آیا فصلی بودن و اقتصاد بر بازاریابان در سه ماهه چهارم تأثیر می گذارد؟ [Traffic & Conversion Data from 150K+ Companies]


این بار هر سال، طبیعت – و همچنین بازاریابی – با رفتن به فصول سردتر سرعت خود را کاهش می دهد.

یک بازاریاب به تحلیل ترافیک و تبدیل اولیه Q4 نگاه می کند.

همانطور که وارد سه ماهه چهارم می شویم، بخش های بازاریابی در حال آماده شدن برای کاهش سرعت کسب و کار هستند که با هماهنگی مردم در اواخر سال اتفاق می افتد.

اما، در حالی که تغییرات فصلی مورد انتظار و اجتناب ناپذیر است، تغییرات اقتصادی امسال ممکن است باعث نگرانی برخی از بازاریابان شود که امسال می تواند تعداد زیادی از ارقام ضعیف را به همراه داشته باشد.

همانطور که در اوایل سه ماهه چهارم افت یا برآمدگی را مشاهده می کنید، ممکن است تعجب کنید، “آیا بخش بازاریابی من فصلی یا تاثیر رویدادهای بیرونی را تجربه می کند، یا اعداد ما صرفا بر اساس کاری است که انجام داده ایم؟”

برای کمک به جمع‌آوری شواهدی که احتمال تأثیرات خارجی در سه ماهه چهارم را اثبات یا رد می‌کند، در اینجا نگاهی به نحوه ورود کسب‌وکارها در سراسر صنایع به ماه اول آن در اکتبر می‌اندازیم.

درباره این داده ها: این بینش ها بر اساس داده های جمع آوری شده از 158000 است+ مشتریان HubSpot در سطح جهانی بین ژوئیه 2021 و اکتبر 2022. از آنجایی که داده ها از کسب و کار مشتریان HubSpot جمع آوری می شوند، لطفاً به خاطر داشته باشید که عملکرد مشاغل فردی، از جمله HubSpot، ممکن است بر اساس بازار، پایگاه مشتری، صنعت، جغرافیا، مرحله آنها متفاوت باشد. و/یا عوامل دیگر

اکنون دانلود کنید: گزارش وضعیت رایگان بازاریابی [Updated for 2022]

چگونه معیارهای بازاریابی در اوایل سه ماهه چهارم تغییر می کنند (یا ثابت می مانند).

برای اینکه بدانیم معیارها چگونه تغییر می‌کنند، داده‌های اندازه‌های نمونه بیش از 120000 کسب‌وکار را بررسی کردیم.

به طور کلی، می بینیم که بیشتر معیارهای بازاریابی ورودی نسبت به سال گذشته کاهش یافته است. خوشبختانه، خبر خوب این است که یکی از معیارهای اصلی که به سختی برنده می شود، نرخ تبدیل وب سایت، روند صعودی دارد.

وقتی ماه به ماه نگاه می‌کنیم، به نظر می‌رسد که اعداد با مجموعه‌ای از افزایش‌ها و کاهش‌های کوچک صاف‌تر هستند، که می‌تواند نشان دهد که ما به یک زمان فصلی با رشد آهسته می‌رویم، یا شروع به مشاهده کسادی به دلیل شرایط جوی اقتصادی کرده‌ایم. .

در زیر، هر یک از معیارهای کلیدی بازاریابی را تجزیه و تحلیل می‌کنم و آنچه را که تاکنون در صنایع در سه ماهه چهارم دیده‌ایم، مرور می‌کنم.

Q4 ترافیک وب تاکنون

ماه به ماه، ما می بینیم که فصلی بودن پاییز و زمستان هنوز به وب سایت ها آسیبی ندیده است و بیشتر صنایع شاهد تغییر یکنواخت و کم در ترافیک هستند. تنها فناوری، اطلاعات و رسانه (افزایش 2 درصدی در ماه مارس) و همچنین تجارت، حمل و نقل و تاسیسات (با افزایش نزدیک به 3 درصد) شاهد تغییرات واقعی بودند.

در حالی که ممکن است فصلی بودن صنایع زیر را تحت تأثیر قرار ندهد، داده‌های سال به سال کاهش قابل توجهی در ترافیک بین صنایع نشان می‌دهد (موضوعی که در چند ماه گذشته شاهد آن بوده‌ایم). خدمات حرفه ای و تجاری (کاهش 10٪) بیشترین ضرر سالانه را داشته اند، در حالی که اوقات فراغت و مهمان نوازی با نزدیک به 7٪ افزایش سالانه، معکوس بوده است.

