بهترین الگوهای بودجه کسب و کار رایگان


بودجه های تجاری منبعی از حقیقت برای درآمد و هزینه های شما هستند. این شامل تمام پولی است که خرج می‌کنید – از آزمایش A/B کمپین‌های بازاریابی تا اجاره ماهانه دفتر کار.

در حالی که سازماندهی اعداد ممکن است دشوار به نظر برسد، استفاده از یک الگوی بودجه تجاری این فرآیند را ساده می کند. به علاوه، هزاران الگوی بودجه کسب و کار وجود دارد که می توانید از بین آنها انتخاب کنید.

برای دانلود 8 قالب بودجه بازاریابی رایگان اینجا را کلیک کنید.

ما هفت الگوی بودجه را به اشتراک می گذاریم که می تواند به سازماندهی امور مالی شما کمک کند. اما ابتدا یاد خواهید گرفت که چگونه یک بودجه تجاری ایجاد کنید.

بودجه کسب‌وکار از یک الگوی مجموعه پیروی می‌کند، که می‌توانید آن را با درآمدهای تخمینی به‌علاوه هرگونه هزینه‌های تجاری تکراری یا مورد انتظار پر کنید.

به عنوان مثال، اگر یک تجارت دیجیتال مارکتینگ را اداره می کنید، ممکن است بدانید که معمولاً حدود 10000 دلار برای کمپین های ایجاد کار خود به علاوه 5000 دلار اضافی برای دوره های دیجیتال خود درآمد کسب می کنید. شما باید درآمد تخمینی از تمام جریان های درآمد کسب و کار خود را به عنوان پول ورودی برای کسب و کار فهرست کنید.

سپس، شما هزینه های مکرر خود را دارید، که آنها را به عنوان پول خروجی فهرست می کنید. این می تواند شامل حقوق کارمندان، هزینه های دفتر و هزینه های نرم افزار و فناوری باشد.

الگوی بودجه شرکت ایجاد شده در Google Sheets

منبع تصویر

چگونه یک بودجه تجاری ایجاد کنیم

در حالی که ایجاد یک بودجه تجاری می تواند ساده باشد، این فرآیند ممکن است برای شرکت های بزرگتر با جریان های درآمد و هزینه های متعدد پیچیده تر باشد.

بدون توجه به اندازه کسب و کار شما، در اینجا مراحل اساسی برای ایجاد یک بودجه تجاری وجود دارد.

1. یک الگو پیدا کنید یا یک صفحه گسترده بسازید.

الگوهای بودجه رایگان یا پولی زیادی به صورت آنلاین وجود دارد. می توانید با یک الگوی بودجه موجود شروع کنید. ما چند الگوی مفید را در زیر فهرست می کنیم.

همچنین می‌توانید انتخاب کنید که صفحه‌گسترده‌ای با ردیف‌ها و ستون‌های سفارشی بر اساس کسب‌وکارتان ایجاد کنید.

2. درآمدها را پر کنید.

هنگامی که الگوی خود را دارید، با فهرست کردن تمام منابع درآمد کسب و کار خود شروع کنید. با یک بودجه، برای آینده برنامه ریزی می کنید، بنابراین باید جریان درآمد را نیز بر اساس ماه ها یا سال های گذشته پیش بینی کنید. برای بودجه کسب و کار کوچک جدید، به تحقیقات بازار خود برای تخمین درآمد اولیه شرکت خود تکیه خواهید کرد.

3. هزینه های ثابت را برای دوره زمانی کم کنید.

هزینه های ثابت هزینه های مکرر شما در طول هر ماه، سه ماهه یا سال است. به عنوان مثال می توان به بیمه، اجاره فضای اداری، میزبانی وب سایت و اینترنت اشاره کرد.

4. هزینه های متغیر را در نظر بگیرید.

هزینه های متغیر هر از گاهی تغییر می کند. به عنوان مثال می توان به قبوض آب و برق، هزینه های تبلیغات، لوازم اداری و نرم افزار یا فناوری جدید اشاره کرد. ممکن است همیشه نیاز به پرداخت برخی از هزینه های متغیر، مانند قبوض آب و برق داشته باشید. زمانی که درآمدی کمتر از حد متوسط ​​دارید، می‌توانید هزینه‌های خود را به سمت سایر هزینه‌ها، مانند هزینه‌های تبلیغات، تغییر دهید.

5. زمانی را برای برنامه ریزی بودجه تجاری اختصاص دهید.

