اکنون پیروز شدن در وبلاگ نویسی بسیار پیچیده تر است، اما اگر بتوانید بر آن مسلط شوید، ارزش سرمایه گذاری را دارد.
o در حال حاضر، وبلاگ ها، می توانید استراحت کنید و از بلوک خرد کردن خارج شوید.
“یک شرکت میتواند از منابع محدود احتمالی خود برای سرمایهگذاری در وبلاگی استفاده کند که اساساً عملکرد ثابت، به راحتی قابل اندازهگیری و قابل اعتماد ارائه میدهد. وبلاگها همچنین خط مستقیمی به پایینترین دلار شرکت دارند، در حالی که پادکستها اینطور نیستند.”
نکته کلیدی این است که اگرچه همه تاکتیکهای بازاریابی برای هر برندی کار نمیکنند، بعید است که وبلاگها در آینده قابل پیشبینی برای برندها ارزشمند نباشند. اس
او ادامه می دهد: “هوم دیپو کار فوق العاده ای در انجام این کار انجام داده است. در حالی که آنها به مشتریان خود در مورد محصولات خود اطلاع رسانی می کنند و به آنها آموزش می دهند، همچنین یک “چگونگی” سریع را برای افراد آگاه تر که فقط به یک پاسخ کوتاه نیاز دارند اضافه می کنند. ویدئو.”
علیرغم مزایای بسیاری که به آن اشاره کردیم، وبلاگ نویسی همیشه بهترین استراتژی برای هر برندی نیست. چرا؟ خوب، اگر شخصیت کاربر ایده آل شما وبلاگ ها را نخواند چه؟ اگر به جای آن ایمیل ها را ترجیح دهند چه؟
شفافیت مسئولیت بزرگتری است، به خصوص که مصرف کنندگان توجه دقیق تری به ارزش های یک برند و موضع آن در مورد مسائل اجتماعی دارند.
از طریق دوره وبلاگ نویسی تجاری HubSpot در مورد آن بیشتر بیاموزید.
بنابراین، از نظر استراتژی تجاری، وفاداری، اعتماد، [and] شفاف و رقابتی باشد که امروزه بسیار مهم است.”
وبلاگ ها در مقابل سایر کانال های بازاریابی
ساندرا مپوما، رئیس بازاریابی دیجیتال می گوید: “شما باید به این فکر کنید که مردم برند شما را در مقایسه با رقبای شما چگونه می بینند. هرکس موقعیت فروش منحصر به فرد خود را دارد (USP) و آنچه می خواهد ارائه دهد، اما کاری که کاربران انجام می دهند مقایسه کردن است.” در RationalFX.
در مورد رسانههای اجتماعی، آنابل نیست، یک استراتژیست ارشد محتوا که بر روی ابتکارات رسانههای اجتماعی در HubSpot تمرکز دارد، میگوید مقایسه آن با وبلاگها سخت است، زیرا هر پلتفرم اهداف متفاوتی را دنبال میکند.
“شما باید به طور مداوم محتوایی ایجاد کنید که ارزش بیشتری نسبت به محتوای رقیب خود داشته باشد. شما باید یک متخصص سئو باشید تا مقالات خود را در صفحه اول گوگل رتبه بندی کنید و به یک استراتژی توزیع نیاز دارید تا محتوای خود را در تمام کانال های مخاطبان خود تبلیغ کنید. تونر می گوید دوست دارد از محتوا استفاده کند.
از این گذشته، به نظر می رسد که ما وسواس زیادی برای از بین بردن چیزها داریم. در هزاره جدید، ما ترس کامپیوتر Y2K را داشتیم. زمانی که فناوری نقش مهم تری در زندگی ما ایفا کرد، تصور می کردیم همه نشریات چاپی ورشکست می شوند. اکنون که محتوای ویدیویی در حال گذراندن زمان خود است، برخی گمان میکنند که وبلاگ نویسی به زودی به سرنوشت دایناسورها خواهد رسید.
اگر از هر دو استفاده می کنید، Nyst توصیه می کند که قانع کننده ترین نکات را از پست های وبلاگ خود بکشید، محتوای اول اجتماعی ایجاد کنید و از آن برای بازگرداندن ترافیک به وبلاگ خود استفاده کنید.
با این گفته، چشم انداز وبلاگ نویسی در طول سال ها تغییر کرده است. لیزا تونر، مدیر محتوای HubSpot، میگوید امروزه داشتن یک وبلاگ کافی نیست.
Chacon می گوید: “ایجاد وبلاگی که از مقالات پیرامون مزایای محصول شما ساخته شده باشد، مفید خواهد بود. داشتن ویدئویی که کاربرد آن یا نحوه نصب آن را نشان می دهد برای مخاطبان شما مفید خواهد بود.”
