آیا بازاریابان باید از فرم های پاپ آپ استفاده کنند؟ یک تحلیل جامع


به‌عنوان بازاریاب ورودی، ما به ایجاد تجربه‌های بدون اصطکاک برای بازدیدکنندگان وب‌سایت خود اهمیت می‌دهیم که منجر به ایجاد سرنخ نیز می‌شود. بیشتر اوقات ما می توانیم هر دو را انجام دهیم، اما در مورد فرم های پاپ آپ، تضاد ظاهر می شود.

به راحتی فرم های پاپ آپ بهینه شده برای موبایل ایجاد کنید.  با فرم ساز HubSpot شروع کنید.

در چند سال گذشته، فرم‌های پاپ‌آپ به عنوان یک تاکتیک بازاریابی محبوب برای تبلیغ محتوا، افزایش اشتراک وبلاگ، افزایش فهرست ایمیل‌ها و افزایش تولید سرنخ دوباره ظهور کرده‌اند. سوال این است که آیا فرم پاپ آپ کار می کند؟ در زیر به آن و موارد دیگر خواهیم پرداخت.

فرم پاپ آپ چیست؟

فرم پاپ آپ پنجره ای است که هنگام مرور یک وب سایت توسط کاربر ظاهر می شود. می تواند توسط تعدادی از اقدامات، از جمله تعامل با یک عنصر در صفحه، پیمایش، و عدم فعالیت فعال شود.

پاپ آپ ها به قدری رایج شده اند که در سال 2016، گوگل اعلام کرد که شروع به جریمه کردن وب سایت هایی با استفاده از آنچه آنها می گویند، “intersitials مزاحم” می کند.

اما نکته اینجاست: همه پاپ آپ ها بد نیستند. وقتی به خوبی اجرا شوند، می توانند بخشی از یک استراتژی ورودی سالم باشند.

با این حال، به دلیل ماهیت مزاحم و مخرب پنجره‌های بازشو، بازاریابان باید مراقب زمان و نحوه ظاهر شدن و همچنین نوع محتوایی که ارائه می‌کنند باشند. به عبارت دیگر، زمینه.

زمانی که فرم‌های پاپ‌آپ با زمینه مناسب همراه با ارزش افزوده باشند، می‌توانند تجربه بازدیدکنندگان وب‌سایت را افزایش داده و نرخ تبدیل را افزایش دهند.

پاپ آپ ها اشکال و اندازه های مختلفی دارند، اما در اینجا تصویری وجود دارد که رایج ترین مواردی را که ممکن است در یک صفحه وب مشاهده کنید، نشان می دهد:

انواع پاپ آپ: تشک خوش آمد گویی، مدال روکش، بنر بالا، جعبه کشویی

بیایید کمی عمیق‌تر به این قالب‌های پاپ‌آپ بپردازیم:

1. تشک خوش آمدید

این پاپ آپ های تمام صفحه هستند که بالای محتوای صفحه اسلاید می شوند.

بزرگترین مزیت استفاده از فرم پاپ آپ تشک خوش آمدگویی این است که ig پیشنهاد را جلو و مرکز می آورد. اگر پیشنهاد بسیار مرتبط با محتوای شما و برای استراتژی شما مهم است، این کار را در نظر بگیرید.

در غیر این صورت، پاپ آپ تشک خوشامدگویی ممکن است کمی بیش از حد مزاحم باشد، زیرا ممکن است آن چیزی نباشد که کاربران هنگام فرود در این صفحه انتظار دارند.

2. روکش Modals

تا جایی که می توانید به پاپ آپ سنتی نزدیک شوید، این ها پاپ آپ های مرکزی هستند که در بالای محتوای صفحه ظاهر می شوند. انجام فرم های پاپ آپ کار می کنند: مثال مودال روکش

برخلاف تشک خوش‌آمدگویی، پوشش‌ها مانع از نمایش بقیه محتوا نمی‌شوند، اما کاربر باید برای ادامه کاری که انجام می‌دهد از پنجره بازشو کلیک کند. در حالی که برخی از کاربران احساس می‌کنند که مدال‌های همپوشانی مزاحم هستند، اما اگر پیشنهاد قانع‌کننده باشد، اغلب نرخ تبدیل بالایی دارند.

3. پاپ آپ های روی کلیک

پاپ‌آپ روی کلیک نوع خاصی از مدال همپوشانی است که وقتی کاربر روی یک فراخوان برای اقدام یا دیگر عنصر صفحه کلیک می‌کند، با فرمی ظاهر می‌شود.