صنعت

مامان

سال

اندازهی نمونه

همه

1.30٪

-10.80٪

145,150

ساخت و ساز

-1.21٪

-5.39٪

1,405

خدمات آموزشی و بهداشتی

-0.42٪

-3.74٪

3,659

فعالیت های مالی

1.32٪

-11.12٪

4,084

اوقات فراغت و مهمان نوازی

-1.31٪

6.99٪

1,114

ساخت

-0.19٪

-6.43٪

4,463

خدمات حرفه ای و تجاری

-0.55٪

-9.65٪

12999

فناوری، اطلاعات و رسانه

2.32٪

-4.62٪

14934

تجارت، حمل و نقل و تاسیسات

2.92٪

-5.58٪

3,480

چرا این اتفاق می افتد؟ آیا همچنان شاهد کاهش شدید ترافیک سالانه هستیم؟ ما نمی‌توانیم مطمئن باشیم، اما چند چیز که می‌تواند باعث تأثیرات شود عبارتند از:

  • بیشتر و بیشتر، مخاطبان وقت خود را صرف کشف و حتی خرید مستقیم محصولات در رسانه‌های اجتماعی می‌کنند – دیگر به سایت‌های شرکت مستقل تکیه نمی‌کنند.
  • در سال 2021، بسیاری از مناطق هنوز حداقل تا حدی به دلیل COVID-19 قرنطینه شده بودند. در حالی که بیماری همه گیر ادامه دارد، بسیاری از اقدامات احتیاطی ساده در جهان، اقتصادها را قادر می سازد دوباره باز شوند و به افراد بیشتری اجازه می دهد بیرون بروند و زمان کمتری را برای گشت و گذار در وب صرف کنند.
  • موتورهای جستجو هر روز بیشتر و بیشتر رقابت می کنند زیرا صدها سایت قصد دارند برای کلمات کلیدی مشابه رقبای خود رتبه بندی کنند. رقابت بیشتر مستقیماً بر ترافیک جستجو تأثیر می گذارد و امروزه صفحات نتایج جستجو بیشتر از همیشه اشباع شده اند.

با وجود کاهش ترافیک، تبدیل وب سایت ها رشد می کند

در حالی که به نظر می رسد ترافیک در ماه اکتبر کمی کند است، اما در کل شاهد افزایش قابل توجه سالانه (+10.95%) هستیم که فناوری، اطلاعات و رسانه پیشتاز این بسته هستند (+22.1%) و تنها تجارت، حمل و نقل و خدمات شهری و ساخت و ساز کاهش یافته است. .

در کل، به طور کلی شاهد کاهش بسیار جزئی MoM هستیم، به جز فناوری، اطلاعات و رسانه که افزایش زیادی را شاهد بود و تجارت که بیشترین کاهش را داشت (همراستا با گزارش‌های رشد آهسته کسب‌وکار فناوری که در همه اخبار دیده‌ایم. .)

صنعت

مامان

سال

اندازهی نمونه

همه

-1.76٪

10.95٪

124,836

ساخت و ساز

-5.36٪

-5.36٪

1,166

خدمات آموزشی و بهداشتی

2.26٪

19.35٪

3,316

فعالیت های مالی

-4.59٪

7.47٪

3,542

اوقات فراغت و مهمان نوازی

5.00٪

9.70٪

939

ساخت

-6.27٪

12.95٪

3905

خدمات حرفه ای و تجاری

0.31٪

15.41٪

11,451

فناوری، اطلاعات و رسانه

17.27٪

22.10٪

13,504

تجارت، حمل و نقل و تاسیسات

-8.41٪

-4.39٪

2,984

سرنخ‌های ورودی نسبتاً ثابت می‌مانند… به جز در چند صنعت کلیدی

در ماه اکتبر، Inbound Leads یک کیسه ترکیبی بودند. با این حال، شواهد الگوهای فصلی مثبت و منفی با نگاه به این معیار آشکارتر می شود.

ماه به ماه، سرنخ ورودی با کاهش کلی 0.65٪ ثابت ماند. بخش تولید (-6.48٪) و همچنین حمل و نقل و تاسیسات (-5.6٪) بیشترین کاهش را داشته اند. در همین حال، ساخت و ساز (-8.75٪) و تجارت، حمل و نقل و تاسیسات (9.82٪) زیان قابل توجهی در سال گذشته داشته اند.

سرنخ های ورودی کجا رشد کردند؟ فناوری، اطلاعات و رسانه‌ها شاهد افزایش قابل توجهی در سال و 5.22 درصد بوده‌اند. علاوه بر این، سرنخ‌های ورودی به طور کلی شاهد افزایش سالانه اندکی بوده‌اند و خدمات آموزشی و بهداشتی (16.76%) و اوقات فراغت و مهمان‌نوازی (17.15%) بیشترین سود را داشته‌اند. این افزایش ها به رشد سالانه 1.63 درصدی برای کل صنایع کمک کرد.

