گردش کار را می توان با استفاده از راه حل های ارتباطی و بهره وری فعلی که از هوش مصنوعی استفاده می کنند، خودکار کرد. به عنوان مثال، با کمک هوش مصنوعی، بازاریابان می توانند با بهینه سازی زمان ارسال، ارزیابی محتوای ایمیل برای تصمیم گیری در مورد فیلتر شدن آن به عنوان هرزنامه و حتی نوشتن مطالب برای شما، کارایی و اثربخشی تلاش های بازاریابی ایمیلی را به طور چشمگیری بهبود بخشند. .
به آن به عنوان تخصص و کنجکاوی انسانی در کنار هوش مصنوعی برای ایجاد تیم بازاریابی نهایی فکر کنید.
من با آنها موافقم.
علیرغم تمام کارهایی که می توانند انجام دهند، ابزارهای هوش مصنوعی نمی توانند جایگزین قضاوت، خلاقیت و همدلی انسان شوند.
هوش مصنوعی نمی تواند تفکر پیچیده و هوش هیجانی ما را تکرار کند. بنابراین، از همکاری انسان و هوش مصنوعی برای کاهش وظایف پرمشغله استفاده کنید. هوش مصنوعی را به عنوان کمک خلبان خود در پروژه ها در نظر بگیرید. می توانید کار را با هوش مصنوعی انجام دهید و از هوش هیجانی و تخصص انسانی خود به عنوان راهنما استفاده کنید.
چه چیزی یک بازاریاب دیجیتال ماهر را غیرقابل جایگزین می کند؟
با استفاده از فناوریهای هوش مصنوعی، بازاریابان میتوانند جلوتر از منحنی باشند و پیام مناسب را در زمان مناسب به افراد مناسب ارسال کنند.
ابزارهای هوش مصنوعی چه چیزی را می توانند جایگزین کنند؟
سطح خدمات مشتری و توجه به جزئیات ضروری برای ایجاد روابط بلندمدت با مشتریان دلیل دیگری است که چرا بازاریابان ما را نمی توان با هوش مصنوعی جایگزین کرد.
هوش مصنوعی به بازاریابان کمک می کند تا حجم وسیعی از داده ها را به سرعت و با دقت تجزیه و تحلیل کنند و بینش های ارزشمندی را در مورد رفتار مصرف کننده و روند بازار ارائه می دهد. سپس آنها می توانند از این اطلاعات برای توسعه استراتژی ها و کمپین های بازاریابی موثرتر متناسب با نیازها و علایق مخاطبان خاص استفاده کنند.
خوب، بازاریابان ماهر توانایی ایجاد محتوای متقاعد کننده و انسان محور، تجزیه و تحلیل داده ها برای شناسایی روندها و بینش ها، و توسعه استراتژی های موثر برای تبلیغ برندها و محصولات در کانال های دیجیتال مختلف را دارند.
من بررسی خواهم کرد که چه چیزی بازاریاب های ماهر را غیرقابل جایگزین می کند و چگونه هوش مصنوعی می تواند به شما کمک کند.
ما شاهد انفجاری از ابزارها و فنآوریهای مبتنی بر هوش مصنوعی بودهایم که به بازاریابان کمک میکنند تا استراتژیهای خود را بهینه کنند، هدفگیری را بهبود بخشند و تجربیات شخصیسازیشدهتری برای مشتری ارائه دهند. برخی از بزرگترین راههایی که هوش مصنوعی بازاریابی را در اختیار میگیرد، از طریق تجزیه و تحلیل دادهها و ایجاد محتوا است. هوش مصنوعی به بازاریابان کمک می کند کارآمدتر و موثرتر کار کنند.
خطرات اصلی استفاده از هوش مصنوعی در بازاریابی چیست؟
اما می توانید از هوش مصنوعی به نفع خود استفاده کنید. زیرا کاری که می تواند انجام دهد کاهش حجم کاری شماست.
برخی از خطرات اصلی هوش مصنوعی در بازاریابی شامل نقض داده های مشتری، سوگیری در خروجی ها و کاهش اعتماد مشتری است. در حالی که خطرات مرتبط با استفاده از هوش مصنوعی در بازاریابی قابل توجه است، می توانید با برنامه ریزی، آموزش و نظارت دقیق از این خطرات جلوگیری کنید.
نتیجه
از خود ابزار شنیدید!
