آیا وبلاگ ها مرده اند؟
خوب، همه چیز بستگی به پرسونای کاربری مورد نظر شما دارد. اما حتی با رشد سایر پلتفرمها، وبلاگها هنوز مزایای زیادی دارند.
اکنون پیروز شدن در وبلاگ نویسی بسیار پیچیده تر است، اما اگر بتوانید بر آن مسلط شوید، ارزش سرمایه گذاری را دارد.
از این گذشته، به نظر می رسد که ما وسواس زیادی برای از بین بردن چیزها داریم. در هزاره جدید، ما ترس کامپیوتر Y2K را داشتیم. زمانی که فناوری نقش مهم تری در زندگی ما ایفا کرد، تصور می کردیم همه نشریات چاپی ورشکست می شوند. اکنون که محتوای ویدیویی در حال گذراندن زمان خود است، برخی گمان میکنند که وبلاگ نویسی به زودی به سرنوشت دایناسورها خواهد رسید.
با همه آنچه گفته شد، وبلاگ ها بدون معایب ظاهر نمی شوند. AJ Beltis، یک مدیر ارشد محتوا و کسب در HubSpot، به نرخ بالای حذف اغلب در پست های وبلاگ اشاره می کند.
در ایالات متحده در همان بازه زمانی پنج ساله، ویدیو محبوبیت خود را افزایش داد و در جستجوها از وبلاگ ها پیشی گرفت.
بنابراین، از نظر استراتژی تجاری، وفاداری، اعتماد، [and] شفاف و رقابتی باشد که امروزه بسیار مهم است.”
وبلاگ ها در مقابل سایر کانال های بازاریابی
“شما نمی توانید یک سری پست های وبلاگ را بر اساس توانایی ارتقای برند آنها اندازه گیری کنید، درست مانند اینکه نسل پیشرو یک برنامه پادکست را اندازه نمی گیرید. این به این معنی است که موهای خاکستری و کمبود شدید خواب را دوست نداشته باشید.”
چرا وبلاگ ها هنوز تاثیرگذار هستند
در عوض، آنها باید دارایی های قابل پیوند را در تقویم محتوای معمولی خود در کنار انواع دیگر مقالاتی که ممکن است برای ایجاد ترافیک ارگانیک یا رسانه های اجتماعی طراحی شده اند، وارد کنند.
از طریق دوره وبلاگ نویسی تجاری HubSpot در مورد آن بیشتر بیاموزید.

یادداشت سردبیر: این مقاله در ابتدا در فوریه 2021 منتشر شد و برای جامعیت به روز شده است.

منبع
با وجود مراحل بسیار زیاد بین خواندن یک وبلاگ و خرید، بازاریابان باید پست هایی را برای کاربران در هر مرحله با پیشنهادات مربوطه داشته باشند.
اگر از هر دو استفاده می کنید، Nyst توصیه می کند که قانع کننده ترین نکات را از پست های وبلاگ خود بکشید، محتوای اول اجتماعی ایجاد کنید و از آن برای بازگرداندن ترافیک به وبلاگ خود استفاده کنید.
از منظر سرمایه گذاری، وبلاگ ها ممکن است سرمایه گذاری بلندمدت بهتری برای تولید سرنخ باشند.
انصافاً، این سؤال در مورد وبلاگ ها بی دلیل نیست. Google Trends نشان می دهد که در پنج سال گذشته، علاقه به وبلاگ ها به طور پیوسته در سراسر جهان کاهش یافته است.
شفافیت مسئولیت بزرگتری است، به خصوص که مصرف کنندگان توجه دقیق تری به ارزش های یک برند و موضع آن در مورد مسائل اجتماعی دارند.
او اضافه می کند که رسانه های اجتماعی می توانند راهی عالی برای تقویت پست های وبلاگ شما باشند. و بالعکس، پست های وبلاگ می توانند به عنوان الهام بخش محتوای اجتماعی باشند.
سیموندز میگوید: “دلیلی وجود دارد که نایک و مکدونالدز همچنان هر ماه میلیونها دلار در بازاریابی سرمایهگذاری میکنند، حتی اگر نامهای معروفی داشته باشند. دلیلی وجود دارد که موسیقیدانان و هنرمندان برتر هنوز قبل از انتشار آخرین آلبوم خود تبلیغ میکنند.”
نلسون چاکون، استراتژیست اصلی محتوای YouTube در HubSpot، تاکید میکند که اگر تیم شما پهنای باند لازم برای مقابله با هر دو را داشته باشد، دلیلی برای انتخاب بین دو پلتفرم وجود ندارد.
در مورد رسانههای اجتماعی، آنابل نیست، یک استراتژیست ارشد محتوا که بر روی ابتکارات رسانههای اجتماعی در HubSpot تمرکز دارد، میگوید مقایسه آن با وبلاگها سخت است، زیرا هر پلتفرم اهداف متفاوتی را دنبال میکند.
ایرینا نیکا، یک کارشناس ارشد بازاریابی محصول، می گوید: “چیزی که من اغلب متوجه می شوم این است که بازاریابان “وبلاگینگ” و “لینک سازی” را به عنوان دو رشته متفاوت می بینند. ابتدا پست های وبلاگ را می نویسند، سپس به این فکر می کنند که چگونه برای آنها بک لینک کسب کنند.” مدیر HubSpot که روی آگاهی از محصول از طریق ابتکارات توسعه کار می کند.
وبلاگ نویسی همچنین می تواند در شکل دادن به جایگاه محصول یک برند ارزشمند باشد.
او ادامه می دهد: “هوم دیپو کار فوق العاده ای در انجام این کار انجام داده است. در حالی که آنها به مشتریان خود در مورد محصولات خود اطلاع رسانی می کنند و به آنها آموزش می دهند، همچنین یک “چگونگی” سریع را برای افراد آگاه تر که فقط به یک پاسخ کوتاه نیاز دارند اضافه می کنند. ویدئو.”
بازاریابان هنوز وبلاگ نویسی را یک کانال بازاریابی برتر در نظر می گیرند. راس سیموندز، کارشناس بازاریابی B2B و بنیانگذار بنیاد آژانس بازاریابی محتوا، می گوید که وبلاگ نویسی به مشتریانش کمک کرده تا ترافیک خود را سه برابر کنند و نرخ بسته شدن فروش را تسریع کنند.
“شما باید به طور مداوم محتوایی ایجاد کنید که ارزش بیشتری نسبت به محتوای رقیب خود داشته باشد. شما باید یک متخصص سئو باشید تا مقالات خود را در صفحه اول گوگل رتبه بندی کنید و به یک استراتژی توزیع نیاز دارید تا محتوای خود را در تمام کانال های مخاطبان خود تبلیغ کنید. تونر می گوید دوست دارد از محتوا استفاده کند.
او میگوید: «ترافیک ارگانیک مهمتر از همیشه است. برخلاف ترافیک پولی، که در ثانیهای که بودجه شما تمام میشود دیگر وارد نمیشود، ترافیک ارگانیک عمدتاً پس از صرف زمان و تلاش برای ایجاد یک پست وبلاگ، خودپایدار است. .

