از آنجایی که به نظر می رسد Discord محبوب ترین چت روم صوتی در بین Gen Z است، باید Discord را نیز ایجاد کنید که به دنبال کنندگان شما اجازه می دهد با یکدیگر ارتباط برقرار کنند، بازخورد بدهند و در مورد برند یا محصول شما سؤال بپرسند.
در نهایت، به نظر می رسد که هر دو تاکتیک بسته به نحوه استفاده از آنها می توانند نتایج مشابهی داشته باشند. اگر می خواهید از چت روم های صوتی در استراتژی بازاریابی خود برای جذب ژنرال Z استفاده کنید، همکاری با اینفلوئنسرها را برای میزبانی رویدادهای Twitter Spaces و Clubhouse در نظر بگیرید.
از نظر اینکه کدامیک برای بازاریابی بهتر است – چت صوتی یا پادکست – داده ها می توانند کمی گیج کننده باشند. نظرسنجی ما نشان داد که 43٪ از مصرف کنندگان Gen Z اغلب محصولات جدید را از طریق چت های صوتی کشف می کنند، در حالی که 36٪ در مورد تبلیغات پادکست همین را می گویند. با این حال، 13 درصد از Gen Zers گفتند که محصولات جدیدی را از طریق تبلیغات پادکست در سه ماه گذشته کشف کردهاند در حالی که تنها 7 درصد در مورد چتهای صوتی همین موضوع را گفتهاند.
با این حال، نظرسنجی ما همچنین نشان داد که یک چهارم از Gen Zers ترجیح می دهند محصولات را در رسانه های اجتماعی از طریق تأثیرگذارانی که دنبال می کنند پیدا کنند. اگر برندها همچنان استفاده از چت روم های صوتی را در بازاریابی خود انتخاب می کنند، استفاده از اینفلوئنسر مارکتینگ می تواند مزیتی را ایجاد کند.
Twitter Spaces و Clubhouse در میان Gen Z چندان محبوب نیستند.
مصاحبه ها، بحث های پنل، و پرسش و پاسخ همه راه هایی برای استفاده از چت روم های صوتی و ایجاد ارتباطات معنادار با مخاطبان هدف شما هستند.
محتوای صوتی به راحتی قابل استفاده مجدد است.
چت صوتی در مقابل پادکست: کدام یک برای بازاریابی بهتر است؟
بنابراین، آیا چت های صوتی ارزش سرمایه گذاری بازاریابان را دارند؟ اگر میخواهید برای Gen Z بازاریابی کنید، پلتفرمهایی مانند Twitch و TiKTok احتمالاً ارزش وقت شما را دارند. این پلتفرمها مخاطبان Gen Z زیادی دارند و میتوان با کمک تاکتیکهایی مانند بازاریابی تأثیرگذار یا بازاریابی رویداد، از آنها استفاده کرد. اگر همچنان علاقه مند به امتحان چت روم های صوتی هستید، به دنبال همکاری با اینفلوئنسرها برای میزبانی رویدادها، پنل ها یا مصاحبه های ویژه باشید.
چت رومهای صوتی در سالهای اخیر محبوب شدهاند، با این حال، هنوز هم مزایا و معایبی وجود دارد که باید قبل از تصمیمگیری برای استفاده از پلتفرمهایی مانند Twitter Spaces و Clubhouse در کمپین بازاریابی خود در نظر بگیرید.
مزایای چت روم های صوتی
چت رومهای صوتی مانند Twitter Spaces و Clubhouse در آغاز همهگیری، زمانی که بیشتر مردم در خانه گیر کرده بودند و به دنبال راههایی برای ارتباط با دیگران بودند، شاهد افزایش محبوبیت بودند. در حالی که رویدادهای فضای باز از سر گرفته شده اند و بسیاری از افراد به دفتر بازگشته اند، من هنوز نمی توانم بدون دیدن فضای توییتر حداقل 200 نفر در بالای فید خود وارد توییتر شوم. با این اوصاف، آیا محتوایی مانند اتاق های گفتگوی صوتی برای بازاریابان ارزشش را دارد؟
36 درصد از مصرفکنندگان Gen Z که مورد بررسی قرار گرفتیم، Discord را در میان چتهای صوتی زندهای که در سه ماه گذشته استفاده کردهاند، فهرست کردهاند. تنها 14 درصد از توئیتر و 13 درصد از آنها Clubhouse را نام بردند. و در حالی که توییتر صدها میلیون کاربر دارد، تنها 5 درصد از Gen Zers که مورد بررسی قرار گرفتیم، گفتند توییتر برنامه مورد علاقه آنهاست.
