بازاریابان در سازمان های بزرگ اغلب کارهای بزرگی را ارائه می دهند که از بین می روند. بین انجام تحقیقات بازار، ایدهپردازی کمپین و پروژههای مشارکتی، برداشتن یک گام به عقب و تأمل در مورد میزان کاری که انجام دادهاید – بسیار کمتر در ارتباط دادن این دستاوردها به مدیران بازاریابی، میتواند چالش برانگیز باشد.
اما این بدان معنا نیست که شما باید اجازه دهید تلاش های شما ساکت شود. شما می توانید تاثیر خود را به چندین روش به تیم بازاریابی منتقل کنید. در این پست، روشهای مختلف برای به دست آوردن دید از مدیر ارشد مدیریت در نقشهای بازاریابی مختلف را مورد بحث قرار میدهیم و روشهای کلیدی را برای اطمینان از اینکه در رادار آنها هستید به شما ارائه میکنیم.
چگونه توجه مدیران بازاریابی را جلب کنیم
به دست آوردن دیده شدن به عنوان یک مدیر بازاریابی
زمانی که تصمیم میگیرید روی کدام شاخصهای کلیدی عملکرد بازاریابی تمرکز کنید – چه یک رهبر بازاریابی باشید یا یک مشارکتکننده فردی به دنبال خرید خرید باشید – باید در نظر بگیرید که کدام معیارها مستقیماً به اهداف گستردهتر سازمان شما مرتبط هستند.
بر اساس گزارش وضعیت روندهای بازاریابی ما، معیارهای سئو برای رهبران بازاریابی در سال 2023 بسیار مهم است. برای اینکه بهتر از مدیران بازاریابی متمایز شوید، می توانید داده های متمرکز بر شاخص های کلیدی عملکرد سئو محور را به آنها ارائه دهید، از جمله:
- فروش، سرنخ و نرخ تبدیل
- مجموع بازدیدکنندگان ماهانه
- ترافیک از رسانه های اجتماعی
- بازدیدکنندگان جدید در مقابل بازدیدکنندگان بازگشتی
- نرخ کلیک
یک استراتژی که توسط سئو هدایت می شود بر رشد مخاطبان و آگاهی از برند تمرکز دارد. به رهبری خود اجازه دهید بداند که شما بر رشد بهتر تمرکز کرده اید و اعدادی برای حمایت از این موفقیت دارید. به عبارت دیگر، آشکار کنید که تکالیف و مشارکت های شما با آن اهداف مرتبط است.
اگر میخواهید قدمی فراتر بردارید، میتوانید ایدههای نوآورانهتان را به رهبری بیان کنید – تا زمانی که بدانید چگونه از آنها پشتیبانی کنید. در صورتی که برنامه سنجیده ای داشته باشید که به اهداف و نتایج کسب و کار مرتبط باشد، حتی مدیر ارشد مدیریت شما نیز برای یک گفتگوی قهوه یا یک به یک با شما باز خواهد بود. از این گذشته، نشان دادن ابتکار به شما کمک می کند تا در بین همسالان خود متمایز شوید.
به دست آوردن دید به عنوان یک مدیر مردمی
تعداد افرادی که حداقل یک بار در هفته از راه دور کار می کنند در دهه گذشته 400٪ افزایش یافته است و رهبران بازاریابی با این انتقال دست و پنجه نرم کرده اند. به عنوان یک مدیر افراد، بهترین راه برای به دست آوردن دید از مدیر ارشد مدیریت این است که مهارتهای رهبری خود را از طریق تیم پر ستارهتان نشان دهید – فرقی نمیکند داخلی، کاملاً از راه دور یا ترکیبی باشند.
برخلاف مشارکتکنندگان فردی، موفقیت شما بهعنوان یک مدیر افراد بیشتر با نحوه هدایت تیمتان برای دستیابی به KPI به طور مداوم اندازهگیری میشود. بنابراین به این فکر کنید که چگونه به تیم خود الهام میدهید تا بهترین کار را انجام دهند و به مدیران بازاریابی نشان دهید که یک رهبر مایل و توانا هستید.
تطبیق دهید و اعتبار خود را در خود ببینید نتایج تیم به جای رضایت شخصی تأثیر اعضای تیم خود، موفقیت های آنها و اینکه چگونه همکاری آنها تحت هدایت شما به سازمان کمک کرده است را برجسته کنید.
به دست آوردن دید به عنوان یک مدیر ارتباطات داخلی (IC).
