یوتیوب همچنین یک منبع عالی است، زیرا دومین موتور جستجوی بزرگ در جهان است. برای یافتن کلمات کلیدی محبوب در این پلتفرم، از نوار جستجوی YouTube برای وارد کردن ایده های نام تجاری خود استفاده کنید. ویژگی پیشنهاد خودکار YouTube فعال می شود و لیست کشویی جستجوهای مرتبط را به شما نشان می دهد.
نام محصولات خود را مختص دسته بندی و مستقیم نگه دارید.
مایکروسافت را در نظر بگیرید. ویندوز محصول پرچمدار دهه 90 آنها بود و هنوز 76 درصد از سهم بازار جهانی را در سال 2022 در اختیار سیستم عامل ها قرار داده است.
به نوبه خود، این ویندوز را بهعنوان تعریفکننده دستهبندی به جای تقویتکننده قرار داد، و شرکتهای دیگر اکنون از نام تجاری مایکروسافت برای توصیف رابطهای خود استفاده میکنند.
احتمالاً قبلاً اهمیت SEO را درک کرده اید و داده ها از شما پشتیبانی می کنند. مطالعه ای که میلیاردها جستجوی گوگل را مورد تجزیه و تحلیل قرار داد، نشان داد که سه نتیجه ارگانیک اول ترکیبی 44.5٪ نرخ کلیک دارند. اما سئو چگونه می تواند به شما در نامگذاری محصولتان کمک کند؟
بنابراین چگونه نام مناسب برای محصول خود انتخاب می کنید؟
اگر نام این شرکت به نام چیزی ترش مانند لیمو باشد، چند نفر یک محصول اپل را میخرند؟
با استفاده از سئو برای ساختن برند خود، می توانید نامی پیدا کنید که با مخاطبان خود صحبت کند!
نام گذاری محصولات کار ساده ای نیست.
Google Ads نیز می تواند کمک کند و دسترسی به داده های مربوط به کلمات کلیدی جداگانه، نرخ جستجوی آنها و کلمات جایگزین پیشنهادی را فراهم می کند.
- مثبت بمان
نگاه کردن به مسابقه هرگز ضرری ندارد. به بررسی های باقی مانده برای رقبای خود نگاه کنید. این همه نقاط قوت و ضعف آنها را از دیدگاه مخاطبان به شما می گوید. شایع ترین شکایت هایی که می بینید چیست؟ شما می توانید از این نظرات برای متمایز کردن محصول خود از رقبا استفاده کنید.
یکی دیگر از نمونه های عالی از نام های موفق محصول، نتفلیکس است. ساده، مستقیم، و شامل دسته بندی در عنوان: چه چیزی بیشتر می توانیم بخواهیم؟!
پرسیدن چند سوال از فالوورهای فعال می تواند بازخورد ارزشمندی را از طرف افرادی که بیشتر به محصولات شما علاقه مند هستند ارائه دهد.
استراتژی های نام گذاری محصول خود را در آینده اثبات کنید
رتبه های بالاتر منجر به ترافیک بیشتر می شود که منجر به درآمد بیشتر می شود.
مطمئناً، این کلمه تصادفی ممکن است جذاب به نظر برسد، اما اگر در دسته دیگری قرار گیرد، در نهایت رتبه خود را در SERP های ارگانیک کاهش می دهید. کلمات مبهم برای بیش از یک تفسیر باز هستند. فرض کنید در حال راه اندازی یک شرکت آرایشی هستید و از کلمه “Compact” در نام خود استفاده می کنید. در حالی که می تواند به معنای نگهدارنده آرایش باشد، اما برای انواع محصولاتی که سعی می کنند سایز کوچکی به بازار عرضه کنند نیز استفاده می شود.

Ubersuggest یک ابزار مفید برای تولید کلمه کلیدی برای تعیین نام کامل است. استفاده از آن با رابطی روان آسان است و اطلاعات اضافی در مورد هر کلمه کلیدی ارائه می دهد. Ubersuggest کلمات کلیدی پیشنهادی را برای استفاده به جای آن، و همچنین کلمات مرتبط، سختی SEO، حجم و موارد دیگر را ارائه می دهد.
شما از تمام حلقه های سئو عبور کرده اید و در نهایت نام محصولی دارید که ارزش استفاده از آن را داشته باشد. این نام را برای اعصار آینده حفظ کنید!
به همین دلیل است که در صورت امکان باید نام دسته بندی خود را در نام محصول خود بگنجانید.
در اینجا چند نکته برای برندسازی وجود دارد که باید در هنگام نامگذاری محصول بعدی خود به آنها فکر کنید:
- آن را مرتبط کنید
در دادههای در دسترس عموم، مانند حسابهای رسانههای اجتماعی و وبسایتها عمیقاً غوطهور شوید. محصولات آنها چه ویژگی های منحصر به فردی دارد؟
نمونه های موفقیت نامگذاری محصول
بنابراین قبل از عرضه یک محصول، همیشه ایده خوبی است که در مورد چالش های بازاریابی آنلاین که ممکن است به وجود بیاید تحقیق کنید.
یک مثال هوشمندانه از این نام تجاری ابزار مدیریت پروژه برای مشاغل به نام MOE Assist است. این بازی با کلمات به “کمک بیشتر” برای پروژه ها با استفاده از MOE Assist اشاره می کند.

- از موتورهای جستجو/ابزارها استفاده کنید
ایجاد نام های جذاب و منحصر به فرد محصول لازم نیست سخت باشد.
اینجا جایی است که تحقیق کلمات کلیدی وارد عمل می شود!
چگونه از کلمات کلیدی برای کمک به رشد محصول بعدی خود استفاده می کنید؟

نتفلیکس با ترکیب نیمه اول کلمه “اینترنت” با یک کلمه عامیانه برای فیلم، آنچه را که هست با حداقل تلاش بیان می کند.
آنچه مخاطبان شما می خواهند و فکر می کنند را پیدا کنید
پس چه چیزی باعث شد نام ویندوز را انتخاب کنند؟
نکته این است که شما همچنین می توانید نام محصول یا دسته بندی محصول خود را جستجو کنید و ببینید نتایج رتبه بندی شده برتر چه کلمات کلیدی را به اشتراک می گذارند. این چند نتیجه اول احتمالاً چیزهای مشترکی دارند. آیا مشتریان بالقوه شما به دنبال محصولی هستند که دارای ویژگی های خاصی مانند افزایش سرعت یا قدرت باشد؟ این ممکن است نشانه ای برای گنجاندن کلمات مشابه در برند شما باشد.
یک تماس رزرو کنید