انواع محتوا در شبکه های اجتماعی [New Data]

استفاده مجددبا این حال، کلید موفقیت، استفاده مجدد از محتوا است، نه اشتراک‌گذاری مجدد. مردم به برندهایی که دقیقاً همان چیز را در هر پلتفرم به اشتراک می گذارند، با محبت نگاه نمی کنند. 48 درصد از بازاریابان در حال حاضر محتوای مشابهی را در سراسر پلتفرم ها با ترفندهایی به اشتراک می گذارند تا آن را با خواسته های پلتفرم مرتبط تر کنند.

بینش رسانه های اجتماعی بیشتری می خواهید؟

در واقع، رسانه های اجتماعی محبوب ترین راه برای Gen Z، Millennials و Gen X برای کشف محصولات جدید است و بیش از 1 از 5 در سه ماه گذشته خریدهای درون برنامه ای انجام داده اند. اگر محتوای قابل خرید را به اشتراک می گذارید، موثرترین پلتفرم ها برای فروش درون برنامه ای اینستاگرام و فیس بوک هستند.

چت صوتی نوع دیگری از محتوای رسانه‌های اجتماعی است و بسیاری از پلتفرم‌ها دارای ویژگی‌های بومی مانند Twitter Spaces، LinkedIn Live یا Facebook Live Audio هستند. همچنین این برترین بازاریاب نوع محتوا است که قصد دارند برای اولین بار در سال 2023 از آن استفاده کنند.

موثرترین فروش

7. محتوای آموزشی.

وقتی از UGC استفاده می کنید، پلتفرم هایی که در آن بهترین عملکرد را دارد اینستاگرام، فیس بوک و یوتیوب هستند.

ما هر روز شاهد محتوای متنی در رسانه های اجتماعی هستیم، مانند توییت ها یا پست های رهبری فکری در لینکدین. هدف اصلی محتوای مبتنی بر متن، به اشتراک گذاشتن بینش از طریق متن به جای تصویر یا ویدیو است. به عنوان مثال، می توانید یک توییت را با یک تصویر چشم نواز جفت کنید، اما نکته پست در متن است.

تصاویر در پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی ضروری هستند و توجه افراد را به خود جلب می‌کنند. تصاویر می‌توانند چیزهایی مانند عکس‌های محصول با کیفیت بالا یا حتی یک الگوی رفتاری پرطرفدار باشد که به تجارت شما مربوط می‌شود.

منبع تصویر

محتوای خنده دار، مرسوم، مد روز، و مرتبط در رسانه های اجتماعی می تواند شامل پرش روی میم های ویروسی، مرتبط کردن آنها با کسب و کار شما و استفاده از هشتگ ها یا صداهای پرطرفدار باشد. این نوع محتوا مستلزم آگاهی از اتفاقات در رسانه های اجتماعی، لحظات فرهنگی و رویدادهای جاری و ایجاد محتوای پرهیاهو مرتبط با آن است.

اینفوگرافیک ها نوعی محتوا با قابلیت اشتراک گذاری و جذابیت بصری عکس ها هستند، اما پر از داده ها و اطلاعات مفید هستند. این یک شکل تأثیرگذار از محتوای رسانه های اجتماعی و محتوای آموزشی است.

این نوع محتوا برای اشتراک‌گذاری در رسانه‌های اجتماعی عالی است، زیرا به مخاطبان شما کمک می‌کند تا ببینند مردم از محصولات شما استفاده می‌کنند و آن‌ها را می‌پسندند و شما را به روشی واقعی تضمین می‌کنند.

بر اساس گزارش روندهای استراتژی بازاریابی ما در سال 2023، 42 درصد از بازاریابان از رسانه های اجتماعی استفاده می کنند و بالاترین بازگشت سرمایه را در بین هر کانالی دارد. با در نظر گرفتن این موضوع، به اشتراک گذاری محتوا در رسانه های اجتماعی کار بیهوده ای است.

محتوای شبکه های اجتماعی قابل خرید به مصرف کنندگان این امکان را می دهد که محصولات موجود در حساب های شما را مرور کنند، چیزهایی را که دوست دارند کشف کنند و حتی بدون خروج از برنامه خرید کنند. تصویر زیر یک ویترین اینستاگرام برای Ink Meets Paper است که در آن افراد می توانند محصولات آن را مرور کنند، موارد مورد علاقه خود را پیدا کنند و خرید کنند.

چه برای اولین بار به دنبال تجدید استراتژی باشید یا از کانال استفاده کنید، این پست راهنمای شما برای انواع مختلف محتوای رسانه های اجتماعی و مزایایی است که برای کسب و کار شما به ارمغان می آورد.

انواع مختلف محتوای رسانه های اجتماعی

1. ویدئو (فرم کوتاه، به طور خاص)

ویدئوهای بلند مدت نیز محبوب هستند، اما به بازگشت سرمایه در فرم کوتاه نزدیک نمی شوند. ویدیوی زنده در طول همه گیری شیوع پیدا کرد و به مردم امکان می داد از راه دور در رویدادها شرکت کنند. Twitch یک پلتفرم پخش زنده محبوب است که در آن افراد می توانند با سازندگان مورد علاقه خود در زمان واقعی تعامل داشته باشند.

