برای نمونه هایی از اینکه چگونه تخصص به درخشش محتوا کمک می کند، به مقالات رهبر صنعت بیمه، Policygenius نگاه کنید. محتوای آنها معمولاً دارای یک خط فرعی از یک متخصص است که آن را نوشته یا بررسی کرده است.
منبع تصویر
به دنبال مثال هستید؟ به وب سایت هایی فکر کنید که برای مدت طولانی وجود داشته اند یا به سرعت شهرت خود را به دست آورده اند. شاید این کتابخانه آفات از شرکتی مانند Orkin باشد.
تخصص میزان دانشی را که محتوای شما نشان می دهد نشان می دهد. برای اعمال این تخصص، محتوای شما باید:
- اطلاعات دقیق و به روز ارائه دهید. این شامل استناد به منابع و مطالعات معتبر است.
- اعتبار، تجربه و دستاوردها را برجسته کنید.
- ارائه تجزیه و تحلیل عمیق و رهبری فکری در مورد روندها و موضوعات صنعت. عمیق تر بروید و در صورت امکان اطلاعاتی فراتر از نوع محتوای وبلاگ “موضوع 101” ارائه دهید.
- از محتوای تولید شده توسط کاربر استفاده کنید واجد شرایط کاربرانی که مطالب خود را می دانند.
در طی هفت ماه، ما بیش از 450 قطعه محتوای تازه را به آنها عرضه کردیم و در عین حال اطمینان حاصل کردیم که محتوای ما از جستارهایی با تقاضای جستجوی بالا پشتیبانی می کند و از بهترین شیوه ها برای SEO و EEAT پیروی می کند. بعد چه اتفاقی افتاد؟
برخی از بهترین وبسایتهایی که از قابلیت اعتماد برای محتوای خود استفاده میکنند، مرتباً آن را بهروزرسانی میکنند. به عنوان مثال، Wirecutter یک سایت بررسی متعلق به نیویورک تایمز است که تجربه، تخصص و اعتماد را در هم آمیخته است.
ما طی چند ماه شاهد موفقیت های هیجان انگیزی بودیم، از جمله معیارهای زیر:
- میانگین ماهانه 1.6 میلیون برداشت ارگانیک از محتوای جدید توسعه یافته ما، افزایش 32 درصدی نسبت به صفحات UGC.
- افزایش 28 درصدی در کلیک های ارگانیک که از صفحات UGC قبلی خود در کمتر از شش ماه پیشی گرفت.
- تقریباً 7000 بک لینک جدید به صفحاتی که ایجاد کردیم، که اعتبار دامنه آنها را 28٪ افزایش می دهد.
- افزایش 20 درصدی در تعداد کل کلمات کلیدی رتبه بندی شده در سه جایگاه اول گوگل.
آژانس من، NP Digital، اخیراً این فرصت را داشت که درک ما از دستورالعمل های EEAT را آزمایش کند.
اگر میخواهید افراد به راحتی محتوای شما را پیدا کنند، انرژی اضافی را صرف رعایت دستورالعملهای EEAT برای آن و هر چیز دیگری در سایت خود کنید.
به عنوان مثال Adobe را در نظر بگیرید. استراتژی محتوای آنها شامل همکاری با خلاقانی است که از محصولات خود برای نوشتن پست های وبلاگ به سبک پرسش و پاسخ استفاده می کنند. نقل قول های مستقیم فیلمسازان، عکاسان و تدوینگران تجربه دست اول با محصولات Adobe را نشان می دهد.
مثال خوب دیگر نکات سلامت مالی از کارشناسان NerdWallet است.
چگونه EEAT بر سئو و رتبه بندی محتوا تأثیر می گذارد؟ خوب، از نظر فنی یک عامل رتبه بندی نیست، اما می تواند بر نحوه رتبه بندی محتوای شما در جستجو تأثیر بگذارد.
هر بخش از EEAT برای محتوای عالی ضروری است:
- تجربه: تجربه واقعی یا دست اول با موضوع.
- تجربه و تخصص: آموزش رسمی گسترده یا تجربه واقعی.
- اقتدار: گواهی یا توانایی دیده شدن به عنوان یک مرجع در یک موضوع خاص.
- اعتماد کنید: عنصر فراگیر که همه موارد فوق به دنبال ارضای آن هستند.
منبع تصویر
البته، هیچ گلوله جادویی وجود ندارد که به رتبه بندی محتوای شما کمک کند. اما رعایت دستورالعملهای بالا – به تنهایی یا با کمک آژانسی که آنها را درک میکند – میتواند تفاوت بزرگی در نتایج شما ایجاد کند.
