انواع بازاریابی: با ۱۸۰ نوع بازاریابی آشنا شوید

سرانجام، برای تدوین یک استراتژی بازاریابی دیجیتال موثر برای طولانی مدت، بسیار مهم است که تیم شما یاد بگیرد چگونه بر اساس تجزیه و تحلیل این استراتژی را تدوین کند. مزیت نوع نرخ تبدیل این است که بسیار صادقانه عمل می کند. اگر شرکت شما (B2B) است، احتمالاً فعالیت شما در زمینه بازاریابی دیجیتال حول افزایش تبدیل آنلاین متمرکز است و هدف نهایی این است که کسی با یک فروشنده صحبت کند. تاکتیکهای برونگرا در دیجیتال مارکتینگ، یک پیام بازاریابی را مستقیماً در مقابل تعداد بیشتری از افراد در فضای آنلاین قرار میدهد – صرف نظر از این که این موضوع مرتبط باشد یا مورد استقبال قرار گیرد. صرف نظر از آنچه شرکت شما میفروشد، بازاریابی دیجیتال میتواند با شناسایی پرسونای خریداران و شناسایی نیازهای مخاطبان به شما در تولید محتوای ارزشمند کمک کند. اتوماسیون بازاریابی میتواند به شما کمک کند هر آنچه را که انجام میدهید، بر اساس کمپین مرتب کنید و سپس عملکرد آن کمپین را براساس پیشرفتی که همه این مؤلفهها در طول زمان به دست میآورند، ردیابی کنید. اگر در حال حاضر بازاریابی دیجیتال انجام میدهید، مطمئنا به بسیاری از مخاطبان هدف خود دست یافتید.

شرکت های هوشمند می دانند هنگامی که یک تجارت رابطه خوبی با مخاطبان هدف خود داشته باشد ، فروش آسان تر است. شما میتوانید با ارسال نامههای الکترونیکی خاص و محتوای خاص، هنگامی که هدف خاصی برای خود تعیین میکنید، این فرآیند را خودکار کنید. علاوه بر این، اگر هدف شما فروش باشد، میتوانید روی تبلیغات کلیکی و پولی تمرکز کنید و گوگل ادورز را در برنامه و استراتژی بازاریابی خود قرار دهید. اگر شرکت شما بر روی فروش تمرکز دارد و مخاطب آن مردم عادی است (B2C)، احتمالاً هدف شما از فعالیتهای بازاریابی دیجیتال جذب و هدایت افراد به وبسایت و مشتری شدن آنها بدون نیاز به مکالمه با بخش فروش است. شناخته می شود ، بازاریابی در جامعه مفید است زیرا هزینه نگهداری مشتری همیشه ارزان تر از هزینه دستیابی به یک مشتری جدید خواهد بود. نوع جامعه ای ، که روی مشتری موجود متمرکز باشد (بر خلاف مشتریان جدید). نوع مستقیم یا مصرف کننده به مشتری ربط دارد. بازاریابی سنتی معمولا به این صورت است که تبلیغات به صورت چاپی، ارتباط تلفنی با مشتریان یا به صورت فیزیکی و حضوری انجام میشود، اما نقطه مقابل آن بازاریابی دیجیتال کاملا به صورت آنلاین و الکترونیکی رخ میدهد. نوع متنی ، استراتژی شخصی سازی برای محتوای نوع آنلاین است و یک کاربر ، بر اساس متن با محصول آشنا خواهد شد.

در ظاهر، این دو شبیه به نظر میرسند: هر دو در درجه اول به صورت آنلاین رخ میدهند و هر دو بر روی ایجاد محتوای دیجیتالی برای مصرف مردم تمرکز دارند. PPC روشی برای هدایت ترافیک به وبسایت به ازای مبلغی است که بابت هر بار کلیک روی تبلیغ شما پرداخت میشود. در شرکتهای بزرگتر، اهداف دیجیتال مارکتینگ بر دوش افراد متخصص در هر بخش است که هر کدام KPI مخصوص به خود را دارند. اگر تبلیغاتی را در تلویزیون، در یک مجله یا یک بیلبورد قرار دهید، هیچ محدودیتی برای انتخاب مخاطب نخواهید داشت و طیف وسیعی از افراد را هدف قرار میدهید. در واقع، طبق تحقیقات جهانی، استفاده “ثابت” از اینترنت در میان بزرگسالان فقط در سه سال گذشته ۵ درصد افزایش داشته است. بازاریابی دیجیتال به شما کمک میکند با استفاده از روشهای سنتی مخاطبان بیشتری نسبت به آنچه میتوانستید داشته باشید به دست آورید و افرادی را که به احتمال زیاد محصول یا خدمات شما را خریداری میکنند، هدف قرار دهید. به جای تمرکز بر فروش ، نوع محتوا ابتدا باید ارزش محصول را به مخاطبان هدف برساند و نشان دادن یک برند را تقویت می کند و رابطه بین تجارت و مصرف کننده را تغذیه می کند.

برای این کار حتماً باید یک استراتژی بازاریابی محتوا داشته باشید چون این یک استراتژی بلند مدت است. به عنوان مثال، اگر در یک تجارت کوچک با بودجه محدود کار میکنید، ممکن است سرمایه گذاری در شبکههای اجتماعی، وبلاگ نویسی یا استخدام کارشناس سئو برای انجام کارهای مربوط به سئو را امتحان کنید – سه استراتژی میتوانند بازدهی بالایی برای شما داشته باشند. آماده کار در تیم دیجیتال مارکتینگ هستید؟ نقش دیجیتال مارکتینگ در شرکتها چیست؟ بازاریابی دیجیتال تمام آن معیارهای مهم اندازه گیری را به شما ارائه میدهد – از جمله میزان نمایش، اشتراک گذاریها، بازدیدها، کلیکها و زمان ماندن در صفحه، تمام آن معیارهایی است که برای دیجیتال مارکتینگ مهم هستند. در نهایت ، وقتی احساس می کنیم که می توانیم مستقیم از برند صحبت کنیم ، این مورد خوب نشان داده می شود. این کارمند همچنین ممکن است با متخصص بازاریابی محتوا همکاری کند تا در مورد استراتژی محتوا در شبکههای اجتماعی به یک جمع بندی برسند. نوع محتوا به معنای ایجاد و تولید محتوا با هدف مجله خبری learn-marketing حرکت مثبت است. بازاریابی دیجیتال این امکان را برای شما فراهم میکند که به صورت روزانه کمپینها را ردیابی کنید و در صورت عدم بازگشت سرمایه (ROI) بالا، مبلغی را که در یک کانال خاص خرج میکنید، کاهش دهید.