بزرگترین فرصت در دیجیتال مارکتینگ


وقتی به جستجو فکر می کنید، چه چیزی به ذهنتان می رسد؟

شرط می بندم که به “گوگل” فکر می کنید.

اما بیشتر از گوگل برای جستجو وجود دارد. و حتی با گوگل، اگر می‌خواهید موفق شوید، باید فراتر از تبلیغات سنتی SEO و PPC فکر کنید، زیرا همه از تاکتیک‌های سنتی استفاده می‌کنند.

شما باید خارج از چارچوب فکر کنید. و این چیزی است که امروز به شما کمک خواهم کرد.

بنابراین، اجازه دهید ابتدا روندهایی را که می‌بینیم مرور کنیم، و سپس می‌توانیم به چگونگی سازگاری شما بپردازیم.

روندهای جستجو

اگرچه هیچ کس واقعاً مانند گذشته درباره جستجو صحبت نمی کند، مردم هنوز آن را بسیار ارزشمند می دانند.

بر اساس یک مطالعه MIT، ارزش موتورهای جستجو بیش از 2 برابر ایمیل، تقریبا 5 برابر بیشتر از نقشه های آنلاین و 50 برابر بیشتر از رسانه های اجتماعی بود.

به عنوان بازاریاب، این مهم است که به خاطر داشته باشید زیرا ما تمایل داریم روی اشیاء براق تمرکز کنیم. می دانید، کانال هایی که همه درباره آن صحبت می کنند.

اما بسیاری از کانال های قدیمی مانند موتورهای جستجو و ایمیل هنوز بسیار موثر هستند و مردم برای آنها ارزش بیشتری قائل هستند.

و در اینجا یک واقعیت جالب وجود دارد که احتمالاً شما نیز در مورد جستجو نمی دانستید… 15٪ از تمام جستجوهایی که هر روز در Google انجام می شود قبلاً هرگز جستجو نشده است.

این یک جور دیوانه وار است که بدانیم گوگل برای مدتی وجود داشته و سئو نیز همینطور است.

و طبق گفته گوگل، افراد در حین جستجو با احساسات انگشت شماری مواجه می شوند که منجر به خرید می شود.

بنابراین، بازاریابان چه می کنند؟ خوب، آنها برای جذب مشتری در هر یک از مراحل بالا، حجم زیادی محتوا ایجاد می کنند.

آن‌ها می‌دانند که این کار نیز مؤثر است، زیرا Google حتی به شما می‌گوید… 85 درصد مردم از مارک‌هایی خرید می‌کنند که اطلاعات قابل اعتمادی ارائه می‌دهند.

اما بازاریابان فراموش می کنند که 63 درصد از برندهایی که اطلاعات نامربوط ارائه می دهند خرید نمی کنند.

بنابراین، اگر محتوای شما به مردم کمک نمی کند یا حتی بدتر از آن ضعیف است، به شما صدمه می زند.

اکنون که 22 سال پیش برای اولین بار وارد دنیای بازاریابی دیجیتال شدم، بازاریابان این مشکل را نداشتند.

وقتی محتوا ایجاد کردید، به یک دلیل ساده متمایز شدید… کمبود محتوا وجود داشت. اما این روزها اینطور نیست.

فقط به اصطلاح بیمه خودرو نگاه کنید. هر ماه 165000 جستجو در ایالات متحده انجام می شود، اما بیش از 1.1 میلیارد نتیجه.

به نظر شما آیا واقعاً به شخص دیگری برای نوشتن محتوا در این زمینه نیاز داریم؟ نه واقعا مگر اینکه چیزی به شدت در آن صنعت تغییر کند.

بنابراین وقتی محتوایی را روی کلمه کلیدی که می خواهید از آن ترافیک داشته باشید ایجاد می کنید، فکر می کنید چه اتفاقی می افتد؟

ممکن است احتمال کمی وجود داشته باشد که حرف جدیدی برای گفتن داشته باشید که هیچ کس دیگری درباره آن صحبت نکرده است… واقعیت این است که شما آنچه را که دیگران قبلاً در مورد آن صحبت می‌کنند، پس می‌گیرید.