نحوه استفاده از EEAT در فرآیند تولید محتوا
تجربه و تخصص
یکی از بهترین راهها برای نشان دادن قدرت، ایجاد یک کمپین روابط عمومی دیجیتال قوی برای محتوا و سایت شما، از جمله بک لینکها است. ایجاد یک حضور آنلاین مستحکم شامل بیش از انتشار صدها پست است.
ساده ترین راه برای پاسخ به این سوال این است که محتوایی که رتبه خوبی داشته باشد – که بخش EEAT از دستورالعمل های ارزیابی کیفیت جستجوی گوگل را برآورده می کند – دارای پارامترهای زیر باشد:
- مطالب مفیدی است
- کارشناسان آن را ایجاد کردند.
- در یک سایت معتبر قرار داده شده است.
- قابل اعتماد است
- بهروزرسانیهای منظم را میبیند.
آنها به طور معمول محصولات جدید را بررسی می کنند و لیست خود را برای مقایسه جدیدترین مدل ها اصلاح می کنند.
ممکن است EEAT نسخه جدیدی از دستورالعملها به نظر برسد، اما در واقع فقط بر اساس پایهای است که Google سالها پیش ایجاد کرد: محتوای خوبی ایجاد کنید که به مردم کمک کند.
ما با یک مشتری کار کردیم که قبلاً منحصراً به محتوای تولید شده توسط کاربر متکی بود. از آنجایی که بسیاری از محتواها هرزنامه، نامربوط و با کیفیت پایین تلقی می شدند، بر رتبه بندی جستجوی آنها تأثیر می گذاشت.
با تغییر الگوریتم گوگل و ایجاد محصولات جدید، تسلط بر EEAT یک فرآیند مداوم خواهد بود. حتی اگر اینطور باشد، بهترین شیوه های زیر همیشه باید شما را در مسیر درست هدایت کنند:
- به بازخوردها، نظرات و رسانه های اجتماعی مشتری گوش دهید تا نقاط دردناک را کشف کنید. سپس محتوایی بسازید که با آنها صحبت کند.
- قالب بندی محتوای خود را تغییر دهید تا راه حل های متفاوتی را به مخاطبان مختلف ارائه دهید. اینفوگرافیک ها، پست های وبلاگ، وبینارها، پادکست ها، ویدئوها و پست های رسانه های اجتماعی همه جای خود را دارند.
- شرکت های کوچک و متوسط را در فرآیند محتوای خود بگنجانید. اجازه دهید آنها بنویسند، نقل قول ارائه کنند یا کار شما را بررسی کنند. وقتی محتوا پخش شد به آنها اعتبار بدهید!
- به طور منظم محتوای خود را بررسی کنید تا مطمئن شوید که دقیق و به موقع است.
- داده های ساخت یافته را فراموش نکنید. نشانه گذاری طرحواره دید جستجوی شما را افزایش می دهد، بنابراین از آن استفاده کنید.
- با سایر وب سایت ها و اینفلوئنسرهای معتبر همکاری کنید تا توجه بیشتری به محتوای خود داشته باشید.
- از تاکتیک های سئو کلاه سیاه خودداری کنید.
- ویدیوها را بسازید – آنها راهی عالی برای تغییر کاربری محتوا و نمایش تخصص، اقتدار و شخصیت شما هستند.
همگام با گوگل
منبع تصویر
بخش نظرات آنها همچنین خانه ای فوق العاده برای یادگیری تجربیات افراد در مورد موارد بررسی شده و توصیه شده است.
آنچه EEAT زیر می تواند انجام دهد
آغوش تجربه Google به خوبی با دستورالعملها و رویکرد موجود خود برای ارائه جزئیات اضافی به کاربران برای پاسخ دقیقتر به سؤالات آنها مطابقت دارد.
گوگل افزودن تجربه به معادله جستجو را ایده جدیدی نمی داند. در عوض، از دریچه درک تفاوت های ظریف عادات جستجوی کاربر می گذرد – یعنی اینکه چگونه و چرا مردم به دنبال اطلاعات هستند.
این افزوده بخشی از تلاشهای مداوم Google برای کمک به وبسایتها برای ارائه اطلاعات مفیدتر و مرتبطتر به کاربران بود. EEAT یا “Double-EAT” اکنون بر اهمیت گنجاندن تجربه دست اول مرتبط با هر موضوعی تاکید می کند.
این فقط به تجربه دست اول نویسنده با موضوع اشاره دارد. بهترین راه برای نشان دادن آن تجربه چیست؟ موارد زیر را امتحان کنید:
- از یک متخصص موضوع (SME) بخواهید که محتوای شما را برای دقت بنویسد یا بررسی کند.
