آیا اینستاگرام در حال مرگ است؟ [New Data]

Instagram Dying: آماری که نشان می دهد نود درصد از کاربران اینستاگرام یک تجارت را دنبال می کنند.

اخیراً از دو میلیارد کاربر فعال ماهانه عبور کرده و به یک باشگاه نخبگان با فیس بوک و واتس اپ پیوسته است. سال به سال به رشد خود ادامه می دهد و انتظار می رود تا سال 2025 به 1.44 میلیارد کاربر برسد.

Instagram Dying: نمودار میله ای که نشان می دهد تعداد کاربران اینستاگرام در سراسر جهان از سال 2020 به آرامی در حال افزایش است.

اما آیا این تغییرات برای پرش کاربران از کشتی کافی است؟ و اگر چنین است، این چه معنایی برای بازاریابی رسانه های اجتماعی شما دارد؟

داده های جدید: گزارش تعامل اینستاگرام [2022 Version]

Instagram Dying: نمودار میله‌ای که کاهش تعامل برای پست‌های ثابت در اینستاگرام را از سال ۲۰۱۹ نشان می‌دهد.

بیایید نگاهی دقیق‌تر بیندازیم که اینستاگرام در سال 2023 و پس از آن به کجا می‌رود.

آیا اینستاگرام می میرد؟

جای تعجب نیست که تمرکز بالایی از مخاطبان اینستاگرام به Millennials تعلق دارد و حتی در سال گذشته مقام اول را به عنوان برنامه رسانه اجتماعی مورد علاقه آنها کسب کرده است (Gen Z موافقت کرد).

برای تکمیل آن، بیش از نیمی از بازاریابان ویدیو، اینستاگرام را به عنوان بهترین پلتفرم برای بازگشت سرمایه، تعامل و تولید سرنخ در سال گذشته رتبه بندی کردند.

همه اش را بگذار کنار هم

در مقایسه با سایر پلتفرم‌ها، اینستاگرام همچنان روی افراد زیر 35 سال تأثیر دارد. با این حال، این چالش برای مخاطبان اصلی خود جذاب است در حالی که پلتفرم را به اندازه‌ای تکامل می‌دهد که برای نسل‌های جوان‌تر جذابیت داشته باشد (اما بعداً در مورد آن بیشتر خواهد شد).

برای کسانی که به Reels می پردازند، تعامل ثابت باقی مانده است – حتی برای برخی سازندگان به شدت افزایش یافته است.

برای به صدا درآوردن زنگ خطر در اینستاگرام خیلی زود است. تعداد کاربران آن همچنان در حال رشد است و دسترسی بالایی به افراد زیر 35 سال دارد. همانطور که ما آن را می شناسیم مرده است و بازاریابان باید خود را وفق دهند.

اینستاگرام در فضای اینفلوئنسر مارکتینگ نیز در حال پیشرفت است. سال گذشته، این پلتفرم پر استفاده‌ترین پلتفرم برای اینفلوئنسر مارکتینگ در ایالات متحده بود – و بازاریابان بیشتری قصد دارند از اینستاگرام برای کمپین‌های خود در سال 2023 استفاده کنند.

ما در تکامل بعدی اینستاگرام هستیم، جایی که عکس‌های استاتیک خارج شده‌اند، و Reels و Stories وارد شده‌اند. در واقع، تعامل برای عکس‌های استاتیک از سال ۲۰۱۹، تقریباً زمانی که Reels اولین خود را آغاز کرد، ۴۴ درصد کاهش یافته است.

HubSpot با یکی از خالقان به نام Kar Brulhart صحبت کرد که با ارسال Reels در عرض یک ماه بیش از 13000 دنبال کننده به دست آورد. او تخمین می‌زند که ۷۵ درصد از مخاطبانش از این نوع محتوا هستند.

در واقع، بر اساس گزارش 2022 Consumer Trends HubSpot، 91 درصد از بیبی بومرها، 88 درصد از هزاره ها و 83 درصد از نسل X-ers در سه ماه گذشته از فیس بوک بازدید کرده اند.

تجاری‌سازی اینستاگرام، اگرچه برای برخی ناامیدکننده است، اما آن را به معدن طلای بازاریابی تبدیل کرده است.

اینستاگرام پنهان نکرده است که ویدئوهای کوتاه این روزها اولویت اصلی است. به هر حال، آن در حال رقابت با شرکت هایی مانند TikTok و Snapchat است. اما اگر همچنان مانند سال 2012 از اینستاگرام استفاده می کنید (فیلتر والنسیا و همه چیز)، تعامل شما همچنان آسیب خواهد دید.

