آخرین صنعتی که ما تحلیل کردیم B2B با چهار مثال موردی بود.
اما آیا تصمیمات مبتنی بر تحقیقات را برای وب سایت خود بر اساس دستگاه هایی که کاربران شما در درجه اول استفاده می کنند، می گیرید؟
به عنوان مثال، اشاره کردیم که رسانه های اجتماعی بخش بزرگی از کاری است که کاربران موبایل وقت خود را صرف آن می کنند. این بدان معنا نیست که این کاربران تلفن همراه نیز تصمیمات مهم مصرف کننده را نمی گیرند.
به طور مشابه، ما می دانیم که کاربران دسکتاپ با نرخ بالاتری نسبت به کاربران موبایل تبدیل می شوند. در همان زمان، بیش از نیمی از کاربران متقابل دستگاهها روی دسکتاپ تحقیق میکنند، اما خرید را از طریق موبایل انجام میدهند. این دو واقعیت متقابل نیستند.
ارزهای دیجیتال، تجارت الکترونیک و SaaS بیشترین کاربران تلفن همراه را دارند. این صنایع می خواهند به شدت UX موبایل را در اولویت قرار دهند و برای جستجوی موبایل بهینه سازی کنند. در عمل، این ممکن است به نظر برسد:
بهینه سازی سرعت صفحه موبایل
کاهش طومارهای لازم برای دستیابی به اطلاعات اولویتدار
بهینه سازی اندازه دکمه ها
اولویت بندی ناوبری ساده
ایجاد محتوای مناسب برای موبایل
وقتی به همه منابع ترافیک نگاه می کنیم، 78.22 درصد از ترافیک موبایل بود. این باعث می شود 20.59٪ از ترافیک دسکتاپ باشد. تنها در مورد ترافیک ارگانیک، 63.92 درصد مربوط به موبایل بود، در حالی که بقیه مربوط به دسکتاپ بود.
نرم افزار به عنوان سرویس (SaaS): یک تقسیم متنوع
بنابراین، راه حل چیست؟
هر چند فرضیات واقعیت نیستند.
از سوی دیگر، B2B #2 و #3 آمار ترافیک موبایل بسیار مشابهی را مشاهده کردند. B2B #2 دارای نرخ موبایل (تمام ترافیک) 28.59٪ با نرخ موبایل ارگانیک 23.7٪ بود. B2B #3 دارای اعداد مشابه با 32.02٪ تلفن همراه (تمام ترافیک) و 27.37٪ تلفن همراه (ارگانیک) است. در نهایت، B2B #4 دارای تقسیم 60٪ موبایل، (کل ترافیک) و 59٪ موبایل (ارگانیک) است.
فرضیات و افسانه های زیادی در مورد کاربران موبایل در مقابل دسکتاپ وجود دارد.
برای وبسایت ارزهای دیجیتالی که تجزیه و تحلیل کردیم، از معیارهای 20 آوریل استفاده کردیمهفتم، 2022 تا 4 اکتبرهفتم، 2022. این چیزی است که ما پیدا کردیم.
البته این بدان معنا نیست که آنها قرارداد را روی دسکتاپ بسته اند.
صنایعی که جمعیتی قدیمیتر را هدف قرار میدهند، یا صنایعی که به طور خاص کسبوکارها را هدف قرار میدهند، احتمالاً شاهد تمرکز بیشتری از کاربران دسکتاپ خواهند بود.
اگر اکثر کاربران من از دسکتاپ استفاده می کنند، چرا باید ابتدا روی موبایل تمرکز کنم؟
سهم موبایل هر سال به رشد خود ادامه داده است. تا سپتامبر 2022، تقسیم جهانی بین کاربران موبایل، دسکتاپ و تبلت به ترتیب 58.72٪، 39.18٪ و 2.1٪ بود. این اعداد از دیدگاه فقط ایالات متحده کمی متفاوت هستند و 46٪ موبایل، 50٪ دسکتاپ و 4٪ تبلت را تقسیم می کنند.
به عنوان بازاریاب، ما زمان زیادی را صرف بهینه سازی وب سایت تجارت الکترونیک خود می کنیم. با این حال، همه سایت های تجارت الکترونیکی یکسان ایجاد نمی شوند. بیایید تغییرات چهار کسب و کار تجارت الکترونیکی را که تحلیل کردیم در نظر بگیریم.
چه اقدامات اولیه ای را برای بهینه سازی وب سایت خود انجام خواهید داد، در حالی که میزان استفاده از دستگاه مخاطبان را در نظر می گیرید؟
در حالی که بررسی داده های امروزی در تلفن همراه در مقابل دسکتاپ مهم است، درک این موضوع نیز بسیار مهم است. تغییر مکان که در حال وقوع است
این معمولاً به معنای محتوای قویتر، گرافیک بزرگتر و قابلیتهای تجربه کاربر مناسبتر برای دسکتاپ است. با این حال، زمان بارگذاری در تلفن همراه از نقطه نظر رتبه بندی بسیار مهم است.
