از زمان شروع همهگیری، استراتژیهای بازاریابی به شدت بر تاکتیکهای آنلاین – استفاده از ابزارهایی مانند رسانههای اجتماعی، ایمیل و تبلیغات دیجیتال – تکیه کردهاند. اما بازاریابی خارج از فضای دیجیتال که در غیر این صورت به عنوان بازاریابی آفلاین شناخته می شود، چه می شود؟
آیا بازاریابی از طریق بیلبوردها، تبلیغات چاپی و تبلیغات پخش هنوز ارزش دارد؟ در دنیای پس از همهگیری، هر زمان که ممکن باشد، این احتمال وجود دارد که بازاریابی آفلاین بتواند دوباره بازگردد.
در اینجا چیزی است که بازاریابان باید در مورد بازاریابی آفلاین بدانند و چگونه می توان از آن استفاده کرد.
بازاریابی آفلاین چیست؟
5 استراتژی بازاریابی آفلاین که باید استفاده کنید
کارت بازرگانی
مشارکت جوامع
میزبانی رویداد
بیانیه های مطبوعاتی
کارگاه های رایگان
بازاریابی آفلاین چیست؟
بازاریابی آفلاین که گاهی اوقات بازاریابی سنتی نامیده می شود، هر نوع بازاریابی است که به صورت آنلاین انجام نمی شود. نمونه هایی از بازاریابی آفلاین عبارتند از تبلیغات تلویزیونی و رادیویی، تبلیغات مجلات چاپی، بیلبوردها و آگهی ها.
پس چرا باید شرکت شما همچنان بازاریابی آفلاین را در استراتژی خود بگنجاند، به خصوص در عصر دیجیتال؟
یکی از دلایل این است که قابل لمس است و به بازاریابان اجازه می دهد تا به طور فیزیکی به مخاطبان هدف خود دسترسی پیدا کنند، به گونه ای که بازاریابی آنلاین نمی تواند. می توانید بروشور پخش کنید، پوستر نصب کنید، و نامه مستقیم به خانه های مردم بفرستید. گاهی اوقات، اقلام فیزیکی مربوط به برند شما می توانند تاثیر ماندگارتری از خود بر جای بگذارند.
به عنوان مثال، پاپا جان محلی در همسایگی من با مجتمع آپارتمانی من معامله کرده است. هر زمان که مستاجر جدیدی به خانه میآید، آهنربا و منوی پاپا جان را در کیف هدیه خوشآمدگویی خود میآورند. هم آهنربا و هم منو شماره و ساعت رستوران محلی را دارند.
من پیتزا فروشی دیگری در آن منطقه نمیشناختم، بنابراین وسایل را به یخچالم چسباندم، و هر بار که هوس پیتزا میکردم، آن مکان خاص پاپا جان را صدا میکردم.
بازاریابی آفلاین همچنین می تواند ارتباط شخصی با مخاطبان شما ایجاد کند. به عنوان مثال، میتوانید حامی مالی و میزبانی سرگرمی، رویدادهای محلی و درون فروشگاهی باشید که به شما امکان میدهد شخصاً با مصرفکنندگان خود ارتباط برقرار کنید.
اما مهمتر از همه، بهترین استراتژیهای بازاریابی، بازاریابی آنلاین و آفلاین را با هم ترکیب میکنند تا از طریق کانالهای زیادی که ممکن است به مخاطبان دست یابند. به عنوان مثال، فرض کنید شرکت شما میزبان یک رویداد در فروشگاه است تا با مشتریان به صورت آفلاین ارتباط برقرار کند. از این استراتژی بازاریابی آفلاین نیز می توان برای ایجاد محتوای آنلاین از طریق ویدیوهای برجسته رویداد استفاده کرد.
عامل دیگری که باید در نظر گرفت این است که کانالهای آنلاین ممکن است برای همه افراد در بازار شما در دسترس نباشد، مانند مصرفکنندگان مسنتر که احتمال کمتری دانش فنی دارند – بنابراین بازاریابی آفلاین با کارتهای ویزیت یا جزوهها باعث میشود که نام تجاری شما برای آن جمعیت بیشتر در دسترس باشد.
5 استراتژی بازاریابی آفلاین که باید استفاده کنید
در اینجا چند استراتژی بازاریابی آفلاین وجود دارد که می توانید برای دستیابی به بازار هدف خود از آنها استفاده کنید:
کارت بازرگانی
کارت ویزیت یک روش بازاریابی آفلاین امتحان شده و واقعی است. یک کارت ویزیت با طراحی متمایز می تواند کسب و کار شما را از رقبا متمایز کند و ارزش ها و ماموریت برند شما را منعکس کند. مطمئن شوید که هرکسی در شرکت شما کارت ویزیت مخصوص به خود را دارد که در هر زمانی باید تقدیم کند—شما هرگز نمی دانید چه زمانی ممکن است با مشتری احتمالی مواجه شوند.
ممکن است وسوسه شوید که برای صرفه جویی در هزینه، مولدهای کارت ویزیت آنلاین را امتحان کنید. در حالی که آنها می توانند در هزینه صرفه جویی کنند، بهتر است برای ایجاد کارت هایی که واقعاً منحصر به فرد هستند، از طراحان محلی یا چاپخانه ها استفاده کنید. به این ترتیب، می توانید طرح، رنگ، بافت، فونت و موارد دیگر را سفارشی کنید.
