اینستاگرام ابزارهای خرید مبتنی بر DM را برای مشاغل راه اندازی می کند: چرا ما شاهد آمدن آن بودیم [New Data]


به یاد دارید زمانی که رسانه های اجتماعی تماماً به دنبال همگام شدن با دوستان و خانواده شما بودند؟

خوب یا بد، آن روزها گذشته است زیرا اکنون پلتفرم های اجتماعی بیشتری بر روی ارتباط شما با جریان بی پایانی از محصولات متمرکز شده اند که می توانید حتی بدون ترک برنامه خریداری کنید.

به عبارت دیگر، رسانه های اجتماعی مرز بعدی تجارت الکترونیک هستند و DM ها آینده خدمات مشتری هستند.

این ادعای جسورانه ای است که ما پس از انجام نظرسنجی خود از بیش از 500 بازاریاب اینستاگرام در اوایل سال جاری انجام دادیم – اما اینستاگرام اخیراً تغییر بزرگی را اعلام کرد که نظریه ما را تأیید می کند.

در ماه جولای، اینستاگرام فاش کرد که این برنامه به خریداران اجازه می دهد سفارشات را مستقیماً در DM خود ثبت و پیگیری کنند.

اکنون دانلود کنید: گزارش وضعیت روند مصرف کنندگان ایالات متحده در سال 2022

ویژگی خرید DM اینستاگرام چگونه است

ویژگی های جدید DM اینستاگرام مشابه ویژگی های پیام رسانی پرداخت واتس اپ است. مشتریان بالقوه به جای رفتن به فروشگاه خرده‌فروشی آنلاین یک برند یا فروشگاه فیس‌بوک/اینستاگرام، اکنون می‌توانند با کمک نمایندگان برند در پیام‌رسان خرید و محصولات را جستجو کنند.

در اطلاعیه متا اشاره شده است که مشاغلی که این ویژگی را فعال می کنند می توانند:

  • برای پاسخ به سؤالات و تأیید جزئیات خرید، در زمان واقعی با مشتریان چت کنید.
  • یک درخواست پرداخت با توضیحات مورد و قیمت ایجاد کنید.
  • درخواست و دریافت پرداخت.

در زیر پیش نمایشی از ظاهر این ویژگی پیام رسانی را مشاهده می کنید:

ابزار خرید DM اینستاگرام

منبع

چرا این می تواند برای مشاغل بزرگ باشد

چرا این یک معامله بزرگ است؟ برای شروع، گزارش گرایش های بازاریابی اینستاگرام ما نشان می دهد که استفاده از ابزارهای خرید برنامه و استفاده از DM برای خدمات مشتری، بالاترین استراتژی های بازگشت سرمایه در پلتفرم هستند.

کدام استراتژی بازاریابی اینستاگرام دارای بالاترین ROI است

اما در حالی که این ابزارها ممکن است برای بازاریابان کار کنند، آیا مردم واقعاً محصولاتی را در اینستاگرام می خرند و برای خدمات مشتری به DM مراجعه می کنند؟

نتایج یکی دیگر از بررسی‌های اخیر درباره روند مصرف‌کنندگان ممکن است شما را شگفت‌زده کند:

  • 28 درصد از کاربران رسانه های اجتماعی 18 تا 34 ساله در سه ماه گذشته محصولی را مستقیماً از یک برنامه رسانه اجتماعی خریداری کرده اند.
  • از هر 4 نفر 18 تا 24 ساله، 1 نفر در سه ماه گذشته از پیام های الکترونیکی رسانه های اجتماعی برای خدمات مشتری استفاده کرده است.
  • 33 درصد از کاربران 18 تا 24 ساله رسانه های اجتماعی در سه ماه گذشته محصولی را بر اساس توصیه یک اینفلوئنسر خریداری کرده اند.
  • رسانه های اجتماعی کانال ترجیحی Gen Z برای کشف محصولات جدید است. 57 درصد از Gen Z در سه ماه گذشته محصول جدیدی را در رسانه های اجتماعی کشف کرده اند
  • رسانه های اجتماعی نیز کانال ترجیحی هزاره ها برای کشف محصولات جدید هستند. از هر 2 هزاره 1 نفر در سه ماه گذشته محصول جدیدی را در شبکه های اجتماعی کشف کرده است

فعالیت هایی که ژنرال Z در سه ماه گذشته انجام داده است

در حالی که این داده ها مختص اینستاگرام نیست، این اپلیکیشن در حال حاضر در خط مقدم تغییر به سمت تجارت الکترونیکی است که در پلتفرم های رسانه های اجتماعی اتفاق می افتد. یوتیوب به تازگی ادغام با Shopify را اعلام کرده و توییتر در حال آزمایش ویژگی‌های خرید جدید است، اما به نظر می‌رسد اینستاگرام کمی جلوتر از این منحنی است.

به همین دلیل است که اینستاگرام در حال حاضر بهترین پلتفرم رسانه اجتماعی برای فروش آنلاین محصولات است. ما حتی بر اساس نظرسنجی خود از بیش از 580 بازاریاب اینستاگرام، راهنمای ابزارهای مختلف خرید شبکه های اجتماعی اینستاگرام و بهترین عملکرد را منتشر کردیم.

آینده برای خرید اجتماعی چیست؟

خرید اجتماعی لزوماً جدید نیست، اما در زمان واقعی توسط مصرف کنندگان و بازاریابان پیاده سازی شده و پذیرفته می شود. با نگاهی به جلو، می‌توانیم با اطمینان بگوییم که شاهد ادامه تجربه خرید اینستاگرام در اینستاگرام خواهید بود و سایر کانال‌های اجتماعی نیز احتمالاً از این روند پیروی خواهند کرد.

وقتی صحبت از نحوه تعامل بازاریابان و مصرف کنندگان با این ابزارهای خرید می شود، هنوز زود است که بگوییم. در حالی که خرید اجتماعی بر اساس داده‌های ما پتانسیل عظیمی را نشان می‌دهد، کاربران ممکن است از پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی فرار کنند، زیرا در ارتباط با ما با افرادی که می‌شناسیم و بیشتر در مورد فروش محصولات کمتر می‌شوند.

صرف نظر از این، Gen Z و Millennials حدود چهار ساعت در روز را در رسانه های اجتماعی سپری می کنند، و رسانه های اجتماعی روش ترجیحی آنها برای کشف محصولات جدید است، بنابراین هیچ راه بهتری برای دسترسی به آنها وجود ندارد.

همانطور که فروش اجتماعی در حال پیشرفت است، ما هر دو سال یک بار نظرسنجی گرایش های مصرف کننده را اجرا می کنیم تا سرعت استقبال کاربران رسانه های اجتماعی از این تغییرات را پیگیری کنیم و همچنان به بررسی بازاریابان رسانه های اجتماعی ادامه دهیم تا ببینیم آیا استفاده از این ابزارهای خرید اجتماعی همچنان یک استراتژی برتر است یا خیر.

دعوت به اقدام جدید





منبع