به جای حفظ نام عمومی “IMG_0883″، سعی کنید از کلمات کلیدی مرتبط برای توصیف آنچه در تصویر است، مشابه متن جایگزین خود استفاده کنید. این همچنین می تواند به نمایش تصویر شما در صفحه نتایج جستجوی تصویر کمک کند، که باعث افزایش ترافیک سایت شما می شود.
6. از تصاویر واکنش گرا استفاده کنید.
ایجاد تصاویر با کیفیت بالا، منحصر به فرد و اصلی فقط برای وب سایت شما عالی نیست – همچنین فرصتی فوق العاده برای کسب بک لینک در زمانی است که دیگر وب سایت ها از تصویر شما برای صفحات خود استفاده می کنند.
دوم، متن جایگزین تجربه کاربر را بهبود می بخشد. متن جایگزین میتواند یک تصویر را برای یک خواننده کم بینا توصیف کند، و همچنین در صورتی که خواننده نتواند تصویر را به درستی در دستگاه خود بارگیری یا مشاهده کند، کمک میکند.
در واقع، گوگل در صفحه توسعه دهندگان خود می گوید: “شما می توانید با اطمینان از اینکه تصاویر و سایت شما برای Google Images بهینه شده اند به فرآیند کشف کمک کنید. [and] احتمال اینکه محتوای شما در نتایج جستجوی Google Images ظاهر شود را افزایش دهید.”
در سال 2021 و پس از آن، بازاریابان حیاتی شروع به توجه به اهمیت تصاویر بصری به عنوان فرصتی قدرتمند برای دستیابی به مخاطبان جدید در SERP می کنند.
اگر برای یک وب سایت تجارت الکترونیک کار می کنید و تصاویری از محصول خود را ارسال می کنید، این امر به ویژه مهم است. بسیاری از خریداران از تصاویر برای خرید کالاهای مصرفی استفاده می کنند. در حقیقت، 50 درصد از خریداران آنلاین تصاویر را می گویند به آنها کمک کرد تصمیم بگیرند چه چیزی بخرند.
امیدواریم که بتوانید از این بهترین شیوه ها برای ارتقاء سطح و کسب ترافیک جدید از طریق صفحات نتایج تصاویر جستجو استفاده کنید. به یاد داشته باشید، یک عکس ارزش هزار کلمه را دارد… پس فقط ارزش آن را تصور کنید سئو بهینه شده است تصویر
اما … گفتن آسان تر از انجام دادن است، درست است؟
تصاویر واکنش گرا برای اطمینان از اینکه خوانندگان شما می توانند تصاویر شما را در هر نوع دستگاهی ببینند بسیار مهم هستند. امروزه، بسیار مهم است که صفحات شما برای موبایل بهینه شده باشند تا بر رتبه بندی موتورهای جستجو و همچنین تجربه کاربر تأثیر بگذارد.
به علاوه، همانطور که کریستن بیکر، مدیر بازاریابی HubSpot به من گفت، “پس از اجرای یک آزمایش تصویر در وبلاگ HubSpot، متوجه شدم که رتبه بندی در بسته های تصویری گوگل باعث افزایش بازدید و کلیک روی محتوای ما می شود.”
اگر تصاویر شما واکنش گرا نباشند، صفحه به همان اندازه که روی دسکتاپ ظاهر می شود در موبایل تمیز نمی شود – که بر SEO و همچنین درک خواننده شما از برند شما تأثیر منفی می گذارد.
}
7. از تصاویر به عنوان یک فرصت بک لینک استفاده کنید.
با این حال، مهم است که توجه داشته باشید – گوگل به هر اندازه تصویر نگاه نمی کند. در عوض، نگاه می کند جمع اندازه صفحه.
در اینجا، بیایید بررسی کنیم که سئوی تصویر چیست، و بهترین روش هایی که می خواهید دنبال کنید تا صفحات وب خود را در نتایج جستجوی تصویر بیشتر قابل کشف کنید.
فشرده سازی تصاویر جزء حیاتی هر استراتژی بهینه سازی وب سایت خوب است.
خوشبختانه، برخی از خدمات میزبانی وب سایت، از جمله HubSpot، به طور خودکار از پاسخگو بودن تصاویر شما اطمینان می دهند.