ممکن است هزینه های غیرمنتظره ای ایجاد شود یا ممکن است بخواهید برای گسترش کسب و کار خود پس انداز کنید. در هر صورت، پس از در نظر گرفتن تمام هزینه ها، هزینه های ثابت و هزینه های متغیر، بودجه خود را بررسی کنید. پس از تکمیل، می توانید تعیین کنید که چقدر پول می توانید پس انداز کنید.
عاقلانه است که چندین حساب پس انداز ایجاد کنید. یکی باید برای مواقع اضطراری استفاده شود. دیگری پولی را در اختیار دارد که می تواند برای رشد کسب و کار خرج شود.

چگونه یک بودجه تجاری را مدیریت کنیم

چند مؤلفه کلیدی برای مدیریت یک بودجه کسب و کار سالم وجود دارد.

تهیه بودجه

این فرآیند همه با تهیه و برنامه ریزی مناسب بودجه در ابتدای هر ماه، سه ماهه یا سال شروع می شود. شما همچنین می توانید چندین بودجه ایجاد کنید، برخی کوتاه مدت و برخی بلند مدت. در طی این مرحله، محدودیت‌های هزینه‌ها را نیز تعیین می‌کنید و سیستمی برای نظارت منظم بر بودجه ایجاد می‌کنید.

نظارت بر بودجه

در کسب‌وکارهای بزرگ‌تر، ممکن است ردیابی بودجه را به چندین سرپرست واگذار کنید. اما حتی اگر یک برنامه یک نفره هستید، بودجه خود را به دقت زیر نظر داشته باشید. این بدان معناست که هر روز یا هفته زمانی را در برنامه خود برای بررسی بودجه و ردیابی درآمد و هزینه های واقعی تعیین کنید. حتما اعداد واقعی را با تخمین ها مقایسه کنید.

پیش بینی بودجه

با ردیابی منظم بودجه، همیشه می دانید که کسب و کار شما چگونه است. به طور منظم بررسی کنید تا مشخص کنید که از نظر درآمد چگونه کار می کنید و در کجا ضرر دارید. پیدا کنید کجا می توانید هزینه ها را به حداقل برسانید و چگونه می توانید پول بیشتری را به پس انداز منتقل کنید.

چرا بودجه برای یک کسب و کار مهم است؟

بودجه برای مشاغل بسیار مهم است. بدون آن، به راحتی می توانید غرق در هزینه ها یا هزینه های غیرمنتظره شوید.

بودجه کسب و کار به چندین عملیات کمک می کند. شما می توانید از بودجه کسب و کار برای پیگیری امور مالی خود، پس انداز پول برای کمک به رشد کسب و کار یا پرداخت پاداش در آینده و آماده شدن برای هزینه های غیرمنتظره یا شرایط اضطراری استفاده کنید.

همچنین می توانید بودجه خود را بررسی کنید تا تعیین کنید چه زمانی جهش بعدی را برای کسب و کار خود انجام دهید. به عنوان مثال، ممکن است رویای یک ساختمان اداری بزرگتر یا جدیدترین نرم افزار را داشته باشید، اما می خواهید قبل از خرید مطمئن شوید که درآمد خالص سالمی دارید.

بهترین قالب های رایگان برای بودجه کسب و کار

1. الگوی بودجه بازاریابی

الگوی بودجه بازاریابی HubSpot

منبع تصویر

دانستن نحوه مدیریت بودجه بازاریابی می تواند چالش برانگیز باشد، اما با استفاده از قالب های رایگان مفید مانند این بسته الگوی بودجه بازاریابی، می توانید همه چیز را از هزینه های تبلیغات گرفته تا رویدادها و موارد دیگر پیگیری کنید.

این بسته رایگان شامل هشت الگوی مختلف است، بنابراین می‌توانید بودجه‌های متعددی را ایجاد کنید تا به شما کمک کند چقدر پول برای بازاریابی اختصاص دهید، به علاوه بازگشت سرمایه‌تان.

2. الگوی بودجه کسب و کار کوچک

الگوی بودجه بازاریابی کسب و کارهای کوچک

منبع تصویر

برای کسب و کارهای کوچک، یافتن زمان برای تهیه بودجه دشوار است، اما کمک به حفظ سلامت کسب و کار بسیار مهم است.

Capterra یک الگوی بودجه به طور خاص برای مشاغل کوچک ارائه می دهد. به علاوه، این قالب با اکسل کار می کند. با وارد کردن پیش بینی های سال شروع کنید. سپس، صفحه گسترده بودجه ماه به ماه را پیش بینی می کند. شما می توانید درآمد و هزینه های واقعی خود را برای مقایسه وارد کنید و سود و زیان را به راحتی تشخیص دهید.

