هوش مصنوعی می تواند هوش انسان را تقلید کند، اما خلاقیت انسان به این آسانی نیست.
در اینجا، من با کریس لاوین، رئیس تولید در Wistia صحبت کردم تا یاد بگیرم چگونه هوش مصنوعی نحوه ایجاد ویدیوها را تغییر می دهد و چگونه می تواند ویدیوی بازاریابی بعدی شما را تقویت کند.
ابزار دیگری که لاوین استفاده می کند Descript است که فیلم خام را در عرض چند دقیقه به متن تبدیل می کند. این به او اجازه میدهد تا محتوای ویدیویی را بدون نیاز به مکث و عقبنشینی مداوم ویرایش و تنظیم مجدد کند.
چگونه هوش مصنوعی بازاریابی ویدئویی را تغییر می دهد
برای اکثر بازاریابان ویدیویی، سخت ترین بخش فرآیند ارائه یک ایده عالی و به دنبال آن یک فیلمنامه قانع کننده است.
این فرآیند با باز کردن ChatGPT، یک ربات چت مبتنی بر هوش مصنوعی، توسط لاوین آغاز شد تا یک اسکریپت 60 ثانیهای درباره نحوه ساخت پای سیب به سبک ویدیوی یوتیوب ایجاد کند. او سپس از نرم افزار AI Synthesia استفاده می کند تا یک آواتار انسانی از خود بسازد تا فیلمنامه را بخواند.
به عنوان مثال، میتوانید از ChatGPT بخواهید یک تبلیغ به سبک اطلاعات تجاری یا ویدیوی TikTok بنویسد. حتی می توانید یک لحن خاص را درخواست کنید، مانند خنده دار یا علمی.
برای بیان واضح، ایجاد ویدیو سریع نیست. به طور متوسط، بازاریابان دو هفته طول می کشد تا یک ویدیو از ابتدا تا انتها ایجاد کنند.
با این حال، Lavigne به سرعت نسبت به کپی و چسباندن محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی هشدار می دهد.
منبع تصویر
لاوین آواتارهای انسان را مثال میزند. بله، آنها شبیه انسان هستند. مثل انسان حرف می زنند. اما آنها انسان نیستند کافی قابل باور بودن
او به من گفت: “برای من، هوش مصنوعی درها را به روی ایده های جدید، اجراهای جدید و تصاویری جدید باز می کند که ممکن است به تنهایی به آنها نرسیده باشم. این باعث گسترش پالت خلاقانه من است، نه صرفه جویی در زمان.”
او می افزاید: “ما هوش مصنوعی را چیزی مشابه می دانیم. این صنعت را تغییر می دهد، اما جایگزین سازندگان ویدئو نمی شود.”
تقریباً 70 درصد تصمیمات بر اساس احساسات است. در بازاریابی ویدئویی، شما باید به صورت بصری احساسات افراد را جذب کنید تا تاثیرگذار باشید.
“تقریباً برای یک ویراستار عالی درک ضربات، سرعت، حرکات دوربین و آنچه موسیقی می تواند به بهترین وجه یک صحنه را در یک زمان خاص بالا ببرد، کاملاً غریزی است. همه این قطعات ریشه در تصمیمات خلاقانه و شخصی داستان نویس دارند. هیچ جایگزینی برای آن وجود ندارد. لاوین مشاهده می کند.
مشکل؟
هوش مصنوعی مولد از محتوای موجود مانند صدا، ویدئو و متن برای تولید محتوای اصلی استفاده می کند. در این مورد، بازاریابان ویدیو میتوانند بسیاری از مراحل فرآیند – مانند اسکریپتنویسی، ویرایش، و رونویسی را در چند ثانیه خودکار کنند.
به لطف ابزارهای جدید هوش مصنوعی (AI) و یادگیری ماشین (ML)، این نه تنها ممکن است، بلکه در حال حاضر نیز اتفاق می افتد.
ویدئو به سنگ بنای بازاریابی مدرن تبدیل شده است و در بسیاری از استراتژیهای بازاریابی نقش اصلی را دارد.

تصور کنید بدون نوشتن اسکریپت یا برداشتن دوربین فیلمی بسازید.
برای تکمیل آن، او چند نکته نهایی را به آن اضافه می کند بصری و بی رول. در اینجا نتیجه نهایی است:
به عنوان مثال، لاوین و تیمش در Wistia یک ویدیو ساختند که تقریباً به طور کامل توسط هوش مصنوعی طراحی شده بود.
تبدیل فیلم خام به محصول نهایی زمان زیادی می برد – اما ابزارهای هوش مصنوعی می توانند این روند را ساده کنند.
با این حال، علیرغم اینکه یک نیروگاه بازگشت سرمایه و تولید کننده سرب برتر است، ویدیو یک رسانه سخت برای به دست آوردن آن است.
یکی از این ابزارها Runway Al است که می تواند به سرعت اشیا را از پس زمینه یک ویدیو حذف کند. از نظر تاریخی، این یک فرآیند زمانبر است که شامل حرکت فریم به فریم برای ردیابی آن است. اکنون هوش مصنوعی می تواند کارهای سنگین را انجام دهد.
همانطور که Lavigne میگوید، “وقتی موردی را پیدا میکنید که میتوانید از این نرمافزار برای آن استفاده کنید، ذهن شما را درگیر میکند که چقدر میتوانید در زمان خود صرفهجویی کنید. این من را برای اینکه این ابزارها در آینده به کجا میروند هیجانزده میکند.”
3. تولید ویدئو
برای لاوین، استفاده از هوش مصنوعی برای فیلمنامه نویسی یک بازی را تغییر داده است. به طور خاص، او از ChatGPT برای ایجاد یک چارچوب استفاده می کند.
در حالی که هوش مصنوعی قابل توجه است، از نظر تولید ویدئو دارای محدودیت هایی است.
بیایید نگاهی به راههای بیشتری برای استفاده از هوش مصنوعی در فرآیند ایجاد ویدیو بیندازیم.
چگونه هوش مصنوعی می تواند ویدیوی بعدی شما را تقویت کند
1. ایده نویسی و فیلمنامه نویسی
راه حل می تواند از قبل اینجا باشد، و آن با هوش مصنوعی است.
توانایی ایجاد ویدیو در زمان رکورد یکی از مزایای آشکار استفاده از هوش مصنوعی است. اما برای لاوین، این چیزی بیش از صرفه جویی در زمان است. همچنین این پتانسیل را دارد که پاکت خلاقانه را فشار دهد.