به یاد داشته باشید، هر گرایشی برای رسیدن به اهداف شما کارساز نخواهد بود، بنابراین بدون به روزترین داده ها وارد این چشم انداز جدید رسانه های اجتماعی نشوید.
اگر این نوع تحقیقات بازاریابی را زیر نظر داشته باشید و آن را برای مخاطبان هدف خود تنظیم کنید، میتوانید یک طرح شبکههای اجتماعی فوقالعاده بسازید که آگاهی را افزایش میدهد و برند شما را در نوری خلاقانه نشان میدهد.
وقتی از اپ استور یا گوگل پلی بازدید می کنید و «رسانه های اجتماعی» را جستجو می کنید، صدها برنامه برای انتخاب وجود دارد. اما، با افزایش تعداد پلتفرمهای اجتماعی، آیا هر کدام از آنها واقعاً امسال بازی را برای بازاریابان تغییر میدهد؟
برای مثال، Clubhouse یکی از برترین پلتفرمها/ویژگیهای نوظهور بود که بازاریابان رسانههای اجتماعی به سرمایهگذاری در آن در گزارش روند رسانههای اجتماعی ما در سال 2022 اشاره کردند، اما گزارش سال 2023 نشان داد که، در بین تمام بازاریابان رسانههای اجتماعی، Clubhouse از نظر رتبه پنجم در فهرست است. سرمایه گذاری ها
چگونه تعیین کنیم کدام پلتفرم های رسانه اجتماعی ارزش سرمایه گذاری را دارند؟
داده ها نشان می دهد که استفاده از فیس بوک در سال 2022 به طور قابل توجهی افزایش یافته است، بنابراین ارزش تماشای آن در سال 2023 را دارد. به خصوص با توجه به اینکه روند برتر برای سال 2023 سرمایه گذاری در جوامع رسانه های اجتماعی است و فیس بوک بهترین بستر برای انجام این کار است.
4. بسترهای صوتی زنده
داغترین روند رسانه های اجتماعی در سال 2023 ویدیوهای کوتاه و پخش زنده. ویدیوی کوتاه نیز بهترین فرمت مورد استفاده بازاریابان رسانه های اجتماعی بود و بالاترین بازده بازگشت سرمایه را دارد. این تعجب آور نیست، زیرا پلتفرم هایی مانند TikTok با گذشت زمان محبوبیت بیشتری پیدا می کنند.
رفتار مصرفکننده به سرعت در فضای دیجیتال تغییر میکند و کسبوکارهایی که با روند رسانههای اجتماعی سازگار میشوند، میتوانند موفقیت را ببینند.
افزایش سرمایه گذاری در اینستاگرام با روند فروش اجتماعی مطابقت دارد، زیرا بازاریابان می گویند این برنامه بهترین بازگشت سرمایه را برای فروش مستقیم محصولات در یک برنامه ارائه می دهد و مصرف کنندگان می گویند که بهترین تجربه خرید درون برنامه ای را دارد.
2. TikTok
پتانسیل یک پلتفرم برای ایجاد یک جامعه رسانه اجتماعی فعال حول یک نام تجاری در سال جاری در فهرست بالایی قرار دارد، که با 90 درصد از بازاریابان رسانه های اجتماعی مطابقت دارد که ایجاد یک جامعه رسانه اجتماعی فعال برای یک استراتژی موفق در سال 2023 بسیار مهم است.
آیا باید روندهای رسانه های اجتماعی 2023 را دنبال کنید؟
گرایش های رسانه های اجتماعی 2023
اینستاگرام پلت فرمی است که بازاریابان رسانه های اجتماعی انتظار دارند در سال 2023 بیشترین رشد را داشته باشد و آنها می گویند که دقیق ترین الگوریتم را دارد و بهترین پتانسیل را برای رشد مخاطبان خود به برندها ارائه می دهد.
یادداشت سردبیر: این پست در ابتدا در جولای 2019 منتشر شد و برای جامعیت به روز شده است.
پلتفرم هایی مانند Clubhouse و فضاهای توییتر محبوبیت آنها در سال 2020 در زمان شروع همه گیری افزایش یافت، اما با رشد سایر پلت فرم های صوتی زنده، رشد و استفاده از آنها کاهش یافته است.
