با این حال، کلید موفقیت، استفاده مجدد از محتوا است، نه اشتراکگذاری مجدد. مردم به برندهایی که دقیقاً همان چیز را در هر پلتفرم به اشتراک می گذارند، با محبت نگاه نمی کنند. 48 درصد از بازاریابان در حال حاضر محتوای مشابهی را در سراسر پلتفرم ها با ترفندهایی به اشتراک می گذارند تا آن را با خواسته های پلتفرم مرتبط تر کنند.
بینش رسانه های اجتماعی بیشتری می خواهید؟
در واقع، رسانه های اجتماعی محبوب ترین راه برای Gen Z، Millennials و Gen X برای کشف محصولات جدید است و بیش از 1 از 5 در سه ماه گذشته خریدهای درون برنامه ای انجام داده اند. اگر محتوای قابل خرید را به اشتراک می گذارید، موثرترین پلتفرم ها برای فروش درون برنامه ای اینستاگرام و فیس بوک هستند.
چت صوتی نوع دیگری از محتوای رسانههای اجتماعی است و بسیاری از پلتفرمها دارای ویژگیهای بومی مانند Twitter Spaces، LinkedIn Live یا Facebook Live Audio هستند. همچنین این برترین بازاریاب نوع محتوا است که قصد دارند برای اولین بار در سال 2023 از آن استفاده کنند.
7. محتوای آموزشی.
وقتی از UGC استفاده می کنید، پلتفرم هایی که در آن بهترین عملکرد را دارد اینستاگرام، فیس بوک و یوتیوب هستند.
ما هر روز شاهد محتوای متنی در رسانه های اجتماعی هستیم، مانند توییت ها یا پست های رهبری فکری در لینکدین. هدف اصلی محتوای مبتنی بر متن، به اشتراک گذاشتن بینش از طریق متن به جای تصویر یا ویدیو است. به عنوان مثال، می توانید یک توییت را با یک تصویر چشم نواز جفت کنید، اما نکته پست در متن است.
تصاویر در پلتفرمهای رسانههای اجتماعی ضروری هستند و توجه افراد را به خود جلب میکنند. تصاویر میتوانند چیزهایی مانند عکسهای محصول با کیفیت بالا یا حتی یک الگوی رفتاری پرطرفدار باشد که به تجارت شما مربوط میشود.
منبع تصویر
محتوای خنده دار، مرسوم، مد روز، و مرتبط در رسانه های اجتماعی می تواند شامل پرش روی میم های ویروسی، مرتبط کردن آنها با کسب و کار شما و استفاده از هشتگ ها یا صداهای پرطرفدار باشد. این نوع محتوا مستلزم آگاهی از اتفاقات در رسانه های اجتماعی، لحظات فرهنگی و رویدادهای جاری و ایجاد محتوای پرهیاهو مرتبط با آن است.
اینفوگرافیک ها نوعی محتوا با قابلیت اشتراک گذاری و جذابیت بصری عکس ها هستند، اما پر از داده ها و اطلاعات مفید هستند. این یک شکل تأثیرگذار از محتوای رسانه های اجتماعی و محتوای آموزشی است.
این نوع محتوا برای اشتراکگذاری در رسانههای اجتماعی عالی است، زیرا به مخاطبان شما کمک میکند تا ببینند مردم از محصولات شما استفاده میکنند و آنها را میپسندند و شما را به روشی واقعی تضمین میکنند.
بر اساس گزارش روندهای استراتژی بازاریابی ما در سال 2023، 42 درصد از بازاریابان از رسانه های اجتماعی استفاده می کنند و بالاترین بازگشت سرمایه را در بین هر کانالی دارد. با در نظر گرفتن این موضوع، به اشتراک گذاری محتوا در رسانه های اجتماعی کار بیهوده ای است.
محتوای شبکه های اجتماعی قابل خرید به مصرف کنندگان این امکان را می دهد که محصولات موجود در حساب های شما را مرور کنند، چیزهایی را که دوست دارند کشف کنند و حتی بدون خروج از برنامه خرید کنند. تصویر زیر یک ویترین اینستاگرام برای Ink Meets Paper است که در آن افراد می توانند محصولات آن را مرور کنند، موارد مورد علاقه خود را پیدا کنند و خرید کنند.
چه برای اولین بار به دنبال تجدید استراتژی باشید یا از کانال استفاده کنید، این پست راهنمای شما برای انواع مختلف محتوای رسانه های اجتماعی و مزایایی است که برای کسب و کار شما به ارمغان می آورد.
انواع مختلف محتوای رسانه های اجتماعی
1. ویدئو (فرم کوتاه، به طور خاص)
ویدئوهای بلند مدت نیز محبوب هستند، اما به بازگشت سرمایه در فرم کوتاه نزدیک نمی شوند. ویدیوی زنده در طول همه گیری شیوع پیدا کرد و به مردم امکان می داد از راه دور در رویدادها شرکت کنند. Twitch یک پلتفرم پخش زنده محبوب است که در آن افراد می توانند با سازندگان مورد علاقه خود در زمان واقعی تعامل داشته باشند.
2. چت صوتی و اتاق های زنده.
این منطقی است، زیرا اتاقهای گفتگوی صوتی به برندها اجازه میدهند مستقیماً با مخاطبان ارتباط برقرار کنند و روابط نزدیکتری نسبت به دیدن یک بیلبورد یا تماشای ویدیوی YouTube ایجاد کنند. و در زمانی که مشتریان برای ارتباط با برندها بیش از هر زمان دیگری ارزش قائل هستند، اتاقهای گفتگوی صوتی ابزار ارزشمندی هستند.
اینفوگرافیک ها نیز موثر هستند، به طوری که 56 درصد از بازاریابان که به طور منظم از آنها استفاده می کنند، می گویند که این موثرترین نوع محتوای آنهاست.