- از نقل قول ها و دیدگاه های متخصصان یا کارشناسان محصول برای حمایت از محتوای دیگر استفاده کنید.
- با سایر کارشناسان صنعت خارج از تجارت خود همکاری کنید. به مصاحبه با رهبران صنعت یا پست های وبلاگ مشترک فکر کنید.
وبسایت Eras Tour تیلور سوئیفت منبع اصلی همه اطلاعات مربوط به خرید بلیط و کالا است.
گوگل کلمات اختصاری خود را دوست دارد. در اواخر سال 2022، غول جستجو چین و چروک اضافی را به دستورالعمل های ارزیابی کیفیت جستجوی خود اضافه کرد و “تجربه” را معرفی کرد. به چارچوب تخصص، اقتدار و اعتماد (EAT) موجود خود.
مثال گوگل را در نظر بگیرید: تفاوت زیادی بین جستجوی شخصی برای انجام مالیات و جستجوی بررسی نرم افزارهای آماده سازی مالیات وجود دارد. اطلاعات متفاوتی می خواهید.
منبع تصویر
تجربه
برای ناشران چه معنایی دارد؟ در زیر به آن و موارد دیگر خواهیم پرداخت.
درک دستورالعمل های EEAT
به مثال های بیشتری نیاز دارید؟ موارد زیر را در نظر بگیرید:
منبع تصویر
ما با این مشتری کار کردیم تا مالکیت استراتژی محتوای ارگانیک آنها را با یک مرکز محتوای جامع در اختیار بگیریم.
به رسمیت شناختن نام تجاری تنها معیار قدرت نیست. پیدا کردن دوستان تأثیرگذار نیز مؤثر است.
با دیگر کارشناسان و اینفلوئنسرها شبکه و همکاری کنید و اهمیت تایید و بررسی مثبت کاربران واقعی محصول یا خدمات خود را فراموش نکنید.
از دانش شرکتهای کوچک و متوسط خود برای ارائه آن مقدار بیشتر اختیار استفاده کنید و همیشه سعی کنید بهترین شیوههای محتوا را از متخصصان بازاریابی معتبر و شرکای آژانس بیاموزید.
این بدان معناست که نویسندگانی که به شدت به تحقیق متکی هستند ممکن است نیاز داشته باشند که بیشتر تلاش کنند و نقل قول هایی از افراد با تجربه را درج کنند. گاهی اوقات، این ممکن است شامل اعطای نویسندگی کامل به صداهای مورد اعتماد با ریزه کاری برای پشتیبان گیری از محتوای نوشتاری یا بصری باشد.
منبع تصویر
اقتدار
منبع تصویر
نکته مهم در اینجا این است که وقتی شک دارید، روی اصول تمرکز کنید.
نکات تخصصی برای تسلط بر EEAT
منبع تصویر
امانت
تجربه جدیدترین افزوده به مفهوم کلاسیک EAT است، اما نیازی به تمرکز کامل از تلاشهای موجود شما ندارد.
محتوا فقط در صورتی خوب است که بتوانید به آن اعتماد کنید. یعنی باید جاری، معتبر و قابل دسترس باشد. بهترین راه برای نشان دادن این اعتبار این است که هنگام ایجاد محتوای خود موارد زیر را در نظر داشته باشید:
- شفاف و صادق باشید.
- تجارب وب سایت ایمن و کاربرپسند را هم در موبایل و هم در دسکتاپ ارائه دهید. بالاخره سال 2023 است. همه کاربران بدون توجه به دستگاهشان باید تجربه مشابهی داشته باشند. این شامل تمرکز بر دسترسی در مورد تصاویر است.
- صدای برند ثابتی را در تمام قالبهای محتوای خود، نه فقط در قالبهای نوشتاری، حفظ کنید.
- محتوای خود را اغلب ارزیابی و به روز کنید تا مطمئن شوید که دقیق، مرتبط و آموزنده است.
داشتن محتوای زیاد که نمی توان به آنها اعتماد کرد ممکن است بدتر از بی محتوا بودن باشد.
اطلاعات USDA در مورد درجه های گوشت گاو دقیق ترین منبع است زیرا آنها دستورالعمل ها را تنظیم می کنند.
مثال دیگر شرکت تامین حیوانات خانگی Chewy است. آنها با گنجاندن نقل قول ها و دیدگاه های دامپزشکان یا متخصصان مختلف حیوانات، تجربه را در محتوای خود می گنجانند.