برای نمونههایی از داستانهای موفقیت بزرگ در نامگذاری محصول، به دو تا از بزرگترین غولهای فناوری، مایکروسافت و اپل نگاه نکنید.
نتفلیکس با ترکیب نیمه اول کلمه “اینترنت” با یک کلمه عامیانه برای فیلم، آنچه را که هست با حداقل تلاش بیان می کند.
آنچه مخاطبان شما می خواهند و فکر می کنند را پیدا کنید
دو کلمه: هدف جستجو.
برخی از نامها خوب به نظر میرسند، شاید برخی از آنها مناسب به نظر برسند، اما هیچکس در تیم شما نمیتواند درباره برنده توافق کند.
چگونه از کلمات کلیدی برای کمک به رشد محصول بعدی خود استفاده می کنید؟

با تحقیق در مورد مخاطبان خود از طریق نظرسنجی ها و تجزیه و تحلیل داده ها، می توانید اطمینان حاصل کنید که نام محصولی که انتخاب می کنید چیزی است که مردم می خواهند.
نتیجه
نکته این است که شما همچنین می توانید نام محصول یا دسته بندی محصول خود را جستجو کنید و ببینید نتایج رتبه بندی شده برتر چه کلمات کلیدی را به اشتراک می گذارند. این چند نتیجه اول احتمالاً چیزهای مشترکی دارند. آیا مشتریان بالقوه شما به دنبال محصولی هستند که دارای ویژگی های خاصی مانند افزایش سرعت یا قدرت باشد؟ این ممکن است نشانه ای برای گنجاندن کلمات مشابه در برند شما باشد.
با نگاه کردن به آنچه که دنبال کننده های خود را تماشا می کردند و روی چه چیزی کلیک کردند، بینش دریافت کنید. یک نظرسنجی کوچک برای سنجش میزان علاقه ارسال کنید. مخاطبانی را پیدا کنید که بیشتر با صفحه شما درگیر هستند و پیام مستقیم ارسال کنید.
به دنبال بررسی هستید؟ احتمالاً کلمه “بهترین” را اضافه خواهید کرد. به دنبال جایی برای غذا خوردن هستید؟ ممکن است از کلمات “نزدیک من” استفاده شود. موتورهای جستجو مانند گوگل در استنباط قصد کاربر بر اساس پرس و جوهایی که وارد می کنند و زمینه اطراف آن ها عالی عمل کرده اند.
در اینجا چند نکته برای برندسازی وجود دارد که باید در هنگام نامگذاری محصول بعدی خود به آنها فکر کنید:
- آن را مرتبط کنید
یکی از ویژگی های جالب Ubersuggest این است که هر نتیجه جستجوی کلمه کلیدی با لیستی از ایده های محتوا همراه است که می تواند به شما در SERPS (صفحات نتایج موتور جستجو) کمک کند.


آیا در پیدا کردن کلمات کلیدی در زمینه خود مشکل دارید؟
با استفاده از سئو برای ساختن برند خود، می توانید نامی پیدا کنید که با مخاطبان خود صحبت کند!
رتبه های بالاتر منجر به ترافیک بیشتر می شود که منجر به درآمد بیشتر می شود.
شما از تمام حلقه های سئو عبور کرده اید و در نهایت نام محصولی دارید که ارزش استفاده از آن را داشته باشد. این نام را برای اعصار آینده حفظ کنید!
نام محصولات خود را مختص دسته بندی و مستقیم نگه دارید.
نامگذاری محصول ممکن است علم موشکی نباشد، اما یادگیری نحوه انجام صحیح آن زمان می برد! درباره اینکه چرا سئو برای برند شما بسیار مهم است بیشتر بدانید.
پیشاهنگ مسابقه
احتمالاً عبارت “مجرم به دلیل ارتباط” را شنیده اید. نام محصولات با ارتباطی که ایجاد می کند محدود می شود.
نام محصولات همچنین معمولاً به عنوان متن لنگر در مقالات آنلاین ذکر می شود، بنابراین گنجاندن یک دسته در نام می تواند منجر به کلیک های واجد شرایط بیشتر در صفحه شما شود. این تنها یکی از راه های استفاده از سئو برای ایجاد برند شماست.
اینجا جایی است که تحقیق کلمات کلیدی وارد عمل می شود!
نه تنها این، بلکه شانس پیدا کردن و خرید محصول شما را نیز افزایش خواهید داد.
در دادههای در دسترس عموم، مانند حسابهای رسانههای اجتماعی و وبسایتها عمیقاً غوطهور شوید. محصولات آنها چه ویژگی های منحصر به فردی دارد؟
نمونه های موفقیت نامگذاری محصول
با میانگین زمان صرف شده در رسانه های اجتماعی 2.5 ساعت در روز، داده های زیادی برای بررسی وجود دارد.
به یاد داشته باشید که نام تجاری را انتخاب کنید که مرتبط، دارای تداعی های مثبت و بدون ابهام باشد. اگر بتوانید عنوان دسته را در نام محصول خود بگنجانید، چه بهتر.
Ubersuggest یک ابزار مفید برای تولید کلمه کلیدی برای تعیین نام کامل است. استفاده از آن با رابطی روان آسان است و اطلاعات اضافی در مورد هر کلمه کلیدی ارائه می دهد. Ubersuggest کلمات کلیدی پیشنهادی را برای استفاده به جای آن، و همچنین کلمات مرتبط، سختی SEO، حجم و موارد دیگر را ارائه می دهد.
و اگر نمیتوانم بفهمم محصول شما از طریق نامش چه میکند، احتمالاً میخواهم به جای آن ببینم رقبا چه چیزی ارائه میکند.
احتمالاً قبلاً اهمیت SEO را درک کرده اید و داده ها از شما پشتیبانی می کنند. مطالعه ای که میلیاردها جستجوی گوگل را مورد تجزیه و تحلیل قرار داد، نشان داد که سه نتیجه ارگانیک اول ترکیبی 44.5٪ نرخ کلیک دارند. اما سئو چگونه می تواند به شما در نامگذاری محصولتان کمک کند؟
پرسیدن چند سوال از فالوورهای فعال می تواند بازخورد ارزشمندی را از طرف افرادی که بیشتر به محصولات شما علاقه مند هستند ارائه دهد.
استراتژی های نام گذاری محصول خود را در آینده اثبات کنید
در مورد آن فکر کنید.
شما می توانید با یادگیری از بازار هدف خود به جای حدس زدن، در زمان و هزینه خود صرفه جویی کنید.
اگر حتی نتوانم نام محصول شما را تلفظ کنم، چگونه آن را به خاطر بسپارم؟
این اشتباه را مرتکب نشوید که فقط به دنبال هدف در نتایج جستجوی برتر باشید. حداقل برای گوگل، میتوانید جستجوهای مرتبط و آنچه «مردم نیز میپرسند» را بررسی کنید. هر دوی اینها بینش هایی را در مورد آنچه که پایگاه مشتری شما در مورد محصول شما می اندیشد ارائه می دهد.

