بازاریابان B2B و B2C Trends TikTok باید در سال 2022 تماشا کنند


طبق تحقیقات وبلاگ Hubspot، 44 درصد از بازاریابان در حال حاضر از TikTok استفاده می کنند.

بازاریاب در حال کشف روندهای tiktok

از آنجایی که پلتفرم ویدیوی کوتاه به رشد خود ادامه می‌دهد، برخی از برندها در تلاش هستند تا بفهمند که کجا مناسب هستند. در واقع، گزارش سال 2022 توسط InVideo نشان می‌دهد که حدود 50 درصد از مارک‌هایی مانند گوگل و IKEA هنوز از این پلتفرم استفاده نمی‌کنند.

در این مقاله، ترندهای برتر TikTok در سطح بازاریابی برند، نحوه یافتن گرایش‌ها در پلتفرم و نکاتی برای پیوستن به آنها را پوشش خواهیم داد.

کتاب الکترونیکی رایگان: راهنمای بازاریاب برای TikTok برای تجارت [Download Now]

ترندهای برتر TikTok

1. کسب و کارهای بیشتری در حال بررسی این پلت فرم هستند.

طبق تحقیقات وبلاگ HubSpot، TikTok شماره یک پلتفرم بازاریابان است که سرمایه گذاری خود را در سال 2022 افزایش می دهند.

برای مدت طولانی، کسب‌وکارها TikTok را جدی نمی‌گرفتند. آنها آن را به عنوان پلتفرمی برای Gen-Z برای ساختن ویدیوهای کوتاه و خنده دار می دیدند.

با این حال، زمانی که محبوبیت (و رشد کاربران) آن در سال 2020 به اوج خود رسید، کسب‌وکارها نگاهی دوباره به آن انداختند.

امروزه، بازاریابان می گویند که این چهارمین پلتفرم موثر رسانه های اجتماعی پس از اینستاگرام، FB و یوتیوب است. این باعث می شود که آن را از پلتفرم های معتبری مانند توییتر و پینترست جلوتر قرار دهد.

چیزی که TikTok را خاص می کند، توانایی آن در ایجاد انجمن است. بر اساس گزارش 2021 TikTok “What’s Next” در واقع، 78٪ از کاربران موافق هستند که بهترین مارک های TikTok آنهایی هستند که با کاربران کار می کنند.

این گزارش همچنین نشان داد که 67 درصد از کاربران حتی زمانی که در ابتدا قصد خرید نداشتند، الهام‌بخش خرید هستند.

برندها شروع به درک این موضوع کرده‌اند که اگرچه کاربران ممکن است ابتدا برای ویدیوهای خنده‌دار به پلتفرم مراجعه کنند، اما برای اصالت و ساختن جامعه باقی می‌مانند – که ستون‌های عالی برای وفاداری به برند هستند.

2. کاربران TikTok کمتر از محتوای دیگر استفاده می کنند.

با توجه بی‌نظیر مخاطبان خود چه می‌کنید؟

طبق تحقیقات Kantar، 46 درصد از کاربران بدون هیچ گونه مزاحمت دیگری با محتوای روی پلتفرم درگیر می شوند.

به طور خاص، 41 درصد از کاربران Gen Z TikTok می گویند که پس از پیوستن به TikTok به پادکست های کمتری گوش می دهند و 33 درصد می گویند که کمتر تلویزیون تماشا می کنند.

این یک فرصت باورنکردنی برای بازاریابان رسانه های اجتماعی است تا از این توجه برای جلب توجه مخاطبان خود و ایجاد تعامل بیشتر استفاده کنند.

3. صداها مهمتر از هشتگ هستند.

در هیچ پلتفرم رسانه اجتماعی دیگری صدا چنین نقش محوری ایفا نمی کند.

بر اساس گزارش TikTok “What’s Next”، 88٪ از افراد در TikTok گزارش می دهند که صدای روی پلتفرم در تجربه کلی برنامه مرکزی است.

این گزارش همچنین نشان داد که صداها در سال 2021 در مقایسه با هشتگ ها، 47 درصد نرخ بازدید ویدیویی بیشتری را از صفحه «For You» مشاهده کردند.

علاوه بر این، گزارش بازاریابی برند TikTok Invideo نشان داد که 80٪ از ویدیوهای برتر دارای موسیقی هستند و آهنگ‌های خوش‌بینانه محبوب‌ترین انتخاب موسیقی TikTok هستند.

با در نظر گرفتن این موضوع، برندها باید استفاده از صداها را هنگام ارسال در پلتفرم در اولویت قرار دهند. در حالی که هشتگ ها در کمک به شما در دستیابی به مخاطبان هدف موثر هستند، انتخاب صدای مناسب احتمالا موثرتر خواهد بود.

چگونه ترندهای TikTok را پیدا کنیم

1. برگه “Discover”.

یکی از بهترین راه‌ها برای یافتن گرایش‌ها در Tiktok از طریق برگه «Discover» است.

برای یافتن گرایش‌ها، زبانه کشف tiktok

در این برگه، می‌توانید در میان صداها، هشتگ‌ها و موضوعات محبوب به همراه پیش‌نمایش ویدیوهای برتر در دسته پیمایش کنید.

برای یافتن گرایش‌ها، زبانه کشف tiktok

همچنین می‌توانید ببینید که چه تعداد ویدیو در آن دسته قرار می‌گیرند، که به شما بینشی می‌دهد که کدام روندها در حال افزایش هستند و کدام‌ها قبلاً منفجر شده‌اند.

