بر اساس تحقیقات Wyzowl، آنچه بازاریابان ویدیو در سال 2023 باید بدانند


به خوبی ثابت شده است که ویدیو یکی از گرایش‌های مهم در دنیای بازاریابی در دهه گذشته بوده است.

وضعیت بازاریابی ویدئویی-2021

→ اکنون دسترسی داشته باشید: بسته شروع بازاریابی ویدیویی [Free Kit]

اما در حال حاضر در بازاریابی ویدئویی چه اتفاقی می افتد؟ و چگونه رشد و موفقیت آن در برابر پیچ و خم های یک بیماری همه گیر جهانی مقاومت می کند؟

در Wyzowl، ما از سال 2015 هر سال یک نظرسنجی سالانه درباره وضعیت بازاریابی ویدیو منتشر کرده‌ایم که میزان استفاده، هزینه‌ها، کانال‌ها و نظرات بازاریابان و مصرف‌کنندگان ویدیو را ترسیم می‌کند.

ما اخیرا نهمین گزارش وضعیت بازاریابی ویدیویی خود را منتشر کردیم. در طول این مدت، استفاده، هزینه و بازگشت سرمایه گزارش شده به آرامی به سمت بالا حرکت کرده است – از نقطه شروع در حال حاضر بالا.

اما نتایج امسال حاکی از آن است که بازاریابی ویدئویی به دور از رسیدن به نقطه اشباع، در واقع به رشد محبوبیت خود ادامه می دهد – و نتایج بهتری را برای بازاریابان به دست می آورد.

تحقیقات ما نشان می دهد:

  • ویدئو با استفاده از آن به عنوان یک ابزار بازاریابی و اهمیت درک شده توسط بازاریابان که به بالاترین حد خود رسیده است، یک اولویت کلیدی برای تجارت باقی می ماند.
  • بازاریابان نسبت به بازده سرمایه‌گذاری ویدیو نسبت به هر زمان دیگری از سال 2015 احساس مثبت‌تری دارند، زیرا سطح بی‌سابقه‌ای از تأثیرگذاری بر شاخص‌های کلیدی عملکرد مانند ترافیک، سرنخ‌ها، فروش و درک مخاطب را گزارش می‌کنند.
  • بازاریابان بیشتری نسبت به هر یک از نظرسنجی‌های سالانه ما از سال 2015، ویدیو را با افزایش زمان ماندن، ترافیک، سرنخ‌ها، فروش و کاهش درخواست‌های پشتیبانی اعتبار می‌دهند – در حالی که تعداد بالایی از بازاریابان (92٪) به ما گفتند که بازگشت سرمایه خوبی دارند. در محتوای ویدیویی، از 87٪ در سال 2022.
  • همه اینها این واقعیت است که مصرف کنندگان همچنان از ویدیو به عنوان بخشی جدایی ناپذیر از سفر خود با برندها استفاده می کنند. آنها انتظار دارند محتوای ویدیویی از برندها را ببینند – و از آن به عنوان بخش کلیدی تحقیقات و تصمیمات خرید خود استفاده کنند.

درباره نظرسنجی

Wyzowl’s State of Video Marketing Survey یک گزارش سالانه است که اکنون در نهمین تکرار خود است. هر سال، ما طیف وسیعی از سؤالات را می پرسیم – بسیاری از آنها سال به سال یکسان هستند – تا ارزیابی کنیم که چگونه چشم انداز بازاریابی ویدیویی در حال تغییر و رشد است.

این بار، نظرسنجی ما توسط نمونه‌ای متشکل از 528 پاسخ‌دهنده منحصربه‌فرد متشکل از بازاریابان و مصرف‌کنندگان حرفه‌ای که فقط حدود 8 درصد از آنها مشتریان Wyzowl بودند، انجام شد.

می توانید گزارش کامل را – با نقاط داده بسیار بیشتر – بررسی کنید و با مراجعه به صفحه Wyzowl’s State of Video Marketing 2023 یک نسخه قابل دانلود دریافت کنید.

یافته های کلیدی

91٪ از کسب و کارها از ویدئو به عنوان ابزار بازاریابی استفاده می کنند – بالاترین سطح از زمانی که ما ردیابی این داده ها را شروع کردیم و یک جهش قابل توجه نسبت به سال های گذشته.

استفاده ویدئو تنها نقطه داده ای نیست که در سال 2023 از همیشه بالاتر است.

96 درصد – بیشتر از هر زمان دیگری در 9 سال گذشته – به ما گفتند که ویدیو را بخش مهمی از استراتژی بازاریابی خود می دانند.

و شاید جالب‌تر از همه این باشد که 92 درصد از بازاریابان ویدیو گزارش دادند که ویدیو به آنها بازگشت سرمایه مثبتی می‌دهد – حدس زدید، یک رکورد دیگر در تاریخ.

این را می‌توان به درک روزافزون نحوه استفاده از ویدیو، و همچنین نحوه ردیابی و تعیین کمیت تأثیر آن نسبت داد.

با کنکاش در جزئیات آنچه بازاریابان با استفاده از ویدئو به آن دست یافته‌اند، بازاریابان بیشتری نسبت به قبل به ما گفتند که با استفاده از ویدئو، سرنخ ایجاد کرده‌اند.

87 درصد از بازاریابان احساس می‌کنند که ویدیو تأثیر مستقیم و مثبتی بر فروش دارد – یکی دیگر از بالاترین زمان‌ها.

و 96 درصد از بازاریابان موافق هستند که ویدیوها به افزایش درک کاربر از محصول یا خدمات آنها کمک کرده است.

