آیا برندها در سال 2023 در جوامع رسانه های اجتماعی سرمایه گذاری می کنند؟ ما از 1200+ بازاریاب پرسیدیم

دعوت به اقدام جدید

کاربران در مورد آب و هوای محلی در جامعه سوال می پرسند، عکس ها و فیلم های پدیده های آب و هوایی را به اشتراک می گذارند و با هواشناسان First Coast News صحبت می کنند. First Coast News اغلب عکس‌ها و ویدیوهای به اشتراک گذاشته شده در گروه را می‌گیرد و آن‌ها را در پخش زنده نشان می‌دهد.

2. خرگوش دیوانه

بررسی کنید که چگونه دستور العمل درخششیک برند مراقبت از پوست، با ارائه نکاتی برای پوستی سالم و در عین حال به طور نامحسوس محصولات خود را تبلیغ می کند، ارزش ارائه می دهد:

جوامع رسانه های اجتماعی بر اساس علایق مشترک، سرگرمی ها، اهداف و موضوعاتی تشکیل می شوند که مشارکت و ایجاد ارتباط را تشویق می کنند. یک شرکت می‌تواند یک جامعه رسانه‌های اجتماعی ایجاد کند که حول علاقه‌ای که به برند آن مرتبط است، متمرکز شود.

با این گفته، اجازه دهید چند نمونه از جوامع رسانه های اجتماعی را بررسی کنیم.

نمونه های جامعه رسانه های اجتماعی

1. ناظران آب و هوا اولین اخبار ساحل

در مرحله بعد، شما می خواهید چند معیار برای اندازه گیری اهداف خود شناسایی کنید. آنها باید مختص جامعه باشند و به طور مستقیم با فعالیت های جامعه، مانند نرخ کلیک، ثبت نام، یا نرخ تعامل مرتبط باشند.

اکنون دانلود کنید: وضعیت روندهای رسانه های اجتماعی [Free Report]

جوامع رسانه های اجتماعی چگونه شکل می گیرند؟

ساختن یک جامعه تقریبا غیرممکن است اگر مردم از وجود آن آگاه نباشند. در اینجا چند راه برای انتشار این خبر وجود دارد:

  • مولدترین جوامع از نظر استراتژیک برای ایجاد جرقه گفتگو طراحی شده اند. شما می‌توانید با پیگیری شکایات رایج، ایده‌های بهبود و روش‌های منحصربه‌فردی که از محصولات شما برای حل مشکلات استفاده می‌کنند، از این مکالمات نهایت استفاده را ببرید.

    در حالی که لازم نیست شما مرکز گفتگو باشید، اعضای شما باید بدانند که شما آنجا هستید.

    2. ابتدا روی مخاطب تمرکز کنید و در مرحله بعد برند.

    اگر می خواهید یک جامعه پر رونق بسازید، نمی توانید انتظار داشته باشید که مشتریان همیشه گفتگو را شروع کنند. شما باید کارهای سنگینی را برای پست کردن محتوا، پرسیدن سوال، پاسخ دادن به نظرات و باز نگه داشتن خطوط ارتباطی انجام دهید.

    جوامع رسانه های اجتماعی ابزارهای ارزشمندی برای خود تبلیغی هستند – اما اگر تنها برای این کار از آنها استفاده می کنید، در نهایت مشتریان را از خود دور خواهید کرد.

    اسکرین شات از صفحه اینستاگرام تاتو خرگوش دیوانه.منبع تصویر

    3. Official Crunchyroll Discord

    جوامع فعال و خودکفا می توانند به مراکزی برای پرسش و پاسخ مشتریان تبدیل شوند که فشار بر تیم های پشتیبانی مشتری را کاهش می دهد. آنها همچنین می توانند هزینه های پشتیبانی را کاهش دهند – یک مطالعه نشان داد که چنین بود 72 درصد ارزان تر برای پاسخ به یک سوال از طریق یک انجمن به جای ارسال یک بلیط به یک تیم پشتیبانی.

