بازاریابان کدام معیارهای رسانه های اجتماعی را دنبال می کنند؟ [New Research]
انتشار: اسفند 15، 1401
بروزرسانی: 27 اردیبهشت 1404

بازاریابان کدام معیارهای رسانه های اجتماعی را دنبال می کنند؟ [New Research]

بیایید این جنبه های مختلف عملکرد و معیارهای بیشتری را که بازاریابان باید برای اطمینان از موفقیت تلاش های بازاریابی رسانه های اجتماعی خود دنبال کنند، بررسی کنیم.

1. ترافیک وب

چرا عالی است: بینش و ردیابی جهانی

هنگام استفاده از quintly، نه تنها می توانید عملکرد رسانه های اجتماعی خود را ردیابی کنید، بلکه می توانید بینشی از عملکرد رقبای خود نیز کسب کنید. این به شما کمک می کند ببینید چه کاری می توانید برای بهبود کمپین های خود انجام دهید و رقبای شما چه کاری انجام می دهند. این عکس نمونه ای از بینش هایی است که نرم افزار ارائه می دهد.

در فیس بوک، هر بار که یک تبلیغ پولی روی صفحه نمایش داده می شود، یک برداشت محسوب می شود. اینستاگرام هر بار که کاربر محتوایی را مشاهده می کند (مانند یک پست ثابت، استوری یا حلقه) یک برداشت را می شمارد.

کاربران همچنین می توانند روندهای نوظهور را شناسایی کنند تا تصمیمات را آگاه کنند و محرک های اصلی گفتگو در رسانه های اجتماعی را شناسایی کنند.

قیمت: 300-1000 دلار در ماه



منبع

قیمت: رایگان

معیارهای رسانه های اجتماعی توسط quintlyمنبع تصویر

برداشت های رسانه های اجتماعی تعداد کاربرانی که در معرض محتوای شما قرار گرفته اند را اندازه گیری می کند، و این معیاری است که ارزش پیگیری دارد.

چرا عالی است: عملکرد رقیب را ببینید

بسیاری از پلتفرم های رسانه های اجتماعی که کسب درآمد را ارائه می کنند، در میزان درآمد بازاریابان و سازندگان از پلت فرم هایشان شفاف هستند، و به راحتی می توان نحوه ارتباط فعالیت های شما با فروش و درآمد را پیگیری کرد.

برای اندازه گیری موفقیت رسانه های اجتماعی خود در تولید سرنخ، معیارهای دیگر مانند ترافیک وب، کیفیت سرنخ و نرخ تبدیل را از کانال های رسانه اجتماعی خود اندازه گیری کنید.

برای اندازه گیری نرخ تعامل کلی یک حساب رسانه اجتماعی، می توانید از فرمول زیر استفاده کنید:

درک برداشت های شما در رسانه های اجتماعی مهم است زیرا این داده ها می توانند بینش ارزشمندی در مورد میزان هزینه های تبلیغاتی شما ارائه دهند و می توانند به اطلاع رسانی هزینه های تبلیغات پولی آینده کمک کنند تا بتوانید بودجه خود را به حداکثر برسانید.

با این حال، حتی اگر تبلیغات پولی بخشی از استراتژی شما نباشد، باز هم ممکن است بخواهید بررسی کنید که محتوای رسانه های اجتماعی شما در طول زمان چقدر برداشت می کند. این داده ها می تواند به شما بگوید که چگونه انواع مختلف محتوا با مخاطبان شما در پلتفرم ها طنین انداز می شود.

لایک ها و کامنت ها نیز تحت تأثیر مشارکت کلی برند شما در رسانه های اجتماعی قرار می گیرند.

آخرین نسخه Google Analytics داده های وب سایت و برنامه را برای درک بهتر سفر مشتری جمع آوری می کند. این ابزار همچنین شامل کنترل های حریم خصوصی مانند اندازه گیری بدون کوکی و همچنین مدل سازی رفتاری و تبدیلی است.

