در اینجا شما آن را دارید – چه یک برند B2B یا B2C باشید، بازاریابی ویدیویی بخش اساسی هر استراتژی بازاریابی است.
بر اساس تحقیقات وبلاگ HubSpot، اکثر برندهای B2B (33٪ مورد بررسی) پنج تا هفت ویدیو در ماه منتشر می کنند در حالی که اکثر مارک های B2B (32٪) دو تا چهار ویدیو را منتشر می کنند.
هر دو برند B2B و B2C قدرت بازاریابی ویدئویی را می شناسند. در واقع، تحقیقات وبلاگ HubSpot نشان داد که 88٪ از مارک های مورد بررسی تیمی را برای ایجاد محتوای ویدیویی اختصاص داده اند.
اما برندهای B2B و B2C چگونه با استراتژی، اهداف و عملکرد مرتبط هستند؟ ما 550 بازاریاب جهانی را بررسی کردیم تا متوجه شویم. برای آشنایی با روندهای کلیدی که کشف کردیم، ادامه دهید.
برندهای B2C و B2B ایجاد محتوا در داخل را با تکیه بر آژانس های خارجی متعادل می کنند.
نکته حرفه ای: اگر میخواهید ویدیوهای با کیفیت بالا را در خانه ایجاد کنید، ابزارهایی مانند Vidyard، Vimeo و Wistia را در نظر بگیرید. آنها می توانند به شما در تولید و اندازه گیری ویدیوهای با تاثیر بالا که تبدیل می شوند کمک کنند.
برندهای B2C بر آگاهی از برند تمرکز دارند در حالی که برندهای B2C محصولات را تبلیغ می کنند.
75٪ از مارک های B2C همچنین معتقدند ویدیوهای بازاریابی ایجاد شده از طریق یک آژانس خارجی با کیفیت بالاتر و حرفه ای تر هستند که 18٪ افزایش نسبت به مارک های B2B دارد.
ما از بیش از 500 بازاریاب جهانی ویدیو پرسیدیم، “آیا شرکت اصلی که شما بازاریابی ویدیویی انجام می دهید برای ایجاد محتوا در داخل، از طریق یک آژانس خارجی، یا هر دو انجام می دهد؟“
وقتی از شما پرسیده شد که “اهداف اصلی استراتژی بازاریابی ویدئویی شرکت شما چیست؟” برندهای B2C بر افزایش آگاهی از برند/دستیابی به مخاطبان جدید تمرکز کردند در حالی که برندهای B2B تبلیغات محصولات/خدمات خود را در اولویت قرار دادند.
با این حال، یک شکاف 11٪ وجود دارد – 44٪ از مارک های B2C بیشترین بازگشت سرمایه را با این فرمت در مقایسه با تنها 33٪ از مارک های B2B گزارش کردند.
اگرچه برای هر دو مورد بحث وجود دارد، 33 درصد از بازاریابان (هم B2B و هم B2C) مورد بررسی میگویند که بازگشت سرمایه در هر دو مورد یکسان است.
37 درصد گفته اند داخلی، 14 درصد آژانس خارجی و 49 درصد هر دو را گفته اند. هنگام تفکیک آن بین برندهای B2C و B2B، تنها 1 تا 3 درصد تفاوت وجود داشت.
با این حال، یک داده جالب این است که وقتی به برندهایی نگاه می کنید که بین هشت تا 30+ ویدیو در ماه منتشر می کنند، بازاریابان B2C تا 8 درصد از B2B پیشی می گیرند.
همین امر زمانی صادق است که به میانگین هزینه هر ویدیو نگاه کنید. 29 درصد از برندهای B2C بیش از 30 هزار دلار در مقایسه با 20 درصد مارک های B2B هزینه می کنند.
این می تواند به این دلیل باشد که 33 درصد از بازاریابان B2C کمبود ایده های محتوا را بزرگترین چالشی است که هنگام ایجاد محتوای ویدیویی با آن مواجه می شوند، که 11 درصد بیشتر از مارک های B2B است.
هنگام تجزیه و تحلیل میانگین آهنگ انتشار در هر دو راهرو، در اینجا تفکیک وجود دارد.
- دو تا چهار ویدیو (31%)
- پنج تا هفت ویدیو (26%)
- هشت تا ده ویدیو (22%)
با این حال، وقتی در مورد کیفیت ویدیوها پرسیده شد، بیشتر برندهای B2B معتقد بودند که ایجاد محتوای ویدیویی از طریق یک آژانس خارجی منجر به ویدیوهای بازاریابی بهتر می شود.
وقتی به بودجه بازاریابی ویدیویی فصلی نگاه می کنیم، 24 درصد از مارک های B2C بین 100 هزار دلار تا بیش از 1 میلیون دلار در مقایسه با 19 درصد مارک های B2B هزینه می کنند.
اگرچه مارک های B2B و B2B در مورد تجهیزات از استراتژی یکسانی پیروی می کنند (69٪ به جای اجاره تجهیزات خود را دارند)، مارک های B2C بیشتر تخصیص داده اند.
ما از بازاریابان پرسیدیم:کدام فرمت ویدیویی بیشترین ROI را دارد؟39٪ گفتند ویدیوهای کوتاه مانند TikTok، Instagram Reels، و YouTube Shorts. بنابراین، هر دو برند B2B و B2C با این قالب محتوا موفقیت زیادی دارند.
برندهای B2B ویدیوهای بیشتری نسبت به برندهای B2C منتشر می کنند.
جایی که ما بیشترین شکاف در استراتژی را دیدیم در موارد زیر است:
- رشد یک جامعه آنلاین – فقط 15 درصد از بازاریابان B2C این را به عنوان یک هدف اصلی در مقایسه با 25 درصد از بازاریابان B2B ذکر کردند.
- تقویت رابطه با مشتریان – این اولویت برای 22 درصد از بازاریابان B2C در مقایسه با تنها 13 درصد از بازاریابان B2B است.
- ایجاد رهبری فکری – 15 درصد از بازاریابان B2B این را یک هدف اولیه می دانند در حالی که تنها 9 درصد از بازاریابان B2C این را هدف اصلی می دانند.
برندهای B2C تمایل بیشتری به صرف ویدیو دارند.
در همین حال، 59٪ از برندهای B2C بر این باورند که ایجاد ویدیوهای بازاریابی داخلی سریعتر و کارآمدتر است، در مقایسه با تنها 48٪ از بازاریابان B2B.
در حالی که مارکهای B2B تمایل به انتشار عمومیتر دارند، وقتی به دنبال برندهایی با سرعت انتشار بالاتر هستید، مارکهای B2C بیشتر پست میکنند.
برندهای B2C موفقیت بیشتری را با ویدیوهای کوتاه گزارش می دهند.
علاوه بر این، تحقیقات ما نشان داد که برندهای B2C بیشتری این ویدیوی کوتاه را گزارش میکنند:
- موثرترین برای تولید سرنخ است، 8 درصد بیشتر نسبت به برندهای B2B
- بیشترین مشارکت را می گیرد، 14 درصد بیشتر نسبت به برندهای B2B
- درصد زمان تماشای بالایی (81-100٪) ایجاد می کند، 8 درصد بیشتر نسبت به برندهای B2B
- نرخ کلیک بالا (بیش از 10٪)، 7 درصد بیشتر نسبت به برندهای B2B