    وبلاگ Hubspot از 1283 بازاریاب رسانه های اجتماعی در سراسر جهان نظرسنجی کرد تا مشخص کند از کدام روندها استفاده می کنند، کانال هایی که استفاده می کنند و برنامه هایشان برای سال 2023.

    گرایش های جامعه رسانه های اجتماعی

    • 90 درصد از بازاریابان رسانه های اجتماعی می گویند ایجاد یک جامعه آنلاین فعال برای موفقیت در سال 2023 بسیار مهم است.
    • در زمان نظرسنجی، از هر 5 کاربر رسانه های اجتماعی 1 نفر در 3 ماه گذشته به یک جامعه آنلاین پیوسته یا در آن شرکت کرده است.
    • اینستاگرام و فیسبوک موثرترین پلتفرم ها برای ایجاد جامعه هستند.
    • 88 درصد از بازاریابان می گویند که اکثر برندها در سال 2023 یک جامعه رسانه اجتماعی فعال در اطراف برند خود خواهند داشت.

    فیس بوک

    • فیس بوک توسط اکثر (67٪) بازاریابان رسانه های اجتماعی استفاده می شود، اما پس از اینستاگرام جایگاه دوم را برای تعامل و بازگشت سرمایه دارد.
    • فیس بوک در سال 2023 شاهد رشد قابل توجهی خواهد بود، به طوری که 23 درصد از بازاریابان رسانه های اجتماعی بیش از هر پلتفرم دیگری در فیس بوک سرمایه گذاری می کنند، 43 درصد سرمایه گذاری خود را افزایش می دهند و 41 درصد به سرمایه گذاری در فیس بوک ادامه می دهند.
    • بازاریابان رسانه های اجتماعی فیس بوک را در جایگاه سوم پس از اینستاگرام و تیک تاک از نظر پلتفرمی با بالاترین پتانسیل رشد در سال 2023 می بینند.

    اینستاگرام

    • اینفلوئنسر مارکتینگ بالاترین بازگشت سرمایه را از طریق اینستاگرام می بیند.
    • اینستاگرام توسط 65 درصد از بازاریابان رسانه های اجتماعی استفاده می شود که پس از فیس بوک با 67 درصد قرار دارد.
    • 29 درصد از بازاریابان رسانه های اجتماعی قصد دارند بیشترین سرمایه گذاری را در اینستاگرام بر روی هر پلتفرم دیگری انجام دهند و 52 درصد قصد دارند سرمایه گذاری خود را در این پلتفرم در سال 2023 افزایش دهند – در حالی که 39 درصد دیگر آن را به همان میزان حفظ خواهند کرد.

    یوتیوب

    • 55 درصد از بازاریابان رسانه های اجتماعی از یوتیوب استفاده می کنند که آن را به سومین پلتفرم محبوب در بین بازاریابان رسانه های اجتماعی تبدیل می کند.
    • 14 درصد از بازاریابان رسانه های اجتماعی قصد دارند بیش از هر پلتفرم دیگری در YouTube سرمایه گذاری کنند و 15 درصد نیز قصد دارند برای اولین بار در سال 2023 آن را امتحان کنند.

    TikTok

    • TikTok در کنار اینستاگرام، پلتفرمی با بالاترین پتانسیل رشد در سال 2023 در نظر گرفته می‌شود.
    • در حالی که فقط 36 درصد از بازاریابان رسانه‌های اجتماعی از TikTok استفاده می‌کنند، بازاریابان فکر می‌کنند که TikTok نسبت به سایر پلتفرم‌ها شرط بهتری برای رشد مخاطبان برندها است.
    • در سال 2023، 53 درصد از بازاریابان رسانه های اجتماعی سرمایه گذاری خود را در بازاریابی در TikTok در سال 2023 افزایش خواهند داد و 36 درصد دیگر به همین میزان سرمایه گذاری خواهند کرد.

