آیا رکود بالقوه در حال حاضر بر عادات خرج کردن مصرف کنندگان تأثیر می گذارد؟ [New Data + Takeaways for Marketers]


اگر اخیرا اخبار را تماشا کرده باشید، به نظر می رسد که احتمال رکود، توجه همه را به خود جلب کرده است.

آمریکایی ها قبلاً نشانه هایی مانند تورم اجاره بها، قیمت بنزین، خواربار و سایر نیازها را دیده اند که دستمزدهای قبلی نمی توانند آنها را برآورده کنند. اما، هنوز، برخی از کارشناسان می گویند که ما هنوز هم می توانیم از رکود جلوگیری کنیم – و اگر این کار را نکنیم – رکود ممکن است به اندازه سال 2008 دوام نیاورد.

با در نظر گرفتن همه این تغییرات و اخبار، تصمیم گیرندگان تجاری ممکن است تعجب کنند که مشتریان بالقوه آنها چگونه واکنش نشان می دهند. و آیا در نتیجه عادات خرج کردن آنها در آینده نزدیک تغییر می کند؟

اکنون دانلود کنید: گزارش وضعیت روند مصرف کنندگان ایالات متحده در سال 2022

در حالی که نمی دانیم وارد رکود خواهیم شد یا خیر، هدف این پست کمک به برندها و بازاریابان برای ادامه ملاقات با مصرف کنندگان در جایی که هستند – حتی در زمان های نامشخص – است.

برای اینکه به خوانندگان بینشی در مورد اینکه چگونه رفتارهای خرج کردن تغییر می کند یا می تواند تغییر کند، بیش از 200 مصرف کننده آمریکایی را در همه گروه های سنی بررسی کردیم.

قبل از غواصی، مفهوم رکود را به اختصار توضیح می دهیم:

رکود بخشی عادی از چرخه تجاری است و می تواند ناشی از شوک های اقتصادی جهانی، تغییر در اعتماد مصرف کننده و سایر تغییرات اقتصادی در مقیاس بزرگ باشد.

اما امسال، به‌ویژه، چند عامل منتخب وجود دارند که نگرانی‌ها را در مورد یک رکود بالقوه برانگیخته‌اند، اگرچه هنوز یکی از آنها اعلام یا تأیید نشده است.

برای اطلاعات بیشتر در مورد علت رکودها و اینکه چرا برخی نگران وقوع آن در آینده نزدیک هستند، این پست مفید از شرکای ما در The Hustle را بررسی کنید.

چگونه عادات خرج کردن مصرف کننده می تواند تغییر کند

ما یک نظرسنجی Glimpse از مصرف کنندگان آمریکایی انجام دادیم تا بفهمیم آنها چگونه پول خود را خرج می کنند و چگونه عدم اطمینان مالی مانند رکود می تواند بر آنها تأثیر بگذارد. در اینجا نحوه پاسخ آنها به سؤالات ما آمده است:

1. اخبار مربوط به رکود بالقوه ایالات متحده چگونه بر عادات مخارج شما تأثیر گذاشته است؟

چگونه رکود بالقوه ما بر عادت های خرج کردن شما تأثیر گذاشته است داده های نظرسنجی جدید: اکثریت هزینه کمتری می کنند

اگرچه رکود هنوز قطعی نیست، اکثر پاسخ دهندگان نسبت به ماه های گذشته کمتر خرید می کنند و پول خرج می کنند.

افزایش هزینه‌های کالاها و خدمات اغلب باعث می‌شود که مصرف‌کنندگان در هزینه‌های بیهوده محتاط‌تر شوند، و ما مطمئن هستیم که آمریکایی‌ها اثرات آن را به سرعت احساس می‌کنند.

به عنوان یک بازاریاب یا رهبر برند، اکنون ممکن است زمان خوبی برای در نظر گرفتن تخفیف، فروش، معاملات یا بازاریابی فریمیوم باشد. در حالی که مردم به طور بالقوه کیف پول خود را سفت می کنند، هنوز هم ممکن است اقلام، خدمات یا تجربیاتی را خریداری کنند که مقرون به صرفه هستند یا برای آنها پول زیادی ایجاد می کنند.