نوع فرم پاپ آپ: پاپ آپ های روی کلیک

آنها برای زمانی که یک فرم درون خطی صفحه را درهم می‌ریزد، عالی هستند، اما می‌خواهید اصطکاک را در یک پیشنهاد خاص کاهش دهید. UX معمولا آسان است، که اصطکاک در مسیر تبدیل را کاهش می دهد.

4. کوپن Gamified

نوع دیگری از کوپن‌های گیمی‌فیلم شده به شما امکان می‌دهد در ازای اطلاعات کاربران، یک بازی را با تخفیف یا جایزه انجام دهید.

آنها اغلب به شکل یک چرخ جایزه یا بلیط خراش دار عرضه می شوند و برای مارک های سرگرم کننده فروشگاه های تجارت الکترونیک بهترین هستند (زیرا می توان کوپن را در هنگام تسویه حساب اعمال کرد).

5. بنرهای برتر

اینها به عنوان نوارهای چسبنده نیز شناخته می شوند، بنرهای کوچکی هستند که به صورت نواری در بالای صفحه ظاهر می شوند و از کاربر می خواهند تا در مورد چیزی اقدام کند.

انواع فرم های پاپ آپ: بنرهای برتر

آنها معمولاً یک عنصر تبدیل دائمی تر از سایر انواع پاپ آپ هستند و بهترین استفاده را برای پیشنهادات گسترده مانند اشتراک خبرنامه، کوپن یا حتی اطلاعیه های عمومی دارند.

6. جعبه های اسلاید در

اسلایدها جعبه‌های کوچکی هستند که از کنار/پایین صفحه به داخل می‌لغزند، شبیه به حالت همپوشانی اما با رفتار مزاحم کمتر. انواع پاپ آپ: اسلاید در پاپ آپ

اینها برای ارائه پیشنهادات عالی هستند زیرا کاربر در حال پیمایش در محتوای صفحه است.

محرک های پاپ آپ

از جمله محبوب‌ترین راه‌اندازهای پاپ‌آپ عبارتند از:

  • ورودی صفحه: هنگامی که بازدید کننده برای اولین بار به صفحه می رسد، پاپ آپ ظاهر می شود. اینها را می توان مخرب در نظر گرفت، اما می توان به طور موثر با فرمت های کم نفوذی مانند بنر بالا استفاده کرد.
  • اسکرول صفحه: هنگامی که بازدیدکننده به نقطه خاصی از صفحه پیمایش می کند، پاپ آپ ظاهر می شود. وقتی نمی خواهید CTA ها را در محتوا جاسازی کنید، این ها برای محتوای طولانی مدت عالی هستند.
  • تعامل عناصر: هنگامی که بازدیدکننده روی یک عنصر خاص کلیک می کند یا روی آن قرار می گیرد، پنجره پاپ آپ ظاهر می شود. اینها بسیار مؤثر هستند زیرا کاربر اقدام خاصی را با قصد تبدیل انجام داده است.
  • زمان در صفحه: پاپ آپ زمانی ظاهر می شود که بازدید کننده برای مدت زمان مشخصی در صفحه باشد.
  • قصد خروج: هنگامی که بازدیدکننده برای خروج از صفحه به سمت بالای صفحه حرکت می‌کند، پاپ‌آپ‌های قصد خروج ظاهر می‌شوند. این را آخرین تلاش برای جلب توجه آنها قبل از رفتن در نظر بگیرید.
  • عدم فعالیت: پاپ آپ زمانی ظاهر می شود که کاربر برای مدتی اقدامی در وب سایت انجام نداده باشد.

اکنون که کمی بیشتر در مورد فرم های پاپ آپ می دانیم، بیایید به سوال اصلی برگردیم: آیا بازاریابان باید از آنها استفاده کنند؟ بیایید حفاری کنیم.

آیا فرم های پاپ آپ کار می کنند؟

من بلافاصله به این یکی پاسخ می دهم: پاسخ بله است. فرم های پاپ آپ کار می کنند و این دلیل اصلی استفاده بسیاری از بازاریابان از آنهاست.

در سال 2019، تحقیقات انجام‌شده توسط Sumo نشان داد که 10 درصد از فرم‌های پاپ‌آپ بالاترین عملکرد را با 9.3 درصد تبدیل می‌کنند.

