اگر Gen Z بازی را برای بازاریابان تغییر دهد، Gen Alpha چگونه خواهد بود؟


در حال حاضر، Gen Z مخاطب اصلی برندهایی است که سعی می کنند مرتبط باقی بمانند و مشتریان جدید را جذب کنند. علاقه ژنرال Z به پلتفرم‌هایی مانند TikTok و Twitch باعث شد تا بسیاری از شرکت‌ها تاکتیک‌های بازاریابی خود را تغییر دهند – به سمت استراتژی‌هایی مانند بازاریابی اینفلوئنسر و بازاریابی رسانه‌های اجتماعی. با این حال، نسل جدیدی وجود دارد که انتظار می رود چشم انداز بازاریابی را حتی بیشتر تغییر دهد: Gen Alpha.

این نسل اولین نسلی است که به طور کامل در قرن بیست و یکم متولد شده است – در یک دنیای کاملا دیجیتال. همچنین انتظار می رود آلفا تا سال 2025 بزرگترین نسل تاریخ با بیش از 2 میلیارد نفر باشد. با این اعداد، این نسل قدرت خرید زیادی خواهد داشت، بنابراین شرکت ها باید استراتژی های بازاریابی خود را آماده کنند. در اینجا چیزی است که مارک ها و شرکت ها باید در مورد این نسل بعدی از مصرف کنندگان بدانند.

اکنون دانلود کنید: گزارش وضعیت روند مصرف کنندگان ایالات متحده در سال 2022

ژنرال آلفا کیست؟

نسل آلفا جمعیتی است که بعد از نسل Z آمده است و متشکل از افرادی است که در طول یا بعد از سال 2010 به دنیا آمده اند. در حال حاضر، ژن آلفا از کودکان زیر 12 سال تشکیل شده است، بنابراین مسن ترین آنها در این جمعیت در سال 2023 نوجوان خواهند شد. سال پایانی که باید در ژنرال آلفا در نظر گرفته شود 2025 است.

بچه های ژن آلفا گاهی اوقات “مینی هزاره” نیز نامیده می شوند زیرا آنها فرزندان هزاره هستند، اعتقاد بر این است که رابطه بسیار نزدیکی با والدین خود دارند و احتمالاً عادت های مصرف کننده مشابهی دارند.

Gen Alpha چگونه است؟

به گفته هدر درتچ، استادیار بازاریابی در دانشگاه ایالتی کارولینای شمالی، کودکان ژن آلفا احتمالاً در مورد انواع محصولاتی که با افزایش سن مصرف می کنند، از والدین خود تقلید می کنند. این به این دلیل است که والدین هزاره نسبت به محصولاتی که استفاده می کنند بسیار آگاه هستند.

درتش گفت: “والدین هزاره به عنوان مراقبان سلامت، به دنبال اطلاعات زیادی در مورد محصولاتی هستند که می خرند و فرزندان خود را در معرض آنها قرار می دهند.” از اسباب‌بازی‌ها و غذا گرفته تا لباس‌ها و محصولات مراقبت شخصی، آن‌ها دوست دارند از بهترین برندها برای فرزندان خود مطلع باشند و فقط ایمن‌ترین، تمیزترین و باکیفیت‌ترین آنها را انتخاب می‌کنند.»

از آنجایی که Millennials تصمیم می‌گیرند به چه مارک‌هایی در خانه‌هایشان اعتماد کنند، Gen Alpha احتمالاً همان مارک‌ها و محصولات را برای خود انتخاب می‌کند، زیرا آنها تمام چیزی هستند که می‌دانند. با در نظر گرفتن این موضوع، Dretsch می‌گوید که بچه‌های Gen Alpha از قبل از رقبای ارزان قیمت آگاه هستند – و آنها قبلاً ترجیح زیادی برای محصولات با کیفیت بالاتر و مارک‌های پیشرو در صنعت دارند.

Gen Alpha همچنین به دلیل بزرگ شدن در عصر رسانه های اجتماعی، بیشتر از همیشه به هم متصل است. در یک نظرسنجی در سال 2022 توسط شرکت تحقیقات بازار GWI، مشخص شد که 38٪ از کودکان گفتند که بیشتر وقت خود را بعد از مدرسه در رسانه های اجتماعی می گذرانند. GWI گفت که این تعداد در تعطیلات آخر هفته 43 درصد افزایش می یابد.