صنعت

مامان

سال

اندازهی نمونه

همه

-0.65٪

1.63٪

132,820

ساخت و ساز

-4.48٪

-8.75٪

1,345

خدمات آموزشی و بهداشتی

1.70٪

16.76٪

3,636

فعالیت های مالی

-2.80٪

-1.97٪

3,876

اوقات فراغت و مهمان نوازی

2.74٪

17.15٪

1031

ساخت

-6.48٪

4.31٪

4,287

خدمات حرفه ای و تجاری

0.15٪

8.02٪

12648

فناوری، اطلاعات و رسانه

5.22٪

5.22٪

14592

تجارت، حمل و نقل و تاسیسات

-5.61٪

-9.82٪

3,251

از این داده ها چه چیزی می توانیم بسازیم؟

در حالی که می‌توانیم با کاهش سالانه ترافیک وب، رشد نرخ تبدیل سال به سال را انتظار داشته باشیم، برخی از ضررها و سودهای قابل توجه به دلیل چیزی فراتر از ترافیک وب است. چند تأثیر بالقوه می تواند باشد:

  • محصولات یا خدمات فروخته شده در بخش های تولید، تجارت، حمل و نقل و تاسیسات می تواند بسیار گران باشد یا تحت تاثیر تورم باشد. از آنجایی که مردم بودجه های خود را با اخبار اقتصادی متناقض کاهش می دهند، صنایع گران قیمت ممکن است شاهد کاهش تولید سرنخ باشند، زیرا ممکن است مردم فقط بر روی محصولات یا خدمات مورد نیاز خود تمرکز کنند.
  • فصلی بودن احتمالاً شروع به تأثیرگذاری می کند زیرا مردم شروع به تمرکز بیشتر بر تجربیات ناشی از تحصیل، رسانه و سفر تعطیلات می کنند، در حالی که سایر صنایع را در معرض خطر قرار می دهند.
  • با مشاهده اخبار تغییرات شغلی، تغییر شرکت‌های مبتنی بر رکود و ادامه بیماری همه‌گیر، مردم ممکن است نسبت به فصل‌های گذشته بیشتر به صنایع آموزشی و خدمات بهداشتی توجه داشته باشند که منجر به رشد سالانه سرب نزدیک به 17 درصد می‌شود.

آیا ایمیل های بازاریابی در تلاش برای دیده شدن هستند؟

در گزارش‌های قبلی‌مان، اشاره کردیم که در حالی که بازاریابان ایمیل‌های کمتری ارسال می‌کنند – احتمالاً نیازهای مشترکین امروزی را با صندوق‌های ورودی به‌شدت در هم ریخته برآورده می‌کنند، اما همچنان شاهد کاهش باز شدن و کاهش نرخ‌های باز هستند.

حدس زدن مشکل از کجاست، اما به عنوان مدیر سابق ایمیل وبلاگ HubSpot، یکی از ظن من این است که صندوق‌های ورودی ایمیل این روزها بسیار اشباع و رقابتی هستند.

متریک

مامان

سال

اندازهی نمونه

ایمیل می فرستد

1.42٪

-1.97٪

141791

ایمیل باز می شود

-1.14٪

-15.85٪

141791

نرخ باز شدن ایمیل

-2.19٪

-13.71٪

141769

در نهایت، اگر ایمیل شما در صندوق ورودی دیده نشود، کسی آن را باز نخواهد کرد. و اگر ایمیل‌هایی با محتوای عالی ارسال می‌کنید، اما موضوعات غیررقابتی و غیر چشم‌گیر، ممکن است خوانندگان شما روی آنها کلیک نکنند.

شانس این است که مشترک شما در بسیاری از ایمیل های مرتبط با صنعت شما مشترک شود. و به همین دلیل شما را با رقبای مقایسه می کنند که هر روز محتوای مشابهی با اهداف مشابه ارسال می کنند. به همین دلیل بسیار مهم است که ایمیل های برند شما تا حد امکان جالب، منحصر به فرد و چشم نواز به نظر برسند – بدون اینکه خیلی ناامید به نظر برسند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد چگونگی افزایش نرخ باز و باز شدن، این پست مفید را بررسی کنید.

بیشتر خواندن

وقتی نوبت به معیارهای کلیدی بازاریابی می رسد، نگاه داشتن نبض در مورد نحوه عملکرد دنیای تجارت و صنعت شما می تواند به شما در تعیین زمان و چگونگی پیشی گرفتن از رقبا کمک کند.

برای اطلاعات مفیدتر، گزارش های قبلی ما، به علاوه چند مطالعه تحقیقاتی اضافی را بررسی کنید، همانطور که استراتژی های خود را برای Q4 و بعد از آن برنامه ریزی می کنید.

در نهایت، حتماً گزارش رایگان و قابل دانلود وضعیت بازاریابی 2022 ما را در زیر بررسی کنید – با داده ها و نکات کارشناسان در سراسر صنعت بازاریابی جهانی.

دعوت به اقدام جدید



منبع