الکس گیرارد، مدیر بازاریابی محصول HubSpot، می گوید: «وبلاگ ها هنوز هم یکی از بهترین کانال هایی هستند که ما برای ایجاد روایت در مورد محصول خود داریم. آنها به ما این فرصت را میدهند که به روندهایی که در بازار میبینیم توجه کنیم، این روندها چگونه بر خواننده تأثیر میگذارند، و چگونه محصول ما میتواند به آنها کمک کند تا با این روند با موفقیت روبرو شوند. آنها همچنین برای گفتن داستانهای موفقیت مشتری عالی هستند.»
من با بازاریاب هایی که در زمینه بازاریابی محصول، سئو، یوتیوب، پادکست و موارد دیگر سابقه داشتند تماس گرفتم و از آنها پرسیدم:آیا وبلاگ ها مرده اند؟ “اینها چیزی است که آنها گفتند.
آیا وبلاگ ها مرده اند؟
نلسون چاکون، استراتژیست اصلی محتوای YouTube در HubSpot، تاکید میکند که اگر تیم شما پهنای باند لازم برای مقابله با هر دو را داشته باشد، دلیلی برای انتخاب بین دو پلتفرم وجود ندارد.
در ایالات متحده در همان بازه زمانی پنج ساله، ویدیو محبوبیت خود را افزایش داد و در جستجوها از وبلاگ ها پیشی گرفت.
براون میگوید: “پستهای بلاگ یک راه حل برای خرید هستند. مسیر روشنی وجود دارد که هر بازاریاب باتجربهای میتواند آن را دنبال کند. با این حال، پادکستها بهترین فرصت برای برند هستند.”
مپوما میگوید: «برخی از برندها دارای ارتباطات ایمیلی و گردش کار عالی هستند که در آن پیشنهادات قابل دانلودی را در اختیار مردم قرار میدهند، جایی که لازم نیست برای دریافت اطلاعات به جای دیگری بروند، بلکه بلافاصله در صندوق ورودی آنها قرار میگیرند.
او اضافه می کند که اکثر سیستم های مدیریت محتوا (CMS) دارای ابزارهای سئو هستند که در پلتفرم های خود ادغام شده اند که بهینه سازی پست های شما را آسان تر می کند.
او میگوید: «ترافیک ارگانیک مهمتر از همیشه است. برخلاف ترافیک پولی، که در ثانیهای که بودجه شما تمام میشود دیگر وارد نمیشود، ترافیک ارگانیک عمدتاً پس از صرف زمان و تلاش برای ایجاد یک پست وبلاگ، خودپایدار است. .
وبلاگ نویسی همچنین می تواند در شکل دادن به جایگاه محصول یک برند ارزشمند باشد.
با این اوصاف، برای داشتن یک وبلاگ موفق بیشتر از محتوای خوب نیاز است.
با وجود مراحل بسیار زیاد بین خواندن یک وبلاگ و خرید، بازاریابان باید پست هایی را برای کاربران در هر مرحله با پیشنهادات مربوطه داشته باشند.
انصافاً، این سؤال در مورد وبلاگ ها بی دلیل نیست. Google Trends نشان می دهد که در پنج سال گذشته، علاقه به وبلاگ ها به طور پیوسته در سراسر جهان کاهش یافته است.
خوب، همه چیز بستگی به پرسونای کاربری مورد نظر شما دارد. اما حتی با رشد سایر پلتفرمها، وبلاگها هنوز مزایای زیادی دارند.
منبع تصویر
با ظهور ویدئو و پادکست، می توان فرض کرد که وبلاگ نویسی به عنوان یک کانال بازاریابی موثر مرده است.
با نگاهی گسترده تر، وبلاگ ها فقط توسعه بازاریابی هستند. برخی گفتهاند که بازاریابی مرده است، که باعث میشود بازاریابهایی مانند من تعجب کنند که آیا چیزی وجود دارد که ما نمیدانیم.
بازاریابان هنوز وبلاگ نویسی را یک کانال بازاریابی برتر در نظر می گیرند. راس سیموندز، کارشناس بازاریابی B2B و بنیانگذار بنیاد آژانس بازاریابی محتوا، می گوید که وبلاگ نویسی به مشتریانش کمک کرده تا ترافیک خود را سه برابر کنند و نرخ بسته شدن فروش را تسریع کنند.