همین نظرسنجی نشان می‌دهد که 43 درصد از کودکان ترجیح می‌دهند در آخر هفته با دوستان خود به‌جای ملاقات حضوری با آنها صحبت کنند.

نه تنها بچه های Gen Alpha از طریق رسانه های اجتماعی با همسالان خود در ارتباط هستند، بلکه از نظر اجتماعی نیز آگاه هستند و نبض نگرانی های جهانی مانند تغییرات آب و هوا را حفظ می کنند.

به عنوان مثال، داینا وینتر نویسنده Shopify با سه کودک خردسال صحبت کرد و از آنها پرسید که اگر می توانستند اختراعی را ایجاد می کردند. زی ده ساله گفت که دستگاهی اختراع خواهد کرد که واکسن زدن را آسان تر و “کمتر ترسناک” می کند. فیا و مایلو یازده ساله هر دو نگران تغییرات آب و هوایی بودند. فیا ماشینی اختراع می کند که زباله ها را از اقیانوس جمع می کند و مایلو تغییرات آب و هوایی را به عنوان یک “گلوله برفی” توصیف کرد که با گذشت زمان بزرگتر می شود اما به اندازه ای کوچک است که قبل از اینکه خیلی دیر شود متوقف شود.

هر سه کودک بخشی از یک برنامه آنلاین به نام آکادمی Upstander هستند که در آن در مورد عدالت اجتماعی می آموزند و به طور منظم با سخنرانان مهمان شامل سیاستمداران، فعالان و کارآفرینان تعامل دارند. این برنامه توسط لیندسی بار، بنیانگذار کودکان جهانی در حال تغییر، آغاز شد. بار که او نیز مادر است، به وینتر گفت که او این برنامه را شروع کرد زیرا متوجه شد که کودکان قبلاً به عدالت اجتماعی علاقه نشان داده اند.

بار گفت: «آنها می خواهند در مورد مسائل اجتماعی صحبت کنند. آنها به بی خانمانی اهمیت می دهند، به پناهندگان اهمیت می دهند.

علاقه ژنرال آلفا به مسائل جهانی ارتباط زیادی با حضور مداوم در مقابل صفحه نمایش و دسترسی زیاد به اینترنت از طریق تبلت ها و گوشی های هوشمند دارد. این مدت زمان صفحه نمایش تنها در طول همه گیری همه گیر افزایش یافته است، که باعث شد کودکان زمان زیادی را در خانه با دستگاه های خود بگذرانند.

نحوه تعامل Gen Alpha با دنیای دیجیتال نیز با نسل های قبلی متفاوت است. به لطف پلتفرم‌هایی مانند TikTok، YouTube، Minecraft و Roblox، کودکان Gen Alpha به محتوایی عادت کرده‌اند که فرصت‌هایی برای مشارکت و نه صرف مصرف می‌دهد.

برای مثال، فیا به وینتر گفت که از بازی در استودیوی Roblox لذت می‌برد، زیرا در آنجا کاربران می‌توانند کد یاد بگیرند و برای Roblox بازی بسازند.

چگونه بازاریابان آینده می توانند برای Gen Alpha آماده شوند

بنابراین تمام اطلاعات فوق چه ارتباطی با بازاریابی Gen Alpha دارد؟ خوب، اکنون ما موارد زیر را در مورد آن جمعیت شناختی می دانیم:

  • آنها در مورد محصولاتی که مصرف می کنند طعم و مزه ی تصفیه شده ای دارند.
  • آنها عمیقاً نگران مسائلی مانند عدالت اجتماعی و تغییرات آب و هوایی هستند.
  • آن‌ها از فناوری و محتوایی لذت می‌برند که آن‌ها را آگاه نگه می‌دارد، در ارتباط هستند و فرصت‌هایی را برای مشارکت به جای صرفاً مصرف ایجاد می‌کنند.

با در نظر گرفتن این موضوع، در اینجا چیزی است که بازاریابان برای رسیدن به Gen Alpha باید انجام دهند:

معتبر و شفاف باشد.

باز هم، Gen Alpha به طرز باورنکردنی از نظر اجتماعی آگاه است، به این معنی که آنها همچنین از تأثیرات بلندمدت برخی محصولات، خدمات و صنایع بر محیط زیست و جامعه آگاه هستند. با در نظر گرفتن این موضوع، برندها باید در مورد مأموریت، تأثیر و آنچه که برای ارائه راه حل انجام می دهند شفاف باشند.

