اینستاگرام برنامه های فید ویدیوی تمام صفحه مانند TikTok را لغو می کند: آنچه که برندها می توانند بیاموزند


تقریباً به همان سرعتی که معرفی شد گذشت – پیشنهاد فید ویدیوی تمام صفحه اینستاگرام بازنشسته شده است.

در اوایل تابستان امسال، اینستاگرام اعلام کرد که قصد دارد یک حالت تمام صفحه جدید را برای فید خود و یک نوار ناوبری به روز آزمایش کند، به این امید که محتوای این پلتفرم را فراگیرتر از فید عکس امضایی و قابل پیمایش خود کند.

داده های جدید: گزارش تعامل اینستاگرام [2022 Version]

این تصمیم با هدف اعلام شده شرکت مبنی بر اولویت اصلی رقابت با TikTok مطابقت دارد، زیرا جذابیت TikTok در فید ویدیوی تصادفی تمام صفحه، الگوریتم بصری و آسان برای پیمایش UX نهفته است.

نمونه برنامه های اینستاگرام برای فید ویدیوی تمام صفحه مانند TikTok

منبع تصویر

برای رقابت با رقیب خود در قالب تقلید مستلزم قرار دادن حلقه‌ها و محتوای پیشنهادی بیشتر در فیدهای کاربران اینستاگرام و تأکید بیشتر بر محتوای ویدیویی به جای عکس‌ها است.

مایکل سایمن، مهندس نرم افزار سابق با تجربه کار در فیس بوک، گوگل و توییتر می گوید: “چشم همه به TikTok و نحوه عملکرد آن در حال حاضر چسبیده است.” با توجه به روشی که نسبت به جمعیت سنی جوان تر به دست می آید.

اینستاگرام می‌دانست که جمعیت هدف آن‌ها در درجه اول هزاره‌ها هستند. تقریباً 31 درصد از مخاطبان جهانی اینستاگرام بین 25 تا 34 سال سن داشتند.

از سوی دیگر، TikTok طرفداران زیادی از Gen X و Gen Z را به خود اختصاص داده است. 25 درصد بین 10 تا 19 سال و 22 درصد برای کاربران بین 20 تا 29 سال. اینستاگرام می‌خواست از موفقیتی که از مخاطبان جوان‌تر به‌دست می‌آمد استفاده کند، زیرا TikTok در سال 2021 به طور تصاعدی رشد کرد و 4.6 میلیارد دلار تولید کرد که 142 درصد افزایش سالانه را نشان می‌دهد. سال

چرا اینستاگرام از برنامه های خود عقب نشینی کرد؟

هر بازاریاب رسانه های اجتماعی می تواند به شما بگوید که یک برند موفق باید سازگار باشد و تغییراتی را در رفتار کاربر منعکس کند، اما این نیاز دائمی به نوآوری می تواند با موفقیت بزرگ یا یک اشتباه روابط عمومی برآورده شود. اینستاگرام دومی را تجربه کرد.

نارضایتی ناشی از اینفوگرافیک های ویروسی در برنامه اینستاگرام بود و کاربرانی که از این اعلام ناراحت بودند به پلتفرم های رقیب نفوذ کرد.

بیشترین درخواست‌ها برای لغو برنامه‌های اینستاگرام در قالب یک طومار Change.org با عنوان، “اینستاگرام را دوباره اینستاگرام بسازید.” این حتی توسط افراد مشهوری مانند کایلی جنر که بیش از 300 میلیون دنبال کننده در این پلتفرم جمع کرده اند، تأیید شد.

اینستاگرام اینستاگرام را دوباره تغییر دهید

منبع تصویر

من فقط می توانم وحشتی را که تیم بازاریابی اینستاگرام پس از اعلام به عنوان یک بازاریاب تجربه کرده بود را تصور کنم، اما می توانم ببینم که چرا اینطوری انجام شد. عوامل زیادی وجود داشت که می‌توانست به این فوران احساسات در اعلامیه شرکت منجر شود.