2. چت صوتی و اتاق های زنده.

نموداری که بازاریابان رسانه های اجتماعی قصد دارند برای اولین بار در سال 2023 از آن استفاده کنند را نشان می دهداین منطقی است، زیرا اتاق‌های گفتگوی صوتی به برندها اجازه می‌دهند مستقیماً با مخاطبان ارتباط برقرار کنند و روابط نزدیک‌تری نسبت به دیدن یک بیلبورد یا تماشای ویدیوی YouTube ایجاد کنند. و در زمانی که مشتریان برای ارتباط با برندها بیش از هر زمان دیگری ارزش قائل هستند، اتاق‌های گفتگوی صوتی ابزار ارزشمندی هستند.

اینفوگرافیک ها نیز موثر هستند، به طوری که 56 درصد از بازاریابان که به طور منظم از آنها استفاده می کنند، می گویند که این موثرترین نوع محتوای آنهاست.

11. محتوای زودگذر/ ناپدید شدن.

8. تصاویر با کیفیت بالا

محتوای تولید شده توسط کاربر (UGC) محتوایی است که مخاطبان شما ایجاد می‌کنند و دارای ویژگی‌های کسب و کار/برند شما هستند که برای کسب و کار شما پولی پرداخت نمی‌شود. به عنوان مثال، شخصی یک TikTok بدون حمایت مالی را در مورد اینکه چقدر محصول شما را دوست دارد به اشتراک می گذارد یا عکسی را با پوشیدن لباس شما پست می کند و کسب و کار شما را برچسب گذاری می کند.

گزارش استراتژی بازاریابی اخیر ما نشان داد که 47٪ از بازاریابان از تصاویر به عنوان یک قالب رسانه ای استفاده می کنند و در تمام پلت فرم های رسانه های اجتماعی به خوبی کار می کنند.

9. محتوای مبتنی بر متن

فروشگاه های فیس بوک-1

36 درصد از بازاریابان در حال حاضر محتوای خنده دار، مرسوم، مد روز و مرتبط را در رسانه های اجتماعی به اشتراک می گذارند و 66 درصد می گویند که محتوای خنده دار موثرترین است و پس از آن محتوای مرتبط و مد روز قرار دارد. مصرف کنندگان می گویند که محتوای خنده دار به یاد ماندنی ترین است.

6. محتوای قابل خرید.

محتوای زودگذر/ناپدید شدن محتوایی است که فقط برای مدت زمان مشخصی فعال می ماند، مانند استوری های اینستاگرام که پس از 24 ساعت ناپدید می شوند. کاربران فقط یک دوره مشخص برای تعامل با آن دارند، بنابراین ممکن است بیشتر مشتاق باشند نمایه‌های شما را پیگیری کنند و برای تجربه آنچه به اشتراک می‌گذارید بازگردند.

اینفوگرافیک-2

منبع تصویر

بن جری

ویدئوی کوتاه، برترین روندی است که بازاریابان در سال 2023 از آن استفاده خواهند کرد، و گزارش گرایش‌های رسانه‌های اجتماعی 2023 HubSpot نشان داد که این بالاترین فرمت بازگشت سرمایه برای بازاریابی رسانه‌های اجتماعی است.

محتوایی که ارزش‌های برند را نشان می‌دهد، هر چیزی است که علاوه بر و خارج از محصولاتی که می‌فروشید، آنچه را که شرکت شما نشان می‌دهد، به اشتراک می‌گذارد، مانند تعهد به شیوه‌های تولید پایدار، رفتار با کارکنان، یا هر دلیلی که شما حمایت می‌کنید.

ایجاد آزمون ها و نظرسنجی ها در استوری های شما یک راه عالی برای استفاده از این نوع محتوا است. مردم فقط زمان مشخصی برای پاسخ دادن دارند، ایجاد هیجان و اقدام فوری و الهام بخشیدن به پاسخ دهندگان برای بازگشت و دیدن نتایج.

استفاده مجدد از محتوا همچنان یک استراتژی ارزشمند است

منبع تصویر

HubSpot اغلب محتوای آموزشی را از طریق ویدیوهای YouTube به اشتراک می گذارد، جایی که بینندگان می توانند در مورد مفاهیم مورد علاقه بیشتر بیاموزند. ویدیوی زیر یک ویدیوی اخیر است که بینندگان را در مورد ایجاد یک راهنمای سبک برند آموزش می دهد.

محتوای آموزشی اطلاعات مفیدی را با مخاطبان به اشتراک می گذارد که به آنها کمک می کند به اهداف خود برسند و نیازهای خود را برآورده کنند. محتوای آموزشی می‌تواند به صورت اینفوگرافیک، ویدیو، پست مبتنی بر متن، تصاویر – هر یک از انواع محتوایی که در این پست مورد بحث قرار دادیم، ارائه شود.