برای مثال، برندهای مد نباید از بحث درباره تاثیرات منفی مد سریع بر محیط زیست خودداری کنند. در عوض، این برندها باید روی تولید محصولات سازگار با محیط زیست و با کیفیت طولانی مدت سرمایه گذاری کنند. برندها باید برای مصرف کنندگان Gen Alpha روشن کنند که این شرکت کار می کند تا تأثیر آن بر محیط زیست را کاهش دهد.

شفاف بودن همچنین به معنای تصدیق نقشی است که شرکت شما ممکن است در مسائلی مانند عدالت اجتماعی و تغییرات آب و هوایی ایفا کرده باشد – خوب یا بد.

برای مثال، فرض کنید برند مد شما سابقه تولید گازهای گلخانه‌ای بزرگ از طریق فرآیند تولید خود را دارد. یک راه عالی برای جلب توجه (و اعتماد) Gen Alpha از طریق مواد بازاریابی است که ثابت می کند شرکت به طور فعال با تغییر شیوه های تولید و مشارکت با سازمان هایی که با تغییرات آب و هوایی مبارزه می کنند با این موضوع مبارزه می کند.

این نشان دهنده صداقت و مسئولیت اجتماعی است و راه حل می دهد.

ایجاد تجربیات و نه فقط محصولات.

بچه‌های Gen Alpha در طول یک رونق تولید محتوا بزرگ می‌شوند که در آن به همه این فرصت داده می‌شود تا خلاقیت خود را به پلتفرم‌هایی مانند TikTok ببخشند. با دانستن این موضوع، مهم است که برندها و شرکت‌ها راه‌هایی را بیابند که به افراد این نسل فرصت‌هایی برای مشارکت و نه فقط خرید بدهند.

یکی از راه‌های انجام این کار، استفاده از تاکتیک‌های بازاریابی تعاملی مانند محتوای تولید شده توسط کاربر است که به مخاطبان اجازه می‌دهد بخشی از تجربه باشند. به عنوان مثال، گروه انگلیسی Glass Animals وب سایتی دارد که به طرفداران اجازه می دهد آثار هنری، میم ها و موسیقی خود را برای پروژه های آینده گروه بسازند.

Gen Alpha همچنین عاشق یادگیری است، به خصوص در مورد آخرین فناوری. بنابراین اگر شما یک شرکت یا برند مبتنی بر فناوری هستید، برگزاری کارگاه‌های تعاملی که ویژگی‌های مختلف محصولات شما را به نمایش می‌گذارد نیز می‌تواند علاقه آنها را برانگیزد.

محتوای معناداری ایجاد کنید که با Gen Alpha در هر کجا که هستند ارتباط برقرار کند.

رسانه‌های اجتماعی و جوامع مجازی نقش بزرگی در زندگی Gen Alph بازی می‌کنند – بنابراین در آینده، برندها باید از کمپین‌های تعاملی رسانه‌های اجتماعی استفاده کنند که Gen Alpha را در جایی که هستند ملاقات کنند. یک مثال عالی از این کمپین #PlayWithPringles Pringles است.

این کمپین پس از آن شروع شد که شرکت متوجه شد مصرف کنندگان قبلاً در TikTok مشغول تولید محتوای حاوی قوطی های Pringles هستند. بنابراین Pringles تصمیم گرفت تا با شروع چالش خود به عنوان یک کمپین برند، به سرگرمی بپیوندد. این شرکت با سازندگان و تأثیرگذاران TikTok همکاری کرد تا کاربران را برای ساختن ویدیوهای خلاقانه با استفاده از قوطی های پرینگل به چالش بکشد. پس از پنج ماه، این کمپین بیش از یک میلیارد بازدید و بیش از 278 میلیون ویدیو ایجاد کرد.

انتظار می‌رود که Gen Alpha تا کنون آگاه‌ترین نسل از نظر اجتماعی و دیجیتالی باشد، بنابراین برندها باید در مورد نحوه ارتباط با آنها هوشمندانه عمل کنند. در حالی که هنوز اطلاعات کمی در مورد این نسل جوان وجود دارد، اطلاعات بالا می تواند به برند شما کمک کند تا در آینده آنها را خوشحال کند.

دعوت به اقدام جدید



منبع