این رقم از سال 2015 هرگز به زیر 93 درصد نزول نکرده است، اما داده های امسال نشان دهنده بالاترین رقم در پنج سال اخیر است.

از نظر معیارهایی که بازاریابان در تعیین موفقیت بازاریابی ویدیویی احساس می‌کنند واقعا برایشان مهم است، تعداد بازدیدهای ویدیو همچنان محبوب‌ترین است. 63 درصد

این به دنبال دارد:

  • مشارکت مخاطب (61%)
  • امتیازات/کلیک از طریق (56%)
  • آگاهی از برند (43%)
  • حفظ مشتری (42%)
  • فروش پایین (26%)

بیش از یک نفر از هر 10 بازاریاب هنوز می گویند که به هیچ وجه ROI ویدیو را ردیابی نمی کنند.

با نگاه به آینده

همه نشانه ها حاکی از آن است که استفاده و هزینه در مسیر ادامه رشد خود در سال 2022 است.

برای شروع، 70 درصد از بازاریابان که در حال حاضر از ویدیو به عنوان ابزار بازاریابی استفاده نمی کنند، به ما گفتند که قصد دارند در سال 2023 شروع کنند.

این را به 99 درصد از بازاریابان ویدیویی فعلی که به ما گفته اند در سال 2023 به استفاده از ویدیو ادامه می دهند، اضافه کنید و 96 درصد که به ما گفت که قصد دارند بودجه بازاریابی ویدیویی خود را حفظ یا افزایش دهند، خواهید دید که با بازبینی مجدد این نظرسنجی در یک سال، پتانسیل افزایش این ارقام وجود دارد.

البته نتیجه خالص این است که همه ما می توانیم انتظار داشته باشیم که در 12 ماه آینده شاهد سروصدا و رقابت بیشتری برای جلب توجه مخاطب باشیم.

اما در حالی که اشباع بیش از حد یک چالش است، چالشی غیرقابل حل نیست. به سادگی سطح کیفیت محتوا را بالا می برد. ویدیوهای شما باید به خوبی برنامه ریزی شده و بسیار خوب اجرا شوند.

فرصت های بزرگ برای بازاریابی ویدئویی در سال 2022

خبر خوب این است که با وجود سر و صدا و رقابت – فرصت های بزرگ باقی می ماند.

قابل توجه است که مخاطبان همچنان ویدیوهای بیشتری را تماشا می کنند. داده‌های ما نشان می‌دهد میزان تماشای ویدیوهای آنلاین در هفته، به ازای هر نفر، از سال 2018 تقریباً دو برابر شده است – اگرچه در سال جاری شاهد کاهش بودیم.

و چه در مورد جایی که آنها آن را تماشا می کنند؟ جای تعجب نیست که یوتیوب پرکاربردترین پلتفرم است – 90 درصد از بازاریابان ویدیو از آن استفاده می کنند.

اما به نظر می رسد برخی از تاکتیک های ویدیویی کمتر مورد استفاده نیز نتایج واقعی را برای بازاریابان ویدیو درو می کنند.

امسال از مردم خواستیم اهداف ویدیوهایی را که ایجاد کرده‌اند به ما بگویند – به دنبال دستیابی به چه اهداف خاصی بودند و چگونه می‌خواستند از آنها استفاده کنند؟

پرکاربردترین انواع ویدئوها، آنهایی بودند که در رسانه های اجتماعی مورد استفاده قرار می گرفتند.

ویدیوهای توضیح دهنده موفقیت فوق العاده ای داشته اند. علاوه بر اینکه دومین “هدف” رایج یک ویدیوی بازاریابی است، اکثریت قریب به اتفاق مردم (96٪) گزارش می دهند که برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد یک محصول، ویدیوهای توضیح دهنده را تماشا می کنند، و 89٪ برای خرید تحت تاثیر قرار می گیرند.

لازم نیست محصول نیز فیزیکی باشد. 79٪ از مردم می گویند که متقاعد شده اند یک برنامه یا نرم افزار را به دلیل یک ویدیو بخرند.

این بدان معناست که علاوه بر هر چیز دیگری، توانایی ویدیو در اطلاع رسانی درباره تصمیمات خرید نیز در بالاترین حد خود قرار دارد.

برای جمع بندی

ظهور ویدیو به عنوان یک ابزار بازاریابی غیر قابل اجتناب به نظر می رسد.

بیش از 9 نفر از هر 10 نفر گزارش می دهند که می خواهند در سال 2023 ویدیوهای بیشتری از برندها ببینند – یک نقطه داده دیگر که بالاتر از همیشه است – ویدیو را به ابزاری عالی برای تولید سرنخ و آگاهی از برند تبدیل می کند.

ویدیو به سرعت برای مخاطبانی که به دنبال کاوش و خرید هستند تبدیل به یک چیز غیرقابل مذاکره شده است.

به نظر می رسد که ویدیو در دهه آینده به داستان موفقیت ده ساله یک شبه خود ادامه دهد.

این آمارها تصویری از نوع رسانه ای را نشان می دهد که تقریباً در بین بازاریابان و مخاطبان آنها محبوبیت جهانی دارد و به دستیابی به تعدادی از اهداف فوق العاده مهم کمک می کند.

یادداشت سردبیر: این پست در ابتدا منتشر شده است در ژانویه 2018 و برای منعکس کردن آخرین داده ها به روز شده است.

ویدیوها، الگوها، نکات و سایر منابعی را که برای کمک به راه‌اندازی یک استراتژی بازاریابی ویدیویی موثر اختصاص داده شده‌اند، کشف کنید.



منبع