آیا بازاریابان نیاز به مراقبت دارند؟


چند سال پیش را به خاطر دارید که اینستاگرام یک ویژگی شبیه به اسنپ چت را در برنامه خود راه اندازی کرد؟ اخیراً، این برند اعلام کرد که به رویکرد اول ویدئو تغییر خواهد کرد، احتمالاً برای رقابت با پلتفرم ویدئویی کوتاه TikTok.

اکنون دانلود کنید: کیت + قالب های اینستاگرام رایگان برای کسب و کار

خب، امروز، طبق گزارش ها، اینستاگرام در حال آزمایش یک ویژگی است که به طرز عجیبی به پلتفرم پرطرفدار BeReal نزدیک است. در این مقاله، در مورد اینکه این موضوع چه معنایی برای بازاریابان دارد صحبت خواهیم کرد.

آیا اینستاگرام تبدیل به یک کپی‌کننده واقعی می‌شود؟

قبل از اینکه وارد اینستاگرام شویم، در اینجا یک تجدید نظر سریع در BeReal وجود دارد.

این برنامه رسانه های اجتماعی چند سالی است که وجود دارد، اما امسال شروع به کار کرد. این برنامه به عنوان ضد اینستاگرام شناخته شده است – کاربران را تشویق می کند تا فیلترها و زرق و برق ها را از بین ببرند و معتبرتر باشند.

نحوه کار این برنامه به این صورت است: این برنامه از یک ویژگی دوربین دوگانه – دوربین های جلو و عقب – استفاده می کند و در یک زمان تصادفی در طول روز، از کاربران خواسته می شود تا در مدت دو دقیقه در محیط فعلی خود عکس بگیرند. آنها نمی توانند یک عکس آپلود کنند، باید از دوربین گرفته شود.

سپس، پس از اشتراک‌گذاری، می‌توانید پست‌های دوستانتان را که در همان زمان از آنها خواسته شده است ببینید.

در آگهی BeReal آمده است: «بدون فیلتر. بدون لایک بدون دنبال کننده بدون bullsh*t. بدون تبلیغات فقط دوستان شما، واقعاً.»

سایه اینستاگرام دقیقاً ظریف نیست، اما منعکس کننده انتقادی است که بسیاری از کاربران از جمله تأثیرگذارانی مانند کایلی جنر کرده اند.

حتی یک طومار change.org با بیش از 300000 امضا با عنوان “اینستاگرام دوباره اینستاگرام بسازید” وجود دارد.

ظاهراً اینستاگرام با آزمایش یک ویژگی مشابه BeReal – در میان ویژگی‌های دیگر، پاسخ داده است. در ماه ژوئیه، این پلتفرم “Dual” را معرفی کرد که به کاربران امکان می دهد محتوا را با استفاده از هر دو دوربین جلو و عقب ارسال کنند.

در این مرحله، تنها شباهت جنبه دوربین بود.

با این حال، چند هفته بعد، الساندرو پالوزی، توسعه‌دهنده متوجه شد که اینستاگرام در حال آزمایش «Candid Challenges» است، یک ویژگی با استفاده از Dual که همچنین دارای یک مؤلفه زمان‌بندی‌شده است که کاربران را تشویق می‌کند تا در استوری خود به اشتراک بگذارند. آشنا بنظر رسیدن؟

اینستاگرام در بیانیه ای کوتاه این موضوع را تایید کرد و گفت که این یک نمونه اولیه داخلی است که در حال حاضر هیچ آزمایش خارجی ندارد.

آیا بازاریابان باید به استفاده اینستاگرام از BeReal اهمیت دهند؟

پاسخ کوتاه این است که هنوز برای گفتن خیلی زود است.

دلیل اول این است که هنوز مشخص نیست که BeReal یک پلت فرم مناسب برای برندها است یا خیر. همانطور که مطرح می شود، BeReal ابزارهای مناسب برند (در صورت وجود) زیادی ندارد.

از آنجایی که اینستاگرام به طور بالقوه از ویژگی های BeReal استفاده می کند، این می تواند تازگی و اصالتی را که اخیراً از دست داده است به برنامه بدهد.

این خبر خوبی برای برندها است، زیرا آنها می توانند بدون نیاز به تطبیق با یک پلتفرم جدید و رشد در اینستاگرام به رشد خود در اینستاگرام ادامه دهند.

یکی از مقاله های TechCrunch نشان می دهد که BeReal هنوز در مرحله ابتدایی خود است و با اشکالاتی که بر تجربه کاربر تأثیر می گذارد، دست و پنجه نرم می کند.

در حالی که BeReal می تواند سلطه اینستاگرام را تهدید کند، هنوز کاملاً وجود ندارد.

در حال حاضر، ارزش این را دارد که هر دو پلتفرم را زیر نظر داشته باشیم تا ببینیم ویژگی‌های آن‌ها چگونه تکامل می‌یابند و احساسات کاربر همراه با آنها چگونه است.

دعوت به اقدام جدید





منبع