از جایی که وب‌سایت شما «والدو» بود، خارج شد و شما از میان جمعیت متمایز شدید، اما اکنون همه والدو هستند و تشخیص یک سایت از سایت دیگر سخت است.

تصویر توسط ویلیام مورفی در جریان مسابقه والدو در دوبلین ایرلند گرفته شده است.

پس چگونه متمایز می شوید؟ خوب، کمی بعد به آن خواهیم رسید، اما اجازه دهید چند روند دیگر را مرور کنیم. 😉

گوگل تنها بازیکن شهر نیست

از شما می خواهم یک تمرین سرگرم کننده انجام دهید. به همه پلتفرم هایی که به طور منظم استفاده می کنید فکر کنید و از خود بپرسید که آیا آنها ویژگی جستجو دارند یا خیر.

جستجو همه جا هست… این فقط در گوگل یا بینگ نیست.

در هر یک از پلتفرم هایی که استفاده می کنید به طور منظم جستجو کنید. برای سرگرمی بیایید “آمستردام” را جستجو کنیم.

در Booking.com می توانید هتل هایی در آمستردام پیدا کنید. در گوگل ممکن است اطلاعاتی در مورد شهر پیدا کنید.

در یوتیوب، ممکن است ویدیوهایی درباره فیلم و در پینترست، تصاویری از شهر پیدا کنید. و در اینستاگرام، ممکن است تصاویری از رستوران ها و غذاهایی که مردم در آمستردام می خوردند، بیابید.

اما اینجاست که جالب می شود. به گفته Prabhakar Raghavan، SVP در گوگل، جوانان برای جستجو در گوگل به اینستاگرام و TikTok روی می آورند.

در مطالعات ما، تقریباً 40٪ از جوانان، وقتی به دنبال مکانی برای ناهار هستند، به Google Maps یا جستجو نمی‌روند… آنها به TikTok یا Instagram مراجعه می‌کنند.

در داده ها نیز نشان داده می شود. فقط به داده های یک دقیقه متوسط ​​در اینترنت نگاه کنید.

در هر دقیقه 167 میلیون ویدیوی TikTok تماشا می شود، در حالی که فقط 5.7 میلیون جستجوی گوگل انجام شده است.

این فقط TikTok نیست، مردم زمان بیشتری را در Facebook Live، iMessage و حتی خرید آنلاین می گذرانند.

برای تقویت این روند، کافی است به 10 جستجوی برتر در گوگل نگاه کنید.

به یک الگو توجه کنید؟

4 مورد از 10 جستجوی برتر شبکه های اجتماعی هستند.

جستجوهای هفتم و نهم بر جهانی شدن تأکید دارند. اگر به سئو جهانی فکر نکرده اید، این را بررسی کنید.

و هشتمین جستجوی رایج بر خرید و رونق تجارت الکترونیک تاکید دارد.

من می دانم که این داده های زیادی است، اما اگر روندها را نادیده بگیرید، در نهایت منقرض خواهید شد.

فقط ببینید چه اتفاقی برای Blockbuster افتاد، Netflix ناهار آنها را خورد.

یا اینکه چگونه نوجوانان آمریکایی برای اولین بار یوتیوب را به نتفلیکس ترجیح می دهند.

این ممکن است یکی از دلایلی باشد که درآمد تبلیغات YouTube تقریباً با Netflix مطابقت دارد.

اگر به روندهای بیرونی توجه نکنید و با خواسته های مردم سازگار شوید، ضرر خواهید کرد.

هک، حتی گوگل به روندها توجه می کند و آنها سعی می کنند خود را تطبیق دهند.

به یاد دارید زمانی که آنها شبکه اجتماعی گوگل پلاس را ایجاد کردند؟ درست نشد، اما تلاش کردند.

