اگر در زمینه بازاریابی فعالیت می کنید، احتمالاً شغل شما به درجاتی از خلاقیت نیاز دارد. با این حال، کیفیت خلاقیت شما اغلب تحت تأثیر ضربالاجلهای محدود، زمان محدود و مسئولیتهای رقابتی قرار میگیرد.
آینده بازاریابی بدون شک با هوش مصنوعی در هم تنیده است. اکنون این سؤال پیش میآید: چگونه آن را در کار خود قرار میدهید؟

با هوش مصنوعی، شما یک دستور خوب نوشته شده با ایده بزرگ بعدی خود فاصله دارید.
به عنوان مثال، پلتفرم هایی مانند نتفلیکس از هوش مصنوعی برای تجزیه و تحلیل ترجیحات بینندگان و تاریخچه مشاهده استفاده می کنند. سپس این پلتفرم توصیه های متناسب با سلیقه منحصر به فرد هر مشتری را ارائه می دهد.
این روزها، مشتریان انتظار دارند که برندها فراتر از پیامهای عمومی پیش بروند و در مورد علایق، جمعیتشناسی و موقعیت مکانی خود صحبت کنند. اما ارائه چنین تجربه ای به هر مشتری در مقیاس چالش برانگیز می شود.
شانس این است که آخرین ایمیل بازاریابی که دریافت کردید با نام شما را نشان می داد. این تنها یک نمونه از چگونگی شخصی سازی یکپارچه در بازاریابی است.
هوش مصنوعی همچنین ابزار قدرتمندی برای تغییر کاربری محتوا است. 13 درصد از بازاریابان دقیقاً برای این هدف از هوش مصنوعی استفاده می کنند که به آنها امکان می دهد از نظر محتوایی جذابیت بیشتری داشته باشند.
هوش مصنوعی همچنین می تواند ایده های شما را با داده های بازار، بازخورد مصرف کنندگان و عملکرد تاریخی اصلاح کند. برای مثال، میتوانید صدها نظر مشتری را در یک ربات چت بچسبانید و از آن بخواهید روندها را از بازخورد مثبت شناسایی کند.
به عنوان مثال، یک بازاریاب را تصور کنید که از یک ربات چت برای ایجاد برچسب برای یک کمپین بازاریابی آتی استفاده می کند. او شامل اطلاعاتی درباره برند، مخاطبان هدف و اهداف کمپین خود است. این به سرعت فهرستی از ایده های جذاب را ایجاد می کند که او مورد علاقه خود را از بین آنها انتخاب می کند. سپس، او آن را با سبک و لحن منحصر به فرد برند خود ویرایش می کند.
با کمک هوش مصنوعی، بازاریابان می توانند فراتر از هدف گذاری ساده جمعیتی حرکت کنند و بخش های پویا مشتری ایجاد کنند. این کار را با “تقویت اعداد” انجام می دهد تا رفتار مصرف کننده را بر اساس تعاملات گذشته پیش بینی کند.
بنابراین، یک بازاریاب چه کاری باید انجام دهد؟ هوش مصنوعی را وارد کنید.