در سال 2021، Klaviyo بیش از 80000 کسب و کار را با استفاده از نرم‌افزار خود تجزیه و تحلیل کرد و دریافت که فرم‌های پاپ‌آپ مودال همپوشانی با 3.2 درصد تبدیل می‌شوند و پاپ‌آپ‌های کشویی با 2.2 درصد تبدیل می‌شوند.

برای بررسی اینکه چرا برخی از فرم‌های پاپ‌آپ عملکرد بهتری نسبت به سایرین دارند، از 100 مصرف‌کننده نظرسنجی کردیم تا در مورد عادات آنها بیاموزیم.

50 درصد از پاسخ دهندگان می گویند آنچه بیشتر آنها را به سمت یک فرم می کشاند، نشانه واضحی از آنچه برای تکمیل آن دریافت می کنند است. یعنی پیشنهاد.

طول فرم به همراه توضیحات جذاب نیز نقش مهمی در نرخ تبدیل خواهد داشت. در واقع، 50٪ از پاسخ دهندگان می گویند که طول یک فرم پاپ آپ می تواند باعث شود آنها آن را رها کنند.

هرچه فرم طولانی‌تر باشد، احتمال رهایی آنها بیشتر می‌شود. 20 درصد می گویند که اگر احساس کنند از آنها سؤالات تهاجمی پرسیده می شود، فرمی را رها می کنند.

اگرچه این ممکن است بر اساس فرم متفاوت باشد، اما ارائه یک نام و ایمیل برای کاربران بسیار ساده تر از دادن شماره تلفن و آدرس خانه است.

دانستن اینکه چه سوالاتی باید بپرسید برای اینکه فرم پاپ آپ چقدر خوب تبدیل شود، کلیدی است.

در زیر نکات اضافی در مورد ایجاد فرم های پاپ آپ موثر را بیابید.

4 نکته برای ساخت فرم های پاپ آپ با تبدیل بالا

1. چیزی مرتبط و ارزشمند ارائه دهید.

مشکل اکثر پنجره‌های بازشو این است که به جای افزایش تجربه بازدیدکنندگان در یک وب‌سایت، مانع از آن می‌شوند.

این احتمالاً به این دلیل است که پیشنهاد در پنجره بازشو یا برای بازدیدکننده ارزشمند نیست یا مرتبط نیست.

برای افزایش تعامل با پاپ آپ خود، حتما این مراحل را دنبال کنید:

  • شخصیت خود و انتظارات آنها از این صفحه را درک کنید.
  • بدانید که کدام پیشنهادها با نیازهای آنها هماهنگی بیشتری دارد.
  • اطمینان حاصل کنید که پیشنهاد با محتوای صفحه مطابقت دارد

به عنوان مثال، اگر من در حال نوشتن یک پست وبلاگ در رسانه های اجتماعی بودم، یک کتاب الکترونیکی رایگان با همان موضوع ارائه می کردم – همانطور که در زیر مشاهده می کنید.
نمونه فرم پاپ آپ

منبع تصویر

در این مثال، مقاله درباره افزایش مخاطب در TikTok به عنوان یک برند است. پیشنهاد پاپ آپ با ارائه چک لیست رشد رایگان TikTok به خوانندگان کاملاً همسو می شود.

در حالی که یک پیشنهاد در آمار رسانه های اجتماعی می تواند کارساز باشد، نرخ تبدیل به احتمال زیاد بسیار پایین تر خواهد بود زیرا مستقیماً نیازهای فعلی آنها را هدف قرار نمی دهد.

2. به نحوه تعامل مردم با صفحات شما فکر کنید.

یکی دیگر از اشتباهات رایج بازاریاب ها در مورد پاپ آپ ها این است که آنها را در زمان نامناسب ظاهر می کنند که به عامل آزاردهنده می افزاید. ‘

در مورد زمان بندی و راه اندازی پنجره های بازشو استراتژیک باشید. به نحوه تعامل بازدیدکنندگان با انواع خاصی از صفحات در سایت شما فکر کنید.

به عنوان مثال، هنگامی که شخصی با یک پست وبلاگ درگیر می شود، این کار را با اسکرول کردن صفحه به پایین هنگام خواندن محتوا انجام می دهد. اگر می‌خواهید بازدیدکنندگان خود را در حالی که بیشتر درگیر هستند جذب کنید، باید پنجره پاپ‌آپ خود را طوری تنظیم کنید که وقتی شخصی نیمه‌طرف صفحه را پیمایش کرده است ظاهر شود.