چرا اینستاگرامرها تمام صفحه را نمی خواهند؟

کاربران شبکه های اجتماعی لزوماً از تماشای محتوای تمام صفحه بیزار نیستند. اگر اینطور بود، TikTok به بیش از یک میلیارد کاربر فعال ماهانه نمی رسید.

چیزی که واقعاً باعث می‌شود مردم از تغییر UX تمام صفحه خوششان نیاید این است که آنچه را که بیشتر از همه از برنامه لذت می‌برند از بین می‌برد – اصالت آن و نوستالژی مورد علاقه کاربران آن چیزی است که آنها نمی‌خواهند محو شود.

فید فعلی اینستاگرام مشتریان را متفاوت از رقبا جذب می کند زیرا به شرح زیر است:

  • بیشتر صمیمی تر از توییت های زودگذر یا کوتاه در توییتر
  • آ “خنک کننده” فضای اجتماعی برای ارتباط با دوستان، خانواده و سازندگان از فیس بوک
  • کاربران فعال متنوع تر با محتوای ماندگارتر از اسنپ چت
  • مانند کلاب هاوس استثنایی نیست

هرچه از ماموریت و چشم‌انداز اصلی خود دورتر شود، به‌ویژه با نسخه‌های قبلی مانند ویژگی‌های خرید و حلقه‌ها، کاربران کمتر ارزش یا وابستگی عاطفی به پلتفرمی که می‌شناسند و دوست دارند کسب می‌کنند.

آنچه برندها می توانند بیاموزند

این واقعیت که اینستاگرام از اشتباه خود درس گرفت و تغییرات برنامه ریزی شده فید خود را عقب انداخت، لحظه ای قابل آموزش برای بازاریابان و برندهایی است که به دنبال اجتناب از این نوع سروصدا هستند.

1. تغییرات عمده UX را توسط مخاطبان خود اجرا کنید.

بزرگترین دارایی شما به عنوان یک کانال رسانه اجتماعی کاربران شما هستند. آنها هستند که ارتباط شما را افزایش می‌دهند، محتوایی تولید می‌کنند که ثبت‌نام‌های بیشتری را در پی داشته باشد و پلتفرم شما را ارزش بازدید داشته باشد – پس چرا آنها را از گفتگو حذف می‌کنید؟

مخاطبان شما پلتفرم شما را به صورت روزانه می شناسند و از آن استفاده می کنند، بنابراین وقتی تغییرات UX با راه اندازی نرم افزاری را آماده می کنید، به آنها اطلاع دهید. مخاطبان خود را از اتفاقات آینده آگاه کنید و به آنها توانایی صدا زدن بدهید، این به عنوان گوش دادن اجتماعی شناخته می شود و اگر بتوانید آنها را راضی نگه دارید، می تواند طول عمر شرکت شما را افزایش دهد.

2. درک کنید که مخاطبان شما از شما چه می خواهند.

یکی از شایع‌ترین شکایت‌هایی که در چند سال گذشته در کانال‌های رسانه‌های اجتماعی مانند توییتر، تیک‌تاک و اینستاگرام دیده‌ام این است که به‌روزرسانی‌های جدید در UX/UI معمولاً هرگز آن‌هایی نیستند که کاربران فعالانه درخواست می‌کنند.

با توجه به تجربه آنلاین خودم، دریافته‌ام که رایج‌ترین مشکلی که کاربران رسانه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشته‌اند، بی‌علاقگی آن‌ها به تغییراتی است که واقعاً هیچ‌کس از آنها درخواست نکرده است.

برای سال‌ها، دو خواسته‌ای که بیشتر درباره اینستاگرام صحبت می‌شد این بود که:

  • اولویت بندی جدول زمانی زمانی نسبت به فید پیشنهادی
  • الگوریتم را برای اولویت بندی عکس ها برگردانید

و در حالی که هر درخواستی امکان پذیر نیست، یا لزوماً در چشم انداز آینده برند نیست، درک خواسته ها و نیازهای افرادی که از محصول یا خدمات شما استفاده می کنند برای رشد و بهبود مستمر ضروری است.

