پاسخ ساده بله است، اما نگران نباشید – هنوز راههایی برای اشتراکگذاری محتوای طولانی در اینستاگرام وجود دارد. در اینجا چیزی است که باید در مورد سرنوشت IGTV و به اشتراک گذاری ویدیو در برنامه بدانید.
اینستاگرام برای رقابت با شبکه های اجتماعی جدید مانند TikTok و حفظ جایگاه خود به عنوان یک عنصر ثابت در اقتصاد سازندگان دائماً در حال تکامل است. بنابراین، کاربران می توانند انتظار تغییرات بیشتری را در آینده داشته باشند، زیرا اینستاگرام همچنان ویدیوها را به عکس ها ترجیح می دهد.
تب ویدیوی اینستاگرام که اکنون با تب Reels ادغام شده است، میتوانید در زیر بیوگرافی کاربر بین برگههای شبکه کاربر و محتوای برچسبگذاری شده پیدا کنید. پیش از این، محتوای ویدیویی به جای یک مکان اختصاصی، در مناطق مختلف اطراف برنامه یافت می شد.
هر ویدیویی که کمتر از 15 دقیقه در اینستاگرام آپلود شود، از ژوئیه 2022 به عنوان یک حلقه نمایش داده می شود.
برای حفظ رقابت، اینستاگرام IGTV را متوقف کرد و قبل از راهاندازی ویدیوی اینستاگرام، حلقههای اینستاگرام را راهاندازی کرد.
چگونه ویدیو اینستاگرام با IGTV متفاوت است
منبع تصویر: اینستاگرام
منبع تصویر: اینستاگرام
تفاوت دیگر این است که یک ویدیوی آپلود شده از طریق موبایل در IGTV می تواند تا 15 دقیقه باشد، در حالی که آپلود دسکتاپ می تواند تا 60 دقیقه باشد. با این حال، تمام محتوای ویدیویی آپلود شده در ویدیوی اینستاگرام میتواند تا 60 دقیقه طول بکشد، صرف نظر از نحوه آپلود آن.
به یاد دارم که یک ویدیوی 20 دقیقه ای ضبط کردم که قصد داشتم به عنوان محتوای IGTV در اینستاگرام آپلود کنم. این ویدیو با همکاری چند نفر از دوستان سازنده محتوا من بود و من بسیار هیجان زده بودم که آن را به اشتراک بگذارم. وقتی وارد اینستاگرام شدم و نتوانستم ویژگی IGTV را پیدا کنم، شگفتی و سردرگمی من را تصور کنید! یادم می آید فکر می کردم، “آیا IGTV از بین رفته است؟”

برای شروع، تلویزیون اینستاگرام یک برنامه مستقل بود که به ویدیوهای طولانی اینستاگرام اختصاص داده شده بود، اگرچه عملکرد اصلی این ویژگی در برنامه و وب سایت اصلی اینستاگرام در دسترس بود. در مقابل، Instagram Video تمام محتوای ویدیویی را در یک برگه در پروفایل کاربر و فید در برنامه اینستاگرام قرار می دهد، بنابراین نیازی به برنامه جداگانه نیست.
بنابراین، اگر اینستاگرام میخواهد بیشتر به سمت ویدیوها بچرخد، چرا باید IGTV را کنار بگذارد؟ خوب، IGTV روی ویدیوهای طولانی مدت تمرکز کرد به این امید که بتواند با YouTube رقابت کند. با این حال، TikTok به زودی محبوبیت خود را افزایش داد و ویدیوهای کوتاه TikTok در بین کاربران رسانه های اجتماعی محبوبیت بیشتری پیدا کردند.
اینستاگرام همچنین تبلیغات IGTV را به “تبلیغات ویدئویی در جریان” تغییر داد که بیش از 60 ثانیه طول نمی کشد.
کجا می توان ویدیوهای اینستاگرام را در پروفایل خود پیدا کرد
در اکتبر 2021، اینستاگرام IGTV را کنار گذاشت زیرا شبکه اجتماعی تمرکز خود را به سمت محتوای ویدیویی تغییر داد. IGTV با ویدیوهای درون فید ترکیب شد و ویژگی جدید ویدیوی اینستاگرام را تشکیل داد. در ژوئیه 2022، تبهای ویدیوی اینستاگرام و قرقرههای اینستاگرام ادغام شدند تا فضایی منحصر به فرد برای تمام محتوای ویدیویی ایجاد شود و همه ویدیوها به صورت قرقره به اشتراک گذاشته میشوند.