2. صفحه “برای شما”.

صفحه «برای شما» TikTok مانند صفحه کاوش اینستاگرام است. برای هر کاربر بر اساس محتوایی که بیشتر با آن درگیر است متفاوت به نظر می رسد.

با این اوصاف، موضوع های پرطرفدار نیز در آن جا می گردند.

tiktok برای صفحه شما برای یافتن روندها

اگر یک ویدیو صدها هزار لایک یا بازدید داشته باشد، ارزش آن را دارد که کمی جستجو کنید تا ببینید آیا مربوط به یک روند خاص است یا خیر. اولین قدم شما باید بررسی صدا باشد که در گوشه سمت چپ پایین ویدیو قرار دارد.

صفحه tiktok برای شما

پس از کلیک بر روی آن، نام آهنگ، تعداد ویدیوهایی که از آن استفاده می‌کنند را مشاهده می‌کنید و برای دیدن ویدیوهایی که دارای آن هستند، حرکت کنید. با تمام این اطلاعات، خواهید فهمید که یک صدا چقدر محبوب است و سایر کاربران چگونه از آن استفاده می کنند.

3. برگه “جستجو”.

برگه جستجوی TikTok یک راه عالی دیگر برای کشف روندهای جدید است.

قبل از شروع تایپ کردن در نوار جستجو، TikTok جستجوهای پیشنهادی را بر اساس موضوعات پرطرفدار به صورت خودکار پر می کند.

نوار جستجوی tiktok برای یافتن روندها

تنها کاری که باید انجام دهید این است که روی جستجوهای مربوطه کلیک کنید و ببینید چه ویدیوهایی پیرامون این موضوعات ایجاد شده است.

4. هشتگ #TrendAlert

حال، فرض کنید شما از تمام استراتژی‌های ذکر شده در بالا استفاده می‌کنید و هنوز برای شناسایی روندها در تلاش هستید.

خب، تعداد زیادی کاربر در TikTok وجود دارند که در بالای آن قرار دارند. تنها کاری که باید انجام دهید این است که آنها را دنبال کنید یا هشتگ #TrendAlert را دنبال کنید.

@strategisewithcare #socialmediamanageruk #trendalert #contentcreator tips #smallbusinessstips_ #trendpredictions #trendingnow #tiktoktips #trendalert2022 #contentideas ♬ صدای اصلی – Betelgeusethestar

همانطور که در ویدیو نشان داده شده است، می توانید از این هشتگ برای کشف روندهای جدید و نحوه استفاده از آنها استفاده کنید.

چگونه ترندهای TikTok را انجام دهیم

1. زود بپرید.

چیزی که در مورد روندها وجود دارد این است که آنها خیلی سریع می آیند و می روند. اگر زود نپرید، ممکن است قایق را به کلی از دست بدهید.

بنابراین، به محض شناسایی روند TikTok که می‌خواهید در آن شرکت کنید، شروع به ایده‌پردازی کنید.

به خاطر داشته باشید که برای موفقیت در پلتفرم نیازی به فیلمبرداری فانتزی ندارید. اغلب، تنها چیزی که نیاز است تفکر خلاق، نورپردازی خوب، مهارت های همگام سازی لب و یک تلفن است.

اصالت در پلتفرمی مانند TikTok ضروری است. اگر آن را در خط مقدم نگه دارید، شانس موفقیت شما بسیار بیشتر است.

2. یک زاویه قابل ارتباط پیدا کنید.

در TikTok، شما فقط تا سه دقیقه فرصت دارید تا تأثیر بگذارید، اما تعداد زیادی از ویدیوهایی که در فضای مجازی پخش می شوند 30 ثانیه یا کمتر هستند.

این به این معنی است که شما یک دوره افزایش کوتاه دارید تا بینندگان را وادار به توقف و تماشای ویدیوی خود کنید. یکی از راه های انجام این کار؟ محتوای مرتبط ایجاد کنید.

@thelipbar یعنی… مقاومت در برابر سیستم #آرایش صورت سریع ما سخت است 😍 #thelipbar #easymakeup #vegan #vegancosmetics #fyp #foryou ♬ صدای اصلی – Makayla

به چالش‌هایی فکر کنید که مخاطبان شما در طول روز با آن‌ها روبرو هستند. این یک مکان عالی برای الهام گرفتن است.

شما همچنین می توانید از رقبای خود و محتوایی که ایجاد می کنند الهام بگیرید.

3. بدانید چه زمانی باید تعظیم کنید.

هر روز یک روند جدید TikTok وجود دارد.

با در نظر گرفتن این موضوع، هر گرایشی ارزش پیوستن به آن را ندارد. این ممکن است به این دلیل باشد که با صدای برند و ارزش‌های شما همخوانی ندارد، یا اینکه قایق را از دست داده‌اید.

به هر دلیلی، از پیوستن به روندها مدت‌ها پس از اوج گرفتن آنها اجتناب کنید. در آن مرحله، کاربران ممکن است بیش از این روند باشند و فعالانه از آن اجتناب کنند. همچنین می تواند باعث شود که نام تجاری شما خارج از دسترس به نظر برسد.

روندهای TikTok همیشه در حال تغییر هستند. اگر از ابزارهای ذکر شده در اینجا استفاده کنید، می توانید به روندها بپیوندید و به مخاطبان در حال رشد دسترسی پیدا کنید.

وبلاگ - الگوی نقشه برداری محتوا



منبع