در حالی که برخی از مشاغل نیاز به لمس منحصر به فرد انسانی دارند، هوش مصنوعی می تواند جایگزین مشاغلی شود که شامل وظایف معمولی هستند. مثالها عبارتند از: منشی ورود اطلاعات نماینده خدمات مشتریان حسابدار/ حسابدار
هوش مصنوعی چگونه بازاریابی را در دست گرفته است؟
با این حال، حدود 45 درصد بر این باورند که هوش مصنوعی میتواند تأثیر مثبتی بر شغل آنها داشته باشد تا اینکه به آن آسیب برساند.
نحوه استفاده شرکتها از هوش مصنوعی در چشمانداز دیجیتال امروزی اهمیت فزایندهای دارد.
به عنوان یک بازاریاب ماهر، شما دائماً در حال یادگیری و تطبیق با فناوری های جدید و روندهای بازاریابی هستید. در نهایت، اینگونه است که شما راه حل هایی را برای رفع نیازهای مشتریان خود ابداع خواهید کرد.
من می خواهم از شما بشنوم: آیا هوش مصنوعی جایگزین مشاغل بازاریابی خواهد شد؟?
برای کسب موفقیت های بزرگ برای مشتریان خود، با استفاده از کنجکاوی انسانی خود به عنوان بازاریاب دیجیتال ماهر، بیشتر فکر می کنیم.
نظرسنجی ما نشان داد که احساسات مختلط بازاریابان در مورد فناوری هوش مصنوعی از نگرانی تا خوش بینی متغیر است.
یک بازاریاب دیجیتال ماهر به دلیل دانش عمیق صنعت و توانایی آنها در ارتباط با انسان در سطح انسانی غیرقابل جایگزین است. آنها بهترین راهها را برای تبدیل بینش هوش مصنوعی به استراتژیهای بازاریابی موثر که با مخاطبان هدفشان طنینانداز میشود، خواهند دانست.
اکنون، ما در چه ظرفیتی مشخص نمیکنیم – شاید نقشهای سطح ابتدایی بیشتر یا مشاغل کمتری باشد زیرا هوش مصنوعی به طور بالقوه میتواند به کاربران در صرفهجویی در زمان کمک کند.
ماهرترین بازاریاب ها از تمام قدرت فناوری هوش مصنوعی بهره می برند تا کارهای خود را حتی بهتر انجام دهند، با طرح سؤالات مناسب، کنترل کردن خروجی های آن با تخصص خود، و تبدیل محتوایی که هوش مصنوعی ارائه می دهد. به هر حال، انسانها همیشه راههایی برای سازگاری با پیشرفت فناوری پیدا میکنند.
بیایید بشنویم که ابزار هوش مصنوعی ChatGPT در مورد این موضوع چه می گوید:
به همین دلیل بعید است که هوش مصنوعی جایگزین بازاریابان انسانی شود.
تقریباً 40 درصد دیگر در گروههای «تا حدودی نگران» و «نگران» وقتی از آنها پرسیده شد که در مورد هوش مصنوعی مورد استفاده در بازاریابی دیجیتال چه احساسی دارند، قرار گرفتند.
ببینید آژانس من چگونه میتواند رانندگی کند بیشتر ترافیک به وب سایت شما
سئو – باز کردن ترافیک SEO بیشتر نتایج واقعی را ببینید.
بازاریابی محتوا – تیم ما محتوای حماسی ایجاد می کند که به اشتراک گذاشته می شود، لینک ها را دریافت می کند و ترافیک را جذب می کند.
در اینجا چیزی است که ما از پاسخ ها جمع آوری کردیم:
توصیه من این است که سعی کنید خود را به عنوان یک رهبر فکری در همه چیز هوش مصنوعی قرار دهید. از هوش مصنوعی به عنوان دستیار استفاده کنید به جای اینکه آن را به عنوان جایگزین خود ببینید.
فریلنسرها:
229 نفر مورد بررسی قرار گرفتند
56.7 درصد فکر می کنند که هوش مصنوعی در آینده نزدیک جایگزین بازاریابان انسانی خواهد شد
در حالی که تقریباً یک چهارم بازاریابان دیجیتال نسبت به ادغام هوش مصنوعی در بازاریابی دیجیتال بی طرف بودند، هنوز هم فکری وجود دارد که هوش مصنوعی جایگزین بازاریابان شود.
آنچه از داده های خود آموختیم
ما قبلاً شاهد اخراجهایی در صنعت بودهایم، مانند Buzzfeed که بخشی از کارکنان خود را به دلیل هوش مصنوعی کاهش داده است. شاید به همین دلیل است که بیش از 20 درصد از شرکتکنندگان در نظرسنجی معتقد بودند که بزرگترین مزیت هوش مصنوعی این است که در هزینههای کارکنان و ابزار صرفهجویی میکند.