    مزایای جامعه رسانه های اجتماعی

    تصویری از جامعه رسانه های اجتماعی Crunchyroll Discord. منبع تصویر

    ایجاد جامعه رسانه های اجتماعی

    آیا برندها در جوامع رسانه های اجتماعی سرمایه گذاری می کنند؟

    جوامع رسانه های اجتماعی انکوباتورهایی برای آگاهی از برند، وفاداری و اعتماد هستند. آنها همچنین یک دوجین سکه هستند، بنابراین بازاریابان باید رویکرد خود را برای ایجاد و استفاده صحیح از آنها اصلاح کنند.

    جوامع کارآمد ارزش ایجاد می کنند. آنها آموزش می دهند، سرگرم می کنند و مشکلات را برای مخاطب حل می کنند. به عبارت دیگر، اگر می‌خواهید یک حس واقعی از جامعه ایجاد کنید، باید با محتوایی که ایجاد می‌کنید یا به اشتراک می‌گذارید، ارزش ایجاد کنید.

    یک راه عالی برای افزایش تعامل در یک جامعه، تشویق محتوای تولید شده توسط کاربر است. این هر محتوایی است – مانند متن، ویدیو یا نظرات – که اعضای شما ایجاد می‌کنند و سپس می‌توانید آن را در جوامع اجتماعی خود به اشتراک بگذارید.

    شرکت صدور مجوز و پخش انیمیشن Crunchyroll جامعه رسانه های اجتماعی خود را در Discord راه اندازی کرد. انجمن فضایی برای طرفداران انیمه است تا در مورد نمایش های مورد علاقه خود و محتوای مرتبط با انیمه بحث کنند.

    احتمالاً با این ضرب المثل آشنا هستید که «رم در یک روز ساخته نشد». همین امر در مورد جوامع رسانه های اجتماعی نیز صادق است.

    همه ما این آمار را شنیده‌ایم – حفظ مشتریان ارزان‌تر (مسلماً آسان‌تر) از تبدیل مشتریان جدید است. به همین دلیل است که حمایت و حفظ برند برای هر استراتژی بازاریابی حیاتی است.

    به یک معنا، هر عضو جامعه رسانه های اجتماعی یک میکرو اینفلوئنسر است و تجربیات و نظرات واقعی را به اشتراک می گذارد که می تواند بر سایر اعضا تأثیر بگذارد. از آنجایی که تقریباً قابل ذکر است نه تا از ده تا مصرف کنندگان قبل از خرید محصول نظرات خود را می خوانند.

    با ایجاد یک جامعه رسانه‌های اجتماعی، می‌توانید روابط معاملاتی را به روابط معنادار تبدیل کنید و مکانی را برای اشتراک‌گذاری، همکاری، یادگیری و ارائه بازخورد به مشتریان ارائه دهید. اما ساختن یک شاهکار آسان نیست، بنابراین اهداف خود را تعیین کنید، یک استراتژی ایجاد کنید و برای شروع گفتگو آماده شوید.

    ایجاد جامعه رسانه های اجتماعی

    ایستگاه خبری تلویزیون فلوریدا First Coast News یک جامعه رسانه اجتماعی را از طریق فیس بوک به نام First Coast News Weather Watchers راه اندازی کرد. این انجمن در گروه‌های فیسبوک میزبانی می‌شود و حول محور علاقه مشترک بینندگان به آب و هوا و هواشناسی محلی است.

    برای کمک به این فرآیند، ممکن است بخواهید فردی را در تیم خود تعیین کنید تا جامعه شما را تعدیل کند. یا یک مدیر انجمن یا شریک نظارت آنلاین استخدام کنید اعتدال کندو یا پشتیبانی نینجا.

    به یاد داشته باشید که هنگام ایجاد تغییر بر اساس بازخورد اعضا، به انجمن خود اطلاع دهید. مردم دوست دارند بدانند که شما به پیشنهادات آنها گوش می دهید و جدی می گیرید.

    جوامع رسانه های اجتماعی چگونه شکل می گیرند؟

    منبع تصویر

    3. محتوای تولید شده توسط کاربر را مشخص کنید.

    در اینجا چند نکته برای ایجاد یک جامعه پر رونق وجود دارد:

    1. به یاد داشته باشید که ارتباط = اجتماع.

