بازاریابی الکترونیکی یا بازاریابی اینترنتی

بعد از آشنا شدن با مفهوم بازاریابی الکترونیکی و وجه تمایز بازاریابی دیجیتال و اینترنتی برای درک بهتر این بازاریابی باید به این نکته اشاره کرد که بازاریابی الکترونیکی یک فرآیند مدیریتی است که با فروش خدمات و محصولات محدود نمی شود. پس شما می توانید با تولید یک محتوای جذاب در رابطه با محصولاتتان، آن را از طریق کاربران در سراسر سوشال مدیا به اشتراک بگذارید. بنابراین لازم است پیش از شناخت و جذب کردن مشتریان، با آن ها در شبکه هایی که بیش ترین توجه را به پیام هایتان دارند ارتباط برقرار کرده و پاسخ گوی سوالات آن ها باشید. هر چه توجه شما به مشتری از راه های بیش تری باشد و برای پاسخ گویی به سوالات و تحلیل نیازهایشان ارتباط بهتری با آن ها برقرار کنید، قطعا در جذب آن ها موفقیت بیش تری کسب خواهید کرد. همانطور که در مطالب قبل اشاره کردیم در اون نوع بازاریابی علاوه بر توجه به مباحث فروش، باید به مواردی مانند ارتباط و تعامل بامشتری هم توجه کنیم.

سعی کنید کیفیت کار خود را در برندسازی حفظ کنید. با داشتن خدمات پس از فروش مناسب مشتری های خود را حفظ مجله خبری learn-marketing کنید. برای رسیدن به این هدف باید از کلیه ی ابزارها و امکانات موجود در فضای اینترنت استفاده کرد. جالب است بدانید که بازاریابی اینترنتی، ویژگی های فنی و خلاقانه اینترنت که طراحی، توسعه، تبلیغات و فروش است را با هم گره زده است. تقریبا همه کسب و کار ها توانایی افزایش درآمد حاصل از فروش محصولاتشان را از طریق اینترنت دارند. مربوط باشد را در بر می گیرد، می توان E-Commerce را از موارد مطرح و حائز اهمیت حوزه E-Business دانست. تحویل کالا یکی از مهم­ترین مراحل در فرآیند بازاریابی الکترونیکی است. تمام فعالیت ها و بازاریابی ها از طریق ایمیل و وسایلی که ارتباط از راه دور را ممکن می سازند در زیر مجموعه های آن قرار دارند. برای داشتن تعریفی درست می توان گفت بازاریابی الکترونیکی همان اداره ارتباط متقابل مشتری در محیطی به روز رسانه ای جهت کسب سود برای افراد یا سازمان های مربوط می باشد. در این مرحله باید به مشتری این اطمینان را بدهید که از درگاه پرداختی مطمئن هزینه ی کالا و یا خدمات را پرداخت کرده است و همچنین سر زمان مشخص سفارش مشتری تحویل داده می شود.

در این فرآیند تنها کاری که باید انجام شود استفاده از ابزارها و امکانات اینترنتی در کنار دیگر روش های بازاریابی است. پس از فروش محصولات و خدمات نباید فرآیند بازاریابی را قطع کنیم. این نوع از بازاریابی تنها با خرید و فروش محصول و ارائه ی خدمات در ارتباط نیست بلکه یک فرآیند مدیریتی برای کنترل ارتباط موجود میان سازمان و مشتریان است. پس در این مرحله تلاش نیروی انسانی شرکت و یا سازمان و همچنین اطلاع رسانی به موقع در حفظ مشتری بسیار موثر است. کانال هایی که به دیجیتال مارکتینگ وابسته هستند از پایه های بازاریابی دیجیتالی به شمار می آیند و از اهمیت زیادی برخوردارند. کانال هایی که پیش از این به آن ها اشاره کردیم وب سایت، سوشال مدیا، تلفن همراه، ایمیل و … تفاوت این دو در استفاده از ابزار و روش های نوین فناوری جدید برای نوآوری است. اگر دو مرحله ی بالا با موفقیت پشت سر بگذاریم، خرید توسط مشتری صورت خواهد گرفت. موفقیت در حوزه E-Commerce و اینترنتی از آن کسانی است که از آغاز کار با برنامه ریزی صحیح، استراتژی دقیق و در کنار آن دانش اولیه ی کافی فعالیت خود را شروع کردند تا بتوانند نظر کاربران و مشتریان را به خدمات خود جلب کنند.

E-Business همه ی کسب و کار های آنلاین را در بر می گیرد. بازاریابی اینترنتی که بازاریابی الکترونیکی، بازاریابی تحت وب یا بازاریابی آنلاین هم نام دارد، به اموری مانند درآمدزایی، فروش محصول و ارائه خدمات به صورت آنلاین گفته می شود. از آن جایی که بازاریابی اینترنتی بسیار گسترده بوده و هر موردی که به طراحی، توسعه و بهینه سازی سایت، تبلیغات و بازاریابی آنلاین و … در فرایند این نوع بازاریابی اطلاعاتی از مشتری به وسیله امکانات و ابزارهای اینترنتی در اختیار ما می گذارد که در بازاریابی سنتی دست یابی به این اطلاعات امکان پذیر نمی­ باشد. برای ارتباط گیری موثر با مشتری تبلیغات بهترین راه حل ممکن می باشد؛ پس تبلیغات باید به گونه ای طراحی شود که انگیزه ی خرید در مشتری ایجاد کند. ابزار و شیوه های تحلیلی که آزمایش شده و مورد اعتماد هستند این امکان را به ما می دهند که بتوانیم بازار را تجزیه و مجله خبری learn-marketing تحلیل کنیم. در این مرحله باید مشتری را با خدمات خود آشنا کنیم و حس اعتماد او را به خود جلب کنیم.