بسیاری از مردم می پرسند: “آیا هوش مصنوعی جایگزین مشاغل بازاریابی خواهد شد؟”
به عنوان یک همکار بازاریاب، من نگرانی شما را در مورد اینکه چگونه هوش مصنوعی صنعت ما را تغییر می دهد، درک می کنم.
چرا بازاریابان از جایگزینی هوش مصنوعی می ترسند؟ برای پی بردن به این موضوع، ما از 1000 بازاریاب دیجیتال در ایالات متحده نظرسنجی کردیم که همگی به طور فعال در بازاریابی دیجیتال کار می کنند و یا فریلنسر هستند یا نقش های دیجیتال آژانس یا داخلی دارند.
می خواهید بدانید هوش مصنوعی چه چیزی را می تواند جایگزین کند؟
وقتی صحبت از فناوری هوش مصنوعی به میان میآید، به نظر میرسد که بازاریابان دیجیتال احساسات متفاوتی دارند – نگرانی و خوشبینی.
بازاریابان واقعا هنوز در اینجا دست بالا را دارند. چگونه؟ با استفاده حداکثری از هوش مصنوعی.
مهمترین مرحله، تسلط بر استفاده از هوش مصنوعی برای کارایی گردش کار است.
استفاده از هوش مصنوعی برای اینکه شما را به یک بازاریاب بهتر تبدیل کند هیچ اشکالی ندارد.
خیر، هوش مصنوعی نمی تواند جایگزین بازاریاب ها شود. سطحی از تخصص انسانی وجود دارد که این ابزارهای هوش مصنوعی از آن برخوردار نیستند که بازاریابان در آن مهارت داشته باشند. آنها می توانند به عنوان دستیار برای راه حل ها کمک کنند، اما تفکر پیچیده و هوش هیجانی ندارند.
چه مشاغلی را می توان با هوش مصنوعی جایگزین کرد؟
تقریباً 44٪ احساس می کنند که هوش مصنوعی تأثیر مثبتی بر حرفه آنها خواهد داشت، در حالی که تقریباً 30٪ احساس می کنند که تأثیر منفی خواهد داشت. تقریباً 30 درصد دیگر هیچ تأثیری بر حرفه خود پیش بینی نمی کنند.
آیا از تبلیغات گوگل استفاده می کنید؟ تبلیغات رایگان Grader ما را امتحان کنید!
آن کارهای روزمره که بعد از مدتی شروع به جمع شدن می کنند. آنها معمولا شامل:
تکرار: ابزارهای هوش مصنوعی را می توان برای انجام کارهای معمولی که ماهیت تکراری دارند آموزش داد. به عنوان مثال، می توان از آنها برای مرتب سازی و دسته بندی حجم زیادی از داده ها، تولید گزارش ها و انجام بررسی های کنترل کیفیت استفاده کرد.
تصمیم گیری: ابزارهای هوش مصنوعی را می توان برای تصمیم گیری بر اساس تجزیه و تحلیل داده ها و مدل سازی پیش بینی استفاده کرد. این می تواند کارهایی مانند ارزیابی درخواست های وام یا تجزیه و تحلیل داده های مالی برای شناسایی فرصت های سرمایه گذاری را سرعت بخشد.
خدمات مشتری: آیا می دانستید 41 درصد از چت ربات های تجاری برای فروش استفاده می شود؟ شرکتها از رباتهای چت هوش مصنوعی برای رسیدگی به بسیاری از جنبههای خدمات مشتری، مانند پاسخ به سؤالات متداول، رسیدگی به شکایات و ارائه پشتیبانی استفاده میکنند.
بازاریابان انسانی کسانی هستند که کار را انجام می دهند، معاملات را بسته و روابط مشتری را حفظ می کنند.
هوش مصنوعی نمی تواند این کارها را انجام دهد. فاقد بینش و تخصص انسانی ماست.
این چیزی است که هوش مصنوعی نمی تواند از ما بگیرد.
سوالات متداول
آیا هوش مصنوعی می تواند جایگزین بازاریابان شود؟
با ابزارهای هوش مصنوعی در داخل و خارج آشنا شوید تا بتوانید از مزایای داشتن هوش مصنوعی به عنوان دستیار در مقابل تهدید بهره مند شوید.
استفاده از هوش مصنوعی برای تبدیل شدن به بازاریاب بهتر
بنابراین، نیازی به ترس نیست. بیایید در مورد آن صحبت کنیم.