3. قالب بودجه راه اندازی

قالب بودجه کسب و کار کوچک، استارت آپ ها

منبع تصویر

اگر هیچ شماره قبلی برای ایجاد تخمین سود و هزینه نداشته باشید، چه باید کرد؟ اگر یک استارتاپ هستید، این الگوی بودجه Gusto به شما کمک می کند تا قبل از اینکه کسب و کارتان به طور رسمی وارد بازار شود، بودجه تهیه کنید. این به شما کمک می‌کند تا تمام هزینه‌هایی را که برای راه‌اندازی و راه‌اندازی کسب‌وکارتان نیاز دارید، تخمین زده و اولین درآمدتان را تخمین بزنید و تعیین کنید که از کجا پول‌ها را جمع کنید.

4. قالب بودجه کسب و کار رایگان

قالب بودجه کسب و کار، رایگان

منبع تصویر

شاید با Intuit آشنا باشید. بسیاری از شرکت ها، بزرگ و کوچک، به خدمات Intuit مانند Quickbooks و TurboTax متکی هستند. حتی اگر از خدمات مالی پولی شرکت استفاده نمی‌کنید، می‌توانید از الگوی بودجه رایگان Intuit استفاده کنید که در Google Sheets یا Excel کار می‌کند.

دارای چندین برگه صفحه گسترده و دستورالعمل های ساده است. درآمد خود را در یک برگه خاص و هزینه ها را در برگه دیگری وارد می کنید. همچنین می توانید در صورت نیاز برگه های اضافی اضافه کنید. سپس، مانند جادو، صفحه گسترده از داده های موجود در برگه های درآمد و هزینه برای خلاصه کردن اطلاعات استفاده می کند. این الگو حتی می تواند پس انداز خالص و تراز پایانی را تعیین کند.

5. برگه بودجه دپارتمان

الگوی بودجه دپارتمانمنبع تصویر

یک شرکت با اندازه متوسط ​​تا بزرگ دارای چندین بخش خواهد بود که همه با نیازهای بودجه متفاوت هستند. این بودجه‌ها همگی در یک برگه بودجه کلان شرکت ادغام می‌شوند. داشتن یک الگوی خاص برای هر بخش می تواند به تیم ها کمک کند تا هزینه ها را پیگیری کنند و برای رشد برنامه ریزی کنند.

این الگوی رایگان از Template.net در قالب های سند یا صفحه گسترده کار می کند. این الگوی بودجه می تواند به بخش های مختلف کمک کند تا درآمد و هزینه های خود را پیگیری کنند.

6. الگوی بودجه پروژه

الگوی بودجه کسب و کار، الگوی بودجه پروژهمنبع تصویر

هر پروژه جدید با هزینه هایی همراه است. این الگوی بودجه رایگان از دوشنبه به تیم شما کمک می کند تا قبل از انجام یک پروژه هزینه ها را تخمین بزند. شما به راحتی می توانید تشخیص دهید که آیا بودجه شما در میانه راه از بین رفته است تا بتوانید تنظیم کنید.

این الگو به ویژه برای شرکت های کوچکی که بودجه را به مشتریان گزارش می دهند و برای تیم های داخلی که برای پروژه های پیچیده خرید می کنند مفید است.

7. الگوی بودجه شرکت

قالب بودجه کسب و کار، قالب شرکت

منبع تصویر

آیا می خواهید هر پنی را پیگیری کنید؟ از این الگوی TemplateLab برای تهیه بودجه دقیق استفاده کنید. لیست هزینه ها شامل هزینه های ثابت، هزینه های کارکنان و هزینه های متغیر است. این الگوی تجاری می تواند به ویژه برای مشاغل کوچکی که می خواهند هزینه ها را در یک سند جامع پیگیری کنند مفید باشد.

برای کمک به رشد شرکت خود یک بودجه تجاری ایجاد کنید

تهیه اولین بودجه کسب و کار شما می تواند دلهره آور باشد، به خصوص اگر چندین جریان درآمد و هزینه داشته باشید. استفاده از یک الگوی بودجه می تواند شروع را آسان کند. و هنگامی که آن را راه اندازی کردید، تکرار این الگوها ساده است.

با برنامه ریزی کم و نظارت منظم می توانید برای آینده کسب و کار خود برنامه ریزی کنید.

یادداشت سردبیر: این پست در ابتدا در سپتامبر 2021 منتشر شد و برای جامعیت به روز شده است.

دعوت به اقدام جدید



منبع