
بروزرسانی: 24 تیر 1404
اگر Gen Z بازی را برای بازاریابان تغییر دهد، Gen Alpha چگونه خواهد بود؟
هر سه کودک بخشی از یک برنامه آنلاین به نام آکادمی Upstander هستند که در آن در مورد عدالت اجتماعی می آموزند و به طور منظم با سخنرانان مهمان شامل سیاستمداران، فعالان و کارآفرینان تعامل دارند. این برنامه توسط لیندسی بار، بنیانگذار کودکان جهانی در حال تغییر، آغاز شد. بار که او نیز مادر است، به وینتر گفت که او این برنامه را شروع کرد زیرا متوجه شد که کودکان قبلاً به عدالت اجتماعی علاقه نشان داده اند.
همین نظرسنجی نشان می دهد که 43 درصد از کودکان ترجیح می دهند در آخر هفته با دوستان خود به جای ملاقات حضوری با آنها صحبت کنند.
بچه های ژن آلفا گاهی اوقات "مینی هزاره" نیز نامیده می شوند زیرا آنها فرزندان هزاره هستند، اعتقاد بر این است که رابطه بسیار نزدیکی با والدین خود دارند و احتمالاً عادت های مصرف کننده مشابهی دارند.
Gen Alpha چگونه است؟
نسل آلفا جمعیتی است که بعد از نسل Z آمده است و متشکل از افرادی است که در طول یا بعد از سال 2010 به دنیا آمده اند. در حال حاضر، ژن آلفا از کودکان زیر 12 سال تشکیل شده است، بنابراین مسن ترین آنها در این جمعیت در سال 2023 نوجوان خواهند شد. سال پایانی که باید در ژنرال آلفا در نظر گرفته شود 2025 است.
بار گفت: «آنها می خواهند در مورد مسائل اجتماعی صحبت کنند. آنها به بی خانمانی اهمیت می دهند، به پناهندگان اهمیت می دهند.
در حال حاضر، Gen Z مخاطب اصلی برندهایی است که سعی می کنند مرتبط باقی بمانند و مشتریان جدید را جذب کنند. علاقه ژنرال Z به پلتفرم هایی مانند TikTok و Twitch باعث شد تا بسیاری از شرکت ها تاکتیک های بازاریابی خود را تغییر دهند - به سمت استراتژی هایی مانند بازاریابی اینفلوئنسر و بازاریابی رسانه های اجتماعی. با این حال، نسل جدیدی وجود دارد که انتظار می رود چشم انداز بازاریابی را حتی بیشتر تغییر دهد: Gen Alpha.
شفاف بودن همچنین به معنای تصدیق نقشی است که شرکت شما ممکن است در مسائلی مانند عدالت اجتماعی و تغییرات آب و هوایی ایفا کرده باشد - خوب یا بد.
Gen Alpha همچنین عاشق یادگیری است، به خصوص در مورد آخرین فناوری. بنابراین اگر شما یک شرکت یا برند مبتنی بر فناوری هستید، برگزاری کارگاه های تعاملی که ویژگی های مختلف محصولات شما را به نمایش می گذارد نیز می تواند علاقه آنها را برانگیزد.
محتوای معناداری ایجاد کنید که با Gen Alpha در هر کجا که هستند ارتباط برقرار کند.
نحوه تعامل Gen Alpha با دنیای دیجیتال نیز با نسل های قبلی متفاوت است. به لطف پلتفرم هایی مانند TikTok، YouTube، Minecraft و Roblox، کودکان Gen Alpha به محتوایی عادت کرده اند که فرصت هایی برای مشارکت و نه صرف مصرف می دهد.
بنابراین تمام اطلاعات فوق چه ارتباطی با بازاریابی Gen Alpha دارد؟ خوب، اکنون ما موارد زیر را در مورد آن جمعیت شناختی می دانیم:
- آنها در مورد محصولاتی که مصرف می کنند طعم و مزه ی تصفیه شده ای دارند.
- آنها عمیقاً نگران مسائلی مانند عدالت اجتماعی و تغییرات آب و هوایی هستند.
- آن ها از فناوری و محتوایی لذت می برند که آن ها را آگاه نگه می دارد، در ارتباط هستند و فرصت هایی را برای مشارکت به جای صرفاً مصرف ایجاد می کنند.
درتش گفت: "والدین هزاره به عنوان مراقبان سلامت، به دنبال اطلاعات زیادی در مورد محصولاتی هستند که می خرند و فرزندان خود را در معرض آنها قرار می دهند." از اسباب بازی ها و غذا گرفته تا لباس ها و محصولات مراقبت شخصی، آن ها دوست دارند از بهترین برندها برای فرزندان خود مطلع باشند و فقط ایمن ترین، تمیزترین و باکیفیت ترین آنها را انتخاب می کنند.»