Nyst می گوید: «محتوای اجتماعی همیشه ماندگاری یا قابلیت کشف پست های وبلاگ را ندارد. “بیشتر در مورد ملاقات مداوم با مخاطبان خود در جایی که هستند، در لحظات مناسب، تعامل با آنها یک به یک و ایجاد اعتماد از طریق ایجاد جامعه است.”
آنچه اغلب به آن مربوط می شود، اهداف برند شما و اینکه کدام کانال ها به شما در رسیدن به آنها کمک می کنند است. به عنوان مثال، پادکستها برای برندسازی بهتر هستند، در حالی که وبلاگها برای تعامل بالاتر از قیف بهتر عمل میکنند.
متیو براون، تهیه کننده ارشد پادکست، می گوید: “پادکست بدون مجموعه ای از محدودیت های خاص خود نیست. چالش های زیادی برای کشف و افزایش مخاطب وجود دارد. در این مرحله، وبلاگ ها کتاب بازی کاملاً خوبی برای مقیاس بندی دارند. این در مورد پادکست ها صادق نیست.” در HubSpot.
بنابراین، در آن صورت، وبلاگها دقیقاً مرده نیستند، بلکه بیربطتر.
چرا بازاریابی نمرده است
“شما نمی توانید یک سری پست های وبلاگ را بر اساس توانایی ارتقای برند آنها اندازه گیری کنید، درست مانند اینکه نسل پیشرو یک برنامه پادکست را اندازه نمی گیرید. این به این معنی است که موهای خاکستری و کمبود شدید خواب را دوست نداشته باشید.”
چرا وبلاگ ها هنوز تاثیرگذار هستند
اگر با پرسونای کاربر شما همسو باشد، می توانید مخاطبان خود را از چندین زاویه درگیر کنید.
بلتیس میگوید: «وبلاگها فاقد تعاملی هستند که بسیاری به دلیل ماهیت آن به عنوان محتوای نوشتاری میل دارند. “این امر نویسندگان وبلاگ را به چالش می کشد تا خوانندگان خود را در چند جمله کوتاه بدون بهره مندی از جلوه های ویژه یا مهندسان صوتی موجود برای همتایان خود در زمینه تولید ویدئو و پادکست جذب کنند.”
من میتوانم 200 هزار دلار برای استخدام یک نویسنده تمام وقت، متخصص سئو و بهینهسازی نرخ تبدیل (CRO) برای کار در وبلاگم هزینه کنم. با ترکیب این مجموعه مهارتها، میتوانم وبلاگی ایجاد کنم که باعث ایجاد آن شود. تونر می گوید: ترافیک ارگانیک به وب سایت من و آن را به سرنخ برای کسب و کار من در تمام طول سال تبدیل می کند.
سیموندز میگوید: «در بنیاد، وبلاگنویسی با قصد به ما کمک کرده است که میلیونها دلار در خط لوله برای ما و مشتریانمان تولید کنیم. همچنین ما را به توانایی ارتقای جایگاه برند خود در بازار و مهمتر از همه، کمک واقعی به دیگران در صنعت ما برای یادگیری و باز کردن فرصتهای جدید مجهز کرده است.»
با این حال، وبلاگ ها همچنان کانال های بازاریابی قابل دوام با گزارش WebTribunal هستند، بیش از 600 میلیون وبلاگ از 1.9 میلیارد وب سایت در سراسر جهان وجود دارد. در مجموع این وبلاگ ها روزانه 6 میلیون پست ایجاد می کنند که WordPress و Tumblr محبوب ترین پلتفرم ها هستند.
از منظر سئو، برندها ممکن است با ایجاد ترافیک نیز مشکل داشته باشند، زیرا اول به وبلاگ و در مرحله بعد لینک سازی فکر می کنند.
به گفته بازاریابان، حتی نزدیک نیست. وبلاگ ها همچنان برای تولید سرنخ، آگاهی از برند و سئو بسیار ارزشمند هستند. و همچنان در بین مصرف کنندگان محبوب هستند. یک مطالعه HubSpot نشان داد که 60٪ از مردم حداقل یک بار در هفته یک وبلاگ را مطالعه می کنند. بنابراین، وبلاگ ها به این زودی ها از جعبه ابزار بازاریابان خارج نخواهند شد.
او اضافه می کند که رسانه های اجتماعی می توانند راهی عالی برای تقویت پست های وبلاگ شما باشند. و بالعکس، پست های وبلاگ می توانند به عنوان الهام بخش محتوای اجتماعی باشند.
منبع تصویر
با همه آنچه گفته شد، وبلاگ ها بدون معایب ظاهر نمی شوند. AJ Beltis، یک مدیر ارشد محتوا و کسب در HubSpot، به نرخ بالای حذف اغلب در پست های وبلاگ اشاره می کند.
