نیازی به گفتن نیست که برندسازی برای موفقیت کسب و کار شما مهم است. اگرچه برجستگی برند ساده ترین معیار برای ردیابی نیست، علم ثابت می کند که تمرکز بر آن به شرکت شما کمک می کند تا نامی آشنا برای مشتریان شما باشد.
بیایید در زیر به آن بپردازیم.
چگونه برجستگی برند را اندازه گیری کنیم
خلاق باش. روش های بالا تنها گزینه شما نیستند. به عنوان مثال، اگر هدف شما آموزش مشتریان است، استفاده از قالب پادکست یا ویدیو ممکن است برای برند شما مفیدتر باشد.
ارائه یک برند به طور مداوم در تمام پلتفرم ها می تواند درآمد را تا 23 درصد افزایش دهد. می توانید از نقاط تماس مختلفی استفاده کنید:
- تبلیغات رسانه های اجتماعی: برای کمک به ساختن روایتی که مشتریان را به برند شما متصل می کند، از ویدیو و سایر تصاویر استفاده کنید.
- آگهی های بازرگانی تلویزیون: این گزینه گران تر است، اما اگر بودجه شما اجازه دهد، راهی عالی برای دستیابی به مخاطبان زیادی است.
- بازاریابی ایمیلی: یک خبرنامه یا کمپین های ایمیلی ایجاد کنید که شما را با مشتریان بالقوه در تماس نگه می دارد و برند شما را در ذهن خود نگه می دارد.
5. تست کنید و تنظیمات را انجام دهید.
فاصله ممکن است در محیط های عاشقانه دل را دوست داشته باشد، اما در بازاریابی اثر معکوس دارد. برای ایجاد برجستگی برند، باید بارها و بارها نام تجاری خود را در مقابل مشتریان بالقوه قرار دهید.
می توانید از مشتریان بپرسید که آیا برند شما را نسبت به رقبا به یاد می آورند یا متوجه می شوند.
برجستگی برند ماهیتاً مفهومی است. متأسفانه، این یک معیار ریاضی نیست که به راحتی اندازه گیری شود. بنابراین، مارک ها چه می کنند؟
از نظرسنجی ها استفاده کنید
سپس، معنا و اعتبار ایجاد می کنید تا برند خود را از رقبا متمایز کنید. و سپس، از پیام های مکرر برای ایجاد واکنش های مثبت و قابل دسترس در مشتریان خود استفاده می کنید. و سپس با ایجاد رابطه و ارتباط عاطفی با مخاطبان خود وفاداری ایجاد می کنید.
گروه های کانونی به شما امکان می دهند سؤالات مشابهی را با سؤالات نظرسنجی های خود بپرسید، اما در عین حال به شما امکان می دهد در پاسخ های آنها عمیق تر شوید. پویایی بیشتر یک بحث در میان مشتریان است تا اینکه آنها به سرعت پاسخ های لیستی از سؤالات را بیاورند.

استراتژی شما باید دو وجهی باشد و هم توجه و هم حافظه مخاطبان هدفتان را جلب کند.
- حافظه: توجه مشتریان به هنگام انتخاب خرید.
- توجه: توانایی جلب توجه مشتری در زمان خرید.
حالا، وقتی به آدامس فکر می کنم، معمولا Extra را می خرم، اگرچه آن برند هرگز شرکت آدامس مورد علاقه من نبوده است (قبلاً Orbit می خریدم). اما از آن زمان تبلیغات، من به دلیل ارتباط مثبت به Extra متمایل شدم و این یکی از اولین برندهایی است که به یاد می آورم.
همه این برندها از تصور یک شرکت تصادفی فراتر رفته اند و اکنون به خودی خود نام های معروفی هستند. اکثر مردم به این برندها فکر می کنند و می دانند که آیا قبلاً آنجا بوده اند یا از آن محصولات استفاده کرده اند. این برندها برجستگی بالایی دارند.
اهمیت برجستگی برند
برای داشتن برند برتر، مشتریان شما باید در مورد برند شما به عنوان اولین راه حل برای خواسته ها یا نیازهای خود در هنگام تصمیم گیری برای خرید فکر کنند.
برای ایجاد کمپین هایی که برجستگی برند را بهبود می بخشد، به تأثیر احساسی دارایی های خود فکر کنید. کمپین های شما باید معنی دار، معتبر باشند و ارزش های شما را به عنوان یک شرکت به تصویر بکشند.
همه اینها به مشتریان کمک می کند تا ارتباط مثبتی با برند شما ایجاد کنند و زمانی که زمان خرید فرا می رسد، برند شما را به خاطر بسپارند.
کوین کلر در کتاب خود با عنوان مدیریت استراتژیک برند: ساخت، اندازه گیری و مدیریت ارزش ویژه برند، مدلی را برای برجستگی برند ارائه کرد که در بازاریابی دیجیتال محبوب شده است.

ارزش های برند شما چیست؟ آیا هدف محصول شما حل یک مشکل عمده در صنعت یا بازار شماست؟ هر چیزی که شرکت شما را هدایت می کند، به آن متمایل شوید. داشتن برندی که اصالت را بیان می کند به اعتمادسازی با مشتریان و جلب وفاداری آنها کمک می کند.
این مدل با ایجاد هویتی که مشتریان به خاطر بسپارند، بر افزایش آگاهی عمیق و گسترده از برند تمرکز دارد. اساس هرم برجستگی است که می توانید با تعریف دقیق برند خود، برقراری ارتباط مکرر با مخاطبان و استفاده از دارایی های خلاقانه برای گفتن یک داستان، آن را افزایش دهید.
مشتریان شما با چه چالش ها یا موانعی روبرو هستند؟ پیام های خود را بر روی این موانع و نحوه حل آنها توسط برندتان متمرکز کنید. اطلاع از اینکه نکات دردناک مشتری را درک می کنید، باعث می شود که آنها تمایل بیشتری به کسب اطلاعات بیشتر در مورد برند شما و محصولاتی که ارائه می دهید داشته باشند.
چرا؟ برندسازی مداوم منجر به افزایش آگاهی از برند می شود که سپس می تواند به ایجاد برجستگی برند، جذب سرمایه گذاران و افزایش درآمد به سمت کسب و کار شما کمک کند. برندهایی که به طور پیوسته ارائه می شوند، 3.5 برابر بیشتر از برندهایی که نام تجاری ناسازگار دارند، دیده می شوند. علاوه بر این، 82 درصد از سرمایه گذاران می گویند که تشخیص نام عامل مهمی است که آنها را در تصمیم گیری های سرمایه گذاری هدایت می کند.
برای اندازه گیری این، می توانید به پاسخ دهندگان نظرسنجی فهرستی تصادفی از نشانه ها و ویژگی ها ارائه دهید و از آنها بپرسید که کدام برندها را با هر عبارت مرتبط می دانند.
آشنایی مهم است. پیام های بازاریابی مداوم از یک برند تضمین می کند که وقتی مصرف کننده تصمیم خرید می گیرد، برند در درجه اول اهمیت قرار دارد.
به عنوان مثال، وقتی کسی می خواهد یک فنجان قهوه بخورد و در حال رانندگی است، اولین مارکی که به آن فکر می کند چیست؟ احتمالا استارباکس. وقتی می خواهند دستمال کاغذی بخرند، به کلینکس فکر می کنند. وقتی می خواهند چیزی را آنلاین جستجو کنند، آن را در گوگل جستجو می کنند.