها تحت تأثیر به روز رسانی قرار گرفتند و شاهد کاهش ترافیک بین 31.44٪ و 73.18٪ بودند. به طور متوسط ​​14 سایت 51.65 درصد از ترافیک خود را از دست دادند.

از گروه دوم که انسان ها کمی محتوا را اصلاح کردند، 8 سایت ضربه خوردند. آنها بین 29.52٪ تا 81.43٪ از ترافیک خود را از دست دادند. این 8 سایت به طور متوسط ​​42.17 درصد کاهش ترافیک داشته اند.

اکنون آنچه خنده دار است این است که برخی از سایت های دیگر در هر دو سطل شاهد افت ترافیک کمتری مانند چند درصد و حتی تعداد کمی از آنها شاهد افزایش جزئی ترافیک از ترافیک SEO تا 4٪ بودند که شما ترافیک پیش به روز رسانی و پس از به روز رسانی را مقایسه می کنید. 48 ساعت طول کشید تا آپدیت منتشر شود.

اما اینجاست که جالب می شود، در گروه اول از 14 سایتی که تحت تأثیر قرار گرفتند، 13 مورد از آنها نیز شاهد کاهش ترافیک از به روز رسانی محتوای مفید بودند. و از گروه دوم، هر 8 سایت تحت تاثیر به روز رسانی محتوای مفید قرار گرفتند.

نکته ای که باید به آن توجه کرد این است که از زمانی که گوگل به پایان رساندن همه چیز تا زمانی که من این پست وبلاگ را منتشر کردم، چندین روز به روز رسانی پست داده وجود نداشت. و من نمی خواستم ترافیک یکشنبه را با ترافیک چهارشنبه مقایسه کنم. همانطور که برای حذف تعصب باید به یکشنبه در مقابل یکشنبه گذشته نگاه کنید. با این وجود، آمار بالا همان چیزی است که دیدیم و افت رتبه نیز تایید می کند که این سایت ها توسط به روز رسانی ضربه خورده اند.

نتیجه

با توجه به آنچه می بینیم، اکثریت این به روز رسانی بر روی محتوا، متا تگ ها و پر کردن کلمات کلیدی متمرکز شده است. این بدان معنا نیست که گوگل به عوامل دیگری مانند پیوندها یا محتوای تکراری توجه نکرده است، اما ما بزرگترین الگوهای مربوط به عواملی را که در بالا ذکر کردم و محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی مشاهده کردیم.

اگر می‌خواهید در درازمدت به خوبی روی کاربر تمرکز کنید، این واقعاً راهی برای برنده شدن است. در کوتاه مدت، ممکن است پیش نشوید اما در دراز مدت، شما خواهد شد.

فقط سوالاتی از خود بپرسید که آیا این قسمت از محتوا برای کاربران مفید خواهد بود؟ آیا استفاده از متا تگ های یکسان در همه صفحات مفید است؟ آیا وب سایت من به اندازه کافی ارزش دارد که مردم بخواهند به من پیوند دهند؟

در اصل، شما فقط خودتان را چک می‌کنید و بهترین کار را برای کاربران انجام می‌دهید.

از آپدیت هرزنامه گوگل چه دیدید؟

مشاوره با نیل پاتل

ببینید آژانس من چگونه می‌تواند رانندگی کند عظیم میزان ترافیک وب سایت شما

  • سئو – حجم عظیمی از ترافیک SEO را باز کنید. نتایج واقعی را ببینید.
  • بازاریابی محتوا – تیم ما محتوای حماسی ایجاد می کند که به اشتراک گذاشته می شود، لینک ها را دریافت می کند و ترافیک را جذب می کند.
  • رسانه پولی – استراتژی های پولی موثر با بازگشت سرمایه روشن.

یک تماس رزرو کنید



منبع