خوشبختانه، لاوین چندان متقاعد نشده است. او شباهتی را با ظهور عکاسی ترسیم می کند، که برخی معتقد بودند مرگ هنرهای سنتی است.
تصور کنید بدون نوشتن اسکریپت یا برداشتن دوربین فیلمی بسازید.
“هوش مصنوعی می تواند یک ویرایش تقریبی به شما ارائه دهد، اما شما هنوز باید دیدگاه، شخصیت یا لمس برند خود را اضافه کنید. این به سادگی وارد کردن یک درخواست و چسباندن خروجی در تلاش های بازاریابی خود نیست. اگر شما فرصت بزرگی را از دست بدهید. در این زمینه با هوش مصنوعی رفتار کنید.”
2. ویرایش ویدئو
در نهایت، لاوین مشتاق آینده ویدیو است. به قول خودش، “من از استفاده از هوش مصنوعی برای خودکار کردن بخش های خسته کننده تر تولید هیجان زده هستم، که من را آزاد می کند تا بهترین ویدیوهای ممکن را بسازم.”
این فرآیند با باز کردن ChatGPT، یک ربات چت مبتنی بر هوش مصنوعی، توسط لاوین آغاز شد تا یک اسکریپت 60 ثانیهای درباره نحوه ساخت پای سیب به سبک ویدیوی یوتیوب ایجاد کند. او سپس از نرم افزار AI Synthesia استفاده می کند تا یک آواتار انسانی از خود بسازد تا فیلمنامه را بخواند.
در Wistia، Lavigne ابزارهای مختلف هوش مصنوعی را در مرحله پس از تولید بررسی کرده است.
ابزار دیگری که لاوین استفاده می کند Descript است که فیلم خام را در عرض چند دقیقه به متن تبدیل می کند. این به او اجازه میدهد تا محتوای ویدیویی را بدون نیاز به مکث و عقبنشینی مداوم ویرایش و تنظیم مجدد کند.
او میگوید: “واکنش به هوش مصنوعی شبیه به ورود یکسری فناوریهای مختلف مانند عکاسی است. اگر فقط میتوانید از چیزی عکس بگیرید، چرا به یک هنرمند نیاز دارید تا آن را نقاشی کند؟ در واقعیت، این اتفاق کاملاً رخ نداده است.”
در نتیجه، لاوین پیش بینی می کند که در آینده نزدیک شاهد هجوم محتوای عمومی و متوسط تولید شده توسط هوش مصنوعی خواهیم بود. با این حال، او همچنین این را فرصتی برای بازاریابان ویدیو میداند تا خلاقیت خود را به نمایش بگذارند و از بین مردم متمایز شوند.
با این حال، Lavigne به سرعت نسبت به کپی و چسباندن محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی هشدار می دهد.
تقریباً تمام فناوری های نوظهور با شک و تردید مواجه می شوند و هوش مصنوعی نیز از این قاعده مستثنی نیست. به عنوان مثال، آیا در نهایت می تواند به طور کامل جایگزین بازاریابان ویدیویی شود؟
او به من گفت: “برای من، هوش مصنوعی درها را به روی ایده های جدید، اجراهای جدید و تصاویری جدید باز می کند که ممکن است به تنهایی به آنها نرسیده باشم. این باعث گسترش پالت خلاقانه من است، نه صرفه جویی در زمان.”
برای تکمیل آن، او چند نکته نهایی را به آن اضافه می کند بصری و بی رول. در اینجا نتیجه نهایی است:
همانطور که Lavigne میگوید، “وقتی موردی را پیدا میکنید که میتوانید از این نرمافزار برای آن استفاده کنید، ذهن شما را درگیر میکند که چقدر میتوانید در زمان خود صرفهجویی کنید. این من را برای اینکه این ابزارها در آینده به کجا میروند هیجانزده میکند.”
3. تولید ویدئو
او می افزاید: “ما هوش مصنوعی را چیزی مشابه می دانیم. این صنعت را تغییر می دهد، اما جایگزین سازندگان ویدئو نمی شود.”
“تقریباً برای یک ویراستار عالی درک ضربات، سرعت، حرکات دوربین و آنچه موسیقی می تواند به بهترین وجه یک صحنه را در یک زمان خاص بالا ببرد، کاملاً غریزی است. همه این قطعات ریشه در تصمیمات خلاقانه و شخصی داستان نویس دارند. هیچ جایگزینی برای آن وجود ندارد. لاوین مشاهده می کند.
چگونه هوش مصنوعی بازاریابی ویدئویی را تغییر می دهد
او می افزاید: “اکنون زمان آن فرا رسیده است که بازاریابان ویدئویی اثر انگشت خلاقانه خود را روی کار خود بگذارند. اینگونه شما از هم جدا خواهید شد.”
آیا هوش مصنوعی آینده ساخت ویدیو است؟
با این حال، علیرغم اینکه یک نیروگاه بازگشت سرمایه و تولید کننده سرب برتر است، ویدیو یک رسانه سخت برای به دست آوردن آن است.
توانایی ایجاد ویدیو در زمان رکورد یکی از مزایای آشکار استفاده از هوش مصنوعی است. اما برای لاوین، این چیزی بیش از صرفه جویی در زمان است. همچنین این پتانسیل را دارد که پاکت خلاقانه را فشار دهد.
تقریباً 70 درصد تصمیمات بر اساس احساسات است. در بازاریابی ویدئویی، شما باید به صورت بصری احساسات افراد را جذب کنید تا تاثیرگذار باشید.
به لطف ابزارهای جدید هوش مصنوعی (AI) و یادگیری ماشین (ML)، این نه تنها ممکن است، بلکه در حال حاضر نیز اتفاق می افتد.
این ما را به یک نکته مهم هدایت می کند: هوش مصنوعی راه حل کاملی برای همه چیز نیست. در حالی که می تواند در سایر زمینه ها در مرحله تولید کمک کند – مانند ایجاد B-roll – شما باید بدانید چه زمانی از این فناوری استفاده کنید و چه زمانی بهتر است کارها را به روش قدیمی انجام دهید.
چه هوش مصنوعی نمی تواند برای سازندگان ویدیو انجام دهید
در اینجا، من با کریس لاوین، رئیس تولید در Wistia صحبت کردم تا یاد بگیرم چگونه هوش مصنوعی نحوه ایجاد ویدیوها را تغییر می دهد و چگونه می تواند ویدیوی بازاریابی بعدی شما را تقویت کند.
“من می توانم یک درخواست را وارد کنم و نقطه شروع باورنکردنی به دست بیاورم تا من را از صفر به 100 برساند. می توانم وارد کنم که مدت زمان ویدیو را می خواهم، جزئیات آن را چقدر می خواهم و سبک ویدیویی که می خواهم باشد را وارد کنم. او به من گفت: “نتایج کاملاً قابل توجه است وقتی که شما آن را با چیزهای درست راهنمایی کنید.”
راه حل می تواند از قبل اینجا باشد، و آن با هوش مصنوعی است.
برای لاوین، استفاده از هوش مصنوعی برای فیلمنامه نویسی یک بازی را تغییر داده است. به طور خاص، او از ChatGPT برای ایجاد یک چارچوب استفاده می کند.
ویدئو به سنگ بنای بازاریابی مدرن تبدیل شده است و در بسیاری از استراتژیهای بازاریابی نقش اصلی را دارد.
منبع تصویر
هوش مصنوعی می تواند هوش انسان را تقلید کند، اما خلاقیت انسان به این آسانی نیست.