چرا؟
ارتفاع: خودکار؛
می دانم که تنها نیستم. در واقع، امروزه نیمی از جستجوهای گوگل در صفحه نتایج جستجو به پایان می رسد، بدون اینکه کاربر روی هیچ نتیجه ای کلیک کند.
Enter: قدرت تصاویر.
سئوی تصویر چیست؟
یا این کد در CSS شما:
به عنوان یک تجدید کننده سریع: متن جایگزین کپی نوشته شده ای است که یک تصویر را توصیف می کند. به عنوان مثال، اگر روی محصول پاپ کورن Pipcorn کلیک کنید و صفحه را بررسی کنید، متن جایگزین تصویر محصول را دقیقاً به عنوان “Popcorn Family Pack Popcorn Pipsnacks LLC” توصیف می کند:
اگر همچنان نگران کیفیت تصویر پس از فشرده سازی هستید، نگاهی به نحوه اطمینان از وضوح تصویر بالا بیندازید.
4. تصاویر اصلی را ارسال کنید – نه فقط عکس های استوک.
بنابراین، اگر تصویر کوچکی دارید که در آن تفاوتهای کیفی کمتر است، ممکن است سعی کنید آن تصویر را به 30-50 کیلوبایت فشرده کنید … که به شما فضای بیشتری میدهد تا تصویر دیگری را 30 کیلوبایت بزرگتر نگه دارید، به خصوص اگر آن تصویر پس از فشردهسازی کیفیت خود را از دست بدهد.
زیرا به زبان ساده، به بارگذاری سریعتر صفحات وب شما کمک میکند، که تجربه کاربری بهتری را فراهم میکند و همچنین به افزایش رتبه وب سایت شما در موتورهای جستجو کمک میکند.
برای فشرده سازی موثر تصاویر، ابزاری مانند ابزار فشرده سازی تصویر رایگان Attrock، JPEG یا Squoosh را فشرده کنید.
برای دریافت اطلاعات کامل در مورد نحوه نوشتن متن جایگزین با کیفیت بالا، نگاهی به متن جایگزین تصویر بیاندازید: چیست، چگونه آن را بنویسیم، و چرا برای سئو مهم است.
2. استفاده از شرح تصاویر را در نظر بگیرید.
به طور معمول، کمتر از 100 کیلوبایت از نظر حجم خوب فایل ایده آل است.
اول، متن جایگزین – همچنین به عنوان برچسب های جایگزین یا توضیحات جایگزین شناخته می شود – به خزنده های موتور جستجو کمک می کند تا وب سایت شما را به طور مؤثرتری فهرست کنند، که تأثیر مثبتی بر نتایج جستجو دارد.
این تصویر در حال حاضر در رتبه اول صفحه نتایج جستجوی تصویر برای کلمات کلیدی “چند نفر از تلفن همراه برای جستجو استفاده می کنند” قرار دارد.
با این حال، اگر یک وبسایت بصری سنگین دارید، استفاده از زیرنویسها را در نظر بگیرید تا به خوانندگان کمک کنید تا یک تصویر را در زمینه درک کنند. به عنوان مثال، در نمونه کارهای عکاسی تام هال، او تصاویر خود را شرح می دهد تا بینندگان بتوانند مکان یا آنچه را که تصویر نشان می دهد، زمینه سازی کند:
خوشبختانه، اگر نمی خواهید تصاویر را به صورت دستی به نقشه سایت اضافه کنید، خوش شانس هستید – ابزارهایی مانند Angeldigital.Marketing (یکی از تنها موارد رایگان موجود!) وجود دارد که یک بار به طور خودکار نقشه سایت تصویر را تولید می کند. شما یک URL وارد می کنید
به عنوان مثال، نمودار زیر را که توسط جستجوی پهنای باند ایجاد شده است در نظر بگیرید:
اگر تصاویر با کیفیت بالا ایجاد میکنید، شرکتهای دیگر ممکن است بخواهند آن تصاویر را در سایتهای خود به نمایش بگذارند – با پیوندهایی به کسب و کار شما. این بدان معناست که در نهایت، تصاویر می توانند تأثیر مستقیمی بر میزان ترافیک، سرنخ ها و مشتریانی که از طریق تلاش های بازاریابی برای کسب و کار خود به دست می آورید داشته باشند.
8. تصاویر را به نقشه سایت موجود اضافه کنید.