چگونه هزینه ها می تواند در یک رکود تغییر کند

هنگامی که به رفتار مصرف کننده فکر می کنید، اغلب به عوامل بیرونی بستگی دارد و اخبار مربوط به تغییرات عظیم در اقتصاد ارزش بررسی دارد. در زیر توزیع تصمیمات مختلف مصرف کننده و نحوه واکنش آنها به عدم اطمینان مالی یا رکود بالقوه در آینده است.

2. در صورت اعلام رکود، بودجه خانه شما در سه ماه اول این دوره جدید مالی چگونه تغییر خواهد کرد؟

چگونه ممکن است هزینه ها به دلیل رکود تغییر کند: اکثریت بودجه خانه خود را تا حدودی کاهش می دهند

جای تعجب نیست که اکثر مصرف کنندگان در نظرسنجی (64٪) می گویند در صورت اعلام رکود، بودجه خانه خود را کاهش می دهند یا به کاهش ادامه می دهند.

در ژوئن، تورم به 9.1 درصد رسید، یک اوج تاریخی جدید توسط فدرال رزرو. اما، دستمزدها مطابق با این تغییرات سریع نیست. به طور طبیعی، مردم در حال حاضر به دنبال راه هایی برای جلوگیری از شکستن بانک هستند – با کاهش بودجه خود.

اگر مارک‌های B2C یا محصولاتی را که به طور خاص در خانه استفاده می‌شوند را به بازار عرضه می‌کنید، در صورت ادامه عدم اطمینان مالی، این مهم است که به خاطر داشته باشید. در حالی که نباید وحشت کنید و کل استراتژی بازاریابی خود را تنها با یک نظرسنجی کوچک تغییر دهید، ممکن است بخواهید استراتژی هایی مانند بازاریابی مقرون به صرفه ترین، با تخفیف، یا محصولات ضروری خود را به جای اقلام با قیمت بالاتر یا لوکس در نظر بگیرید.

3. در دوران نامشخص مالی، بیشترین پول را برای چه چیزی خرج کردید؟

ما همچنین از مصرف کنندگان خواستیم تا در مورد رفتار خرید خود در دوره های اقتصادی قبلی با این سوال فکر کنند که “در زمان های مالی نامشخص (مانند رکودهای گذشته یا در طول همه گیری COVID-19)، بیشترین پول را صرف چه چیزی کرده اید؟

نظرسنجی در زمان‌های نامشخص مالی نشان می‌دهد که مصرف‌کنندگان پول را صرف نیازهای اولیه و کمتر برای لذت می‌کنند

هنگامی که بررسی می شود، برجسته ترین کالاهایی که مصرف کنندگان در زمان های نامشخص خریداری کرده اند، معمولاً به عنوان نیازهای اساسی در نظر گرفته می شوند.

  • خواربار و مواد غذایی ضروری
  • قبوض اجاره، رهن، مسکن
  • محصولات مراقبت شخصی ضروری
  • دارو و مراقبت های بهداشتی

داده‌ها نشان‌دهنده تغییر به سمت حفظ خود است و کمتر خرید برای لذت بردن یا ریسک کردن جای تعجب ندارد. با حذف هزینه‌های اوقات فراغت یا سرگرمی، مردم می‌توانند قبل از گرفتن دلار برای انجام کارهایی مانند راه‌اندازی یک تجارت، قدم زدن در سینما یا سرمایه‌گذاری در یک بازار غیرقابل پیش‌بینی، مطمئن شوند که از خانواده‌هایشان مراقبت می‌شود.

خبر خوب؟ این لزوماً به این معنی نیست که در خرده فروشی، سرگرمی یا سایر خدمات غیرضروری توقف کامل وجود خواهد داشت. بیش از 10 درصد هنوز قصد دارند در سرگرمی های دیجیتال یا آنلاین سرمایه گذاری کنند، حدود 7 درصد همچنان در رستوران ها و بارهای گردشی – و همچنین تحصیلات و دانشگاه ها، و بیش از 16 درصد در لباس و پوشاک سرمایه گذاری می کنند. ما احتمالاً شاهد بسته شدن کامل اقتصادها برای ماه ها در یک زمان نخواهیم بود.