آیا بازاریابان از جایگزینی هوش مصنوعی می ترسند: آنچه داده های ما نشان می دهد؟
چگونه؟
به یاد داشته باشید، شما هوش مصنوعی پشت هوش مصنوعی هستید. پس از همه، این بر اساس دانشی که انسان جمع آوری کرده است، آموزش دیده است. نحوه استفاده از آن چیزی است که شما را از سایر بازاریابان متمایز می کند.
هوش مصنوعی همچنین می تواند به ایجاد محتوایی که با مصرف کنندگان طنین انداز می شود کمک کند. از طریق پردازش زبان طبیعی (NLP) و الگوریتمهای یادگیری ماشین، هوش مصنوعی میتواند به بازاریابان کمک کند تا زبان و لحنی را که به بهترین وجه با مخاطبان هدفشان طنینانداز میشود، تعیین کنند. این منجر به محتوایی می شود که برای تعامل و تبدیل بهینه شده است.
از هدر دادن پول خودداری کنید و پتانسیل پنهان تبلیغات خود را باز کنید.
بنابراین، در حالی که آنها می توانند کمک کنند، از این ابزارهای اندازه گیری در مواقعی که به تخصص انسانی نیاز دارید استفاده کنید.
فناوری AI قبلاً شروع به خودکارسازی برخی وظایف بازاریابی مانند تجزیه و تحلیل داده ها، هدف گذاری تبلیغات و تقسیم بندی مشتریان کرده است، اما بعید است که هوش مصنوعی به طور کامل جایگزین مشاغل بازاریابی شود. در عوض، به احتمال زیاد هوش مصنوعی کار بازاریابان را تکمیل و بهبود میبخشد و به آنها اجازه میدهد روی استراتژیهای سطح بالاتر و وظایف خلاقانه تمرکز کنند.»
نکته تکان دهنده ای که متوجه شدیم این بود که 55.5 درصد از مردم بر این باورند که هوش مصنوعی در آینده نزدیک جایگزین بازاریابان انسانی خواهد شد.
هوش مصنوعی در تولید محتوا نیز بسیار ارزشمند است.
آژانس دیجیتال مارکتینگ:
377 نفر مورد بررسی قرار گرفتند
54.1 درصد فکر می کنند که هوش مصنوعی در آینده نزدیک جایگزین بازاریابان انسانی خواهد شد
در خانه:
394 نفر مورد بررسی قرار گرفتند
56.1 درصد فکر می کنند که هوش مصنوعی در آینده نزدیک جایگزین بازاریابان انسانی خواهد شد
McKinsey & Company گزارش داد که حداقل 30 درصد از وظایف در 60 درصد مشاغل دارای پتانسیل خودکار شدن هستند. در حالی که هوش مصنوعی نمیتواند جایگزین انسانها در محل کار شود، میتواند به دور زدن پیشنویس پست وبلاگ در فرآیند تولید محتوا کمک کند. از طرحهای پست وبلاگ گرفته تا ایمیلهای فروش، Notion AI در کمک به کاربران در انجام این کار موفق بوده است.
از آنجا، بازاریابان میتوانند با ایجاد کمپینهای مؤثرتر، با پیامهایی که با مخاطبانشان هماهنگتر است، نتایج را به ارمغان بیاورند. به ویژگی هایی که شما را به یک بازاریاب محتوای عالی تبدیل می کند، ضربه بزنید.
شما اهمیت ایجاد روابط قوی با مشتریان را درک می کنید. معایب فناوری هوش مصنوعی نشان می دهد که هوش مصنوعی نمی تواند راه حل های سفارشی سازی شده ای ایجاد کند که نیازهای منحصر به فرد آنها را برآورده کند. هوش مصنوعی ممکن است بینشهایی را داشته باشد، اما تخصص انسانی میتواند گامهای عملی برای دستیابی به آنها را تحقق بخشد.
نکته کلیدی این است که با یادگیری ابزارها، هوش مصنوعی با شما کار کند نه علیه شما.
حدود 44 درصد معتقدند که هوش مصنوعی تأثیر مثبتی بر حرفه آنها خواهد داشت.
شما باید همیشه به دنبال ابزارها یا یادگیری های جدید برای رشد باشید.
علیرغم اینکه تقریباً نیمی از بازاریابان دیجیتالی که مورد بررسی قرار گرفتیم احساس می کردند که هوش مصنوعی تأثیر مثبتی بر حرفه آنها خواهد داشت، بیش از نیمی از آنها احساس کردند که هوش مصنوعی در آینده نزدیک جایگزین بازاریابان انسانی خواهد شد.