با اصول سئو و بهینه سازی سایت آشنا شوید

البته فراموش نکنید این نوع از تبلیغات به ازای هر کلیک برروی سایت و پرداخت مبلغی به دلار یا لیر می باشد و این سرویس گوگل برای ما ایرانیان تحریم می باشد، ولی کارشناسان ما در ایران سئو می توانند این تحریم ها را به خوبی برای شما دور زده و شما از تبلیغات Google Ads استفاده سئو با مهدی نجاری نمایید. به عبارتی شما میتوانید جهت مشخص کردن استراتژیهای مناسب روشهای مختلف و مؤثری را در وب سایت خود اجرا نمایید. هر چه مقالات شما جامع تر و کامل تر باشد تاثیر بیشتری در سئو سایت شما خواهد داشت و بنابراین دارکوب شما را تشویق می نماید سایت خود را تبدیل به مرجع اطلاعاتی زمینه فعالیت خود نمایید. با آموزش بهینه سازی سایت و مهارت یافتن در زمینه بهینه سازی موتورهای جستجو (سئو) میتوانید از سمت خریداران راغب برای سایت خودتان ترافیک جذب کنید.

به روز رسانی و آپدیت سایت یکی از موثرترین کارهایی است که در زمینه انجام خدمات سئو و بهینه سازی سایت می توان انجام داد. با استفاده از این کمپین می توان در سئو سایت موفق عمل کرد. یک سری فرایند مخرب اما زودبازده وجود دارد که خیلی از شرکتها نیز از آن برای کسب درآمد سریع انجام میدهند که گوگل بعد از شناسایی این سایتها آنها را پنالتی میکند و بهکل از نتایج خود خواهد کرد. مرورگرها همچنان باید برخی از منابع همچون فایلهای CSS را دانلود کنند، به همین دلیل فشردهسازی آنها سبب بارگذاری سریعتر وبسایت میشود و که عامل مهمی در رتبهبندی سایت به شمار میآید. همچنین، اهمیت فشردهسازی فایلهای یک وبسایت در درس سوم مرور خواهد شد. بعد از اینکه به طور مجدد عملیات Crawl توسط Googlebot انجام شد بر روی دکمه «View Tested Page» کلیک کنید.

با کلیک بر روی تب «SCREENSHOT» تصویری از صفحه رندر شده توسط Googlebot نمایش داده میشود. هدف حضور در نتایج جستجو این است که توسط کاربران انتخاب شوید و روی لینک مورد نظر شما کلیک کنند. الگوریتمهای گوگل بیش از 200 معیار مختلف را برای رتبه بندی سایتها در نظر میگیرند از این رو یک سئو کار حرفهای باید آنها را بداند و برای دستیابی به نتیجه مطلوب، به کارگیرد. از آنجا که در سال¬های اخیر سیاست های گوگل مبتنی بر بهینه ساختن تجربه کاربران در جستجو را مد نظر قرار می¬دهد و با توجه به رفتار کاربران رتبه بندی نتایج را بهینه می¬کند. وقت خود را برای طرح بندی وب سایت در نظر بگیرید.

به کمک CSS، فونتها، رنگها و طرح کلی سایت مشخص میشود. در ادامه آموزش بهینه سازی سایت برای گوگل یاد میگیریم که چگونه عملکرد فعالیتهای انجام شده را بررسی کنیم. برای این کار کافی است در نوار جستجوی سرچ کنسول گوگل، URL مورد نظر وبسایت خود را وارد کنیم و سپس بر روی دکمه «Test Live URL» کلیک کنیم. این تایتل ها همانند بیلبورد تبلیغاتی شما در صفحه اول گوگل عمل می کند، یعنی می تواند کاربر را به کلیک کردن روی لینک سایت شما ترغیب نماید. در بخش فنی آموزش بهینه سازی سایت برای گوگل به موضوعاتی از جمله سرعت سایت و مشکلات مربوط به کدهای صفحه اشاره کردیم. پاسخ این سوال را «معیارهای سنجش تعامل» (Engagement Metrics) پاسخ میدهند که در ادامه برخی از مهمترین این معیارها را بررسی میکنیم. علاوه بر موارد بالا، برای تعیین هدف نهایی، در ادامه آموزش بهینه سازی سایت برای گوگل نکاتی را بیان میکنیم که برای هر کسبوکاری ضروری به نظر میرسد. فرض کنید مطلبی ۲۰۰۰ کلمهای را منتشر کرده باشید و مقدار متوسطی که یک کاربر برای خواندن آن صرف میکند تنها ۱۰ ثانیه باشد.