o در حال حاضر، وبلاگ ها، می توانید استراحت کنید و از بلوک خرد کردن خارج شوید.
“تا زمانی که چیزی در ازای آن ارائه میدهید، لزوماً نیازی به وبلاگ ندارید. من فکر میکنم وبلاگ همیشه اینگونه بوده است: در ازای آن تعامل با کاربر، چیزی را رایگان ارائه دهید.”
مپوما میگوید: «برخی از برندها دارای ارتباطات ایمیلی و گردش کار عالی هستند که در آن پیشنهادات قابل دانلودی را در اختیار مردم قرار میدهند، جایی که لازم نیست برای دریافت اطلاعات به جای دیگری بروند، بلکه بلافاصله در صندوق ورودی آنها قرار میگیرند.
با نگاهی گسترده تر، وبلاگ ها فقط توسعه بازاریابی هستند. برخی گفتهاند که بازاریابی مرده است، که باعث میشود بازاریابهایی مانند من تعجب کنند که آیا چیزی وجود دارد که ما نمیدانیم.
“بازاریابی نباید صرفاً یک هزینه در نظر گرفته شود. بلکه یک سرمایه گذاری است. و اگر سرمایه گذاری انجام دهید که ریشه در یک برنامه استراتژیک داشته باشد – این سرمایه گذاری باید برای سال ها (شاید دهه های آینده) سود سهام را به همراه داشته باشد.”
وبلاگ نویسی دور از مرگ است
من میتوانم 200 هزار دلار برای استخدام یک نویسنده تمام وقت، متخصص سئو و بهینهسازی نرخ تبدیل (CRO) برای کار در وبلاگم هزینه کنم. با ترکیب این مجموعه مهارتها، میتوانم وبلاگی ایجاد کنم که باعث ایجاد آن شود. تونر می گوید: ترافیک ارگانیک به وب سایت من و آن را به سرنخ برای کسب و کار من در تمام طول سال تبدیل می کند.
براون میگوید: “پستهای بلاگ یک راه حل برای خرید هستند. مسیر روشنی وجود دارد که هر بازاریاب باتجربهای میتواند آن را دنبال کند. با این حال، پادکستها بهترین فرصت برای برند هستند.”
اکنون که سایر کانالهای بازاریابی محتوا – یعنی ویدئو و پادکست – از وبلاگها پیشی گرفتهاند، آیا وبلاگها به زودی اضافی خواهند شد؟
نکته کلیدی این است که اگرچه همه تاکتیکهای بازاریابی برای هر برندی کار نمیکنند، بعید است که وبلاگها در آینده قابل پیشبینی برای برندها ارزشمند نباشند. اس
او می افزاید که یکی از بزرگترین اشتباهات برندها این است که محتوا را فقط برای افراد در مرحله تصمیم گیری تولید می کنند.
منبع تصویر
“یک شرکت میتواند از منابع محدود احتمالی خود برای سرمایهگذاری در وبلاگی استفاده کند که اساساً عملکرد ثابت، به راحتی قابل اندازهگیری و قابل اعتماد ارائه میدهد. وبلاگها همچنین خط مستقیمی به پایینترین دلار شرکت دارند، در حالی که پادکستها اینطور نیستند.”