
بروزرسانی: 27 اردیبهشت 1404
آیا چت های صوتی برای بازاریابان ارزش دارد؟
از آنجایی که به نظر می رسد Discord محبوب ترین چت روم صوتی در بین Gen Z است، باید Discord را نیز ایجاد کنید که به دنبال کنندگان شما اجازه می دهد با یکدیگر ارتباط برقرار کنند، بازخورد بدهند و در مورد برند یا محصول شما سؤال بپرسند.
در نهایت، به نظر می رسد که هر دو تاکتیک بسته به نحوه استفاده از آنها می توانند نتایج مشابهی داشته باشند. اگر می خواهید از چت روم های صوتی در استراتژی بازاریابی خود برای جذب ژنرال Z استفاده کنید، همکاری با اینفلوئنسرها را برای میزبانی رویدادهای Twitter Spaces و Clubhouse در نظر بگیرید.
از نظر اینکه کدامیک برای بازاریابی بهتر است - چت صوتی یا پادکست - داده ها می توانند کمی گیج کننده باشند. نظرسنجی ما نشان داد که 43٪ از مصرف کنندگان Gen Z اغلب محصولات جدید را از طریق چت های صوتی کشف می کنند، در حالی که 36٪ در مورد تبلیغات پادکست همین را می گویند. با این حال، 13 درصد از Gen Zers گفتند که محصولات جدیدی را از طریق تبلیغات پادکست در سه ماه گذشته کشف کرده اند در حالی که تنها 7 درصد در مورد چت های صوتی همین موضوع را گفته اند.
با این حال، نظرسنجی ما همچنین نشان داد که یک چهارم از Gen Zers ترجیح می دهند محصولات را در رسانه های اجتماعی از طریق تأثیرگذارانی که دنبال می کنند پیدا کنند. اگر برندها همچنان استفاده از چت روم های صوتی را در بازاریابی خود انتخاب می کنند، استفاده از اینفلوئنسر مارکتینگ می تواند مزیتی را ایجاد کند.
Twitter Spaces و Clubhouse در میان Gen Z چندان محبوب نیستند.
مصاحبه ها، بحث های پنل، و پرسش و پاسخ همه راه هایی برای استفاده از چت روم های صوتی و ایجاد ارتباطات معنادار با مخاطبان هدف شما هستند.
محتوای صوتی به راحتی قابل استفاده مجدد است.
[embed]https://www.youtube.com/watch?v=1w0Nq3MVHRo[/embed]
چت صوتی در مقابل پادکست: کدام یک برای بازاریابی بهتر است؟
بنابراین، آیا چت های صوتی ارزش سرمایه گذاری بازاریابان را دارند؟ اگر می خواهید برای Gen Z بازاریابی کنید، پلتفرم هایی مانند Twitch و TiKTok احتمالاً ارزش وقت شما را دارند. این پلتفرم ها مخاطبان Gen Z زیادی دارند و می توان با کمک تاکتیک هایی مانند بازاریابی تأثیرگذار یا بازاریابی رویداد، از آنها استفاده کرد. اگر همچنان علاقه مند به امتحان چت روم های صوتی هستید، به دنبال همکاری با اینفلوئنسرها برای میزبانی رویدادها، پنل ها یا مصاحبه های ویژه باشید.
چت روم های صوتی در سال های اخیر محبوب شده اند، با این حال، هنوز هم مزایا و معایبی وجود دارد که باید قبل از تصمیم گیری برای استفاده از پلتفرم هایی مانند Twitter Spaces و Clubhouse در کمپین بازاریابی خود در نظر بگیرید.
مزایای چت روم های صوتی
چت روم های صوتی مانند Twitter Spaces و Clubhouse در آغاز همه گیری، زمانی که بیشتر مردم در خانه گیر کرده بودند و به دنبال راه هایی برای ارتباط با دیگران بودند، شاهد افزایش محبوبیت بودند. در حالی که رویدادهای فضای باز از سر گرفته شده اند و بسیاری از افراد به دفتر بازگشته اند، من هنوز نمی توانم بدون دیدن فضای توییتر حداقل 200 نفر در بالای فید خود وارد توییتر شوم. با این اوصاف، آیا محتوایی مانند اتاق های گفتگوی صوتی برای بازاریابان ارزشش را دارد؟
36 درصد از مصرف کنندگان Gen Z که مورد بررسی قرار گرفتیم، Discord را در میان چت های صوتی زنده ای که در سه ماه گذشته استفاده کرده اند، فهرست کرده اند. تنها 14 درصد از توئیتر و 13 درصد از آنها Clubhouse را نام بردند. و در حالی که توییتر صدها میلیون کاربر دارد، تنها 5 درصد از Gen Zers که مورد بررسی قرار گرفتیم، گفتند توییتر برنامه مورد علاقه آنهاست.