    بیایید بیشتر در مورد جوامع رسانه های اجتماعی، مزایا و چالش های آنها، و اینکه برندها منابع خود را در سال 2023 سرمایه گذاری خواهند کرد، بیشتر بررسی کنیم.

    چالش های ایجاد یک جامعه رسانه های اجتماعی

    افکار نهایی

    ثبات یک عنصر مهم در جوامع موفق رسانه های اجتماعی است. اگر به حساب‌هایتان اجازه دهید گرد و غبار جمع‌آوری کند، اعضا کشتی را رها می‌کنند. ایجاد یک تقویم محتوا و زمان‌بندی انتشار، ایده خوبی برای برنامه‌ریزی از قبل است. و اگر نام تجاری شما با پلتفرم های مختلف دستکاری می کند، HubSpot را بررسی کنید ابزارهای مدیریت رسانه های اجتماعی.

    چالش های ایجاد یک جامعه رسانه های اجتماعی

    قوانین پیش فرض گروه فیس بوک

    پلوتون با برجسته کردن داستان های مشتری و نقاط عطف تناسب اندام، کار بسیار خوبی را با محتوای تولید شده توسط کاربر انجام می دهد. این نه تنها به مخاطبان صدایی می‌دهد، بلکه اعضا را تشویق می‌کند تا داستان‌ها و تجربیات خود را به اشتراک بگذارند – به طور موثری به بازاریابی دهان به دهان دامن می‌زند.

    4. جامعه خود را قابل یافتن کنید.

    نمونه های جامعه رسانه های اجتماعی

    راه اندازی یک جامعه رسانه های اجتماعی شبیه به میزبانی یک مهمانی است – شما مسئول سرگرمی، ایجاد فضایی دلپذیر و دوستانه نگه داشتن مکالمات هستید. این مسئولیت زیادی دارد. خوشبختانه، شما کنترل لیست مهمانان را نیز در دست دارید.

    جوامع همچنین می توانند هزینه تبلیغات شما را کاهش دهند. در سال 2022 پیش بینی می شد که هزینه های تبلیغاتی در ایالات متحده از این رقم عبور کند 200 میلیارد دلار. برندهایی با جوامع فعال می توانند هزینه کمتری را برای تبلیغات رسانه های اجتماعی خرج کنند زیرا می توانند به صورت رایگان در یک فضای متعلق به مشتریان به دست آورند.

    3. مشارکت فعال با برند شما ایجاد می کنند.





    منبع

    از خانواده، دوستان و همکاران دعوت کنید تا جامعه شما را دنبال کرده و به اشتراک بگذارند

  • مزایای جامعه رسانه های اجتماعی

    هدایا یا تخفیف های انحصاری را برای اعضای انجمن اجرا کنید

5. اجازه ندهید جامعه شما گرد و غبار جمع کند.

قبل از انجام هر کار دیگری، از خود بپرسید – چگونه می‌خواهم جامعه من به کسب و کار من کمک کند؟ آیا این تعامل با مشتری است؟ حفظ؟ پذیرش محصول؟

می‌توانید با ردیابی KPIهای یکسان برای اعضای انجمن و غیرعضو و سپس مقایسه عملکرد بین این دو، این یک قدم جلوتر بروید. به عنوان مثال، ممکن است 30 درصد بیشتر پذیرش محصول را در میان اعضای انجمن نسبت به غیرعضوها کشف کنید.

افکار نهایی

اما نظر بد چیست؟ به عنوان یک شرکت کننده فعال در جامعه خود، فرصتی عالی برای حل هر گونه مشکل یا شکایت دارید. و از آنجایی که اعضا در حال حاضر روی برند شما سرمایه گذاری کرده اند، آنها تمایل بیشتری برای یافتن راه حل با شما دارند.

2. آنها می توانند هزینه ها را کاهش دهند.

