برای اینکه به خوانندگان بینشی در مورد اینکه چگونه رفتارهای خرج کردن تغییر می کند یا می تواند تغییر کند، بیش از 200 مصرف کننده آمریکایی را در همه گروه های سنی بررسی کردیم.
افزایش هزینههای کالاها و خدمات اغلب باعث میشود که مصرفکنندگان در هزینههای بیهوده محتاطتر شوند، و ما مطمئن هستیم که آمریکاییها اثرات آن را به سرعت احساس میکنند.
جای تعجب نیست که اکثر مصرف کنندگان در نظرسنجی (64٪) می گویند در صورت اعلام رکود، بودجه خانه خود را کاهش می دهند یا به کاهش ادامه می دهند.
آمریکایی ها قبلاً نشانه هایی مانند تورم اجاره بها، قیمت بنزین، خواربار و سایر نیازها را دیده اند که دستمزدهای قبلی نمی توانند آنها را برآورده کنند. اما، هنوز، برخی از کارشناسان می گویند که ما هنوز هم می توانیم از رکود جلوگیری کنیم – و اگر این کار را نکنیم – رکود ممکن است به اندازه سال 2008 دوام نیاورد.
به یاد داشته باشید، عدم اطمینان مالی – و حتی رکود – رایج هستند. و در حالی که ممکن است جذب مشتریان در ماههای آینده چالشبرانگیزتر شود، کسبوکار و مصرفکنندگان همچنان به حرکت (و خرید) ادامه میدهند، حتی در حالی که ما منتظر هستیم تا چرخه مسیر خود را طی کند.
برای اطلاعات بیشتر در مورد علت رکودها و اینکه چرا برخی نگران وقوع آن در آینده نزدیک هستند، این پست مفید از شرکای ما در The Hustle را بررسی کنید.
چگونه عادات خرج کردن مصرف کننده می تواند تغییر کند
به دلیل تفاوت در علل، کارشناسان صندوق بین المللی پول پیش بینی می کنند که رکود جدید می تواند کوتاه و کم عمق باشد.
نکات کلیدی برای مشاغل در سال 2022
در اینجا چند نکته وجود دارد که باید به خاطر داشته باشید.
- رکود امروز ممکن است مانند سال 2008 نباشد. در حالی که مصرفکنندگان احتمالاً بودجههای خود را کاهش میدهند و به دنبال محصولاتی میگردند که بیشترین ارزش یا ضرورت را برای دلارشان ارائه میدهند، ممکن است در شرایط مالی مضری نباشند. هنوز هم میتوان آنها را متقاعد کرد که یک محصول عالی را که در ماههای آینده برایشان عرضه میشود، بخرند.
- مقرون به صرفه بودن، ارزش و/یا ضرورت محصول خود را بازاریابی کنید: از آنجایی که مصرفکنندگان و کسبوکارها بودجههای خود را سختتر میکنند، فروش، حفظ مشتریان و متقاعد کردن مردم برای خرید محصولات غیرضروری دشوارتر خواهد شد. مطمئن شوید که در حال بازاریابی هستید که محصول شما ارزش یا اهمیت بیشتری دارد، به غیر از زرق و برق دار بودن، مد روز یا جالب بودن.
- بازاریابان ممکن است بخواهند استراتژی های مقرون به صرفه تری را کشف کنند. (به کاهش هزینه های تبلیغاتی اضافی و تمرکز بر بازاریابی اجتماعی، سئو یا ایمیل ارگانیک فکر کنید.)
رکود بخشی عادی از چرخه تجاری است و می تواند ناشی از شوک های اقتصادی جهانی، تغییر در اعتماد مصرف کننده و سایر تغییرات اقتصادی در مقیاس بزرگ باشد.
محرکهای مالی و پولی مرتبط با کووید به تورم کمک کرد و سفتهبازی در داراییهای مالی را تحریک کرد. این با رکود بزرگ سال 2008 بسیار متفاوت است.
هنگامی که بررسی می شود، برجسته ترین کالاهایی که مصرف کنندگان در زمان های نامشخص خریداری کرده اند، معمولاً به عنوان نیازهای اساسی در نظر گرفته می شوند.
- خواربار و مواد غذایی ضروری
- قبوض اجاره، رهن، مسکن
- محصولات مراقبت شخصی ضروری
- دارو و مراقبت های بهداشتی
در حالی که نمی دانیم وارد رکود خواهیم شد یا خیر، هدف این پست کمک به برندها و بازاریابان برای ادامه ملاقات با مصرف کنندگان در جایی که هستند – حتی در زمان های نامشخص – است.
اگر مارکهای B2C یا محصولاتی را که به طور خاص در خانه استفاده میشوند را به بازار عرضه میکنید، در صورت ادامه عدم اطمینان مالی، این مهم است که به خاطر داشته باشید. در حالی که نباید وحشت کنید و کل استراتژی بازاریابی خود را تنها با یک نظرسنجی کوچک تغییر دهید، ممکن است بخواهید استراتژی هایی مانند بازاریابی مقرون به صرفه ترین، با تخفیف، یا محصولات ضروری خود را به جای اقلام با قیمت بالاتر یا لوکس در نظر بگیرید.
3. در دوران نامشخص مالی، بیشترین پول را برای چه چیزی خرج کردید؟
رکود سال 2008 به دلیل مازاد بر بدهی های ایجاد شده در زیرساخت های مسکن بود که جذب اقتصاد تقریباً یک دهه طول کشید. در مقابل، نقدینگی مازاد، نه بدهی، محتمل ترین کاتالیزور برای رکود امروز است.
اما امسال، بهویژه، چند عامل منتخب وجود دارند که نگرانیها را در مورد یک رکود بالقوه برانگیختهاند، اگرچه هنوز یکی از آنها اعلام یا تأیید نشده است.
رکود یک رکود طولانی مدت در فعالیت های اقتصادی است که زمانی رخ می دهد که ارزش کالاها و خدمات برای دو یا چند فصل متوالی کاهش یابد. این انقباض چرخه تجاری نه تنها نشان دهنده کاهش ارزش کالاها بلکه کاهش سطح درآمد، تولید صنعتی و قیمت سهام است.