طبق نظرسنجی رهبری اجرایی بازاریابی ما، 72٪ از رهبران بازاریابی موافق هستند که برنامه ریزی سازمان بازاریابی آنها از زمان ظهور کار ناهمزمان و ارتباطات پس از کووید، دشوارتر بوده است. مدیر ارشد مدیریت و تیم رهبری شما نه تنها به خوبی از این مبارزات آگاه هستند، بلکه به دنبال مدیران ارتباطات داخلی هستند تا برنامهها و بهرهوری هر تیم را منتقل کنند.
IC نه تنها به شما کمک میکند ارزشها و چشمانداز برند را ارتقا دهید تا کارمندان را درگیر کنید، بلکه بهعنوان یک پیوند مستقیم به رویدادهای کارکنان، وبینارها و سایر فضاهایی که کارمندان میتوانند احساس مشارکت و سرمایهگذاری در شرکت کنند، عمل میکنند. کارکنان متعهد سهم شخصی در موفقیت شرکت شما دارند – و برای افزایش دیده شدن شما در این نقش به رهبری، باید تغییرات سازمانی ایجاد کنید که:
- افزایش بهره وری بدون افزایش استرس.
- ارتباط واضحی بین تیمها و کمپینهای متقابل ایجاد کنید.
- همسویی اهداف در سراسر سازمان را روشن کنید.
به دست آوردن دیده شدن به عنوان یک متخصص محتوا
نظرسنجی اجرایی رهبری بازاریابی ما نشان داد که بیش از 500 رهبر معتقدند بازاریابی محتوا جنبه مهمی از هر استراتژی بازاریابی است – و از زمانی که بازاریابی میدانی در طول سال 2020 به میزان قابل توجهی کاهش یافته است، اهمیت آن بیشتر می شود. در واقع، بیش از 19 درصد از رهبران بازاریابی آرزو می کنند که تیم هایشان سرمایه گذاری کنند. بیشتر در بازاریابی محتوا
مدیران بازاریابی به دنبال ورودی های بیشتری از متخصصان محتوا هستند تا ویژگی های رهبران فکری صنعت را نشان دهند که می توانند توجه مشتریان بالقوه را از کانال های مختلف جلب کنند. آنها به دنبال متخصصان ماهر محتوایی می گردند که داستان نویسان خبره باشند، دانش مصرف کننده و روند محتوا عالی باشند و داده هایی برای اثبات آن داشته باشند.
هنگامی که به تیم بازاریابی و CMO خود می پردازید، تأکید کنید که چگونه شما و تیمتان استراتژی های محتوایی را ایجاد می کنید که طنین انداز می شوند – و نتایج آن استراتژی ها را از نظر سرنخ ها و تبدیل های ایجاد شده نشان دهید. متخصصان محتوا در تمام مراحل توسعه محتوا، از ایدهپردازی گرفته تا اجرا تا اجرا، نقش دارند. مطمئن شوید که در ویدیو، پادکست یا پست وبلاگ بزرگ بعدی خود اعتبار را در جایی که باید به آن اختصاص دهید.
در بررسی، بازاریابان در هر جنبه ای از صنعت می توانند با تمرکز بر چهار اصل کلی، دیده شوند:
به دست آوردن دیده شدن در بهترین شیوه های بازاریابی
- مسئولیت هر پروژه ای را که در طول جلسات بازاریابی رهبری کرده اید، بپذیرید.
- تأثیر کار خود را به طور واضح و مختصر منتقل کنید – CMO ها بر نتایج متمرکز هستند، بنابراین به آنها بگویید که سازمان چگونه از آن سود می برد.
- برگه های کلیدی KPI تیم خود را برای ردیابی و تفسیر داخلی آسان کنید.
- از تفکر نوآورانه فراتر از استراتژی بازاریابی معمولی خود استفاده کنید – کانال ها یا استراتژی های جدید را کشف کنید.
در بازاریابی، این یک تلاش گروهی برای ایجاد سرنخ برای یک کسب و کار است – اما در نهایت، این به شما بستگی دارد که پیشرفت حرفه ای خود را در اولویت قرار دهید. برای موقعیت بهتر خود برای موفقیت، مطمئن شوید که رهبران بازاریابی شما نام شما را میدانند، تأثیر شما را میبینند و متوجه میشوید که تا چه اندازه یک عضو یکپارچه تیم برای کسبوکار هستید.