زمان بارگذاری یک صفحه می بایست زیر چهار ثانیه باشد. به همین دلیل، «فرادرس» دورهای ۲ ساعته را در قالب چهار درس تدوین کرده است که در ادامه به توضیح این دروس خواهیم پرداخت. با توجه به اهمیت این موضوع، «فرادرس» دورهای ۳ ساعته را در قالب هشت درس تدوین کرده است که در ادامه به توضیح این دروس خواهیم پرداخت. سئو یک تخصص دانش محور است که دائما در حال تغییر و به روز رسانی است، گوگل به صورت دورهای تغییرات الگوریتمهای خود را در مقالات مختلف منتشر میکند و بسیاری از کارشناسان سئو نتایج آخرین یافتههای خود را در قالب مقالههای مختلف در فضای مجازی منتشر میکنند. کارشناسان حرفهای سئو تمامی موارد از جمله رتبه سایت تا میزان «تبدیل» (Conversion) را مورد ارزیابی قرار میدهند. برای موفقیت در سئو نیز باید میزان تاثیر فعالیتهای شما و بهبودهای انجام شده نیز مورد ارزیابی قرار بگیرد تا به این ترتیب، مشتریان و ارزش ارائه شده به آنها حفظ شود. در فهرست زیر، دو ابزار رایگان برای سئو فنی به همراه لینک آنها آورده شده است. با این وجود، وبسایتهایی همچون «ahref» و «Moz» و حتی گوگل امکانات رایگانی را در اختیار متخصصان سئو قرار میدهند که در ادامه آموزش بهینه سازی سایت برای گوگل قصد داریم این ابزارها را معرفی کنیم.

در مقابل سعی کنید یک مصاحبه با او داشته باشید، حتی به صورت تلفنی. در صورتی که می خوام بهتون بگم اگر خودتون اصول بهینه سازی سایت و کامل یاد گرفته باشید دیگه نیازی نیست که هزینه چند میلیونی بابت یک سئوکار خوب بدید. اگر هزینه کردن برای استخدام سئوکار می تواند از زمانی به بعد برای شما سوداوری به همراه داشته باشد، پس اقدام به انجام این کار کنید. در حقیقت باید از سخن اضافی خودداری کنید و محتوایی ارائه دهید که کاربر تا انتها آن را مطالعه کند. آیا تاریخچه کوتاهی از کسبوکار یا شرکت خود میتوانید ارائه دهید؟ با این کار میتوانید مشکلات تجربیات کاربری را شناسایی کرده و برای پیدا کردن راهکارها ایده پردازی کنید. با یک جستجوی ساده می توان فهمید که سایت های برتری که برای واردات کلیدی مختلف توانسته رتبه های مناسبی دریافت کنند، همگی از عبارت کلیدی اصلی و دیگر بار خود را در عنوان صفحه خود به کار برده اند. با دانستن نرخ تبدیل، محاسبه نرخ بازگشت سرمایه (ROI) حاصل از ترافیک سایت سادهتر میشود.