2. HubSpot

معیارهای رسانه های اجتماعی توسط NetBase Quidمنبع تصویر

4. پنجه ای

معیارهای رسانه های اجتماعی: نحوه محاسبه نرخ تعامل کل

5. فروش/درآمد کلی

معیارهای رسانه های اجتماعی داده هایی هستند که نشان می دهند استراتژی رسانه های اجتماعی شما از نظر رسیدن به اهداف بازاریابی شما چقدر خوب عمل می کند. این معیارها می تواند به شما کمک کند همه چیز را درک کنید، از نحوه تعامل مخاطبان با صفحات رسانه های اجتماعی تا اینکه چگونه می توانید استراتژی خود را بهبود ببخشید و برند شما چقدر از رسانه های اجتماعی درآمد کسب می کند.

آیا کمپین رسانه های اجتماعی شما مستقیماً منجر به درآمد و فروش می شود؟ بازگشت سرمایه شما چقدر بوده است؟ معیارهای کلی فروش و درآمد در اندازه گیری موفقیت کمپین شما مهم هستند.

راه های مختلفی وجود دارد که بازاریابان می توانند عملکرد استراتژی بازاریابی رسانه های اجتماعی خود را اندازه گیری کنند. رایج ترین روش ها تجزیه و تحلیل ترافیک وب، برداشت ها، تعامل و تولید سرنخ است.

لایک ها نشان می دهند که مخاطبان شما از محتوای شما دیدن کرده اند و از آن لذت برده اند، در حالی که نظرات بینشی از واکنش مخاطبان شما می دهد. آیا آنها محتوای رسانه های اجتماعی شما را دوست دارند؟ آیا آنها سوال دارند؟ در مورد محتوای شما که با آنها طنین انداز شد چطور؟

معیارهای رسانه های اجتماعی برای استراتژی اجتماعی ضروری هستند. آنها به شما نگاهی درونی به عملکرد کانال هایتان می دهند و اینکه مخاطبان هدف شما را چگونه درک می کنند. آنها همچنین می توانند راه هایی را برای بهبود استراتژی خود به شما ارائه دهند.

یک زن محتوای رسانه های اجتماعی را روی گوشی هوشمند خود که به چراغ حلقه متصل است ضبط می کند.  معیارهای رسانه های اجتماعی
[embed]https://www.youtube.com/watch?v=mP9vHgwIkEs[/embed]

Quintly همچنین برای آژانس هایی با چندین مشتری عالی است. آنها می توانند از آن برای مدیریت حساب های مشتریان خود و ردیابی صفحات رسانه های اجتماعی آنها استفاده کنند. Quintly همچنین دارای گزارش و داده های معیار برای اندازه گیری کمپین ها است.

بازاریابان می توانند با ردیابی و اندازه گیری معیارهای رسانه های اجتماعی، استراتژی برند خود را برای رشد و بهبود تنظیم کنند.

چگونه عملکرد بازاریابی رسانه های اجتماعی را اندازه گیری کنیم

تولید سرنخ به معنای جذب مشتریان بالقوه به کسب و کار شما و افزایش علاقه آنها از طریق پرورش است، همه با هدف نهایی تبدیل آنها به مشتری. بازاریابان می توانند از طریق رسانه های اجتماعی با ایجاد محتوای قانع کننده ای که مخاطبان را جذب و خوشحال می کند، سرنخ ایجاد کنند.

چرا عالی است: اشاره های سبوس رسانه های اجتماعی و ترافیک وب را زیر نظر می گیرد

تقویم محتوای شبکه های اجتماعی

به عنوان مثال، حجم قابل توجهی از ترافیک وب سایت از توییتر می تواند نشان دهد که توییتر شما منبع خوبی برای تولید سرنخ است.

4. لایک / نظر

این معیارها به شما بینشی در مورد مشتریان، نحوه ردیابی ROI، بهبود حضور آنلاین برند خود و دور شدن از مشتریان راضی تر می دهد.