بر اساس گزارش جهانی موبایل مرچنت ساوی، 58 درصد از خریدهای چند دستگاهی از موبایل برای بستن فروش استفاده می کنند. بنابراین، چه از رایانه رومیزی یا رایانه لوحی شروع به کار کرده باشند، در نهایت به یک دستگاه تلفن همراه ختم می شوند تا بیش از نیمی از زمان خرید را انجام دهند.
برای به دست آوردن درک بیشتر از نحوه استفاده از دستگاه در صنعت، ما 9 کسب و کار را در چهار صنعت – یک ارز رمزنگاری شده، یک SaaS، چهار تجارت الکترونیک و سه B2B تجزیه و تحلیل کردهایم. هنگام تجزیه و تحلیل وب سایت ها، ما بر چهار معیار اصلی تمرکز کردیم:
کاربران موبایل (تمام ترافیک)
کاربران دسکتاپ (تمام ترافیک)
کاربران موبایل (ترافیک ارگانیک)
کاربران دسکتاپ (ترافیک ارگانیک)
برای هفت وبسایت از نه وبسایت، دادهها را در یک دوره 12 ماهه از سپتامبر 2021 تا سپتامبر 2022 جمعآوری کردیم. دو دوره زمانی دیگر هنگام بحث در مورد نتایج در زیر نشان داده میشوند.
ارز دیجیتال: تحت سلطه موبایل
ابتدا به کاربران موبایل نگاه می کنیم.
در طرف مقابل آن B2B قرار دارد. کسبوکارهای B2B دقیقاً همین را هدف قرار میدهند – سایر مشاغل. چه روی دسکتاپ یا لپتاپ، کارمندان برای تحقیق و سفارشهای تخصصی در وبسایت دسکتاپ راحتتر خواهند بود.
موبایل در مقابل دسکتاپ: افسانه های درهم شکستن
بنابراین، منظور من چیست؟
کاربران موبایل دقیقاً برای چه چیزی وقت می گذارند؟
روی بهینه سازی سرعت صفحه برای موبایل و دسکتاپ تمرکز کنید. تجربه صفحه محل خوبی برای شروع است. همچنین می توانید برای ایده های بیشتر برای پیاده سازی، این چک لیست نهایی SEO را بررسی کنید.
به عنوان بازاریاب، باید مراقب قرار دادن کاربران در یک جعبه باشیم. این فرضیات و افسانه ها فقط ما را محدود می کند. در پایان، ما باید بر روی بهینه سازی تجربه برای کاربران دسکتاپ و کاربران تلفن همراه تمرکز کنیم تا بتوانیم تبدیل های خود را به حداکثر برسانیم.
سوالات متداول
برای کل ترافیک، ترافیک موبایل از 55.13٪ تا 80.64٪ متغیر بود. هنگامی که فقط به ترافیک ارگانیک نگاه می کنیم، اعداد کمی از 54.56٪ به 76.23٪ ترافیک تلفن همراه تغییر کردند.
رسانه های اجتماعی، بدون تعجب، رسانه بزرگی هستند و 80 درصد از استفاده از رسانه های اجتماعی از دستگاه های تلفن همراه است. اگرچه این تنها فعالیت سنگین برای موبایل نیست. سایر فعالیتهایی که بیش از 80 درصد استفاده از تلفن همراه دارند، کوپن کردن و بررسی آب و هوا است.
بنابراین، قبل از اینکه ادامه دهید و در مورد اینکه بازدیدکنندگان شما از چه دستگاههایی استفاده میکنند و چگونه با سایت شما تعامل میکنند، حدس بزنید، دادههایی را که در زیر بیان کردهایم در نظر بگیرید.
آنچه در مورد موبایل در مقابل فرض شده است. کاربران دسکتاپ
این واریانس ها در B2B غیر معمول نیستند، زیرا B2B طیف گسترده ای از صنایع و جایگاه ها را پوشش می دهد. از ساخت و ساز گرفته تا مخابرات و مراقبت های بهداشتی، B2B طیف گسترده ای از خدمات و محصولات را ارائه می دهد که مجموعه ای از مشتریان را جذب می کند.
آنچه از داده های خود آموختیم
با این تنوع، ما شاهد شکست واضح در بین خطوط نسلی هستیم. برای مثال، هزینههای دیجیتالی روی موبایل در صنعت بازیهای ویدیویی، که پایگاه کاربران جوانتری دارد، بالاترین میزان را دارد، در حالی که جواهرات و ساعتها، بخشی که سن را تغییر میدهند، در دسکتاپ بالاترین میزان را دارند.
Business to Business (B2B): ملاقات با مخاطبان خود در جایی که هستند
بسیاری از این تصمیمات ناشی از استفاده آنها از رسانه های اجتماعی است – چه به این دلیل که دوستان برند دیگری را توصیه می کنند یا برند دیگری آنها را به طور مؤثرتری با تبلیغات هدف قرار داده است.
در مورد کاربران دسکتاپ چطور؟
با توجه به وضعیت تلفن همراه در سال 2022، زمان بیشتری از هر زمان دیگری (4.8 ساعت در روز) در برنامه های تلفن همراه صرف می شود. وقتی به چشم انداز موبایل در سال 2021 نگاه می کنیم، منطقی به نظر می رسد، زیرا کاربران تلفن همراه 435000 برنامه در دقیقه دانلود می کنند.
نرم افزار به عنوان یک سرویس (SaaS) یک نرم افزار تلفن همراه صدور مجوز است که به عنوان «نرم افزار درخواستی» نیز شناخته می شود. به خدمات نرم افزاری مانند Google Workspace و Salesforce فکر کنید.
حقیقت این است که فرضیات زیادی در مورد کاربران موبایل در مقابل کاربران دسکتاپ وجود دارد. به عنوان مثال، نحوه تعامل آنها با وب سایت ها، آنچه که وقت خود را صرف انجام آن می کنند و چه چیزی باعث می شود آنها بیشتر به تبدیل شدن بپردازند.
حال، چرا کاربران با تلفن همراه خود به وب سایت های SaaS، ارزهای دیجیتال و تجارت الکترونیک می روند؟ گوشی ها قابل حمل و راحت هستند. میتوانید با رسانههای اجتماعی وقت بگذارید، محصولات مشابه را در حین بررسی یک فروشگاه آجر و ملات پیدا کنید، یا حتی در حالی که در صف سوپرمارکت ایستادهاید، سهام خود را بررسی کنید.
Google در سال 2018 فهرستبندی اولین موبایل را راهاندازی کرد. این بدان معناست که Google در درجه اول از نسخه تلفن همراه صفحه وب شما برای اهداف رتبهبندی و نمایهسازی استفاده میکند. به این ترتیب، اگر می خواهید رتبه خوبی داشته باشید، حتی در دسکتاپ، وب سایت شما باید برای کاربران تلفن همراه بهینه شود.
آیا نوع دستگاه برای استراتژی بازاریابی من اهمیت دارد؟
چند معیار کلیدی تفاوت های عمده ای بین کاربران موبایل و دسکتاپ دارند. یعنی، نرخ تبدیل موبایل در مقابل دسکتاپ که نشان میدهد کاربران دسکتاپ تمایل دارند صفحات بیشتری (3.95) نسبت به کاربران تلفن همراه (2.67) و تبلت (3.21) بازدید کنند. معیارهای مهم دیگری که باید در نظر گرفته شوند عبارتند از:
میانگین زمان حضور در سایت، به طور متوسط، 40٪ بیشتر از تلفن همراه در دسکتاپ بود.
موبایل در مقایسه با دسکتاپ و تبلت بالاترین نرخ پرش (52.11 درصد در سطح جهانی) را دارد.
دسکتاپ همچنان در زمینه تبدیل پیشتاز است، دسکتاپ با 3.7٪ و موبایل با 2.2٪.
اگر آنچه را که ما در مورد تجارت الکترونیک می دانیم در نظر بگیرید، این تنوع منطقی است.
برای B2B #1، ما شاهد یک تغییر شدید در استفاده از تلفن همراه در مقابل دسکتاپ بودیم. موبایل (تمام ترافیک) تقریباً 8.78٪ بود، با موبایل های ارگانیک بدتر در 7.17٪.
خوشبختانه، ابزارهای تجزیه و تحلیل وب سایت مانند Ubersuggest این امکان را برای ما فراهم می کند تا به حقیقت پی ببریم.
اولاً، تجارت الکترونیک یک صنعت بسیار متنوع است. از غذا گرفته تا جواهرات، پوشاک و دکوراسیون منزل، کسب و کارهای تجارت الکترونیک تقریباً برای هر چیزی که بتوانید بخرید وجود دارد. این برای همه جمعیتشناسی، صرفنظر از جنسیت، سن، مکان و طبقه اجتماعی-اقتصادی جذاب است.
آیا سوالات بیشتری در مورد موبایل در مقابل دسکتاپ دارید؟ در اینجا به برخی از سوالات متداول پاسخ داده شده است.
کدام صنعت معمولاً کاربران موبایل بیشتری دارد؟
شما باید عملکرد وب سایت خود را هم برای کاربران موبایل و هم برای کاربران دسکتاپ بهینه سازی و بهبود بخشید. از آنجایی که آمار استفاده از دستگاه همچنان در حال تغییر است، بهتر است هر دو طرف مخاطب خود را تامین کنید.