به طور کلی، شما می خواهید که نام محصول شما به راحتی قابل به خاطر سپردن، درک آن و بیان آسان باشد!
مطمئناً، این کلمه تصادفی ممکن است جذاب به نظر برسد، اما اگر در دسته دیگری قرار گیرد، در نهایت رتبه خود را در SERP های ارگانیک کاهش می دهید. کلمات مبهم برای بیش از یک تفسیر باز هستند. فرض کنید در حال راه اندازی یک شرکت آرایشی هستید و از کلمه “Compact” در نام خود استفاده می کنید. در حالی که می تواند به معنای نگهدارنده آرایش باشد، اما برای انواع محصولاتی که سعی می کنند سایز کوچکی به بازار عرضه کنند نیز استفاده می شود.

نگاه کردن به مسابقه هرگز ضرری ندارد. به بررسی های باقی مانده برای رقبای خود نگاه کنید. این همه نقاط قوت و ضعف آنها را از دیدگاه مخاطبان به شما می گوید. شایع ترین شکایت هایی که می بینید چیست؟ شما می توانید از این نظرات برای متمایز کردن محصول خود از رقبا استفاده کنید.
اگر نمیخواهید با کسی که شهرت منفی دارد ارتباط برقرار کنید، این امر بسیار مهم است، بهویژه اگر در حال حاضر شخصی با نام حساب مشابه محصول شما وجود داشته باشد.
بنابراین چگونه نام مناسب برای محصول خود انتخاب می کنید؟
ایجاد نام های جذاب و منحصر به فرد محصول لازم نیست سخت باشد.
اگر این کار را نکنید، می تواند توانایی تیم شما را برای ایجاد استراتژی نام تجاری مناسب محدود کند. از سوی دیگر، استفاده از هک های سئو برای کشف نام برند بعدی شما به طرز شگفت آوری خوب عمل می کند!
پس چه چیزی باعث شد نام ویندوز را انتخاب کنند؟
پس از به دست آوردن نتایج، به دنبال مضامین تکراری و پاسخ های رایج باشید. از این پاسخ ها برای بازنویسی نام محصول خود به درستی استفاده کنید.
یک مثال هوشمندانه از این نام تجاری ابزار مدیریت پروژه برای مشاغل به نام MOE Assist است. این بازی با کلمات به “کمک بیشتر” برای پروژه ها با استفاده از MOE Assist اشاره می کند.

- از موتورهای جستجو/ابزارها استفاده کنید
خوب، در همان زمان که ویندوز راه اندازی شد، تمام رابط های گرافیکی کاربر (GUI) به عنوان “سیستم های پنجره ای” توصیف می شدند. مایکروسافت به جای تبدیل شدن به یک رابط پنجرهدار دیگر، اسکریپت را با ادعای نام پنجره برای خود تغییر داد.
استرس؟ نباش.
از خود بپرسید محصول شما در کدام دسته قرار می گیرد؟ این احتمالاً اصطلاحی است که مردم هنگام جستجوی محصولات مشابه آن را نیز جستجو می کنند.
به همین دلیل است که در صورت امکان باید نام دسته بندی خود را در نام محصول خود بگنجانید.
ببینید آژانس من چگونه میتواند رانندگی کند بیشتر ترافیک به وب سایت شما
- سئو – باز کردن ترافیک SEO بیشتر نتایج واقعی را ببینید.
- بازاریابی محتوا – تیم ما محتوای حماسی ایجاد می کند که به اشتراک گذاشته می شود، لینک ها را دریافت می کند و ترافیک را جذب می کند.
- رسانه پولی – استراتژی های پولی موثر با بازگشت سرمایه روشن.
یک تماس رزرو کنید