3. به جای رقابت، مکان نوآوری را مشخص کنید.

برندها باید بیاموزند که چگونه برای تثبیت تسلط بر بازار چیزی بیش از تقلید انجام دهند و این می تواند از تمرکز مجدد بر نوآوری آشکار شود.

تمرکز مجدد استراتژی بر روی تحقیقات عمیق‌تر بازار و بررسی ایده‌هایی که قبلاً انجام نشده‌اند می‌تواند یک چالش باشد، به خصوص زمانی که dta از قبل برای پشتیبان‌گیری از موفقیت آن وجود نداشته باشد، اما اگر سرمایه‌گذاری کنید ارزش آن را دارد که تلاش کنید. زمان و تلاش برای کشف آنچه که دنیای دیجیتال را با طوفان مواجه خواهد کرد.

4. یاد بگیرید که چه زمانی و چگونه چرخش کنید.

مدیریت تغییر موثر و سازمان یافته بخش مهمی از هر شرکت در حال رشد یا در حال توسعه است.

به عنوان بازاریاب، وظیفه ما این است که با هر اضافه، تغییر یا نوآوری که برند شما انجام می دهد، تصویر برند را درخشان کنیم. اما در مورد یک ایده رها شده، باید خلاف ساعت کار کنید تا دوباره روی بهترین چیز بعدی تمرکز کنید.

بازاریابی یک آزمایش همیشگی با متغیرهای بی پایان است، بنابراین اولویت را در انطباق با آن متغیرها در زمان آمدن آنها قرار دهید.

آینده اینستاگرام چیست؟

در ماه جولای، آدام موسری، رئیس اینستاگرام نوشت، اکنون، می‌خواهم واضح بگویم: ما به حمایت از عکس‌ها ادامه می‌دهیم—این بخشی از میراث ماست، می‌دانید، من عاشق عکس‌ها هستم. من می دانم که بسیاری از شما در آنجا عاشق عکس هستند. با این حال، من باید صادق باشم – من معتقدم که اینستاگرام بیشتر و بیشتر است به مرور زمان تبدیل به ویدئو می شود.”

“ما تی را می بینیماو حتی اگر چیزی را تغییر دهیم. ما این را می بینیم حتی اگر فقط به فید زمانی نگاه کنید. او اضافه کرد. “اگر به آنچه مردم در اینستاگرام به اشتراک می گذارند نگاه کنید، بیشتر و بیشتر به ویدیوهای اضافه زمان تغییر می کند. اگر به آنچه که مردم در اینستاگرام دوست دارند، مصرف می کنند و مشاهده می کنند، نگاه کنید، این نیز با گذشت زمان بیشتر و بیشتر به سمت ویدیو تغییر می کند، حتی زمانی که تغییر را متوقف کنیم. بنابراین، در حالی که به پشتیبانی از عکس‌ها ادامه می‌دهیم، باید به این تغییر متمایل شویم.»

فقط از این پیام – به جرات می توان گفت که اینستاگرام از تغییر دوری نخواهد کرد. به عنوان یکی از بزرگ‌ترین پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی، اگر بیش از حد کهنه یا راکد شود، چیزهای زیادی در خطر است، اما اگر نتواند جذابیت خود را حفظ کند، به همان اندازه چیزهایی برای از دست دادن دارد.

و به همان سرعتی که این شرکت قصد داشت برنامه‌های فید ویدیویی مشابه TikTok را اجرا و لغو کند، به نظر می‌رسد که آنها در حال کار برای افزودن ویژگی‌های چالش‌مانند جدید در برابر رقبای جدیدتری مانند BeReal هستند.

هرجا که اینستاگرام می‌رود، امیدوارم تیمش به کاربران توجه کند و تعادل سالمی بین گوش دادن فعال و نوآوری حفظ کند.

وب سایت خود را با سئو فنی موثر بهبود بخشید.  با انجام این ممیزی شروع کنید.





منبع