در Costco، تأثیر این نظریه واضح است. نمودار زیر ترجمه مستقیم از نمونه به خرید را نشان می دهد.
این آزمایش رایگان واقعاً کار می کند. در سال 2019، آنها 217 میلیون کاربر فعال و 100 میلیون مشترک داشتند – یعنی نرخ تبدیل 46٪.
همه ما پس از استفاده از یک نمونه خرید کردهایم – خواه Spotify، LinkedIn Premium، Costco یا Sephora باشد. این که به مشتریان اجازه دهید یک محصول را امتحان کنند، آنها را جذب کنند و سپس فروش را ببندند، مزایای زیادی دارد.
Databox نشان داد که بیش از 40٪ از شرکت های B2B SaaS بین 14 تا 29 روز یک دوره آزمایشی رایگان دارند.
بعد از پنج روز استفاده از عینکی که باعث میشود احساس کنم شبیه کری بردشاو از فیلم Sex and the City هستم، من هم نمیخواهم آنها را پس بدهم! واربی پارکر از بازاریابی نمونهبرداری محصول دقیقاً همانطور که در نظر گرفته شده بود استفاده میکند – به من طعم زندگیای را که میتوانستم داشته باشم، میدهد، اما قبل از اینکه در دوران برادشاو خیلی راحت باشم، آن را از بین میبرد.
و اشتباه نکنید، این استراتژی یک تاکتیک باورنکردنی است که می تواند فروش را در برخی موارد تا 2000% افزایش دهد. اما در استراتژی بازاریابی نمونه چیزهای بیشتری از صرف تنقلات و مزایا وجود دارد.
همانطور که دن آریلی، پادشاه امروزی اقتصاد رفتاری در دانشگاه دوک میگوید، «عمل متقابل یک غریزه بسیار بسیار قوی است. اگر کسی کاری برای شما انجام دهد، واقعاً احساس میکنید که به طرز شگفتانگیزی یک تعهد قوی برای انجام کاری برای او دارید.»
با این حال، اگر فقط از یک حساب شخصی رایگان استفاده می کنید، به 40 دقیقه محدود می شوید. دیروز ایمیلی مبنی بر ارتقای حسابم دریافت کردم که روی آن نوشته شده بود: «از محدودیت 40 دقیقه خسته شدید؟ در این فصل تعطیلات، از طریق همه چیز در ارتباط بمانید – رایگان! فقط امروز، یک ماه زوم رایگان خود را درخواست کنید!»
آنچه ما دوست داریم: Zoom از فصل ها و تعطیلات برای هدف قرار دادن تبلیغات خود استفاده می کند. فصل تعطیلات زمانی است که همه می خواهند با هم ارتباط برقرار کنند و زوم این را می داند. آنها میتوانند ریسمانهای قلب ما را بکشند و ما را خوشحال کنند که خدمات خود را در زمانی که نیاز است در دسترستر میکنند.
استفاده بهینه از نمونه ها
نتایج نشان داد که مشتریانی که از مزه کردن لذت می برند، 93 درصد بیشتر احتمال دارد که 10 دلار اضافی در کارخانه شراب سازی خرج کنند. همچنین احتمال خرید مجدد آنها در آینده بسیار زیاد بود.
منبع تصویر
شما باید نقطه شیرینی را برای پیشنهاد رایگان خود پیدا کنید. زیاد ندهید که نیاز مشتری را به خرید محصول شما برطرف می کند. خیلی کم ندهید، در غیر این صورت آنها این شانس را ندارند که پیشنهاد شما را به طور کامل امتحان کنند.
هنگامی که این کاربران خوش شانس محصولی را امتحان می کنند، به دلیل حس ذاتی متقابل، تمایل بیشتری به بررسی آن و تبلیغ آن دارند.
بازاریابی نمونهبرداری محصول مزایایی را برای شرکتهای آجر و ملات، مارکهای آنلاین B2C و B2B و هر چیزی در این بین ارائه میدهد. شما می توانید دسترسی خود را گسترش دهید، وفاداری مشتری را افزایش دهید، و در نهایت تبدیل را افزایش دهید و نرخ ریزش را کاهش دهید. جالب به نظر می رسد، درست است؟ به خواندن ادامه دهید تا بدانید چگونه بازاریابی نمونه می تواند به شرکت شما کمک کند.
میگل گومز، استاد دانشگاه کرنل، مطالعه ای در مورد مزه شراب انجام داد.
همین نظریه برای فضای دیجیتال نیز صادق است. دادن توانایی به مشتری بالقوه برای آزمایش خدمات قبل از انجام، همان احساس تعهد متقابل را ایجاد می کند.
منبع تصویر
امروزه، 89 درصد از خریداران قبل از خرید، نظرات را بررسی می کنند. از طریق بررسی های ایجاد شده توسط کاربر، از مزایای محصول جدید خود مطلع شوید.
آنچه ما دوست داریم: سه ماه Spotify شما را درگیر خود می کند. شما با پرورش لیست های پخشی که پس از سه ماه نمی توانید از آن ها جدا شوید، در برنامه سرمایه گذاری کرده اید. وقتی این مزیت را از دست دادید، دیگر نمیتوانید به سطح رایگان بازگردید – با تبلیغات، کیفیت صدای بدتر و بدون دسترسی به انتشار انحصاری.
بزرگنمایی
از طریق بازاریابی نمونهبرداری محصول، میتوانید با صحبت کردن با آنها به شیوهای مرتبط با استراتژیهای UGC خود، پای خود را به این بخشهای بازار وارد کنید.
نمونه های بازاریابی
بازاریابی نمونه به دلیل ترس فیزیولوژیکی ذاتی ما از دست دادن، صرف نظر از اندازه، کار می کند. اقتصاددان محترم رفتاری دانیل کانمن، بسیاری از مطالعات خود را به این مفهوم اختصاص داد و ادعا کرد که “مفهوم ضرر گریزی مطمئناً مهم ترین سهم روانشناسی در اقتصاد رفتاری است.”
از این فرصت برای جمعآوری بازخورد واقعی، نظرات کاربران و رتبهبندی استفاده کنید.
راه هایی برای دستیابی به بازارهای جدید پیدا کنید.
هزاران مثال درخشان برای راهنمایی سفر نمونه برداری محصول شما وجود دارد. در اینجا سه مطالعه موردی برای الهام بخشیدن به شما آورده شده است.
واربی پارکر
این جدول زمانی اغلب یک نقطه شیرین برای ارائه نرم افزار است. به اندازه کافی طولانی است تا کاربران ببینند محصول چگونه می تواند بر قیمت نهایی آنها تأثیر بگذارد. با این حال، زمان زیادی نیست که کاربران بتوانند همه چیز را قبل از پایان آزمایشی انجام دهند.
همانطور که احتمالاً از بالا استنباط کرده اید، بازاریابی نمونه چیزی بیش از یک تاکتیک برای گسترش آگاهی از شرکت و محصول شما به یک مشتری احتمالی نیست. به بیان ساده، قبل از خرید امتحان کنید.