در روزهای اولیه، اینستاگرام پلتفرم خود را عمدتاً بدون تبلیغات نگه می داشت. با این حال، وقتی فیس‌بوک این پلتفرم را در سال 2012 خرید، دستگاه تبلیغاتی آن به سرعت بالا رفت.

حالا، نمی‌گویم اینستاگرام داغ‌ترین پلتفرم موجود است، یا اینکه هیچ مشکلی ندارد. اما خود پلتفرم هنوز به پایان نرسیده است – و دلیل آن این است:

رشد کاربر

آیا این مورد برای اینستاگرام است؟ جواب کوتاه، نه است. اینستاگرام نمی میرد حداقل، نه برای همه.

برای سرپا ماندن، اینستاگرام باید ارتباط خود را با جمعیت شناسی کلیدی خود حفظ کند و در عین حال، پلتفرم را به اندازه کافی برای رقابت ماندن و جذب نسل بعدی توسعه دهد. فقط زمان نشان می دهد که آیا آنها می توانند این کار را انجام دهند یا خیر.

آیا اینستاگرام یک کانال بازاریابی موثر در سال 2023 است؟

منبع تصویر

90 درصد از کاربران اینستاگرام حداقل یک تجارت را دنبال می کنند و تعداد فزاینده ای از مصرف کنندگان شروع به خرید از طریق رسانه های اجتماعی می کنند. جای تعجب نیست که اینستاگرام در حال افزایش قابلیت های تجارت الکترونیک خود است.

وب سایت خود را با سئو فنی موثر بهبود بخشید.  با انجام این ممیزی شروع کنید.





منبع

هر پلتفرم رسانه اجتماعی برای بقای خود به درجاتی از ارتباط نیاز دارد. من آن را “عامل خنکی” می نامم.

در کل، برندها، اینفلوئنسرها و هر روز کاربران از تعامل کم در اینستاگرام خبر می دهند. در حالی که ناامید کننده است، ثابت می کند که آنچه قبلاً در اینستاگرام کار می کرد قطعا مرده است.

فقط چند اسکرول در اینستاگرام طول می کشد تا ببینید پلتفرم در حال تغییر است. عکس‌ها خارج شدند، قرقره‌ها وارد شدند. فیدهای زمانی خارج شدند، فیدهای انتخاب‌شده توسط الگوریتم وارد شدند. و لیست ادامه دارد.

اینستاگرام داره میمیره

وقتی یک پلتفرم رسانه اجتماعی “می میرد” به چه معناست؟ به طور معمول، این به معنای عقب افتادن در چندین زمینه کلیدی است – یعنی رشد کاربر، تعامل و ارتباط.

به فیسبوک نگاهی بیندازید. در دهه گذشته، مردم گفته اند فیس بوک مرده است. با این حال، این محبوب‌ترین پلتفرم رسانه اجتماعی در سرتاسر جهان در حال حاضر است و بیش از 2.89 میلیارد کاربر فعال ماهانه را جذب می‌کند. بله، با جمعیت‌شناسی جوان‌تر، قدرت خود را از دست می‌دهد، اما همچنان با مخاطبان اصلی خود مرتبط است: Millennials، Gen X، و Baby Boomers.

اینستاگرام مکان شیرینی برای هزاره هاست. این به اندازه فیس بوک بالغ نیست – اما به اندازه BeReal یا TikTok مد روز نیست.

آیا اینستاگرام در حال مرگ است: آماری که نشان می دهد هزاره ها اینستاگرام را به عنوان برنامه رسانه اجتماعی مورد علاقه خود در سال 2022 رتبه بندی کردند.

در مورد مشارکت کم چطور؟

اینستاگرام پایگاه کاربران گسترده ای دارد و همچنان در حال رشد است.

بسیاری از مردم فکر می کنند اینستاگرام “عامل خنکی” خود را از دست داده است، بنابراین باید مرده باشد. در حالی که اینستاگرام دیگر در اوج محبوبیت خود نیست، برای ماندن در بازی نیازی به برنده شدن در مسابقه محبوبیت نیست.

با همه اینها، اینستاگرام پلتفرمی متفاوت از یک دهه پیش است. الگوریتم همراه با محتوایی که باعث ایجاد تعامل می شود در حال تکامل است – و بازاریابان باید همگام با آن حرکت کنند.

خوب، اما آیا اینستاگرام هنوز هم جالب است؟

در حالی که رشد آن در همان سطح سال های قبل نیست، اما همچنان در مسیر درستی برای آینده قابل پیش بینی است.

نفوذ با هزاره ها