از منظر سرمایه گذاری، وبلاگ ها ممکن است سرمایه گذاری بلندمدت بهتری برای تولید سرنخ باشند.
کارلا هزتربرگ، مدیر ارشد وبلاگ HubSpot میگوید: «رشد بدون هدف به کسبوکار شما کمک نمیکند – اگر 10000 نفر وبلاگ شما را میخوانند، اما هیچکدام از آنها با شخصیت شما سازگاری ندارند، هیچ کاری برای شرکت شما انجام نمیشود.» “روی چیزی قابل دستیابی تمرکز کنید، مانند ایجاد مخاطبین جدید، و مطمئن شوید که هر پستی که منتشر می کنید، این هدف را در ذهن داشته باشد.”
سیموندز میگوید: “دلیلی وجود دارد که نایک و مکدونالدز همچنان هر ماه میلیونها دلار در بازاریابی سرمایهگذاری میکنند، حتی اگر نامهای معروفی داشته باشند. دلیلی وجود دارد که موسیقیدانان و هنرمندان برتر هنوز قبل از انتشار آخرین آلبوم خود تبلیغ میکنند.”
“تا زمانی که چیزی در ازای آن ارائه میدهید، لزوماً نیازی به وبلاگ ندارید. من فکر میکنم وبلاگ همیشه اینگونه بوده است: در ازای آن تعامل با کاربر، چیزی را رایگان ارائه دهید.”
او می افزاید که یکی از بزرگترین اشتباهات برندها این است که محتوا را فقط برای افراد در مرحله تصمیم گیری تولید می کنند.
تونر اضافه میکند که اکثر سرنخهای ایجاد شده توسط وبلاگ HubSpot از پستهای وبلاگ قدیمیتر میآیند. این بدان معنی است که وبلاگ نویسی می تواند یک منبع عالی برای مدت طولانی پس از انتشار پست ها باشد. آجا فراست، که تیم سئوی انگلیسی در HubSpot را رهبری می کند، این احساس را تکرار می کند.
بر اساس داده های اخیر، بازاریابی همچنان تاثیرگذار است. و این هم در مورد استراتژی های سنتی و هم برای ابتکارات دیجیتال صدق می کند. Statista گزارش داد که در سال 2022، بازاریابی محتوا بیش از 63 میلیارد دلار درآمد در سراسر جهان ایجاد کرد.
ایرینا نیکا، یک کارشناس ارشد بازاریابی محصول، می گوید: “چیزی که من اغلب متوجه می شوم این است که بازاریابان “وبلاگینگ” و “لینک سازی” را به عنوان دو رشته متفاوت می بینند. ابتدا پست های وبلاگ را می نویسند، سپس به این فکر می کنند که چگونه برای آنها بک لینک کسب کنند.” مدیر HubSpot که روی آگاهی از محصول از طریق ابتکارات توسعه کار می کند.
در عوض، آنها باید دارایی های قابل پیوند را در تقویم محتوای معمولی خود در کنار انواع دیگر مقالاتی که ممکن است برای ایجاد ترافیک ارگانیک یا رسانه های اجتماعی طراحی شده اند، وارد کنند.
او اضافه می کند که وقتی از وبلاگ خود برای بازاریابی محصول خود استفاده می کنید، لازم نیست محتوا تبلیغاتی باشد. هنگامی که خود را به عنوان یک رهبر فکری معرفی می کنید و اعتماد مخاطبان خود را به دست می آورید، آنها به طور ارگانیک به محصولات و خدمات شما نگاه می کنند.
او ادامه می دهد، “یا، من می توانم همان 200 هزار دلار را در یک کمپین تبلیغاتی بگذارم و شاید در طول کمپین تبلیغاتی چند هزار سرنخ به دست بیاورم. اما زمانی که کمپین به پایان می رسد، سرنخ من نیز جریان پیدا می کند.”
“بازاریابی نباید صرفاً یک هزینه در نظر گرفته شود. بلکه یک سرمایه گذاری است. و اگر سرمایه گذاری انجام دهید که ریشه در یک برنامه استراتژیک داشته باشد – این سرمایه گذاری باید برای سال ها (شاید دهه های آینده) سود سهام را به همراه داشته باشد.”
وبلاگ نویسی دور از مرگ است
اکنون که سایر کانالهای بازاریابی محتوا – یعنی ویدئو و پادکست – از وبلاگها پیشی گرفتهاند، آیا وبلاگها به زودی اضافی خواهند شد؟
یادداشت سردبیر: این مقاله در ابتدا در فوریه 2021 منتشر شد و برای جامعیت به روز شده است.