چگونه یک رکود اقتصادی آینده می تواند با سال 2008 متفاوت باشد

چند تفاوت اساسی بین این رکود و رکود در سال 2008 وجود دارد که عمدتاً در عوامل ایجاد آن و مدت زمان پیش بینی شده آن است.

به گفته مورگان استنلی، رکود احتمالی تا حد زیادی ناشی از بیماری همه گیر و اعتبار محور خواهد بود.

محرک‌های مالی و پولی مرتبط با کووید به تورم کمک کرد و سفته‌بازی در دارایی‌های مالی را تحریک کرد. این با رکود بزرگ سال 2008 بسیار متفاوت است.

رکود سال 2008 به دلیل مازاد بر بدهی های ایجاد شده در زیرساخت های مسکن بود که جذب اقتصاد تقریباً یک دهه طول کشید. در مقابل، نقدینگی مازاد، نه بدهی، محتمل ترین کاتالیزور برای رکود امروز است.

به دلیل تفاوت در علل، کارشناسان صندوق بین المللی پول پیش بینی می کنند که رکود جدید می تواند کوتاه و کم عمق باشد.

نکات کلیدی برای مشاغل در سال 2022

به عنوان بازاریاب، ما در بازارهای مالی متخصص نیستیم و نباید به عنوان منبعی برای سرمایه گذاری، منابع انسانی و مشاوره حقوقی نگاه کنیم. و هیچ کس به طور قطعی نمی داند که آیا رکود اقتصادی وجود خواهد داشت یا نه.

همچنین باید به خاطر داشته باشید که اگرچه نتایج بالا مطمئناً می‌تواند به شما در راهیابی به بازاریابی برندتان کمک کند، اما آنها فقط بخشی از یک نظرسنجی کوچک و نگاهی کوتاه به چشمان مصرف‌کنندگان هستند. قبل از تصمیم گیری عمده در مورد بخش بازاریابی، هزینه یا کسب و کار خود، باید تحقیقات خود را انجام دهید، چندین نقطه داده را تجزیه و تحلیل کنید و با کارشناسان صنعت خود مشورت کنید.

در حالی که تصمیمات شما باید بر اساس داده‌های عمیق باشد، نتایج نظرسنجی بالا نشان می‌دهد که بازاریابان باید در مورد اینکه چگونه تلاش‌هایشان ممکن است نیاز به تغییر نیازها یا روند مصرف‌کننده داشته باشد محتاط باشند.

در اینجا چند نکته وجود دارد که باید به خاطر داشته باشید.

  • رکود امروز ممکن است مانند سال 2008 نباشد. در حالی که مصرف‌کنندگان احتمالاً بودجه‌های خود را کاهش می‌دهند و به دنبال محصولاتی می‌گردند که بیشترین ارزش یا ضرورت را برای دلارشان ارائه می‌دهند، ممکن است در شرایط مالی مضری نباشند. هنوز هم می‌توان آنها را متقاعد کرد که یک محصول عالی را که در ماه‌های آینده برایشان عرضه می‌شود، بخرند.
  • مقرون به صرفه بودن، ارزش و/یا ضرورت محصول خود را بازاریابی کنید: از آنجایی که مصرف‌کنندگان و کسب‌وکارها بودجه‌های خود را سخت‌تر می‌کنند، فروش، حفظ مشتریان و متقاعد کردن مردم برای خرید محصولات غیرضروری دشوارتر خواهد شد. مطمئن شوید که در حال بازاریابی هستید که محصول شما ارزش یا اهمیت بیشتری دارد، به غیر از زرق و برق دار بودن، مد روز یا جالب بودن.
  • بازاریابان ممکن است بخواهند استراتژی های مقرون به صرفه تری را کشف کنند. (به کاهش هزینه های تبلیغاتی اضافی و تمرکز بر بازاریابی اجتماعی، سئو یا ایمیل ارگانیک فکر کنید.)

به یاد داشته باشید، عدم اطمینان مالی – و حتی رکود – رایج هستند. و در حالی که ممکن است جذب مشتریان در ماه‌های آینده چالش‌برانگیزتر شود، کسب‌وکار و مصرف‌کنندگان همچنان به حرکت (و خرید) ادامه می‌دهند، حتی در حالی که ما منتظر هستیم تا چرخه مسیر خود را طی کند.

دعوت به اقدام جدید



منبع