نرخ کلیک (CTR): درصد کاربرانی است که روی لینک وب سایت شما در نتایج جستجو کلیک می کنند. منظور از مشکل در این مورد سرعت پایین سایت، عدم ارتباط و لینکسازی صحیح، عدم وجود فایل ربات و همینطور نقشه سایت، پایگاهداده سنگین، کدهای اضافه و غیرضروری روی سایت و قالب است. در حقیقت میزان Scroll کاربر به پایین صفحه به کمک این متریک نشان داده میشود. اما اگر هدف نهایی مستقل از سایر صفحات باشد بنابراین مقادیر پایین این متریک نکته منفی به شمار نمیآید. «سهیل بحرکاظمی» دانشآموخته کارشناسی ارشد رشته مهندسی نفت از دانشگاه علوم و تحقیقات تهران است. اوه سپس وارد دانشگاه Dongguk شد و به بخش تئاتر و فیلم پیوست. به کمک فایلهای CSS، حجم کدهای صفحه کمتر خواهد شد که همین امر، سرعت بارگذاری صفحه را افزایش میدهد. به دلیل اهمیت این موضوع، در فهرست زیر، ابزارهای مختلفی را به همراه لینک آنها قرار دادهایم و به کمک این ابزارها و یادگیری آنها میتوان سرعت بارگذاری صفحات را به مراتب افزایش داد. عناصر حیاتی برای سئو مانند متن، لینکها و تگها به جای اینکه به صورت HTML معرفی شوند، با جاوا اسکریپت در بخش کلاینت بارگذاری میشوند. نکتهای که در بحث آموزش بهینه سازی سایت برای گوگل اهمیت دارد این است که جاوا اسکریپت در برخی موارد مشکلاتی را برای سئو بوجود میآورد زیرا موتورهای جستجو، جاوا اسکریپت را متفاوت از انسانها درک میکنند.

این بدان معنی است که در ابتدای کار، Crawlerهای موتورهای جستجو، جاوا اسکریپت را مشاهده نمیکنند. در بیشتر موارد، جاوا اسکریپت در مرورگر «کلاینت» (Client) اجرا میشود. البته بر اساس اعلام گوگل، تا زمانی که دسترسی «Googlebot» را برای Crawl کردن فایلهای جاوا اسکریپت مسدود نکرده باشید، مشکلی از این بابت وجود نخواهد داشت. برای آشنایی بیشتر با جاوا اسکریپت، مشاهده مجموعه فیلمهای آموزش جاوا اسکریپت فرادرس پیشنهاد میشود. با ورود جاوا اسکریپت، علاوه بر ساختار و قالب، حالا دیگر صفحات وب، دینامیک و جذابیتهای بصری مناسبی نیز پیدا کرده بودند. برای مثال میتوان از صفحات جعلی در شبکه های اجتماعی به خودتان لینک دهید و چون گوگل متوجه این موضوع نمیشود در زمان کمتری میتوانید رتبه بهتری کسب کنید. برای بهینه سازی سرعت سایت میتوانید از آموزش های رایگان سطح وب، مثل مقاله افزایش سرعت سایت ما، آموزش های غیر رایگان و حتی خدمات وب سایت ها استفاده کنید. راستش را بخواهید حتی قدیمی ترین و باتجربه ترین سئوکارها در سطح وب فارسی و انگلیسی هم تعهد به بردن سایت شما به لینک 1 نمیدهند. این نکات، بیشتر از هر قسمتی دیگری باید در محتوای وب سایت (به ویژه قسمت نوشته ها) مد نظر قرار گرفته شوند.

سرچ کنسول یکی از ابزارهای گوگل برای سئو است که به صورت رایگان می توانید سایت خود را آنالیز کنید و رتبه فعلی سایت و وبلاگ خود را مشاهده کنید. در جدول زیر، ابزارهای رایگان و لینک مربوط به این ابزارهای را مشاهده میکنید. یکی از مهمترین موارد که عموما در یک پروژه نادیده گرفته میشود، سئو تکنیکال است. تقریبا دلیلی که از سئو خارجی استفاده میشود، ارائه سیگنال معتبر و مفید بودن سایت به گوگل است. با این وجود به دلیل رندرینگ سمت کلاینت ممکن است عناصر مهمی از صفحه توسط گوگل مشاهده نشوند. به طور مثال ممکن است برای وبسایت یک رستوران مقدار این عدد (درصد) بسیار زیاد باشد زیرا ممکن است افراد صرفا برای مشاهده منوها، ساعتهای کاری یا آدرس به وبسایت این رستوران سر زده باشند. خیلی خلاصه و ساده باید گفت که هر کاری که شما بر روی صفحه اصلی وبسایت خودتون انجام بدید و اون رو منتشر بکنید، جز موارد سئو درون صفحه حساب میشود. به عبارتی باید صفر تا صد سئو داخلی را بداند؛ اما برای سئو خارجی آشنا بودن کامل کافی است؛ اما شاید خودش نتواند کاری انجام دهد.