و اکنون آنها داستان های وب دارند که به آنها کمک می کند تا با اینستاگرام و تیک تاک رقابت کنند. درست مانند نحوه ایجاد شورت های YouTube نیز.

من فکر نمی‌کنم داستان‌های وب کارساز باشند زیرا مردم واقعاً گوگل را به عنوان یک شبکه اجتماعی نمی‌بینند. اما زمان نشان خواهد داد

پس فرصت کجاست؟

اگر می‌خواهید از بقیه والدوها متمایز شوید و بتوانید به گونه‌ای رقابت کنید که صرفاً به معنای صرف هزینه بیشتر از دیگران نباشد، فرصت‌های کمی برای شما وجود دارد، زیرا این غیرواقعی است.

از آنها بگذریم.

به دنبال 15 درصد جستجوهایی که قبلاً هرگز جستجو نشده اند بروید

به یاد دارید که قبلاً چگونه در مورد آن صحبت کردیم؟

استفاده از اکثر ابزارهای سئو این مشکل را حل نمی کند زیرا همه آنها بر روی کلمات کلیدی “محبوب” تمرکز می کنند.

از این رو، حجم کلمه کلیدی را نشان می دهند. اما در جهان جستجو چیزهای بیشتری نسبت به عبارات جستجوی پایین قیف، وسط قیف یا بالای قیف وجود دارد.

در مورد استراتژی ای که شامل دنبال کردن اصطلاحاتی است که در آستانه محبوب شدن هستند و مردم شروع به جستجوی آنها می کنند، چطور؟

رتبه بندی این اصطلاحات آسان خواهد بود و با گذشت زمان محبوب تر می شوند.

اما اگر ابزارهای سئو بر روی اصطلاحات محبوب و متأسفانه رقابتی تمرکز دارند، چگونه آنها را پیدا کنید؟

شما دنبال شرایط Google Suggest می روید. اینها عباراتی هستند که مردم در جستجوی آنها هستند و واقعاً در اکثر ابزارها نشان داده نمی شوند.

یک راه آسان برای به دست آوردن لیستی از تمام اصطلاحات Google Suggest استفاده از ابزارهایی مانند Answer the Public است.

فقط یک عبارت مرتبط با فضای خود، مانند “بازاریابی دیجیتال” را تایپ کنید، و لیستی از تمام عبارات جدید و جدید مورد جستجوی مردم را دریافت خواهید کرد.

Answer the Public صدها کلمه کلیدی را به شما می دهد تا بر اساس سؤالاتی که مردم می پرسند، حروف اضافه، مقایسه ها و به طور کلی آنچه Google به عنوان اصطلاحات جدید و جدید نشان می دهد، هدف قرار دهید.

رویکرد همه‌کانالی را اتخاذ کنید

شاید قبلاً شنیده باشید که در مورد این یکی صحبت می کنم، اما چاره ای ندارید جز اینکه این روزها در همه سکوها باشید.

فرقی نمی‌کند که الگوریتم‌ها به نفع شما هستند یا خیر… دریافت مقداری پوشش بهتر از هیچ‌کدام است.

به‌علاوه، بازاریابی همه‌کانالی به قانون ۷ کمک می‌کند. وقتی شخصی ۷ بار برند شما را می‌بیند یا با آن تعامل می‌کند، احتمالاً بشارت می‌دهد و از شما خرید می‌کند.

اکنون نمی‌خواهم با صدها تاکتیک بازاریابی برای هر پلتفرم شما را تا حد مرگ خسته کنم، بنابراین می‌خواهم 1 موردی را که هر پلتفرم دوست دارد و می‌توانید برای دریافت ترافیک، بازدید و تعامل بیشتر از آن استفاده کنید، تجزیه کنم.

و برای روشن بودن این نکته که من برای هر پلتفرم به شما می‌دهم، باید تأثیر بسیار بیشتری نسبت به تاکتیک‌های دیگر داشته باشد، از این رو من بیشتر تلاش‌هایم را روی تاکتیک‌هایی که در زیر توضیح می‌دهم متمرکز می‌کنم.