علاوه بر این، طبق گفته Ahrefs، این پست وبلاگ بیش از 3000 بک لینک دارد. من حاضرم شرط ببندم که این بک لینک ها تا حدی به دلیل شرکت های دیگر است که می خواهند از نمودارهای منحصر به فرد جستجوی پهن باند برای محتوای خود استفاده کنند.
پاسخگو {
استفاده از محصولاتی مانند کانوا برای طراحی اینفوگرافیک ها، نمودارها یا تصاویر متحرک داخلی برای کمک به برند شما در صفحات نتایج جستجو و ایجاد قابلیت اشتراک گذاری بیشتر تصاویر شما.
5. تصاویر فایل خود را قبل از آپلود نامگذاری کنید.
متن جایگزین دو نقش مهم در سئو ایفا می کند.
عرض: 100%؛
در مورد اضافه کردن زیرنویس قضاوت خوبی داشته باشید، اما اگر احساس میکنید که میتواند به خوانندگان (و رباتها) کمک کند تا تصویر را بهتر تشخیص دهند، ممکن است افزودن ارزشمندی به یک صفحه باشد.
3. فشرده سازی تصاویر برای زمان بارگذاری سریعتر.
هنگامی که روی “تصاویر” کلیک کردم، آنچه را که نیاز داشتم به سرعت پیدا کردم:
در اینجا یک نمونه نقشه سایت با دو تصویر موجود است:
نام فایل شما می تواند بر میزان آسانی برای خزنده های موتورهای جستجو برای تفسیر تصویر شما تأثیر بگذارد، بنابراین تغییر نام فایل مفید است. قبل از آن را در صفحه وب خود آپلود کنید.
سئوی تصویر به تمرین بهینه سازی تصاویر شما برای موتورهای جستجو از طریق متن جایگزین متفکرانه، زیرنویس های مناسب، ابعاد فایل خوب و موارد دیگر اشاره دارد. سئوی تصویر می تواند تفسیر محتوای شما را توسط خزنده های موتورهای جستجو آسان تر کند، که می تواند باعث افزایش سئو در صفحات نتایج جستجو و صفحات نتایج تصویر شود و سایت شما را قابل کشف تر کند.
بهترین روش های سئو تصویر
1. از متن جایگزین مرتبط و دقیق برای دسترسی کاربر و سئو استفاده کنید.
اگر بافت صفحه بتواند به خوانندگان کمک کند تا بفهمند تصویر چه چیزی را به تصویر میکشد، معمولاً زیرنویس لازم نیست – به عنوان مثال، در این پست وبلاگ من از هیچ عنوانی استفاده نکردهام زیرا از متن برای معرفی هر تصویری که نشان دادهام استفاده کردهام. .
با این حال، در صورت نیاز، می توانید با استفاده از کد سریع، تصاویر خود را واکنش گرا کنید. به عنوان مثال، می توانید این کد را به HTML خود اضافه کنید:
روز دیگر، “چگونه یک vlookup در اکسل انجام دهیم” را در گوگل جستجو کردم. من چند مقاله را مرور کردم اما هنوز احساس نارضایتی می کردم – نمی خواستم در مورد vlookups بخوانم، می خواستم دیدن آی تی.
برای در نظر گرفتن اهمیت جستجوی بصری در سال 2021، اجازه دهید با یک مثال شروع کنیم.

گوگل پیشنهاد می کند تصاویر را به نقشه سایت موجود اضافه کنید – یا یک نقشه سایت جداگانه فقط برای تصاویر ایجاد کنید – تا به موتورهای جستجو کمک کنید تصاویر شما را کشف کنند. به ویژه، این برای تصاویری که گوگل نمی تواند از طریق خزیدن پیدا کند مفید است، مانند تصاویری که از طریق فرم های جاوا اسکریپت به آنها دسترسی پیدا می کند.
در نهایت، گوگل (و خوانندگان) محتوای اصلی را در اولویت قرار می دهد – به این معنی که اگر امیدوارید تصاویر شما در صفحات نتایج تصویر رتبه بندی شوند، استفاده از تصاویر اصلی و منحصر به فرد ضروری است.
اگر تصویر شما محصول شما را به درستی نشان ندهد، در زیر تصاویر بهتر و با کیفیت بالاتر از رقبا مدفون می شود.