اصول کلیدی و نحوه استفاده از آن [+Examples]

در حالی که اکثر برندها بر دعوت از مصرف کنندگان خود برای خرید تمرکز می کنند، Kind Socks رویکردی کاملاً متضاد را اتخاذ می کند: از آنها می خواهد که کمتر و متفکرانه هزینه کنند.

به عنوان یک برند، شما باید چیزی را تبلیغ کنید که بزرگتر از محصولات و خدمات شما باشد و از هر صنعت خاصی فراتر رود.

یادداشت سردبیر: این پست در ابتدا در اکتبر 2021 منتشر شد و برای جامعیت به روز شده است.

شرکت علم مواد، Pangiai، می خواهد محیط زیست را نجات دهد.

هر بخش از بازاریابی که برند ارائه می کند حول این مأموریت اصلی متمرکز است، از جمله این کمپین ویدیویی.

بازاریابی پایدار به راه هایی برای پرورش مصرف کنندگان در طول سفر خریدار می پردازد.

اغلب، برندها بر کسب بازده فوری تمرکز می کنند. به عنوان مثال، بسیاری از تاکتیک های بازاریابی مانند اجرای تبلیغات گوگل و وبلاگ نویسی، مولدهای بزرگی هستند.

اما حقیقت این است که نوآوری همیشه نباید آنقدر بزرگ باشد. این می تواند در تکرارهای کوچک اتفاق بیفتد – نکته کلیدی در اینجا این است که با نیازهای مخاطب خود در تماس باشید.

4. پایداری را در تمام جنبه های برند خود منعکس کنید

طبق داده ها، Millennials (38٪) بیشتر به محصولات اخلاقی اهمیت می دهند در حالی که Gen-X بیشتر به تأثیرات زیست محیطی اهمیت می دهد. با این حال، همه گروه ها به شیوه های پایدار توجه نشان می دهند.

به ویژه در رسانه های اجتماعی، به سؤالاتی که دنبال کنندگان خود می پرسند و نظراتی که می گویند توجه کنید، زیرا می تواند راهبردهای بازاریابی را که در آینده آزمایش می کنید نشان دهد.

مخاطبان انتظار کمال ندارند، اما برای شفافیت ارزش قائل هستند. اشکالی ندارد – و توصیه می‌شود – به اشتراک بگذارید که در حال حاضر کجا کوتاهی می‌کنید و چگونه قصد دارید این مشکلات را برطرف کنید.

نمونه های بازاریابی پایدار

1. نازک

پایداری موضوعی است که اخیراً مورد توجه قرار گرفته است. بسیاری معتقدند که این فقط برای Gen-Z مهم است، اما تحقیقات اخیر نشان می دهد که این یک نگرانی بین نسلی است.

بازاریابی سبز بر استراتژی هایی متمرکز است که آگاهی و حفاظت از محیط زیست را ارتقا می دهد. از سوی دیگر، بازاریابی پایدار کمی گسترده تر است.

ممکن است فکر کنید “آیا مصرف گرا بودن همان چیزی نیست که بازاریابی چیست؟

مثال بازاریابی پایدار

این استراتژی ممکن است برای بسیاری از شرکت‌ها غیرمعمول به نظر برسد، اما تاکید بر ماموریت برند می‌تواند به اعتمادسازی بین مخاطبان و افزایش وفاداری آنها به برند کمک کند.

3. آنفولانزا

بازاریابی پایدار همه چیز در مورد ایجاد ارزش بلند مدت است.

Thinx یک برند لباس زیر است که ماموریت آن ارائه راه حل های پایدار برای قاعدگی و بی اختیاری است.

این ارزش در تصمیمات خرید مصرف کنندگان منعکس می شود.

نزدیک به نیمی (46٪) از پاسخ دهندگان می گویند که احتمال بیشتری دارد که از شرکتی خرید کنند که فعالانه تلاش می کند اثرات زیست محیطی آن را کاهش دهد.

وقتی از بخش “چگونه کار می کنیم” آنها بازدید می کنید، در مورد همکاری آنها با یک موسسه گواتمالایی که به حفاظت از بخش جنگلداری اختصاص داده شده است مطلع می شوید.

در بازاریابی سنتی، یک برند اغلب سعی می‌کند یک محصول یا خدمات را به سمت مشتری سوق دهد. با بازاریابی مصرف‌گرا، بیشتر در مورد درک نیازهای مشتریان و تنظیم بازاریابی خود با آن است.

در حالت ایده آل، بله، اما همیشه اینطور نیست.

آیا در مورد پایداری موعظه می کنید اما از منابع ناپایدار برای ساخت محصول خود استفاده می کنید؟ آیا با برندهایی همکاری می کنید که با ماموریت شما در تضاد هستند؟ آیا تیم شما نماینده آینده ای است که می خواهید تبلیغ کنید؟

علاوه بر این، تقریباً 28 درصد از پاسخ دهندگان می گویند که تأثیرات زیست محیطی یک برند و تولید اخلاقی محصولات آن دو مورد از مهم ترین عوامل تأثیرگذار بر تصمیمات خرید آنها است.

در بخش قبل، اهمیت داشتن یک رویکرد جامع به بازاریابی پایدار را مورد بحث قرار دادیم.

چیزی که در مورد این تبلیغ موثر است این است که Pangiai آینده ای را که می خواهند ببینند توصیف می کند و استراتژی هایی را که برای رسیدن به آنجا اجرا خواهد کرد، تشریح می کند.

بنابراین، چگونه یک برند از بازاریابی پایدار برای جذب مخاطبان در حال رشد و آگاه اجتماعی استفاده می کند؟ در زیر به آن و موارد دیگر خواهیم پرداخت.

بازاریابی سبز در مقابل بازاریابی پایدار

در سال 2022، ما 1034 مصرف کننده را مورد بررسی قرار دادیم تا در مورد عادات خرید آنها بیاموزیم. نیمی از پاسخ دهندگان بر این باورند که تغییرات آب و هوایی یکی از مهم ترین مسائل اجتماعی است که شرکت ها باید در مورد آن موضع گیری کنند – با بالاترین پاسخ از Boomers (سنین 55+) و Gen-X (سنین 35 تا 54).

هر چیزی که برند از نظر بازاریابی ارائه می کند حول این ارزش اصلی متمرکز است.

در سرتاسر آگهی، محصولات Pangiai را می بینید اما تمرکز آنها نیست. این به بینندگان می گوید که ماموریت محصولات را هدایت می کند، نه برعکس – و این بازاریابی پایدار به درستی انجام می شود.

4. هیچ چیز به درد نمی خورد

رسانه های اجتماعی یکی از بهترین و ساده ترین راه ها برای اجرای استراتژی بازاریابی پایدار است.

در حالی که هر دو اصطلاح اغلب به جای یکدیگر استفاده می شوند، بین بازاریابی سبز و بازاریابی پایدار تفاوت وجود دارد.

به عنوان مثال، یک برند غذایی می تواند به مخاطبان خود در مورد اهمیت کشاورزی اخلاقی در رسانه های اجتماعی آموزش دهد و این روند را پس از خرید با نکات بازیافت بسته بندی ادامه دهد.

3. مشتری مدار باشید.