  • یوتیوب – این پلتفرم روی 24 ساعت اول تمرکز دارد. ویدیوهایی که در 24 ساعت اول عملکرد خوبی دارند، به احتمال زیاد در رتبه های بالاتر قرار می گیرند و همچنان پیشنهاد می شوند. درست زمانی که ویدیوی شما در YouTube پخش می‌شود، آن را از طریق اعلان‌های فشاری، پخش ایمیل و پیام‌های SMS تبلیغ کنید.
  • لینکدین – آنها واقعا نظرات را بیش از هر چیز دیگری دوست دارند. درست زمانی که هر چیزی را در لینکدین پست می کنید، در 4 ساعت اول افرادی را که مخاطبان مشابهی دارند جمع آوری کنید و از آنها بخواهید نظر بگذارند. نظر باید جذاب و حداقل 12 کلمه باشد. به عنوان مثال، اگر من در لینکدین حدود 5 روش برای رتبه بالاتر در گوگل پست کردم، ممکن است یکی از دوستانم نظری در مورد استراتژی ششم برای رتبه بالاتر در گوگل بگذارد.
  • TikTok – مشابه لینکدین آنها نظرات را دوست دارند. اما نظرات باید جذاب باشد. به عنوان مثال، من یک ویدیوی TikTok در مورد اینکه چگونه وبلاگ نویسی رقابتی تر از پادکست است و اینکه بازاریابان باید از پادکست ها استفاده کنند، پست کردم. یک نفر نظری در مورد اینکه چقدر اشتباه می کردم، گذاشت، حتی اگر آمار و داده ها از حرف من پشتیبانی کرد. این امر جنجال بیشتری را ایجاد کرد که بیش از 138000 بازدید ایجاد کرد. بنابراین از مردم بخواهید نظراتی مشابه آنچه شما در لینکدین انجام می دهید و در حالت ایده آل درست زمانی که ویدیوی شما منتشر می شود، بگذارند.
  • اینستاگرام – آنها شاهد کاهش 17.6 درصدی در محتوای ویدیوی زنده بوده اند، اما کاربران ویدیوی زنده را به خواندن یک پست وبلاگ ترجیح می دهند. و انتظار می‌رود که تقاضا برای آن 15 برابر نسبت به سال 2022 افزایش یابد. اگر ویدیوهای زنده در اینستاگرام با سایر اعضای تأثیرگذار ایجاد کنید و مطمئن شوید که محتوای شما شگفت‌انگیز است، به شما کمک می‌کند دسترسی بیشتری داشته باشید که منجر به دنبال‌کنندگان بیشتر می‌شود. و سپس هنگامی که سایر اشکال محتوا را پست می کنید، متوجه خواهید شد که عملکرد بهتری خواهد داشت. پس حداقل هفته ای یک بار به صورت زنده بروید.
  • گوگل – آنها عاشق برندها هستند. همانطور که مدیر عامل سابق یک بار گفت: “برندها راه حل هستند، نه مشکل. برندها روشی هستند که شما چگونه حوضچه را مرتب می کنید.» یک راه آسان برای ایجاد یک برند بزرگتر، انتشار ابزارهای رایگان در وب سایت شما است. این کار باعث می‌شود که افراد برگردند و نام برند شما را جستجو کنند، که به مرور زمان رتبه‌بندی کلی شما را افزایش می‌دهد. می‌توانید ابزارهای رایگانی را پیدا کنید که می‌توانید آن‌ها را برچسب سفید بزنید و در سایت خود از Code Canyon قرار دهید.
  • فیس بوک – آنها از شما می خواهند که ویدیوهای طولانی تری ایجاد کنید. ویدیوهای بیش از 5 دقیقه در صفحه من به طور متوسط ​​268٪ بازدید بیشتری ایجاد می کنند. برای اینکه ببینیم آیا این الگو برای دیگران هم صادق است یا خیر، ما 939 صفحه نمایه شرکت دیگر را تجزیه و تحلیل کردیم و دریافتیم که ویدیوهای آنها در مدت زمان 5 دقیقه 81.39٪ تعامل بیشتری ایجاد می کند.