قیمت: 345 دلار در ماه

در TikTok، هیچ اندازه گیری "impressions" در بخش تجزیه و تحلیل برنامه وجود ندارد. با این حال، می توانید هر نمایش ویدیویی را برای داده های خود در نظر بگیرید.

3. نسل سرب

اکنون که می دانید بازاریابان بر اساس نظرسنجی ما چه معیارهایی را ردیابی می کنند - در اینجا چند ابزار وجود دارد که می توانید برای آسان تر کردن ردیابی از آنها استفاده کنید.


1. گوگل آنالیتیکس

چرا عالی است: تجزیه و تحلیل ترافیک وب را ردیابی می کند و بینش های تجاری را ارائه می دهد

30 درصد در مورد کمپین های پولی رسانه های اجتماعی نیز همین را گفتند. اگر شرکت شما به ترافیک وب به عنوان بخشی از استراتژی تجاری خود متکی است، باید اندازه گیری کنید که چه تعداد از بازدیدهای صفحه شما مستقیماً از رسانه های اجتماعی است.

نرم افزار و داشبورد تجزیه و تحلیل HubSpot چرخه زندگی کامل مشتری را ردیابی می کند. ما همچنین به بازاریابان کمک می کنیم تا نام های تجاری را نظارت کنند، تعامل ها را به طور خودکار پیگیری کنند، و زمان بندی پست های اجتماعی را آسان کنند.

3. NetBase Quid

پلتفرم های کلیدی برای این تمرکز عبارتند از فیس بوک، توییتر و پینترست. می توانید از ابزار ترافیک وب مانند Google Analytics برای اندازه گیری میزان ترافیک شما از رسانه های اجتماعی ارگانیک استفاده کنید.

2. برداشت های رسانه های اجتماعی

اما بازاریابان برای اطمینان از موفقیت یا تقویت استراتژی خود، چه معیارهایی را باید دنبال کنند؟ برای اینکه درگیر همه اعداد و ارقام نشوید، فهرستی از معیارهای ضروری رسانه های اجتماعی برای ردیابی تهیه کرده ایم.

همچنین شایان ذکر است که هر پلتفرم رسانه اجتماعی برداشت ها را به طور متفاوتی اندازه گیری می کند. به عنوان مثال، در توییتر، هر کاربری که یک توییت را می بیند، یک برداشت محسوب می شود.

NetBase Quid تجزیه و تحلیل مکالماتی را که با نام تجاری شما در سراسر جهان اتفاق می افتد ارائه می دهد. آن ها تجزیه و تحلیل های بی درنگ ارائه می کنند و بینش هایی را به شما می دهند که به شما کمک می کند ROI را ردیابی کنید. NetBase Quid داده هایی را در مورد اینکه کمپین های شما چگونه برای مشتریان وزن دارند، ارائه می کند.

هنگام نظارت بر موفقیت کمپین، اعداد زیادی برای پیگیری وجود دارد، اما گرفتار شدن در اعداد اشتباه می تواند منجر به اتلاف وقت شود. اکنون که می دانید معیارهایی که بازاریابان در حال پیگیری هستند، می توانید از درهم و برهمی کاسته و روی اعدادی که مهم هستند تمرکز کنید.

اگر مخاطبان به طور منظم با محتوای شما تعامل نداشته باشند، داشتن فالوور زیاد مفید نیست. از این رو، اندازه گیری تعداد دفعاتی که مخاطبان رسانه های اجتماعی شما را دوست دارند و در مورد آنها نظر می دهند ضروری است. تقریباً یک چهارم بازاریاب هایی که مورد بررسی قرار دادیم، لایک ها/کامنت ها را به عنوان معیار مهم رسانه های اجتماعی برای ردیابی فهرست کردند.

قیمت: شروع رایگان، 800 تا 3600 دلار در ماه برای مرکز بازاریابی

اکنون دانلود کنید: تقویم رسانه های اجتماعی رایگان