به عنوان مثال، “.com” برای نهادهای تجاری در ایالات متحده در نظر گرفته شده است، بنابراین بسیاری از مشاغل آمریکایی با دامنه سطح بالا “.com” ثبت نام می کنند. به طور مشابه “.edu” برای موسسات دانشگاهی در ایالات متحده در نظر گرفته شده است، بنابراین بسیاری از کالج ها و دانشگاه های آمریکایی با دامنه سطح بالا “.edu” ثبت نام می کنند.
5. دایرکتوری فرعی
پارامترهای UTM برای پیگیری تلاش های بازاریابی یا تبلیغاتی شما استفاده می شود. این پارامترها که به انتهای URL ها اضافه شده اند می توانند نحوه ورود بازدیدکنندگان به سایت شما و تعامل آنها با یک کمپین بازاریابی مرتبط را ردیابی کنند.
10. قطعات
این طرح (که پروتکل نیز نامیده می شود) به سرورهای وب می گوید که هنگام دسترسی به صفحه ای در وب سایت شما از کدام پروتکل استفاده کنند.
در زیر تصویری از بخشهای اساسی URL آورده شده است. URL همیشه دارای یک طرح یا پروتکل، نام دامنه و مسیر خواهد بود.
دامنه سطح دوم شما (SLD) نام وب سایت شما است. این به افراد کمک می کند بدانند که از سایت یک برند خاص بازدید می کنند. به عنوان مثال، افرادی که از “mlb.com” بازدید می کنند، بدون نیاز به اطلاعات بیشتری می دانند که در وب سایت لیگ برتر بیسبال هستند.
4. دامنه سطح بالا
یک زیر شاخه – که به عنوان یک زیر پوشه نیز شناخته می شود – به افراد و همچنین خزنده های وب کمک می کند تا بفهمند در کدام بخش خاص از صفحه وب هستند.
ساب دامنه ها همچنین وب سایت شما را در دسته های محتوای اصلی خود قرار می دهند و به گوگل و بازدیدکنندگان شما نشان می دهند که اطلاعات بیشتری در سایت شما به جای یک صفحه اصلی وجود دارد.
3. دامنه سطح دوم
فرگمنت ها جزء اختیاری URL ها هستند که معمولاً با هش (#) در انتهای آن قرار می گیرند. آنها مکان خاصی را در صفحه وب مانند یک شناسه یا ویژگی نام نشان می دهند، اما همچنین می توانند به منابع دیگری مانند پاورقی یا نوار کناری هدایت شوند.
اگرچه URL ها ممکن است ساده و دلخواه به نظر برسند، اما در واقع برای UX و SEO وب سایت شما مهم هستند. و اکنون که هر یک از بخشهای URL را فهمیدید، پستهای وبلاگ زیر را بررسی کنید تا در مورد سئو فنی بیشتر بدانید.
دامنه سطح بالا (TLD) مشخص می کند که سازمان شما چه نوع نهادی را در اینترنت ثبت می کند.
یادداشت سردبیر: این مقاله در ابتدا در اکتبر 2021 منتشر شد و برای جامعیت به روز شده است.
پارامترها مقادیری هستند که در حین جستجو پرس و جو می شوند. این پارامتر می تواند یک عدد، مقدار رمزگذاری شده، عبارت جستجو یا داده های دیگری باشد که در وب سایت یافت می شود. پارامترهای URL حاوی یک کلید و مقدار است که با علامت مساوی (=) از هم جدا شده اند. یک URL می تواند چندین پارامتر داشته باشد که هر کدام با علامت (&) از هم جدا می شوند.
اگر ساختار وب سایت شما مانند یک خانه است، آدرس وب سایت شما مانند آدرس آن خانه است. محل زندگی وب سایت شما به صورت آنلاین را مشخص می کند، مشابه اینکه آدرس منزل شما محل زندگی شما را در یک محله تعیین می کند و به بازدیدکنندگان شما کمک می کند تا سایت شما را به راحتی پیدا کنند. URL ها همچنین به گوگل کمک می کنند تا بفهمد صفحات وب سایت شما در مورد چیست.
8. پرس و جو
یک URL از ده بخش تشکیل شده است: طرح، زیر دامنه، دامنه سطح بالا، دامنه سطح دوم، فهرست فرعی، پارامتر، پورت، مسیر، پرس و جو و قطعه. در حالی که یک URL لازم نیست همه این قسمت ها را به طور همزمان داشته باشد، اما همیشه حداقل سه مورد از آنها را خواهد داشت.