اگر Gen Z بازی را برای بازاریابان تغییر دهد، Gen Alpha چگونه خواهد بود؟
بنابراین تمام اطلاعات فوق چه ارتباطی با بازاریابی Gen Alpha دارد؟ خوب، اکنون ما موارد زیر را در مورد آن جمعیت شناختی می دانیم:
- آنها در مورد محصولاتی که مصرف می کنند طعم و مزه ی تصفیه شده ای دارند.
- آنها عمیقاً نگران مسائلی مانند عدالت اجتماعی و تغییرات آب و هوایی هستند.
- آنها از فناوری و محتوایی لذت میبرند که آنها را آگاه نگه میدارد، در ارتباط هستند و فرصتهایی را برای مشارکت به جای صرفاً مصرف ایجاد میکنند.
هر سه کودک بخشی از یک برنامه آنلاین به نام آکادمی Upstander هستند که در آن در مورد عدالت اجتماعی می آموزند و به طور منظم با سخنرانان مهمان شامل سیاستمداران، فعالان و کارآفرینان تعامل دارند. این برنامه توسط لیندسی بار، بنیانگذار کودکان جهانی در حال تغییر، آغاز شد. بار که او نیز مادر است، به وینتر گفت که او این برنامه را شروع کرد زیرا متوجه شد که کودکان قبلاً به عدالت اجتماعی علاقه نشان داده اند.
رسانههای اجتماعی و جوامع مجازی نقش بزرگی در زندگی Gen Alph بازی میکنند – بنابراین در آینده، برندها باید از کمپینهای تعاملی رسانههای اجتماعی استفاده کنند که Gen Alpha را در جایی که هستند ملاقات کنند. یک مثال عالی از این کمپین #PlayWithPringles Pringles است.
باز هم، Gen Alpha به طرز باورنکردنی از نظر اجتماعی آگاه است، به این معنی که آنها همچنین از تأثیرات بلندمدت برخی محصولات، خدمات و صنایع بر محیط زیست و جامعه آگاه هستند. با در نظر گرفتن این موضوع، برندها باید در مورد مأموریت، تأثیر و آنچه که برای ارائه راه حل انجام می دهند شفاف باشند.
Gen Alpha همچنین به دلیل بزرگ شدن در عصر رسانه های اجتماعی، بیشتر از همیشه به هم متصل است. در یک نظرسنجی در سال 2022 توسط شرکت تحقیقات بازار GWI، مشخص شد که 38٪ از کودکان گفتند که بیشتر وقت خود را بعد از مدرسه در رسانه های اجتماعی می گذرانند. GWI گفت که این تعداد در تعطیلات آخر هفته 43 درصد افزایش می یابد.
ژنرال آلفا کیست؟
این کمپین پس از آن شروع شد که شرکت متوجه شد مصرف کنندگان قبلاً در TikTok مشغول تولید محتوای حاوی قوطی های Pringles هستند. بنابراین Pringles تصمیم گرفت تا با شروع چالش خود به عنوان یک کمپین برند، به سرگرمی بپیوندد. این شرکت با سازندگان و تأثیرگذاران TikTok همکاری کرد تا کاربران را برای ساختن ویدیوهای خلاقانه با استفاده از قوطی های پرینگل به چالش بکشد. پس از پنج ماه، این کمپین بیش از یک میلیارد بازدید و بیش از 278 میلیون ویدیو ایجاد کرد.
نسل آلفا جمعیتی است که بعد از نسل Z آمده است و متشکل از افرادی است که در طول یا بعد از سال 2010 به دنیا آمده اند. در حال حاضر، ژن آلفا از کودکان زیر 12 سال تشکیل شده است، بنابراین مسن ترین آنها در این جمعیت در سال 2023 نوجوان خواهند شد. سال پایانی که باید در ژنرال آلفا در نظر گرفته شود 2025 است.
نحوه تعامل Gen Alpha با دنیای دیجیتال نیز با نسل های قبلی متفاوت است. به لطف پلتفرمهایی مانند TikTok، YouTube، Minecraft و Roblox، کودکان Gen Alpha به محتوایی عادت کردهاند که فرصتهایی برای مشارکت و نه صرف مصرف میدهد.
به گفته هدر درتچ، استادیار بازاریابی در دانشگاه ایالتی کارولینای شمالی، کودکان ژن آلفا احتمالاً در مورد انواع محصولاتی که با افزایش سن مصرف می کنند، از والدین خود تقلید می کنند. این به این دلیل است که والدین هزاره نسبت به محصولاتی که استفاده می کنند بسیار آگاه هستند.
در حال حاضر، Gen Z مخاطب اصلی برندهایی است که سعی می کنند مرتبط باقی بمانند و مشتریان جدید را جذب کنند. علاقه ژنرال Z به پلتفرمهایی مانند TikTok و Twitch باعث شد تا بسیاری از شرکتها تاکتیکهای بازاریابی خود را تغییر دهند – به سمت استراتژیهایی مانند بازاریابی اینفلوئنسر و بازاریابی رسانههای اجتماعی. با این حال، نسل جدیدی وجود دارد که انتظار می رود چشم انداز بازاریابی را حتی بیشتر تغییر دهد: Gen Alpha.
Gen Alpha همچنین عاشق یادگیری است، به خصوص در مورد آخرین فناوری. بنابراین اگر شما یک شرکت یا برند مبتنی بر فناوری هستید، برگزاری کارگاههای تعاملی که ویژگیهای مختلف محصولات شما را به نمایش میگذارد نیز میتواند علاقه آنها را برانگیزد.
نه تنها بچه های Gen Alpha از طریق رسانه های اجتماعی با همسالان خود در ارتباط هستند، بلکه از نظر اجتماعی نیز آگاه هستند و نبض نگرانی های جهانی مانند تغییرات آب و هوا را حفظ می کنند.
یکی از راههای انجام این کار، استفاده از تاکتیکهای بازاریابی تعاملی مانند محتوای تولید شده توسط کاربر است که به مخاطبان اجازه میدهد بخشی از تجربه باشند. به عنوان مثال، گروه انگلیسی Glass Animals وب سایتی دارد که به طرفداران اجازه می دهد آثار هنری، میم ها و موسیقی خود را برای پروژه های آینده گروه بسازند.
شفاف بودن همچنین به معنای تصدیق نقشی است که شرکت شما ممکن است در مسائلی مانند عدالت اجتماعی و تغییرات آب و هوایی ایفا کرده باشد – خوب یا بد.