محتوای چت روم های صوتی نیز می تواند تغییر کاربری داده و از طریق پلتفرم های دیگر توزیع شود. به عنوان مثال، بسیاری از میزبانان فضای توییتر صدا را از فضای خود می گیرند و آن را در پلتفرم هایی مانند Spotify به عنوان پادکست آپلود می کنند. اگر تصویری اضافه شود، صدا را میتوان در YouTube، TikTok یا Instagram Reels نیز آپلود کرد، جایی که میتواند زندگی دوم آنلاین و فرصتی برای دستیابی به مخاطبان جدید داشته باشد.
اتاقهای گفتگوی صوتی مانند Clubhouse و Twitter Spaces میتوانند ارتباط نزدیکتر بین برندها و مصرفکنندگان را تسهیل کنند. به عنوان مثال، افراد مشهوری مانند کوین هارت و اشتون کوچر از Clubhouse برای گفتگوی زنده با طرفداران استفاده کرده اند که همه چیز از پروژه های آینده گرفته تا سیاست را پوشش می دهد. مارک زاکربرگ از Clubhouse برای صحبت با پیروان در مورد پیشرفت های فناوری و واقعیت مجازی استفاده کرده است.
همچنین مهم است که توجه داشته باشید که فقط 5٪ گفتند که تبلیغات پادکست را برای کشف محصولات جدید ترجیح می دهند – و فقط 7٪ در مورد چت روم های صوتی همین را گفتند.
معایب چت روم های صوتی
مزایا و معایب اتاق های گفتگوی صوتی مانند کلاب هاوس و فضاهای توییتر
اینفلوئنسر مارکتینگ می تواند برای پادکست ها نیز اعمال شود. خرید فضای تبلیغاتی در پادکست اینفلوئنسر یا حمایت مالی از آن را در ازای تبلیغات در نظر بگیرید. به عنوان مثال، پادکست فرهنگ پاپ The Read توسط Talk Space، یک برنامه درمانی آنلاین حمایت می شود. در ابتدا، وسط و پایان هر قسمت، مجریان پادکست نکته ای را ذکر می کنند که حمایت مالی را ذکر می کنند و به شنوندگان خود توضیح می دهند که چگونه می توانند از برنامه با قیمت تخفیف استفاده کنند.
استفاده از چت روم های صوتی برای بازاریابی به Gen Z چند اشکال دارد، از جمله:
مصرف کنندگان می خواهند با مردم صحبت کنند – نه با برندها.
شرکتهای سرگرمی و رسانهای مانند Complex و Genius اغلب از فضای توییتر برای میزبانی مصاحبههای زنده با نوازندگان استفاده میکنند و به طرفداران فرصت میدهند تا مستقیماً سؤال بپرسند. به عنوان مثال، در دسامبر 2021، جنیوس به همراه آلیشیا کیز میزبان فضایی بود که در آن خواننده به سوالات مربوط به آلبوم آینده خود پاسخ داد. بعداً جی زی به او ملحق شد که ظاهر غافلگیرکنندهای داشت و آن دو با طرفدارانی که در آن کوک میشدند بحثی صمیمی درباره موسیقی به اشتراک گذاشتند.
مطالعهای در سال 2022 توسط Spotify نشان داد که 80 درصد از مصرفکنندگان Gen Z از محتوای صوتی لذت میبرند زیرا به آنها اجازه میدهد فردیت خود را بیان کنند و جنبههای مختلف شخصیت خود را بررسی کنند. اگرچه Spotify منظور از محتوای صوتی، مانند پادکست ها یا چت های صوتی را روشن نکرد، اما بر کسی پوشیده نیست که چت روم های صوتی در طول سال ها به طور فزاینده ای محبوب شده اند.
اگر میخواهید توجه ژنرال Z را به خود جلب کنید، این چیزی است که باید بدانید:
در نظرسنجی 2022 خود، با مصرف کنندگان Gen Z در مورد عادات رسانه های اجتماعی آنها صحبت کردیم. در طول بررسی ما متوجه شدیم که 43 درصد از Gen Zers محصولات جدید را اغلب از طریق پلتفرم هایی مانند Clubhouse و Twitter Spaces کشف می کنند. اگرچه این کمتر از نیمی از پاسخ دهندگان است، اما 43٪ هنوز یک بخش قابل توجه است – به این معنی که فرصت هایی برای برندها برای دستیابی به مخاطبان Gen Z وجود دارد.
فرصتهای بحث و گفتگو همان چیزی است که بیشتر مردم را به کلابهاوس و اسپیس میکشاند، با این حال، بیشتر مصرفکنندگان ترجیح میدهند با مردم صحبت کنند – نه شرکتهایی که به دنبال عرضه آخرین محصولات خود هستند. در واقع، نظرسنجی ما نشان داد که تنها 7 درصد از مصرفکنندگان Gen Z، اتاقهای گفتگوی صوتی را برای کشف محصولات جدید ترجیح میدهند.
در اینجا برخی از نکات مثبت استفاده از چت روم های صوتی در کمپین بازاریابی شما آورده شده است:
چت روم های صوتی به برندها اجازه می دهد تا مستقیماً با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنند.