حال، چرا کاربران با تلفن همراه خود به وب سایت های SaaS، ارزهای دیجیتال و تجارت الکترونیک می روند؟ گوشی ها قابل حمل و راحت هستند. میتوانید با رسانههای اجتماعی وقت بگذارید، محصولات مشابه را در حین بررسی یک فروشگاه آجر و ملات پیدا کنید، یا حتی در حالی که در صف سوپرمارکت ایستادهاید، سهام خود را بررسی کنید.
شما باید عملکرد وب سایت خود را هم برای کاربران موبایل و هم برای کاربران دسکتاپ بهینه سازی و بهبود بخشید. از آنجایی که آمار استفاده از دستگاه همچنان در حال تغییر است، بهتر است هر دو طرف مخاطب خود را تامین کنید.
وبسایتهای B2B که ما تجزیه و تحلیل کردیم، کاربران بیشتری از طریق دسکتاپ از طریق تلفن همراه به سایت خود میآمدند. با توجه به اینکه اکثر مردم در ساعات اداری در حال تحقیق و خرید از شرکت های B2B هستند، این خیلی تعجب آور نیست. آنها به احتمال زیاد پشت میزی می نشینند که یک دسکتاپ به راحتی در دسترس است.
در نهایت، هدف این است که تجربه تلفن همراه را تا حد امکان آسان، سریع و بدون ناامیدی کنیم.
برای وبسایت ارزهای دیجیتالی که تجزیه و تحلیل کردیم، از معیارهای 20 آوریل استفاده کردیمهفتم، 2022 تا 4 اکتبرهفتم، 2022. این چیزی است که ما پیدا کردیم.
در مورد کاربران دسکتاپ چطور؟
روی بهینه سازی سرعت صفحه برای موبایل و دسکتاپ تمرکز کنید. تجربه صفحه محل خوبی برای شروع است. همچنین می توانید برای ایده های بیشتر برای پیاده سازی، این چک لیست نهایی SEO را بررسی کنید.
این معمولاً به معنای محتوای قویتر، گرافیک بزرگتر و قابلیتهای تجربه کاربر مناسبتر برای دسکتاپ است. با این حال، زمان بارگذاری در تلفن همراه از نقطه نظر رتبه بندی بسیار مهم است.
آخرین صنعتی که ما تحلیل کردیم B2B با چهار مثال موردی بود.
نرم افزار به عنوان یک سرویس (SaaS) یک نرم افزار تلفن همراه صدور مجوز است که به عنوان «نرم افزار درخواستی» نیز شناخته می شود. به خدمات نرم افزاری مانند Google Workspace و Salesforce فکر کنید.
بنابراین، قبل از اینکه ادامه دهید و در مورد اینکه بازدیدکنندگان شما از چه دستگاههایی استفاده میکنند و چگونه با سایت شما تعامل میکنند، حدس بزنید، دادههایی را که در زیر بیان کردهایم در نظر بگیرید.
آنچه در مورد موبایل در مقابل فرض شده است. کاربران دسکتاپ
پس جواب چیست؟
با توجه به وضعیت تلفن همراه در سال 2022، زمان بیشتری از هر زمان دیگری (4.8 ساعت در روز) در برنامه های تلفن همراه صرف می شود. وقتی به چشم انداز موبایل در سال 2021 نگاه می کنیم، منطقی به نظر می رسد، زیرا کاربران تلفن همراه 435000 برنامه در دقیقه دانلود می کنند.
ابتدا به کاربران موبایل نگاه می کنیم.
در حالی که بررسی داده های امروزی در تلفن همراه در مقابل دسکتاپ مهم است، درک این موضوع نیز بسیار مهم است. تغییر مکان که در حال وقوع است
آیا سوالات بیشتری در مورد موبایل در مقابل دسکتاپ دارید؟ در اینجا به برخی از سوالات متداول پاسخ داده شده است.
کدام صنعت معمولاً کاربران موبایل بیشتری دارد؟
چه اقدامات اولیه ای را برای بهینه سازی وب سایت خود انجام خواهید داد، در حالی که میزان استفاده از دستگاه مخاطبان را در نظر می گیرید؟

اگر آنچه را که ما در مورد تجارت الکترونیک می دانیم در نظر بگیرید، این تنوع منطقی است.
برای بازاریابان، مفروضات زیادی در مورد کاربران موبایل در مقابل دسکتاپ وجود دارد. آیا این فرضیات موجه هستند؟
ببینید آژانس من چگونه میتواند رانندگی کند بیشتر ترافیک به وب سایت شما
- سئو – باز کردن ترافیک SEO بیشتر نتایج واقعی را ببینید.
- بازاریابی محتوا – تیم ما محتوای حماسی ایجاد می کند که به اشتراک گذاشته می شود، لینک ها را دریافت می کند و ترافیک را جذب می کند.
- رسانه پولی – استراتژی های پولی موثر با بازگشت سرمایه روشن.
البته این بدان معنا نیست که آنها قرارداد را روی دسکتاپ بسته اند.
بازاریابان هنگام بهینه سازی محتوای خود، استراتژی های بازاریابی و وب سایت خود، فاکتورهای زیادی را در نظر می گیرند.
خوشبختانه، ابزارهای تجزیه و تحلیل وب سایت مانند Ubersuggest این امکان را برای ما فراهم می کند تا به حقیقت پی ببریم.
کاربران دسکتاپ زمان بیشتری را نسبت به همتایان تلفن همراه خود برای بازدید از وب سایت ها صرف می کنند. از بانکداری گرفته تا املاک و مستغلات و سفر، کاربران دسکتاپ تحقیقات عمیق تری نسبت به کاربران موبایل انجام می دهند.
با تمام این موارد، آمار دسکتاپ در مقابل موبایل دائما در حال تغییر است، بنابراین بهتر است هم برای تجربه موبایل و هم برای دسکتاپ بهینه سازی کنید.
ما موبایل را در مقابل. کاربران دسکتاپ
برای به دست آوردن درک بیشتر از نحوه استفاده از دستگاه در صنعت، ما 9 کسب و کار را در چهار صنعت – یک ارز رمزنگاری شده، یک SaaS، چهار تجارت الکترونیک و سه B2B تجزیه و تحلیل کردهایم. هنگام تجزیه و تحلیل وب سایت ها، ما بر چهار معیار اصلی تمرکز کردیم:
- کاربران موبایل (تمام ترافیک)
- کاربران دسکتاپ (تمام ترافیک)
- کاربران موبایل (ترافیک ارگانیک)
- کاربران دسکتاپ (ترافیک ارگانیک)
صنایعی که جمعیتی قدیمیتر را هدف قرار میدهند، یا صنایعی که به طور خاص کسبوکارها را هدف قرار میدهند، احتمالاً شاهد تمرکز بیشتری از کاربران دسکتاپ خواهند بود.
اگر اکثر کاربران من از دسکتاپ استفاده می کنند، چرا باید ابتدا روی موبایل تمرکز کنم؟
یک تماس رزرو کنید
بر اساس گزارش جهانی موبایل مرچنت ساوی، 58 درصد از خریدهای چند دستگاهی از موبایل برای بستن فروش استفاده می کنند. بنابراین، چه از رایانه رومیزی یا رایانه لوحی شروع به کار کرده باشند، در نهایت به یک دستگاه تلفن همراه ختم می شوند تا بیش از نیمی از زمان خرید را انجام دهند.
بنابراین، منظور من چیست؟
بنابراین، راه حل چیست؟
به عنوان بازاریاب، ما زمان زیادی را صرف بهینه سازی وب سایت تجارت الکترونیک خود می کنیم. با این حال، همه سایت های تجارت الکترونیکی یکسان ایجاد نمی شوند. بیایید تغییرات چهار کسب و کار تجارت الکترونیکی را که تحلیل کردیم در نظر بگیریم.
با این حال، فراتر از فعالیت ها، توجه به عادات مختلف کاربران موبایل و کاربران دسکتاپ نیز مهم است.
چند معیار کلیدی تفاوت های عمده ای بین کاربران موبایل و دسکتاپ دارند. یعنی، نرخ تبدیل موبایل در مقابل دسکتاپ که نشان میدهد کاربران دسکتاپ تمایل دارند صفحات بیشتری (3.95) نسبت به کاربران تلفن همراه (2.67) و تبلت (3.21) بازدید کنند. معیارهای مهم دیگری که باید در نظر گرفته شوند عبارتند از:
- میانگین زمان حضور در سایت، به طور متوسط، 40٪ بیشتر از تلفن همراه در دسکتاپ بود.
- موبایل در مقایسه با دسکتاپ و تبلت بالاترین نرخ پرش (52.11 درصد در سطح جهانی) را دارد.
- دسکتاپ همچنان در زمینه تبدیل پیشتاز است، دسکتاپ با 3.7٪ و موبایل با 2.2٪.
اما آیا تصمیمات مبتنی بر تحقیقات را برای وب سایت خود بر اساس دستگاه هایی که کاربران شما در درجه اول استفاده می کنند، می گیرید؟
برای کل ترافیک، ترافیک موبایل از 55.13٪ تا 80.64٪ متغیر بود. هنگامی که فقط به ترافیک ارگانیک نگاه می کنیم، اعداد کمی از 54.56٪ به 76.23٪ ترافیک تلفن همراه تغییر کردند.
کاربران موبایل دقیقاً برای چه چیزی وقت می گذارند؟
ما می دانیم که نمایه سازی موبایل اول بر رتبه بندی تأثیر می گذارد. این امر وب سایت های B2B را در موقعیت منحصر به فردی قرار می دهد. اگر میخواهند رتبه خوبی کسب کنند، باید ابتدا برای موبایل بهینهسازی کنند، اما باید تجربه کاربری دسکتاپ را نیز در اولویت قرار دهند.
جای تعجب نیست که صنایعی که مجموعهای از جمعیتشناسی را هدف قرار میدهند، یا به طور خاص جمعیت جوانتر را هدف قرار میدهند، کاربران موبایل بیشتری را ببینند. این شامل ارزهای دیجیتال و تجارت الکترونیک می شود.