آیا برندها در جوامع رسانه های اجتماعی سرمایه گذاری می کنند؟

اسکرین شات از گروه فیس بوک First Coast News Weather Watchers، یک جامعه رسانه های اجتماعی.منبع تصویر

همانطور که اشاره کردم، داشتن فالوور زیاد در شبکه های اجتماعی کافی نیست. شما همچنین به یک جامعه فعال نیاز دارید. در اینجا چند دلیل وجود دارد:

1. آنها وسایل نقلیه برای توصیه های شخصی هستند.

خرگوش دیوانه یک برند مراقبت از پوست خالکوبی است که یک جامعه پر رونق رسانه های اجتماعی را در اینستاگرام راه اندازی کرد که بر خرده فرهنگ خالکوبی متمرکز است. فالوورهای صفحه این شرکت اطلاعاتی در مورد مراقبت های بعد از تاتو و خلاقیت هنری به اشتراک می گذارند و دریافت می کنند. صفحه اینستاگرام Mad Rabbit همچنین اغلب با اینفلوئنسرهای خالکوبی همکاری می کند که به این برند کمک می کند تا با کاربران تعامل بیشتری داشته باشد.

از هشتگ استفاده کنید تا محتوای خود را در معرض دید مخاطبان جدید قرار دهید

  • هدف نهایی بازاریابی رسانه های اجتماعی، درآمدزایی است و یک گام مهم برای کسب درآمد از طریق رسانه های اجتماعی، ایجاد تعامل است. اگر دنبال کنندگان شما با پست های شما درگیر نباشند، با کسب و کار شما درگیر نخواهند شد. و یک راه مطمئن برای تقویت تعامل، پرورش یک جامعه رسانه های اجتماعی فشرده است.

    به مردم دست در دست گرفتن از طریق صفحه نمایش گوشی های هوشمند برای نشان دادن جوامع رسانه های اجتماعی.

    آیکون های اجتماعی را در وب سایت خود قرار دهید

  • وقتی نوبت به مدیریت اعضای خود می رسد، با ایجاد قوانین و دستورالعمل های واضح برای جامعه خود شروع کنید. این مانع از پیوستن هر مشکل ساز می شود و به جلوگیری از درگیری در آینده کمک می کند.

    چالش دیگر اندازه گیری بازگشت سرمایه از جامعه شما است. به عبارت دیگر، آیا تلاش های شما برای جامعه سازی نتیجه می دهد؟ به عنوان مثال، شما ممکن است سطوح تعامل بالایی در جامعه خود داشته باشید، اما نرخ تبدیل شما روی 0٪ باقی مانده است.

    مرحله بعدی پیگیری است. وقتی می‌بینید اعضا از دستورالعمل‌های انجمن منحرف می‌شوند، اقدام مناسب را انجام دهید – چه ارسال یک پیام خصوصی به یک کاربر یا حذف کامل آنها. این به سایر اعضا هشدار می دهد که به فرهنگ گروه خود اهمیت می دهید.

    جامعه خود را در کانال های مختلف تبلیغ کنید

  • مشتریانی که برند شما را دوست دارند می خواهند در مورد آن صحبت کنند. آن‌ها می‌خواهند نظرات خود را به اشتراک بگذارند و توصیه‌هایی را ارائه کنند، و جوامع محلی برای انجام این کار به آنها می‌دهند.

    به عنوان مثال، فیس بوک انواع قوانین قابل تنظیم را ارائه می دهد که کاربران باید قبل از پیوستن به یک گروه فیس بوک بپذیرند. این یکی از راه‌های پیش از تعدیل یک گروه بدون انجام کاری است. قوانین زیر را بررسی کنید:

    برندها می توانند با تشویق مشارکت فعال – با نظرسنجی، نظرسنجی، مسابقه و محتوای تولید شده توسط کاربر، روابط خود را با اعضای جامعه تقویت کنند. در اصل، آنچه زمانی یک رابطه معاملاتی بود، اکنون یک مکالمه فعال است. و هر تعامل فعال مشتریان را به برند شما نزدیکتر می کند.

    4. آنها بینشی را نسبت به مصرف کنندگان شما ارائه می دهند.