نموداری که بهترین پلتفرم های رسانه های اجتماعی را برای اشتراک گذاری ugc نشان می دهد

5. مطالب خنده دار، مرسوم، مد روز، و مرتبط.

بازاریابان رسانه های اجتماعی می گویند که به طور متوسط ​​از چهار پلتفرم استفاده می کنند که هر کدام بهترین شیوه ها و هنجارهای خود را برای پیروی دارند. ایجاد محتوای مجزا برای هر پلتفرم می‌تواند چالش برانگیز باشد، بنابراین بسیاری از بازاریابان محتوای مشابهی را در هر پلتفرم به اشتراک می‌گذارند، اما آن را برای تناسب با لحن و نیازهای هر یک از آنها تغییر می‌دهند.

اتاق‌های گفتگوی صوتی در میان ژنرال Z مد روز هستند. یک مطالعه Spotify نشان داد که 80٪ از Gen Z از محتوای صوتی لذت می‌برند، زیرا به آن‌ها اجازه می‌دهد شخصیت خود را بیان کنند و جنبه‌های مختلف شخصیت خود را کشف کنند.

3. محتوایی که ارزش های برند را نشان می دهد.

UGC جواب می دهد، زیرا مشتریان بیشتر از اینکه به تبلیغات مارک دار اعتماد دارند به نظرات دوستان و خانواده اعتماد می کنند، و 79٪ از مردم می گویند که UGC به شدت بر تصمیمات خرید آنها تأثیر می گذارد، به طور قابل توجهی بیشتر از محتوای مارک دار و محتوای تأثیرگذار.

نموداری که قالب رسانه های اجتماعی را با بالاترین ROI نمایش می دهدبا در نظر گرفتن این موضوع، ایجاد ویدیوهای کوتاه یک سرمایه‌گذاری ارزشمند است و برخی از نمونه‌های رایج آن ویدیوهای TikTok، حلقه‌های اینستاگرام و شورت‌های یوتیوب هستند. TikTok زیر ویدیویی از Topicals، یک شرکت مراقبت از پوست است که در مورد کاربردهای مختلف یکی از محصولات خود صحبت می کند.

تصویر زیر توییتی از بن و جری است که تعهد خود را به محیط زیست و مبارزه با تغییرات آب و هوایی، که با ارزش های اصلی اعلام شده حفاظت از محیط زیست همسو است، بیان می کند.

محتوای ارزش برند به شما کمک می‌کند افرادی را جذب کنید که ارزش‌هایشان با ارزش‌های شما همخوانی دارد و بازاریابان همچنین می‌گویند که دارای پنجمین ROI بزرگ در بین هر گرایش است. 44 درصد از بازاریابان نیز در حال ارسال این نوع محتوای رسانه های اجتماعی هستند.

4. محتوای تولید شده توسط کاربر.

این یک نوع محتوای ارزشمند است زیرا خرید اجتماعی در حال حاضر در حال افزایش است و مصرف کنندگان محصولات جدید را کشف کرده و محصولات را در برنامه های رسانه های اجتماعی بیشتر از همیشه خریداری می کنند.

با اطلاعات بیشتر، ویدیوها و نکات انحصاری صنعت در مرکز رسانه اجتماعی ما – که با یک منبع قابل دانلود رایگان ارائه می شود، درباره وضعیت رسانه های اجتماعی بیشتر بدانید.

دعوت به اقدام جدید





منبع

تصویر زیر پستی از حساب اینستاگرام HubSpot است که یک اینفوگرافیک است که بینندگان را از موثرترین ویژگی های یک رهبر فروش آگاه می کند.

وبلاگ ها محتوای محبوب مبتنی بر متن هستند که در آن افراد پست های طولانی تر را می خوانند و اطلاعات مفیدی را کشف می کنند. برخی از انواع محبوب پست های وبلاگ عبارتند از:

  • پست‌هایی که چگونه یک مشکل را معرفی می‌کنند، راه‌حل ارائه می‌دهند و در مورد مراحل رسیدن به نتیجه دلخواه بحث می‌کنند.
  • پست هایی را فهرست می کند که بر یک موضوع خاص تمرکز می کنند، چندین نکته را ارائه می دهند و یک نتیجه گیری مختصر ارائه می دهند.
  • چه پست‌هایی که اطلاعات بیشتری در مورد یک موضوع خاص ارائه می‌دهند، با مقالات زیادی که در مورد مقایسه یک چیز با چیز دیگر هستند.
  • چرا-پست هایی که معمولاً دلیل یا هدفی را در اختیار خوانندگان قرار می دهند و جزئیاتی را ارائه می دهند که از یک نتیجه گیری متمرکز پشتیبانی می کند.

10. اینفوگرافیک

مصرف کنندگان بیش از هر زمان دیگری به مارک هایی که از آنها می خرند و ارزش هایی که دارند اهمیت می دهند. آنها می‌خواهند دلایلی را که کسب‌وکارها از آن حمایت می‌کنند و تعهداتی که برای بهبود دنیا انجام می‌دهند، بدانند.