به طور مشابه، ممکن است متوجه شوید افرادی که بیش از 30 ثانیه در صفحه‌های محصول یا قیمت‌گذاری شما می‌مانند، بسیار درگیر هستند، زیرا برای مطالعه و بررسی گزینه‌های خود وقت صرف می‌کنند.

در این سناریو، می‌توانید از یک پاپ‌آپ مبتنی بر زمان استفاده کنید که زمانی ظاهر می‌شود که یک بازدیدکننده برای چند ثانیه خاص در صفحه باشد.نمونه کار فرم های پاپ آپ را انجام دهید

برای درک بهتر نحوه تعامل بازدیدکنندگان با صفحات مختلف سایت شما، سعی کنید به داده های Google Analytics مانند نرخ پرش و میانگین زمان در صفحه نگاه کنید.

بهتر از این، از ابزاری مانند HotJar یا Crazy Egg برای ثبت کاربران در سایت خود استفاده کنید تا نقشه های گرمایی از مکان هایی که کلیک می کنند و اسکرول می کنند ایجاد کنید. این به شما درک بهتری از نحوه تعامل مردم با محتوای شما می دهد.

علاوه بر این، ابزاری را که برای ساختن فرم خود استفاده می کنید در نظر بگیرید. ابزاری مانند Typeform به شما کمک می کند تا فرم های مارک دار و قابل سفارشی سازی ایجاد کنید که با هویت برند شما مطابقت داشته باشد و تبدیل ها را افزایش دهد.

3. از زبانی استفاده کنید که خاص، عملی و انسانی باشد.

اکثر فرم‌های پاپ‌آپ طرح‌بندی نسبتاً ابتدایی دارند. شما یک تیتر، مقداری متن و شاید یک تصویر دریافت می کنید. به عبارت دیگر، شما املاک و مستغلات زیادی برای کار ندارید.

این بدان معنی است که بسیار مهم است که کپی را روی فرم پاپ آپ خود بچسبانید. برای انجام این کار، مطمئن شوید کپی شما خاص، قابل اجرا و انسانی است:

  • خاص: دقیقاً مشخص کنید که بازدیدکننده در صورت کلیک بر روی پاپ آپ شما چه چیزی را دریافت خواهد کرد. به آنها نگویید که این یک راهنما است. به آنها بگویید که این یک راهنمای 10 صفحه ای با نکات کاربردی است. آنها را تشویق نکنید که به لیست ایمیل شما بپیوندند. بپرسید که آیا می خواهند از اخبار و روندهای صنعت به روز بمانند.
  • قابل عمل: به بازدیدکنندگان اطلاع دهید که دقیقاً می خواهید چه کاری انجام دهند. به جای «اینجا کلیک کنید»، «راهنمای رایگان ما را دانلود کنید» یا بهتر است بگوییم «راهنمای رایگان من را دریافت کنید» را امتحان کنید. یک فراخوان قانع کننده ایجاد کنید که بازدیدکنندگان شما را تشویق به اقدام کند.
  • انسان: به بازدیدکنندگان یادآوری کنید که یک شخص واقعی پشت فرم پاپ آپ وجود دارد. از زبان محاوره ای استفاده کنید تا فرم های خود را دوستانه کنید. به جای «به فهرست ایمیل ما بپیوندید»، «آگاه باشید اگر هفته‌ای دو بار به شما ایمیل بزنیم؟» را امتحان کنید.

4. تجربه موبایل را خراب نکنید.

هنگام ایجاد فرم های پاپ آپ خود، بسیار مهم است که موبایل را در نظر بگیرید. امروزه با توجه به اینکه اکثر مصرف کنندگان از طریق تلفن های هوشمند خود به اینترنت دسترسی دارند، این می تواند یک نادیده گرفتن پرهزینه باشد.

برای اطمینان از تجربه کاربرپسند تلفن همراه و جلوگیری از جریمه شدن توسط Google، حتماً فرم‌های پاپ‌آپ خود را برای تلفن همراه حذف کنید، یا از پنجره‌های بازشو که کل صفحه صفحه را در دستگاه‌های تلفن همراه نمی‌گیرند، استفاده کنید.

اکثر ابزارهای پاپ آپ قبلاً این نوع عملکرد را ارائه می دهند، اما اگر چیزی که در حال حاضر استفاده می کنید این کار را نمی کند، ممکن است لازم باشد راه حل جدیدی پیدا کنید.

یادداشت سردبیر: این پست در ابتدا در اکتبر 2016 منتشر شد و برای جامعیت به روز شده است.

دعوت به اقدام جدید




منبع