اتاقهای گفتگوی زنده صوتی فرمت رسانهای هستند که در سال 2023 بیشترین قدرت را به دست آوردهاند و 23 درصد از بازاریابان برای اولین بار در سال جاری قصد دارند از آنها استفاده کنند. در میان بازاریابان رسانه های اجتماعی به طور کلی، Facebook Live Audio محبوب ترین پلت فرم است (12٪ می گویند که روی آن سرمایه گذاری کرده اند).
این منطقی است، همانطور که 80% از مصرف کنندگان Gen Z، جمعیتی که به طور پیوسته در حال افزایش قدرت خرید خود هستند، از محتوای صوتی لذت می برند زیرا می توانند شخصیت خود را بیان کنند و جنبه های مختلف شخصیت خود را کشف کنند.
چه پلتفرم هایی استیم را از دست می دهند؟
طبق دادهها، پلتفرمی که بیشترین کاهش استفاده را داشته است، توییتر است، با تغییر -17 درصد در سال. استفاده از Twitch نیز کاهش یافته است (-30٪ سالانه)، اما دومین کمترین سرمایه گذاری را در بین بازاریابان رسانه های اجتماعی در سال 2021 داشته است.
اینستاگرام همچنین با استفاده از کاربرانی که برای اولین بار استفاده می کنند رشد خواهد کرد، به طوری که 36 درصد از بازاریابان رسانه های اجتماعی از آن استفاده نمی کنند هنوز قصد دارند آن را در سال 2023 امتحان کنند.
بازاریابان بر اساس پتانسیل آنها برای تولید سرنخ، دسترسی مخاطبان و پتانسیل هدایت ترافیک به وب سایت شما، تعیین می کنند که کدام پلتفرم های رسانه اجتماعی ارزش سرمایه گذاری را دارند.
همانطور که گفته شد، ویدیوی کوتاه یکی از محبوب ترین، با عملکرد بالا و بالاترین روند بازگشت سرمایه است. با توجه به این موضوع، تعجبی ندارد که استفاده از TikTok در سال افزایش یافته است، زیرا به ویدیوهای کوتاهمدت میپردازد. بازاریابان گزارش دادند که TikTok دومین پتانسیل بالا برای رشد مخاطبان در سال 2023 را ارائه می دهد.
استفاده از پلت فرم رسانه های اجتماعی در بین بازاریابان رسانه های اجتماعی در ایالات متحده از سال 2021 تا 2022 تغییر کرد. به طور خاص، استفاده از اینستاگرام (+ 35٪ سال سالانه)، TikTok (+ 15٪ سالانه) و فیس بوک (+ 12٪ سالانه).
1. اینستاگرام
در نظرسنجی گرایشهای رسانههای اجتماعی، از بیش از 1000 بازاریاب رسانههای اجتماعی درباره پلتفرمهای رسانههای اجتماعی که در سال 2023 استفاده خواهند کرد، پرسیدیم و دادهها را برای شما جمعآوری کردهایم تا در زیر کشف کنید.
درک آنچه که دیگر بازاریابان انجام می دهند و استفاده از روندهای رسانه های اجتماعی در اوایل به شما فرصت می دهد تا به آنچه کار می کند پی ببرید، و شما را از رقبایانی که منتظرند ببینند یک قالب چگونه کار می کند و عملکرد آن را قبل از استفاده از آن، پیشی می گیرد.
Facebook Live Audio همچنین محبوبترین پلتفرم صوتی زنده است که توسط بازاریابان رسانههای اجتماعی که قبلاً از صدای زنده استفاده میکردند، استفاده میشود و پس از آن Twitter Spaces قرار دارد.
برای کمک به شما در ماندن در لبههای رسانههای اجتماعی، فهرستی از پلتفرمها و ویژگیهای کلیدی را که باید امسال در رادار خود داشته باشید، گردآوری کردهایم – همه آنها در استفاده و پایگاه کاربری افزایش یافتهاند.
بازاریابان پلتفرم های رسانه های اجتماعی باید در سال 2023 تماشا کنند
TikTok یک پلت فرم عالی برای دستیابی به Gen Z است، زیرا نظرسنجی روند مصرف کنندگان ما نشان داد که 62٪ از نسل از TikTok استفاده می کنند و همچنین پلتفرمی است که بیشترین زمان را در آن صرف می کند.