با این حال، فراتر از فعالیت ها، توجه به عادات مختلف کاربران موبایل و کاربران دسکتاپ نیز مهم است.
مشابه مثال ارزهای دیجیتال بالا، ما بر روی یک وب سایت SaaS برای تجزیه و تحلیل تمرکز کردیم. در طی یک دوره 12 ماهه، ما شاهد یک تقسیم بسیار نزدیک بین موبایل و دسکتاپ هستیم. یعنی 50 درصد ترافیک موبایل و 50 درصد ترافیک دسکتاپ. وقتی صحبت از منابع ترافیک فقط ارگانیک به میان میآید، شاهد تقسیمبندی متمایزتری از 25% ترافیک موبایل و 75% ترافیک دسکتاپ هستیم.
تجارت الکترونیک: مسائل صنعت
آخرین باری که نگران این هستید که به اندازه کافی برای بهینه سازی وب سایت خود برای مخاطبان خود تلاش نکرده اید، چه زمانی است؟ اگر شما یک بازاریاب هستید، این احتمال وجود دارد که دائماً در ذهن شما باشد. از رتبه بندی SEO گرفته تا سرعت صفحه گرفته تا محتوای درون صفحه، ما به این فکر می کنیم که موتورهای جستجو و کاربران چگونه با وب سایت ما تعامل خواهند داشت و برای بهینه سازی این تجربیات چه کاری می توانیم انجام دهیم.
از کانال (به عنوان مثال، رسانه های اجتماعی، ایمیل، تبلیغات پولی) گرفته تا گرافیک و محتوای بازاریابی، نوع دستگاهی که مخاطبان هدف شما از آن استفاده می کنند باید نقش مهمی در استراتژی بازاریابی شما ایفا کند. به عنوان مثال، اگر مخاطبان تلفن همراه قوی دارید، بازاریابی رسانه های اجتماعی و گرافیک های موبایل پسند باید بخش بزرگی از برنامه شما باشد. اگر دسکتاپ در بین مخاطبان شما رایجتر است، تبلیغات جستجوی پولی و کپی عمیقتر وبسایت یک شرط مطمئن است.
نتیجه
وبسایتهای B2B که ما تجزیه و تحلیل کردیم، کاربران بیشتری از طریق دسکتاپ از طریق تلفن همراه به سایت خود میآمدند. با توجه به اینکه اکثر مردم در ساعات اداری در حال تحقیق و خرید از شرکت های B2B هستند، این خیلی تعجب آور نیست. آنها به احتمال زیاد پشت میزی می نشینند که یک دسکتاپ به راحتی در دسترس است.
ما می دانیم که نمایه سازی موبایل اول بر رتبه بندی تأثیر می گذارد. این امر وب سایت های B2B را در موقعیت منحصر به فردی قرار می دهد. اگر میخواهند رتبه خوبی کسب کنند، باید ابتدا برای موبایل بهینهسازی کنند، اما باید تجربه کاربری دسکتاپ را نیز در اولویت قرار دهند.
ببینید آژانس من چگونه میتواند رانندگی کند بیشتر ترافیک به وب سایت شما
سئو – باز کردن ترافیک SEO بیشتر نتایج واقعی را ببینید.
بازاریابی محتوا – تیم ما محتوای حماسی ایجاد می کند که به اشتراک گذاشته می شود، لینک ها را دریافت می کند و ترافیک را جذب می کند.
در نهایت، هدف این است که تجربه تلفن همراه را تا حد امکان آسان، سریع و بدون ناامیدی کنیم.
برای بازاریابان، مفروضات زیادی در مورد کاربران موبایل در مقابل دسکتاپ وجود دارد. آیا این فرضیات موجه هستند؟
پس جواب چیست؟
با تمام این موارد، آمار دسکتاپ در مقابل موبایل دائما در حال تغییر است، بنابراین بهتر است هم برای تجربه موبایل و هم برای دسکتاپ بهینه سازی کنید.
ما موبایل را در مقابل. کاربران دسکتاپ
بازاریابان هنگام بهینه سازی محتوای خود، استراتژی های بازاریابی و وب سایت خود، فاکتورهای زیادی را در نظر می گیرند.
کاربران دسکتاپ زمان بیشتری را نسبت به همتایان تلفن همراه خود برای بازدید از وب سایت ها صرف می کنند. از بانکداری گرفته تا املاک و مستغلات و سفر، کاربران دسکتاپ تحقیقات عمیق تری نسبت به کاربران موبایل انجام می دهند.
جای تعجب نیست که صنایعی که مجموعهای از جمعیتشناسی را هدف قرار میدهند، یا به طور خاص جمعیت جوانتر را هدف قرار میدهند، کاربران موبایل بیشتری را ببینند. این شامل ارزهای دیجیتال و تجارت الکترونیک می شود.