نکته حرفه ای: از رنگی غیر از رنگ سفید معمول برای کارت ویزیت خود استفاده کنید و مطمئن شوید که هر کارت دارای آرم، سبک فونت و رنگ های یکسان است تا ظاهری منحصر به فرد اما یکنواخت و همچنین ثبات برند داشته باشد.
مشارکت جوامع
بازاریابی آفلاین به شما امکان می دهد ارتباط شخصی تری با مخاطبان خود ایجاد کنید – به خصوص اگر مشارکت جامعه را در استراتژی خود بگنجانید. استفاده از پلتفرم و منابع خود برای کمک به دیگران در جامعه شما می تواند آگاهی از برند را افزایش دهد و شهرت برند شما را برای مسئولیت پذیری مستحکم کند.
یک مثال عالی، رویداد سالانه Stuff the Bus است که توسط First Coast News، یک ایستگاه خبری تلویزیونی در جکسونویل، فلوریدا، میزبانی میشود. هر تابستان درست قبل از فصل بازگشت به مدرسه، First Coast News با United Way of Northeast Florida همکاری می کند تا پول و لوازم مدرسه را جمع آوری کند تا به مدارس محلی اهدا شود. این رویداد به ایستگاه کمک می کند تا خود را به عنوان بخشی جدایی ناپذیر از جامعه ای که در آن پخش می کند، تثبیت کند.
نکته حرفه ای: سازمان یا خدماتی را که در این استراتژی مشارکت می دهید به دقت در نظر بگیرید تا مطمئن شوید که با ارزش ها و تصویر شرکت شما همسو است.
میزبانی رویداد
میزبانی رویداد یک راه عالی برای بازاریابی آفلاین نام تجاری شما است زیرا رویدادها می توانند گسترش و همچنین فرصت های شبکه را ارتقا دهند. شما این شانس را خواهید داشت که شخصاً با مشتریان بالقوه درگیر شوید و با شرکای تجاری یا همکاران بالقوه ارتباط برقرار کنید.
یکی از نمونه ها، کنفرانس سالانه انیمه DreamCon RDC World در آرلینگتون، تگزاس است. RDC World گروهی از تولیدکنندگان محتوا است که طرفداران زیادی در یوتیوب به دست آوردند و طرحهای ویروسی را برای طرفداران انیمیشنهای سیاهپوست و کتابهای مصور تهیه کردند. RDC World برای ملاقات حضوری با طرفداران خود و ایجاد فرصتی برای ایجاد شبکه برای سایر سازندگان محتوا، DreamCon را راه اندازی کرد.
این کلاهبرداری هر سال مهمانان بیشتری را جذب می کند و شامل حضور افراد مشهور، صداپیشگان و سایر سازندگان محتوای ویروسی شده است. این کنوانسیون، و همچنین RDCWorld، اکنون در میان طرفداران انیمه سیاهپوست یکی از عناصر اصلی است.
نکته حرفه ای: برای استفاده حداکثری از رویداد خود، تاکتیک های بازاریابی دیجیتال مانند پخش جریانی زنده و ویدیوهای کوتاه را برای پلتفرم هایی مانند TikTok و Instagram وارد کنید.
بیانیه های مطبوعاتی
یک راه ساده اما موثر برای افزایش آگاهی از برند، ارسال بیانیه های مطبوعاتی برای خبرنگاران محلی در جامعه شماست. برای ایجاد روابط با آنها و علاقه مند کردن آنها به برند خود، نکته ای را مشخص کنید. هنگامی که اطلاعات تماس روزنامه نگاران و ناشران محلی خود را پیدا کردید، شروع به ارسال بیانیه های مطبوعاتی کنید که برند شما و رویدادهای آتی را که میزبان آن هستید مانند همایش ها، کارگاه ها یا جمع آوری کمک های مالی را تبلیغ می کند.
نکته حرفه ای: مطبوعات را به ملاقات و خوشامدگویی و تورهای ویژه کسب و کار خود دعوت کنید تا یک اتصال آفلاین ایجاد کنید.
کارگاه های رایگان
شما می خواهید مصرف کنندگان بدانند که برند شما متشکل از متخصصان در زمینه آن است – یکی از راه های انجام این کار، ارائه کارگاه های رایگان است. یک کارگاه می تواند به شکل یک ظاهر تلویزیونی یا رادیویی باشد که در آن اطلاعات ارزشمندی را ارائه می دهید و در عین حال دسترسی خود را گسترش می دهید. همچنین می توانید ستون های منظمی برای روزنامه یا مجله محلی خود بنویسید که نکات و توصیه های مربوط به بازار شما را ارائه می دهد.
این تاکتیک بازاریابی باعث ایجاد اعتماد بین مخاطبان شما می شود. اگر آنها بدانند که شما در فضای خود متخصص هستید، مطمئن خواهند شد که محصولات یا خدمات شما نیز درجه یک هستند.
نکته حرفهای: هنگام توزیع آگهیها یا سایر مواد بازاریابی آفلاین، مطمئن شوید که بخشی را با نکات مفید در مورد صنعت خود وارد کنید.
بازاریابی دیجیتال به این زودی راه به جایی نخواهد برد، اما بازاریابی آفلاین همچنان باید بخشی از استراتژی شما باشد تا مخاطبان خود را در هر کجا که هستند ملاقات کنید. در دنیای پس از همهگیری که در آن افراد بیشتری از کنار بیلبوردها عبور میکنند یا به دنبال کارگاههایی برای بهبود هنر خود میگردند، شما میخواهید برندی باشید که توجه آنها را جلب میکند..