برای ساختن یک برند از قانون اوج پایان پیروی کنید

من قبلاً کمی در مورد برندسازی صحبت کردم در مورد اینکه گوگل چگونه برندها را دوست دارد. و می توانید ابزارهای رایگانی را برای کمک به ایجاد یک برند منتشر کنید.

این یک تاکتیک عالی برای کمک به سئو است.

اما برندها واقعا آینده هستند. فقط به نایک نگاه کنید، افراد بیشتری برای عبارت “Nike” جستجو می کنند تا اصطلاح “کفش” را جستجو کنند که با توجه به اینکه شرکت های بسیاری کفش ارائه می دهند دیوانه کننده است.

شما با ساختن یک محصول یا خدمات شگفت انگیز یک برند عالی ایجاد می کنید. اما این تازه شروع آن است.

این واقعاً به نحوه ارتباط عاطفی مردم با برند شما بستگی دارد. و این شامل قانون اوج پایان است.

معمولاً وقتی مردم با برند شما کار می کنند، تجربیات مثبت و منفی دارند. شما می خواهید مطمئن شوید که آنها معمولاً در اولین شروع استفاده از محصول و خدمات شما، تجربه خوبی دارند. شما همچنین می خواهید مطمئن شوید که در پایان آنها نیز تجربه شگفت انگیزی دارند.

یک مثال ساده از آن دوچرخه سواری است. وقتی کودکی برای اولین بار دوچرخه می گیرد، مملو از شادی و هیجان می شود و اولین اوج عالی را ایجاد می کند. اما با شروع دوچرخه سواری ممکن است چند بار سقوط کنند و این می تواند قله های منفی ایجاد کند. اما به محض اینکه آن را به دست بیاورند، به مسابقه می روند، سرگرم می شوند و سقوط نمی کنند، که یک اوج پایان مثبت ایجاد می کند.

با محصول یا خدمات خود، به طور مداوم از مشتریان خود نظرسنجی کنید و بفهمید که چه کاری می توانید انجام دهید تا دائماً آنها را خوشحال کنید. این بهترین راه برای کشف این است که چگونه می توانید آن قله های احساسی را ایجاد کنید.

این چیزی است که یک برند شگفت انگیز را می سازد.

نتیجه

من عاشق گوگل هستم. این بخش بزرگی از تجارت من در آژانس تبلیغاتی من NP Digital است.

اما ما به گوگل بسنده نمی کنیم. از رسانه های اجتماعی گرفته تا بازاریابی ایمیلی گرفته تا CRO … کانال های بازاریابی زیادی وجود دارد که باید در نظر بگیرید.

و وقتی نوبت به جستجو می رسد، به خاطر داشته باشید که جستجو در همه جا وجود دارد. از گوگل تا یوتیوب تا تیک تاک… جستجو در همه جا وجود دارد. هک، پدرشوهرم در فهرست Airbnb خود سئو را انجام می دهد، زیرا مردم وقتی در Airbnb هستند “جستجو” می کنند.

اما اگر می‌خواهید در میان مردم متمایز شوید و والدو دیگری نباشید، روی 3 مورد اصلی که در بالا توضیح دادم تمرکز کنید.

بنابراین، به نظر شما بزرگترین فرصت چیست؟

مشاوره با نیل پاتل

ببینید آژانس من چگونه می‌تواند رانندگی کند بیشتر ترافیک به وب سایت شما

  • سئو – باز کردن ترافیک SEO بیشتر نتایج واقعی را ببینید.
  • بازاریابی محتوا – تیم ما محتوای حماسی ایجاد می کند که به اشتراک گذاشته می شود، لینک ها را دریافت می کند و ترافیک را جذب می کند.
  • رسانه پولی – استراتژی های پولی موثر با بازگشت سرمایه روشن.

یک تماس رزرو کنید



منبع