به طور مثال، صفحات «ارتباط با ما» از جمله صفحاتی هستند که به طور معمول «Time on Page» برای آنها کم است. در نهایت، اگر قصد دارید با جزئیات بیشتری با بکلینکها و نحوه دریافت آنها آشنا شوید، مطالعه مطلب زیر پیشنهاد میشود. به عبارت دیگر، آنچه که در کدهای HTML وبسایت شما نهفته است نحوه رتبهبندی سایت حاصل از جستجوی ارگانیک (طبیعی) را مشخص میکند. بسیاری از متخصصان سئو تلاش میکنند تا مقدار «نرخ پرش» (Bounce Rate) را کاهش دهند چراکه باور دارند این مورد به طور مستقیم با کیفیت وبسایت در ارتباط است. رتبه سایت از جمله معیارهای اساسی در سئو به شمار میآید و عمده تلاش برای آموزش بهینه سازی سایت برای گوگل نیز در راستای کسب رتبه بهتر است. با تولید محتوای با کیفیت در یک حوزه خاص و کسب ترافیک ارگانیک از طریق آن، به مرور اعتبار سایت شما در آن موضوع بالاتر می رود و بقیه صفحات سایت شما نیز شانس افزایش رتبه خواهند داشت. زمانی که CSS روی کار آمد، این صفحات وب، شکل و شمایل مناسبی به خود گرفتند. به خاطر این که اکثریت کاربران در سرتاسر دنیا از این موتور جستجو استفاده میکنند، صرف سرمایه و زمان بر روی موتورهای جستجوی دیگر، نتیجه مناسبی دربر نخواهد داشت.

سئوی خارج از سایت به اقداماتی اشاره دارد که خارج از وب سایت شما انجام می شود تا بر رتبه شما در صفحات نتایج موتور های جستجو تاثیر بگذارد. برای آشنایی بیشتر با نحوه افزایش ترافیک طبیعی سایت و استفاده از گوگل آنالیتیکس، مطالعه مطالب زیر پیشنهاد میشود. در درس اول نحوه فعالسازی گوگل آنالیتیکس آموزش داده میشود و بررسی محیط این ابزار به درس دوم اختصاص دارد. اگر گوگل محتوای سایت شما را به درستی بشناسد می تواند سایت شما را به کاربران بیشتری نشان دهد. با داشتن یک یک وب سایت می توانید خدمات شرکت خود را به درستی و وضوح به مخاطبانتان نشان دهید و یا یک پایگاه فروش اینترنتی را برای مشتریانتان راه اندازی نمائید. سئو یا بهینهسازی سایت برای موتورهای جستجو، یکی از شاخههای مهم بازاریابی دیجیتال است. اگر این محتوا در انتهای مطلب قرار داشت میتوانید راههای مختلفی را امتحان کنید که محتوای مهم در بخش بالاتری از صفحه قرار بگیرد.

پس از شناسایی بخشهایی از سایت که متن ضعیفی دارند، میتوانید بر اساس آنچه که درباره مشتریان خودتان میدانید شروع به ایده پردازی و تست نسخههای مختلف کنید. در واقع با انتخاب یک کلمه کلیدی توصیفی را از محتوای منتشر شده به موتور های جستجو اعلام میکنید. به این ترتیب موتور های جستجو با دیدن محبوبیت، اعتبار و ارزش یک سایت، رتبه بهتری را به آن اختصاص میدهد. نکته : ۶۷٫۷ در صد از افراد بازدید کننده تنها ۵ رتبه اول یا رتبه های بالایی صفحه اول را نگاه می کنند . انجام معامله: جستجوی کلماتی مثل خرید کفش، خرید لپتاپ ارزان، محصولات تخفیف خورده سامسونگ و موارد مشابه نشان از قصد خرید کاربر است. پرسودترین خدمات یا محصولات شما چه هستند؟ متریک مناسب برای سنجش کیفیت سایت یا صفحه، «Scroll Depth» است. رتبه صفحه، میزان یک صفحه معین را که توسط یک کاربر، که بهصورت تصادفی شبکه را جستجو میکند، مورد دسترسی قرارگرفته، تخمین میزند و لینکهای یک صفحه به صفحه دیگر را دنبال میکند.